Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 022 129
  • 47 213

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
Jossakin politiikkaa koskevassa ketjussa puhuttiin melko uudesta kirjasta, joka käsittelee Suomen poliittista kenttää. Kuka muistaisi tämän kirjan nimen...
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Riippuu ihan ihmisestä. Katsos kun kaikki miehet eivät pidä inttiä täysin hukkaan heitettynä aikana. RUK:uun pääsy on minun mielestäni osoitus siitä, että sinussa on ainesta. Kaikki jotka pääsevät Haminaan ovat asennoituneet siihen, että intti kestää 12 kuukautta. Itsekin menin Vekaralle sillä asenteella, että tässä menee vuosi.

Joo ja RUKkiinhan ei kukaan joudu, koska sinne ei haluttomia valita. Tai näin ainakin meidän kohdalla oli aikoinaan AUK ykkösellä. Jos joku ilmoitti, että ei kiinnosta niin nimi vedettiin samantien yli. AUK ykkönen on se minne kaikki tulevat alikessut ja kokelaat lähtevät peruskoulutuskauden jälkeen. Siitä sitten joko jatketaan AUKissa tai lähdetään RUKkiin. Jos ei ole sitten viime näkemän systeemit muuttuneet.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Oman kokemukseni mukaan, siis mitä olen kuullut siellä olevilta, AUKkiin joudutaan ja RUKoohon päästään. Minä myös olin Haminassa suorittamassa palvelusta, mutta olin ihan perus tykkimies. Silloinen palvelustoveri kiroili kyllä huolella kun jämähti aliupseeriksi, mutta kyllä siellä oli niitäkin jotka huolella kiroilivat kun joutui viettämään toisenkin kuuden kuukauden jakson kurkkupuku päällä.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Niin kukaanhan ei vielä AUK I:n alkaessa ole varma RUK:un lähtijä. Eivätköhän ne joukkueenjohtajan hommat kuitenkin ole mielekkäämpiä ja haastavampia kuin vastaavt ryhmänjohtajan jopissa. Kai sinne moni haluaisi lähteä, kun vuoden kuitenkin joutuu lusimaan. Meillä oli muuten aikanaan Santiksessa p-kaudella ryhmänjohtaja, joka lähti jälkirukkiin. Siinä menikin sitten sillä kaverilla vuosi runnutettavana.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo ja RUKkiinhan ei kukaan joudu, koska sinne ei haluttomia valita. Tai näin ainakin meidän kohdalla oli aikoinaan AUK ykkösellä...

Itse en halunut menettää lähes päivittäisiä urheilulomia Niinisalosta ja kieltäydyin RUK:sta. Tämä ei sopinut Suomen armeijalle ja minut pakotettiin RUKkiin. Syynä tähän oli SatTR:n viestilinjan saama kolmas upseerioppilaspaikka. Meidän aliupseerikurssin oppilasmateriaali oli sellainen, että olin kolmas AUK I:n pisteissä ja seuraavien, joiden pisteet olisivat riittäneet RUKkiin, b-koe ei riittänyt. Eli jos minua ei olisi pakotettu, SatTR ei olisi saanut kolmatta viestiupseerioppilasta ja tämä ei käynyt. Itse vetosin jopa YlPalvOon, mutta sieltäkään ei löytynyt apua, onneksi, Hamina oli armeijan parasta aikaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onko nyt näin, että appeni Sony-navigaattoriin täytyy ostaa uudet kartat ihan rahalla, vain saako niitä ladattua mistään ilimaaseks?
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Mistä saa ostettua (sähköliike ei riitä vastaukseksi, vaan onko joku esim. nettikauppa suorilla) sellaisen tavallisen pöytä-/jalkalampun valokatkaisijan, ja mikä sen virallinen nimi on? Siis mikä on johdossa keskellä, mistä napsautetaan valaisin päälle ja pois. Lampusta on moinen poistettu, haluaisin hankkia takaisin kun tietäisin mikä se on nimeltään ja miten löytää.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Koska naapurimaasta on tänne meidän onnettomien finskien elämää saapunut ihmettelemään peräti kaksi kuninkaallista, niin ajattelin kysäistä äärimmäisen asiallisen ja erittäin ajankohtaisen kysymyksen:

Onko kenelläkään mitään tietoa Vickyn leuan rankingsijoituksesta Ruotsin kuninkaallisen perheen "kaikkien aikojen leuat" -listalla?

Olen nimittäin ollut pakotettu seuraamaan Ruotsin kunkun ja sen jälkeläisten touhuja viimeiset vuosikymmenet ja ainakin minusta on näyttänyt siltä, että Vickyn leuan koko on ainakin 25 prosenttia suurempi kuin esimerkiksi 5 vuotta sitten.

Toinen kysymys edelleen sivuten samaa aihetta: onko niiden (eli siis kunkun) suvussa muita samanlaisella leualla varustettuja jäseniä? Siis elossaolevia.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Mistä saa ostettua (sähköliike ei riitä vastaukseksi, vaan onko joku esim. nettikauppa suorilla) sellaisen tavallisen pöytä-/jalkalampun valokatkaisijan, ja mikä sen virallinen nimi on? Siis mikä on johdossa keskellä, mistä napsautetaan valaisin päälle ja pois. Lampusta on moinen poistettu, haluaisin hankkia takaisin kun tietäisin mikä se on nimeltään ja miten löytää.
Marssit nyt vaan kiltisti sähkötarvikeliikkeeseen (ei se niin vaikeaa voi olla!) ja kysyt liitosjohtoa lamppuun välikytkimellä. Joudut kyllä vaihtamaan koko johdon, mutta helpompi se niin on.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Marssit nyt vaan kiltisti sähkötarvikeliikkeeseen (ei se niin vaikeaa voi olla!) ja kysyt liitosjohtoa lamppuun välikytkimellä. Joudut kyllä vaihtamaan koko johdon, mutta helpompi se niin on.

Tämä välikytkin oli se avainsana. Liitosjohto ei kelpaa, koska ne ovat ainakin peruskaupoissa maadoitettuja ja lamppu maadoittamaton; tosta on sen sijaan poistettu joskus se välikytkin. Avainsana kuitenkin selvisi, vaikkei kysymykseen vastattukaan.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Tämä välikytkin oli se avainsana. Liitosjohto ei kelpaa, koska ne ovat ainakin peruskaupoissa maadoitettuja ja lamppu maadoittamaton; tosta on sen sijaan poistettu joskus se välikytkin. Avainsana kuitenkin selvisi, vaikkei kysymykseen vastattukaan.
Kyllä niitä ihan perus sähkötarvikekaupoissa on molempia, sekä maadoitettuja että maadoittamattomia.

Kiittämättömyys on ilmeisesti se maailman palkka.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Jos maalaispoika lähtee maanantai-illaksi täältä Pirkanmaalta Helsinkiin Gloriaan (Iso Roobertinkatu 12) keikkaa katsomaan, mihin kannattaa auto ajella keikan ajaksi?
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Jos maalaispoika lähtee maanantai-illaksi täältä Pirkanmaalta Helsinkiin Gloriaan (Iso Roobertinkatu 12) keikkaa katsomaan, mihin kannattaa auto ajella keikan ajaksi?

Pysäköinti kadunvarrella 3ei maksa mitään iltaseiskan jälkeen, joten mä jättäisin ihan siihen Glorian viereen. Jos nyt haluat vähän kauemmaksi, niin Kisiksen/Stadikan parkkikselle Töölöön ja sporalla ytimeen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkohan kenelläkään Nikon Coolpix L110 digikameraa?

Itse ostin tuollaisen pari kuukautta sitten, ja sellainen asia siinä mietityttää, että kun se "objektiivi" liikkuu hieman. Niiden kyllä vissiin kuuluukin hieman liikkua, mutta kun kameraa kädessä heilutellessa tai siis hiljaa edestakaisin liikuteltaessa se pitää sellaista pientä "klik"-ääntä, ihan kuin jokin osa olisi sen sisällä löysällä ja liikkuu, jonka takia kamera tuntuu kädessä jotenkin hieman rimpulalta. Onkohan tuo normaalia tuollaisissa kameroissa? Mm. Anttilan mainoksissa tuo kamera on ollut pitkään 199e. Kuvat kyllä onnistuvat ihan normaalisti.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Kysyisin vaan, että mikä on tilsu?

Että silleen...

Niin siis mitä oikeastaan kysyt?

Edit. Jaa olihan tuolla tekstissä moinen sana, vaikken edes haulla sitä löytänyt. Vastaus lienee sitten tuossa alempana.
 
Viimeksi muokattu:

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Seuraava kysymys liittyen mainittuun lamppuun (johon sähköt sai vaihdettua helposti). Mistähän saisi tuollaisia palloja, kun yksi puuttuu? Vaikea kuvitella välttämättä tältä foorumilta, mutta kukahan bongaisi, mikä tämän valaisimen nimi mahtaa olla?

Linkki kuvaan tässä.
 
Tilanne on siis sellainen, että mIRC:ssä IRCnetin puolella Ässät-kanavalla yleensä ei näy muita käyttäjiä kuin minä, mutta muutaman kirjoittelua näen ja ilmeisesti siellä joku myös minun kirjoitteluni näkee ja tällä kanavalla siis kuitenkin on porukkaa kuulema ihan kohtuullisesti. Ongelma on ollut jo jonkin aikaa tuon yhden ainoan kanavan kanssa ja mielellään haluaisin kuulla, mistä tällainen asia voi johtua ja voisiko siihen olla jotain ratkaisua?
Lopullinen ratkaisu löydetty Suomi24:sta. Vanha versio mIRC:stä, UTF8-tuki ja johan nyt toimivat kanavat, joiden nimet ääkkösiä sisältävät.

Kiitokset Harri2001:lle kuitenkin vihjeistä. Oikeilla jäljillä olit.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
La Ligaa sunnuntai-iltana?

Missähän mahdollisesti pystyisi katsomaan (Canal+?) su 28. pvä pelattavan Espanjan liigan El Classicon Järvenpää-Hyvinkää akselilla, tai sen läheisyydessä? Harmillisesti ilmeisesti en ole kotisohvallani silloin.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Onkohan kenelläkään Nikon Coolpix L110 digikameraa?

Itse ostin tuollaisen pari kuukautta sitten, ja sellainen asia siinä mietityttää, että kun se "objektiivi" liikkuu hieman. Niiden kyllä vissiin kuuluukin hieman liikkua, mutta kun kameraa kädessä heilutellessa tai siis hiljaa edestakaisin liikuteltaessa se pitää sellaista pientä "klik"-ääntä, ihan kuin jokin osa olisi sen sisällä löysällä ja liikkuu, jonka takia kamera tuntuu kädessä jotenkin hieman rimpulalta. Onkohan tuo normaalia tuollaisissa kameroissa? Mm. Anttilan mainoksissa tuo kamera on ollut pitkään 199e. Kuvat kyllä onnistuvat ihan normaalisti.

+1
Omassa Nikonissa en ole moista huomannut. Mars anttilan foto-osastolle näyttämään kameraa. Lähettävät sen kyllä sitten huoltoon.
Edelleenkin varsin hyvä peli tuo L110 hintaansa nähden.
 

bredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sjöblom.
Mitä escrow-systeemi tarkoittaa? Olen mahdollisesti ostamassa autoa Italiasta ja myyjä ehdotti escrowia maksamiseen. Auto on myös käsittämättömän halpa (VW Golf, 1,9PD 52tkm mittarissa ja 3200€ ilman veroja) joten onkohan tämä taas ns. nigerialaistouhuja?
 

J.Petke

Jäsen
Mitä escrow-systeemi tarkoittaa? Olen mahdollisesti ostamassa autoa Italiasta ja myyjä ehdotti escrowia maksamiseen. Auto on myös käsittämättömän halpa (VW Golf, 1,9PD 52tkm mittarissa ja 3200€ ilman veroja) joten onkohan tämä taas ns. nigerialaistouhuja?

Mitenkään ottamatta kantaa escrow-systeemiin niin jos joku on liian hyvää ollakseen totta niin usein se sitä on. Miksi tuo kaveri myisi tuon auton ulkomaille kun 100% varmasti löytyisi lähempääkin ostaja? Aika hämärältä kuulostaa.
 
Mitenkäs tupakkalaki on muuttunut, kun tänään Areenan tupakkipaikalla kyseltiin ihmisiltä papereita? Holhous nostaa taas päätään. Ensin kielletään tupakointi ravintoloissa vedoten työntekijöiden terveyshaittoihin, ja sitten laitetaan järjestyksenvalvojat sinne savuverhoon...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös