Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 026 029
  • 47 213
Suosikkijoukkue
Ässät
Valaisisiko joku hieman, minkä tasoinen paikka on Turussa sijaitseva Red Hot Chili's ravintola? Nimestä voisi päätellä että ruuasta löytyisi myös potkua, mutta onko näin? Sillä ainakin vapaa-ajan viraston sivuilla moni oli kirjoittanut sapuskan olevan mautonta.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Valaisisiko joku hieman, minkä tasoinen paikka on Turussa sijaitseva Red Hot Chili's ravintola? Nimestä voisi päätellä että ruuasta löytyisi myös potkua, mutta onko näin? Sillä ainakin vapaa-ajan viraston sivuilla moni oli kirjoittanut sapuskan olevan mautonta.
Mielestäni erittäin skeida S-ryhmän ravintola. Samaa huttua kuin Amarillossa, samoista pakastetuista aineksista ja eineksistä. Kierrä kaukaa. Jos Turussa maistuu tulinen ruoka ja tex-mex, niin suosittelen Cantina Aztecaa tai vaihtoehtoisesti tutustumista intialaiseen ruokaan, Delhi Darbarissa. Siipiravintola Turusta löytyy myös erittäin tulisia safkoja, ja wingsit on hyviä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mielestäni erittäin skeida S-ryhmän ravintola. Samaa huttua kuin Amarillossa, samoista pakastetuista aineksista ja eineksistä. Kierrä kaukaa. Jos Turussa maistuu tulinen ruoka ja tex-mex, niin suosittelen Cantina Aztecaa tai vaihtoehtoisesti tutustumista intialaiseen ruokaan, Delhi Darbarissa.

Joo en ymmärrä, miksi RHC on edes olemassa, liekkö unohtunut Amarillon vanhoihin tiloihin siksi aikaa kun uudet tilat oli remontissa. Skeidaa.
Cantina Azteca lie pätevä vaihtoehto, tai intialaisista kai myös Indima, josta en tosin ole kuullut vähään aikaan mitään kommentteja.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Joo en ymmärrä, miksi RHC on edes olemassa, liekkö unohtunut Amarillon vanhoihin tiloihin siksi aikaa kun uudet tilat oli remontissa. Skeidaa.
Cantina Azteca lie pätevä vaihtoehto, tai intialaisista kai myös Indima, josta en tosin ole kuullut vähään aikaan mitään kommentteja.
Indima on myös hyvä, mutta Delhi Darbarissa on mielestäni mukavampi sisustus (siistimpi ja uudempi) ja tunnelma. Safkat ovat molemmissa tosiaan erittäin hyviä!
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tesmailin joku aika sitten äänestystoimintoa ja avasin testiosioon ketjun. Nyt kysyn, että mitä hemmettiä, äänestäneitä on yli 20.000, lukukertoja kuitenkin alle 400?
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Mielestäni erittäin skeida S-ryhmän ravintola. Samaa huttua kuin Amarillossa, samoista pakastetuista aineksista ja eineksistä. Kierrä kaukaa. Jos Turussa maistuu tulinen ruoka ja tex-mex, niin suosittelen Cantina Aztecaa tai vaihtoehtoisesti tutustumista intialaiseen ruokaan, Delhi Darbarissa. Siipiravintola Turusta löytyy myös erittäin tulisia safkoja, ja wingsit on hyviä.

Cantina Azteca on myös itse tullut testattua ja hyväksi todettua. Taidampa sinne seuraavallakin kerralla ruhoni raahata tuon Re Hot Chili'sin sijaan, nyt kun on näitä kommentteja ko. paikasta kuullut.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Minkä takia ampumahiihdossa kuuma ryhmä lähtee kisan alkupäässä kun kisaillaan väliaikalähdöllä ja hiihdossa YLEENSÄ loppupäässä?

Hiihdon logiikan ymmärrän täysin, loppupäässä arpatuurilla pääsee lähtemään koko joukon hännillä, jolloin käytössä on kaikkien väliajat ja joillakin keleillä latu liukkaampi. Toki kelin ollessa loppua kohti huononeva, kuuma ryhmä sijoitetaan lähemmäs alkupäätä. Ampumahiihdossa ei käsittääkseni ole mitään sellaista, mikä veisi nuo edut pois. Ja ainoa etu alkupäässä lähtemisestä voi käsittääkseni syntyä siitä, että pääsee ensimmäiselle ampumapaikalle paineetta kun ei tiedä miten muut on räiskineet.

Kerro Heikki Ikola miksi?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tesmailin joku aika sitten äänestystoimintoa ja avasin testiosioon ketjun. Nyt kysyn, että mitä hemmettiä, äänestäneitä on yli 20.000, lukukertoja kuitenkin alle 400?

Nyt äänestäneitä on tasan 100, ja prosentit tasan 70/30, mitä tapahtui ja mistä tuo eilinen johtui? Myös modet saa vastata, vaikka yv:lläkin.
 
Miksi minulle tulee tänään postissa saapuneen Kelan lapun mukaan työmarkkinatukea vain kymmeneltä työttömyyspäivältä, vaikka olen ollut työttömänä jo vähän yli kuukauden valmistumiseni jälkeen? En käsitä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen kyllä lukenut sen jo niin monta kertaa, että pää tulee kipeäksi. Aina olen miettinyt tuollaisia lappuja lukiessa, että tulkitsenkohan minä nuo asiat nyt ihan oikein. Sen verran monimutkaisia tuppaa olemaan nämä asiat.

Juu varmasti sinulle, mutta eiköhän siellä ole päivämäärät miltä ajalta se tuki on maksettu.
 
Juu varmasti sinulle, mutta eiköhän siellä ole päivämäärät miltä ajalta se tuki on maksettu.

No tietenkin on, kyllä minä nyt sen ymmärsin heti katsoa. Siinä ei ole se ongelma vaan siinä, että miksi tuki myönnettiin vain kymmenen päivän ajalta, eikä kuukauden, niin kuin olin siihen alkuperäiseen lappuun kirjannut ne työttömyyspäivät ihan oikein. Tuleeko ne rahat loppukuukauden ajalta sitten joskus myöhempänä ajankohtana, sitä tässä yritän kovasti miettiä parhaillaan...
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No tietenkin on, kyllä minä nyt sen ymmärsin heti katsoa. Siinä ei ole se ongelma vaan siinä, että miksi tuki myönnettiin vain kymmenen päivän ajalta, eikä kuukauden, niin kuin olin siihen alkuperäiseen lappuun kirjannut ne työttömyyspäivät ihan oikein. Tuleeko ne rahat loppukuukauden ajalta sitten joskus myöhempänä ajankohtana, sitä tässä yritän kovasti miettiä parhaillaan...

Mee töihin ja lopeta toi ruikuttaminen tällä palstalla. Vituttaa maksaa paljon veroja jotta sun kaltaset luuserit saa nostettua kaljarahaa.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raipen reippaat pojat
Miksi minulle tulee tänään postissa saapuneen Kelan lapun mukaan työmarkkinatukea vain kymmeneltä työttömyyspäivältä, vaikka olen ollut työttömänä jo vähän yli kuukauden valmistumiseni jälkeen? En käsitä.
Tämä taitaa johtua ihan lähetyksen turvallisuudesta. Kela lähettää aina 10 päivän työttömyysrahat ja dokumentin rahoista yhdessä kirjekuoressa. Jos ne lähettäisivät enemmän kerrallaan, niin posteljooni saattaisi nyysiä välistä sinun kovalla vaivalla hankkimasi rahat. Oliko 10 päivän rahat nyt mukana? Kannattaa jututtaa oman jakelualueesi postinkantajaa ja kysellä loppujen rahojen perään. Tiedoksi, että päiväposti jaetaan postilaatikkoon klo 10-13 välisenä aikana. Siitä vaan laatikolle odottelemaan.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Miksi minulle tulee tänään postissa saapuneen Kelan lapun mukaan työmarkkinatukea vain kymmeneltä työttömyyspäivältä, vaikka olen ollut työttömänä jo vähän yli kuukauden valmistumiseni jälkeen? En käsitä.

Eiks tää ny vittu tullu tälläki palstalla jo miljoona kertaa ilmi et eka tuki maksetaan kahdelta viikolta = kymmenen arkipäivää? Se on ihan vitun sama vaik täytät siihen lappuun et oot seuraavat kymmenen vuotta työttömänä (mitä en yhtään epäilis) niin ne joka tapauksessa maksaa lakien ja sääntöjen mukaan. Mee oikeasti töihin niin voit sit edes itkeä täällä miten rankkaa on ku joutuu oikeasti jotain tekeen et saa rahaa.

E: Niin ja eiks tollaki rahalla jo muutaman kaljan saa? Äiti kuitenki maksaa vuokran, laskut yms.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Miksi minulle tulee tänään postissa saapuneen Kelan lapun mukaan työmarkkinatukea vain kymmeneltä työttömyyspäivältä, vaikka olen ollut työttömänä jo vähän yli kuukauden valmistumiseni jälkeen? En käsitä.

Olin loppusyksystä ensimmäistä kertaa työttömänä yli kymmeneen vuoteen kuusi viikkoa. Eivät kusipäät antaneet mitään. Siis liitto katsoi tienanneeni ihan tarpeeksi hyvin (hoitaja olen) ja päälle jotkut omavastuu ajat. Loppui se liitolle rahojen makselu siihen paikkaan.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Olin loppusyksystä ensimmäistä kertaa työttömänä yli kymmeneen vuoteen kuusi viikkoa. Eivät kusipäät antaneet mitään. Siis liitto katsoi tienanneeni ihan tarpeeksi hyvin (hoitaja olen) ja päälle jotkut omavastuu ajat. Loppui se liitolle rahojen makselu siihen paikkaan.

Ite olin viis viikkoa enkä saanu mistään mitään. Ei kyl vituttanu kun olin sen verran hyvin hoitanu raha-asiani et selvisin noin lyhyen ajan suht hyvin. Muutenki jos yli kymmenen vuotta on duunia painanu niin luulis et kuus viikkoa selviää ilman tuloja?
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Liitto sulle mitään maksa, vaan työttömyyskassa. Ne on eri asioita. Kassaan voi kuulua illman liiton jäsenyyttä.
Tiedän kyllä asian olevan juuri näin, mutta vitutti se kummasti.
Ite olin viis viikkoa enkä saanu mistään mitään. Ei kyl vituttanu kun olin sen verran hyvin hoitanu raha-asiani et selvisin noin lyhyen ajan suht hyvin. Muutenki jos yli kymmenen vuotta on duunia painanu niin luulis et kuus viikkoa selviää ilman tuloja?
Kyllähän minä hengissä siitä selvisin. Helposti sitä luulisi, vaan satuitko huomaamaan, että olen hoitaja ja sen lisäksi minulla on kaksi lasta avioliitosta plus lainaa samasta syystä, niin tiukkaa tekee, eikä mitään jää säästöön. Mutta kuten sanoin, selvisin hengissä.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Kyllähän minä hengissä siitä selvisin. Helposti sitä luulisi, vaan satuitko huomaamaan, että olen hoitaja ja sen lisäksi minulla on kaksi lasta avioliitosta plus lainaa samasta syystä, niin tiukkaa tekee, eikä mitään jää säästöön. Mutta kuten sanoin, selvisin hengissä.

Joo kyllä se hoitsu osio tuli jo selville. En tiiä paljon sun palkka on, mut mulla on tällä hetkellä 10,26€/h. Ihan tarpeeksi hyvin pärjää ja selviää jonku aikaa työttömänäki mut toisaalta en kuvitteliskaan tälläsellä palkalla hankkivani paria skidiä. Toki vahinkoja voi sattua aina, mut mikäs pakko niitäkään on pitää?
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miten hyvin toimii, jos joutuu periaatteessa jakamaan antennista jaottimien kanssa kolmelle eri laitteelle? Kahdelle telkkarille ja yhdelle tietokoneelle? Suht ok?
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Miten hyvin toimii, jos joutuu periaatteessa jakamaan antennista jaottimien kanssa kolmelle eri laitteelle? Kahdelle telkkarille ja yhdelle tietokoneelle? Suht ok?

Meil on kämpäs jaettu kaapeli kahteen telkkariin ja sit nettiin vielä. Kauimpana (pisin johto) olevan telkkarin kuva pätkii aina välistä, mut netti ja toinen töllö pelittää hyvin. Sitä en tiedä et miten erillä tavalla antennin jakaminen toimii.
 

Vemps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks & Barca
DJ-heebot kertoo, miten helposti saan yhdistettyä n.10 kappaleesta yhtenäisen biisin, jossa eri kappaleet vaihtuvat sulavasti lennosta?
 

Mossberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks, Haka
Katsastuksesta

Mitäs jos tulee hylky huonoista talvirenkaista ja siihen se kuukauden verran aikaa tulla näyttämään takaisin asemalle. Tänä aikana kuitenkin vaihdan hyvät kesärenkaat alle ja menen niitä näyttämään katsastussesdälle. Riittääkö se, vai pitääkö roudata paikalle myös uudet talvirenkaat?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös