Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 982 120
  • 47 171

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Siivotessa löytyi tiliote joulukuulta vuodelta 2007
Siinä on korttiostot päiviltä 27.12 ja 31.12 saajana on Helsingin/301
Summat aika erikoisia ja päivät. Onko mitään keinoa saada selville mitä on tullut tehtyä?
Menet sinne omaan pankkiisi, ja kysyt sieltä. Ne tietävät mihin ovat rahojasi makselleet.
 

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
Menet sinne omaan pankkiisi, ja kysyt sieltä. Ne tietävät mihin ovat rahojasi makselleet.

Piti oikein alkaa miettimään että minkälainen logiikka tämän kommentin takana mahtaa olla. Siis: kun minä vilautan pankkikorttiani maailman turuilla ja toreilla, niin pankissani hetikohta näpsäkkä Tiina Toimihenkilö naputtelee maksuni tiedot ja tekee transaktion tililtäni kauppiaan/palveluntarjoajan tilille. Niin ilmeisesti nimimerkki Jyty luulee.

Vai olisikohan sittenkin niin, että pankeissa on koulutettuja apinoita, jotka hoitavat kaikki korttimaksutransaktiot ihmisten sijaan? Siinä olisi tietysti se huono puoli, että tuskin niitä apinoita sentään on koulutettu puhumaan ja antamaan tehdyistä transaktioista tietoja asiakkaille.
 
Viimeksi muokattu:

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Piti oikein alkaa miettimään että minkälainen logiikka tämän kommentin takana mahtaa olla. Siis: kun minä vilautan pankkikorttiani maailman turuilla ja toreilla, niin pankissani hetikohta näpsäkkä Tiina Toimihenkilö naputtelee maksuni tiedot ja tekee transaktion tililtäni kauppiaan/palveluntarjoajan tilille.
Sanoinko minä vastauksessani, että normaali maksuliikenne menee kuvailemallasi tavalla?

Vastasin kysymykseen mitä silloin tehdään, kun kortin tiliote ei anna tarpeeksi tietoa sen omistajalle.
 

jkm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata ja Pool
Menojalkaa vähän vipattaa, joten löytyisiköhän Porvoosta jotain pubia, jossa soisi edes hiukan rankempi musiikki kuin Lauri Tähkä tms ilman, että joutuu laittamaan omaisuuden mahdolliseen jukeboksiin?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Saapikohan tuota Moccamasterin lasista vedennousuputkea jotenkin irti tai puhdistettua tuossa kokoonpanossa?
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Saapikohan tuota Moccamasterin lasista vedennousuputkea jotenkin irti tai puhdistettua tuossa kokoonpanossa?

En ole koskaan edes koettanut irroittaa, kun se puhdistusaine on riittänyt. Sitä saa ihan peruskaupoistakin. Tai sitten vedät etikalla, laimennetulla sellaisella ja muutama huuhtelukerta päälle.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kalkinpoistoaineelle, etikalla ja ruokasoodalla on tuota tullut puhdisteltua aika usein, mutta nyt jotenkin havahduin siihen, että lasiputki on likainen. Pitänee kokeilla, josko se kuitenkin puhdistuis ihan aineilla. Ellen sitten rikkonut juuri koko keitintä, kuului aika mielenkiintoisia ääniä.

Edit: Ilmeisesti rikoin. Luultavasti veden ei kuulu tulla keittimen pohjasta lävitse.
 
Viimeksi muokattu:

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Onko Järvenpään, tai lähialueiden tienoilla sellaista pese-se-itse autonpesupaikkaa? Siis jotain muuta kuin sellainen automaattipesukuja.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Onko porukalla kokemuksia noista itse suunniteltavista valokuvakirjoista? Lähinnä siis ohjelman käytettävyyden ja kirjan laadun osalta. Ainakin Ifolor, Rajala, Gigantti, Kuvakirjakauppa ja Tunnin kuva näyttävät noita tarjoavan. Onko vielä muita?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko porukalla kokemuksia noista itse suunniteltavista valokuvakirjoista? Lähinnä siis ohjelman käytettävyyden ja kirjan laadun osalta. Ainakin Ifolor, Rajala, Gigantti, Kuvakirjakauppa ja Tunnin kuva näyttävät noita tarjoavan. Onko vielä muita?
No photobox ainakin vielä: http://fi.photobox.com/shop/photobooks
Mitään en juuri tästä asiasta tiedä, mutta aikanaan digikuvat oli ainakin halpoja ja laadukkaita ja toimitus nopea. Aikaa tästä tosin pari vuotta.
Fotonetilläkin on jonkunlainen: http://www.fotonetti.fi/ . Toimitus tosi nopea, muuta en tiedä.
 

zucchini

Jäsen
Onko porukalla kokemuksia noista itse suunniteltavista valokuvakirjoista? Lähinnä siis ohjelman käytettävyyden ja kirjan laadun osalta. Ainakin Ifolor, Rajala, Gigantti, Kuvakirjakauppa ja Tunnin kuva näyttävät noita tarjoavan. Onko vielä muita?

Olen käyttänyt Ifoloria muutaman kerran ja olen ollut tyytyväinen lopputulokseen. Ohjelma oli minusta helppokäyttöinen, vaikka joissain kohdissa suurempi vapaus asettelussa olisi ollut tervetullutta. Voi tosin olla, että sitä on kehitetty sittemmin (olen viimeksi käyttänyt ohjelmaa ehkä vuosi sitten). Erityisen hyvä ominaisuus ohjelmassa oli se, että siitä näkee, riittääkö kuvan laatu esimerkiksi koko aukeaman kuvaksi, vai menisikö se pikselimössöksi. Tuotteet ovat myös tulleet mukavan nopeasti kotiin.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Onko porukalla kokemuksia noista itse suunniteltavista valokuvakirjoista? Lähinnä siis ohjelman käytettävyyden ja kirjan laadun osalta. Ainakin Ifolor, Rajala, Gigantti, Kuvakirjakauppa ja Tunnin kuva näyttävät noita tarjoavan. Onko vielä muita?

Olemme tehneet muutamia Blurbin softalla. Ohjelma on monipuolinen ja helppo käyttää, ainoastaan kuvat pitää olle etukäteen käsitelty (valoisuus, punasilmäisyydet etc.). Runsaasti eri koko- ja kansivaihtoehtoja. Mielestäni enemmän taittovaihtoehtoja kuin suomalaisissa vastineissa. Tai siis ainakin pari vuotta sitten oli.
 
Joopa joo taas. Ostin viime keväänä ennen kesän alkua bussikortin täyteen matkoja ja sanoisin, että siinä on vielä ehkä 35 matkaa jäljellä. Matkahuollon täti kertoi siinä sitten minulle, että voit varmaan käyttää nämä syksyn aikana loppuun, kun koulut alkaa. Epäilen silti, että minun on uusittava kortti nyt heti syksyllä, koska muistan jostain säännöistä lukeneeni näin. Mitähän tässä taas uskoisi, kun vaan tietäisi. Uskon teitä foorumilaisia, kertokaa jos on kokemusta tällaisesta!

Miltäs kuulostaisi sellainen vaihtoehto, että kokeilet mennä sillä kortilla, ja jos se ei kelpaa, ostat uudet matkat?

Nää on kyl vaikeita juttuja.

Kun tähän korttijupakkaan tuli selvyys, voin tulla kertomaan, että kortti toimii normaalisti vielä parin viikon ajan. Ei tarvinnut siis ostaa matkoja, vaan edellisen kevään matkoilla pääsi liikenteeseen. Hyvä näin.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Helsinki City Maratonin lähtölaukauksen pamahtaessa eturivistä säntäsi todella kovaan juoksuun puolen tusinaa nuorta jamppaa, joilla ei ollut edes juoksukamppeita päällä. Ilmeisesti lopettivat kisan jo muutaman sadan metrin jälkeen. Mikä oli näiden henkilöiden tarkoitus ja tehtävä?
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Menojalkaa vähän vipattaa, joten löytyisiköhän Porvoosta jotain pubia, jossa soisi edes hiukan rankempi musiikki kuin Lauri Tähkä tms ilman, että joutuu laittamaan omaisuuden mahdolliseen jukeboksiin?

Tämä nyt on auttamattomasti myöhässä, mutta Bar Maryn kadottua kartalta, ei Porvoossa ole hyvää musapubia. Pientä apua antaa Soho, joka sijaitsee entisen Nevadan raunioilla. Itse J.Susi huoltaa paikan musiikkivalikoimaa ja kyseessä ei ole mikään teknomaakari, vaan oikea vinyyliseppä!
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Väsenkätisyys-ketjusta silmille hyppäsi vekotin nimeltä "baseball-tuomarin indikaattori". Mikä piru on baseball-tuomarin indikaattori ja mihin sitä käytetään?
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Laitetaanpa vielä tännekin, jos joku sattuisi tietämään...

Tulipa ostettua uusi puhelin, Samsung Galaxy S i9000 ja nyt olisi sellainen probleema, että vanhassa puhelimessa (N95 nokialainen) kaikki puhelinnumerotiedot olivat (käsittääkseni) tallennettuina muistikortille. Uusi puhelin hakee taas numerot automaattisesti SIM-kortilta.

Kuinka tuossa Samsungissa saa numerot näkyviin muistikortin kautta? Ohjekirjasta/Googlesta en ole vielä apua löytänyt.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Onko Järvenpään, tai lähialueiden tienoilla sellaista pese-se-itse autonpesupaikkaa? Siis jotain muuta kuin sellainen automaattipesukuja.
Vastaus itse itselle: Järvenpään Nesteellä saa pestä poletteja vastaan autoaan sisätiloissa.

------

Jatkokysymykset koskien Lintsiä, jossa tuli taas vuosiin pyörähdettyä:

-Mistä lähtien rahapelit (RAY) ovat olleet pois Lintsiltä ja mikä on ollut syynä poistoon? Kuvittelin saavani saman fiiliksen kuin pienenä pelihalleissa...

-Miksi siinä Vekkulin yhdessä vinolattiaisessa huoneessa tulee huono/outo olo heti? Jotenkin varmaan aisteihin liittyvää, mutta mielestäni nyt kun tarkemmin yritin katsoa, niin lattia on vino ja seinille on vaan maalattu normaalit pystysuorat viivat (kohti "oikeaa" lattiaa), ei kovin erikoista...?
 

Krupieeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Väsenkätisyys-ketjusta silmille hyppäsi vekotin nimeltä "baseball-tuomarin indikaattori". Mikä piru on baseball-tuomarin indikaattori ja mihin sitä käytetään?

En mikään baseball asiantuntija todellakaan ole, mutta tällä tarkoitettaneen kädessä pidettävää pientä "clicker":ksi kutsuttavaa laitetta, jolla lasketaan juoksut, hudit yms. Miksikä niitä suomeksi kutsutaankaan. Tässä ezinearticlesin linkissä kerrotaan, miten laitetta tulisi käyttää ja tässä softball.orgin linkissä näkyy kuva.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En mikään baseball asiantuntija todellakaan ole, mutta tällä tarkoitettaneen kädessä pidettävää pientä "clicker":ksi kutsuttavaa laitetta, jolla lasketaan juoksut, hudit yms... ...tässä softball.orgin linkissä näkyy kuva.
Katsos persanaa. Joskus kun baseballia olen katsonut niin olen kyllä huomannut että jotain ne kotipesän tuomarit näpelöivät kädessään. Olen kuvitellut että se on joku onnenkalu jota ne jokainen hermostuksissaan hipelöivät mutta nyt tiedän mikä se on. Kiitos.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös