Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 022 321
  • 47 213

Tumbi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Red Wings (Oilers), Liverpool, La Selección
Löytyykö mistään pankkien aukioloaikoja? Pitäisi yhden tietyn pankin aukioloajat löytää.

Googleta se tietty pankki. Easy as hell.

Lahjaanko meinasit nostaa? Siinä tapauksessa suosittelen käyttämään Otto-automaattia tietyn pankin sijaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Saako muuten lomautettu mutta työsuhteessa oleva henkilö lomarahaa?

Sattumalta luin juuri vuosilomalaki ja siellä puhutaan näin:

"7 §
Työssäolon veroinen aika

...

Työssäolopäivien veroisina pidetään myös niitä työpäiviä tai työtunteja, jolloin työntekijä työsuhteen kestäessä on estynyt tekemästä työtä:

...

7) lomauttamisen takia, enintään kuitenkin 30 työpäivää kerrallaan;

8) lomauttamista vastaavan työviikkojen lyhentämisen tai muun siihen verrattavan työaikajärjestelyn takia, enintään kuitenkin kuusi kuukautta kerrallaan; jos tällainen työaikajärjestely jatkuu keskeytyksettä lomanmääräytymisvuoden päättymisen jälkeen, uuden kuuden kuukauden jakson laskeminen aloitetaan lomanmääräytymisvuoden päättymisen jälkeen.

..."


Laki löytyy kokonaisuudessa finlex.fi. Eli tietyillä edellytyksillä lomautettu voi saada lomarahan.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Kun tuo lakiteksti on itselleni täyttä hepreaa niin käsitinköhän nyt tuon oikein, eli ilmeisesti en tule saamaan, koska olen ollut jo marraskuun alusta lähtien lomautettuna?
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Onko tietoa mistä voisi ostaa langattomat kuulokkeet? En etsi niitä isoja möhkäleitä, vaan haussa olisi pienet nappikuulokkeet jotka menevät esim.kuulosuojaimien alle huomaamattomasti.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Onko tietoa mistä voisi ostaa langattomat kuulokkeet? En etsi niitä isoja möhkäleitä, vaan haussa olisi pienet nappikuulokkeet jotka menevät esim.kuulosuojaimien alle huomaamattomasti.

Google-haku "Langattomat nappikuulokkeet" tuottivat seuraavanlaisia tuloksia.

Hilavitkutin.com Tuolta ei kai suoraan pysty ostamaan mutta siellä on linkki toiselle sivulle. Vähän on kyllä erikoisen näköiset, en tiedä onko tuossa joku klitoriskiihotin vai mikä siinä on, mutta ihmeellisen näköiset. Niin ja hintaa vaatimattomat 315 euroa.

Muuta "järkevää" en sitten löytänytkään, noita ei varmaan vielä ihan kauheasti tehdä.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Kai tiesit, että kun yhtäjaksoista lomautusta on kestänyt yli 200 päivää, saat halutessasi irtisanoutua ilman karenssiaikoja tai muita sanktioita. Tulipahan vaan mieleen.

Tiedän mutta mitään hinkua irtisanoutumiseen ei ole, koska pidän työstäni ja tuoreimpien huhujen mukaan syksyllä olisi tulossa kutsua takaisin. Olen myös tietoinen, että lomautettuna voi tehdä töitä toiselle firmalle mutta, kun ei ole paljoa töitä ollut tarjolla...
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko tietoa mistä voisi ostaa langattomat kuulokkeet? En etsi niitä isoja möhkäleitä, vaan haussa olisi pienet nappikuulokkeet jotka menevät esim.kuulosuojaimien alle huomaamattomasti.
Työhommissa hyviä Peltorin suojia esimerkiksi:
1, 2

Tässä vielä yksi edullinen:
http://www.agripalvelu.fi/shop/product_details.php?p=22

Edit: tämä ei nyt varsinaisesti vastaa kysymykseen langattomista kuulokkeista, mutta toimivatpahan ainakin varmasti kuulosuojaimien kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Monikossa lähtökohtaisesti viitattaneen. Huomioi, että jos kirjoittajia on vain kaksi, ne molemmat nimet yleensä kirjoitetaan viitteeseen auki. Käytäntöjä kun on monia, kannattaa varmistaa taholta, jolle työtä kirjoitat.

Minustakin monikko olisi oikein. Täytynee varmistaa osastolta, vaikka helpoin tiehän olisi, kuten ditrim (2010) mainitsi, kiertää tuo ilmaus.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Yksinkertaisin ja kevyin ohjelma/kikka saada muutettua MPEG-4 -tiedostot MP3-muotoon? Tack.
Tarkentava kysymys: Haluat siis muuttaa video/ääni-raidan (MPEG4) pelkäksi ääni-raidaksi (MP3)?
 

Slibard

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mikä TES? En nimittäin tiedä yhtään TES:ta, jossa myös lomaraha maksetaan päättymeille työsuhteille. Eli nykytietämykselläni saat vain lomapalkan tai lomakorvauksen, mutta et missään nimessä lomarahaa. Haluaisin tietää, jos joku maksaa näin. On tuossa tullut palkanlaskentaohjelmistojen kanssa temuttua jokunen vuosi(kymmen).

t. hanu

Tässä esimerkki työehtosopimuksesta, missä maksetaan lomaraha myös työsuhteen päättyessä. Tietyin edellytyksin toki, mutta lähes kaikissa tapauksissa. Yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimus

Linkki avaa Finlexin sivuilla olevan pdf-tiedoston.
 

Jeffrey

Jäsen
Mikä TES? En nimittäin tiedä yhtään TES:ta, jossa myös lomaraha maksetaan päättymeille työsuhteille. Eli nykytietämykselläni saat vain lomapalkan tai lomakorvauksen, mutta et missään nimessä lomarahaa.

t. hanu

Itselläni tulee syksyllä mahdollisesti muutto toiselle puolelle Suomea opiskeluiden perässä niin tämä kiinnostaa. Mistä TES:tä mahdat puhua? Itse yritin lukea Kaupan-alan TES:ä vaikka miten päin ja ymmärsin siitä, että tuo lomaraha maksetaan myös päättyvälle työsuhteelle. Tietysti jos ei makseta niin se vaikuttaa merkittävästi kesäsuunnitelmiini. Heinäkuun puoliväliin mennessä mulle kertyy 40 lomapäivää. Itse olin laskenut, että saisin näistä sen 1,5 kertaisen palkan vaikka irtisanoisinkin itseni. Koska kyllähän meillä töissä opiskelijatkin ovat saaneet nuo rahat vaikka onkin ottanut lomat rahana, eikä siis ole varsinaisesti pitänyt ainuttakaan lomapäivää. Mitenkäs tämä nyt sitten faktisesti menee?
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Tässä esimerkki työehtosopimuksesta, missä maksetaan lomaraha myös työsuhteen päättyessä. Tietyin edellytyksin toki, mutta lähes kaikissa tapauksissa. Yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimus

Linkki avaa Finlexin sivuilla olevan pdf-tiedoston.

Kappas pirua, ja vieläpä yksityisellä puolella. Muutenkin näkyy olevan vallan mukavat lomat tuossa tessissä. Tuollaisia kun olen tottunut näkemään vain virkaehtosopimuksissa.

t. hanu
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Pari vuotta sitten lensin Helsingistä Keflavikin kautta Halifaxiin ja takaisin Toronto-Keflavik-Oslo-Helsinki. Paluumatkaan tuli ylimääräinen hyppy Osloon, koska ei ollut riittävästi väkeä Reykjavik-Hki lennolla ja se peruttiin pari viikoa ennen reissua. Samoin paluun päivää muutettiin. Tuo oli oikeastaan ainoa miinus.

Muuten ihan OK yhtiö. Koneet vanhahkoja Boingboing 757:ja, lentoemot eivät ehkä ole ilmatilojen kauniimpia ja kuulutuksista ei ymmärrä mitään.

Keflavikin asema on kohtalaisen pieni, joten tuo tunti pitäisi riittää ihan vallan hyvin.

Keflavikissa on kyllä tajuttomat jonot välillä, eli hop-off kannattaa tehdä löysässä aikataulussa jos niin meinaa tehdä, ajoissa kentälle jne. Jollei sitä suunnittele ja ei tarvitse kuin vaihtaa porttia, silloin on helppoa ja nopeaa. Itse kyllä suosittelen jompaankumpaan suuntaan parin päivän breikkiä Islannissa, jännä maa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Koska olen laiska, enkä jaksa kuukletella, niin kysyn suoraan täältä kaikkitietävyyden tyyssijasta: onko jollain tiedossa joku kiva (ilmainen tai ainakin halpa) managerointipeli netissä, jossa voi koota oman jengin futiksen MM-kisoihin? Siis sellainen, jossa voi vaihtaa pelaajia ja pointseja tulee sitten sen mukaan, miten kukin pelaaja kisoissa pärjää, eli maaleista, syötöistä ja voitoista tulee pisteitä, varoituksista, ulosajoista ja tappioista tulee miinuspojoja.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kappas pirua, ja vieläpä yksityisellä puolella. Muutenkin näkyy olevan vallan mukavat lomat tuossa tessissä. Tuollaisia kun olen tottunut näkemään vain virkaehtosopimuksissa.

t. hanu

Tämä on minunkin tes...

Edit: Voisko joku viisaampi selittää minulle missä tämä lomaraha juttu sanotaan, kun itse ymmärrän tämän perusteella, ettei sitä lomarahaa tulisi.

...Lomarahan saamisen edellytyksenä on, että työntekijä aloittaa lomansa ja palaa
lomaltaan sovittuna aikana ellei lomaltapaluun esteenä ole vuosilomalain
7 §:ssä mainittu tai muu hyväksyttävä syy...
 
Viimeksi muokattu:

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
Niin? Joku varmasti tietää taustan juttuun mitä koko ajan hehkuttaa?
Käsittääkseni nevö föget on lähtöisin FutisForum2:n MM95-hassutteluista ja levinnyt sieltä Jatkoajan puolelle. FF2:ssa kyseinen lausahdus on eri muodoissaan huomattavasti käytetympi kuin täällä.
 

cobra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManUtd
Koska olen laiska, enkä jaksa kuukletella, niin kysyn suoraan täältä kaikkitietävyyden tyyssijasta: onko jollain tiedossa joku kiva (ilmainen tai ainakin halpa) managerointipeli netissä, jossa voi koota oman jengin futiksen MM-kisoihin? Siis sellainen, jossa voi vaihtaa pelaajia ja pointseja tulee sitten sen mukaan, miten kukin pelaaja kisoissa pärjää, eli maaleista, syötöistä ja voitoista tulee pisteitä, varoituksista, ulosajoista ja tappioista tulee miinuspojoja.

Tällä me ainakin meinattiin tämän vuoden kimppakuningas ratkoa. http://en.mcdonalds.fantasy.fifa.com/ (Linkki vie MM-kisojen fantasia managerisivustolle).

edit. Aukeaa 4.6.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Joka ikinen kerta kysyn samaa itseltäni, kun olen tässä tilanteesa missä nyt olen, eli siis kun tässä huomisella olisi ruotsinkielen koe, niin kysyn, että millä perusteella ruotsinkieli on yhä Suomen toinen virallinen kieli ja miksi sitä on pakko opettaa kouluissa? Onko Ruotsi, muka toiseksi puhutuin ja käytetyin kieli, vai onko se muinaisjäänteitä Ruotsin vallan ajalta? Miksei sitten myös Venäjä ole pakollinen, sillä ollanhan me oltu Venäjän "omaisuuttakin" tuommoiset reilu sata vuotta? Tosin venäjänkieltä ei liiemmin Suomessa ole taidettu käyttää. Olisiko Suomen "virallisten kielien lista" mielestänne päivitettävä nykypäivälle? Kuinka mukava teillä itärajalla asuvilla on ollut opiskella Ruotsia? Tässä lähellä Ruotsin rajaakin se menee siinä ja siinä.
 

Slibard

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä on minunkin tes...

Edit: Voisko joku viisaampi selittää minulle missä tämä lomaraha juttu sanotaan, kun itse ymmärrän tämän perusteella, ettei sitä lomarahaa tulisi.

...Lomarahan saamisen edellytyksenä on, että työntekijä aloittaa lomansa ja palaa
lomaltaan sovittuna aikana ellei lomaltapaluun esteenä ole vuosilomalain
7 §:ssä mainittu tai muu hyväksyttävä syy...

Jos kyseessä on sosiaalialan tes, alempaa löytyy kohta:

Lomaraha maksetaan myös lomakorvauksesta edellyttäen, että työsuhde on kestänyt yhdenjaksoisesti vähintään neljä kuukautta. Tämä ei kuitenkaan koske työntekijää, joka jättää irtisanomisajan noudattamatta tai päättää määräaikaisen työsuhteen työsopimuslain vastaisesti tai jonka työsuhde on todettu purkautuneeksi työsopimuslain 8 luvun 3 §:n mukaisen työstä poisjäännin vuoksi.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Google-haku "Langattomat nappikuulokkeet" tuottivat seuraavanlaisia tuloksia.

Hilavitkutin.com Tuolta ei kai suoraan pysty ostamaan mutta siellä on linkki toiselle sivulle. Vähän on kyllä erikoisen näköiset, en tiedä onko tuossa joku klitoriskiihotin vai mikä siinä on, mutta ihmeellisen näköiset. Niin ja hintaa vaatimattomat 315 euroa.

Muuta "järkevää" en sitten löytänytkään, noita ei varmaan vielä ihan kauheasti tehdä.

Tuon tapaisia tosiaan etsin ja näyttäisi harmittavasti siltä, ettei noita paljonkaan valmisteta, kun hinta noillakin on tuota luokkaa.

Ehkä joskus tulevaisuudessa sitten.
 

Lättykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dayton Bombers
I'm a lead farmer motherfucker

Jatkoajan kiinteistövälittäjät: kannattaako soittaa välitysfirmalle vuokra-asunnon perään näytön jälkeen? Hyviä vinkkejä asunnon saamiseksi näyttötilaisuuden perusteella?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös