Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 022 088
  • 47 213

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Luotetaan kotimaiseen vaihtoehtoon, jos jokin hyvä löytyisi/tinkezionen vaihtoehto osoittautuu hyväksi.

Koomasin tuon ihan itse ts. jos sulla on 30 mm käsipainotangot niin eipä nuo Wrangen 25-milliset siihen mene. Hämmentävää, olen elänyt tähän mennessä siinä uskossa, että noissa vempeleissä on menty kaksi- ja yksituumaisilla. Onnea etsintään.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kelpaisi vitutusketjuunkin, mutta laitetaan tänne.

Pesen pyykkini taloyhtiön pyykkituvassa, jossa on kohtalaisen kokoinen pesukone. Yllätys oli suuri, kun menin hakemaan vaatteita koneesta, vain huomatakseni, että kone oli repinyt verkkarit, hupparin ja t-paidan tuhannen saatanan perkeleen suikaleiksi. Siellä rummussa on suorakulmion mallinen aukko, kooltaan ehkä 10x15 senttiä, joka ainakin luullakseni kuuluisi olla peitettynä jollakin suojalevyllä. Sellaista en kuitenkaan mistään löytänyt. Tuon aukon funktio on mulle epäselvä, mutta sillä nyt ei kai ole niin väliä. Kuitenkin, aukon terävät reunat olivat repineet vaatteeni käyttökelvottomiksi. Eikä mitään pieniä viiltoja, vaan ihan totaalisesti paskaksi. Verkkarit olivat kiilautuneet vielä sen aukon ja koneen (selvästi selitetty) väliin, jumittaen koko paskan. Veikkaisin, että tulipalo ei ollut kaukana, ainakin jos päättelee koneen lämpötilasta.

Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Olenkohan mä oikeutettu jonkinlaiseen kompensaatioon taloyhtiön puolesta, vai pitääkö mennä vitutuksissaan laittamaan jotain paskaksi?
 
Viimeksi muokattu:

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Olenkohan mä oikeutettu jonkinlaiseen kompensaatioon taloyhtiön puolesta, vai pitääkö mennä vitutuksissaan laittamaan jotain paskaksi?

Kokemusta ei nyt vastaavasta ole, mutta olet nyt kyllä oikeutettu siihen kompensaatioon. Elä vaan hukkaa niitä todistuskappaleita, eli ei roskiksen kautta kotiin. Yhteyttä vaan ensin isännöitsijään ja sen jälkeen taloyhtiön hallituksen puheenjohtajaan (tai oikeastaan kumpaan vain, isännöitsijä on vaan yleensä paremmin perillä pykälistä). Jos sulla on taloyhtiön sääntöjen mukainen varaus pesutuvasta ja olet pessyt oikealla pesuohjelmalla (voi olla vittumainen osoittaa) niin olet kyllä vahvoilla. Jos kone on rikki, niin vaadi koepesu jollain räteillä, millä voit näyttää sen koneen rikki olemisen todeksi, ja mahd. pian.

Jos olet pesuohjelmissa mokannut itse, niin voi, voi. Mutta jos kone on rikki, niin ei se nyt itsestäänkään korjaannu.

t. hanu
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jep. Vaatteet ovat tallella, tai no, enemmän nuo muistuttavat matonkuteita kuin vaatteita. Varaus pyykkitupaan on kunnossa ja ihan normaaliohjelmalla pesin. Tosin vaikka olisin pessyt millä ohjelmalla, ei vaatteiden pitäisi tuohon kuntoon mennä. Se mystinen aukko siellä rummussa tuohon on syypää, se on selvä. Jos alkavat vittuilemaan, että mun olisi pitänyt tarkistaa ennen pesua rumpu, jossa olen useamman sata koneellista pyykkiä pyörittänyt, en vastaa seurauksista.

Nooh, ei sieltä kukaan tietenkään taloyhtiössä puhelimeen tähän aikaan vastannut, mutta aamulla varmaan vastaavat.

Onneksi koneessa oli vain kolme vaatekappaletta, niihin kun olin suunnitellut huomenna pukeutuvani. En pukeudu.

*edit*

Olin viemässä pyykkituvan oveen lappua, että älkää nyt hyvät ihmiset tunkeko vaatteitanne tuon hirviön kitaan. Olin myöhässä, naapurin neiti oli jo saanut hupparinsa rikki ja jumiin sinne samaan saatanan reikään. Isännöintifirman hälytysnumerosta sanottiin, että soittele aamulla uudestaan. Noh, ainakaan koko todistustaakkaa en joudu kantamaan yksin ja on ainakin ilmoitettu, kun minä soitin ja typy oli laittanut sähköpostia.
 
Viimeksi muokattu:

Rocco

Jäsen
Mitä tapahtuu jos Soda Streamillä vetää kuplat viinaan? Tuleeko Vodkaa hiilihapoilla, rajähtääkö koko vehje käsiin, vai jotain siltä väliltä?

Veikkaan että nesteeseen ei happoja juurikaan synny, koska kaasut eivät kovin herkästi alkoholiin pysty tarttumaan.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Veikkaan että nesteeseen ei happoja juurikaan synny, koska kaasut eivät kovin herkästi alkoholiin pysty tarttumaan.

Viimeisimmillä baarimessuilla oli ollut esittelyssä hapotettu vodka, joka on Ruotsissa muistaakseni noussut jonkinlaiseksi hitiksi. Ei mitään hajua miten on saatu valmistettua. Kuulemma melko hirveän makuista ja hintaakin kai jonkin verran tulisi baarimyynnissä olemaan. Väittävät että nousee paremmin päähän, tiedä siitä sitten.

Edit: tarkennusta, en tietenkään ihan varma voi olla oliko hapotettu, mutta jollain tapaa saatu kuitenkin kuplivaksi/kuohuvaksi.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viimeisimmillä baarimessuilla oli ollut esittelyssä hapotettu vodka, joka on Ruotsissa muistaakseni noussut jonkinlaiseksi hitiksi. Ei mitään hajua miten on saatu valmistettua. Kuulemma melko hirveän makuista ja hintaakin kai jonkin verran tulisi baarimyynnissä olemaan. Väittävät että nousee paremmin päähän, tiedä siitä sitten.

Ihan sekalaisena kysymyksenä kysyisin, että onko jollain joskus ollut hetkellistä pidempänä ongelmana se, että vodka ei nouse riittävästi päähän?
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Ihan sekalaisena kysymyksenä kysyisin, että onko jollain joskus ollut hetkellistä pidempänä ongelmana se, että vodka ei nouse riittävästi päähän?

Ilmeisesti jonkinlainen köyhien tai aloittelijoiden ongelma. En ole tällaiseen ilmiöön laajojen kenttätutkimusteni aikana törmännyt annostusta lisättäessä eli varmaankin urbaanilegenda.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Lisäyksenä Tarinankertojan vastaukseen, käsittääkseni adressilla oli suuri merkitys kun työ teurashevosten kuljetusten järkiperäistämiseksi polkaistiin käyntiin. Tottakai tuohon liittyy paljon muutakin kuin se adressi.

Iso osa noista adresseista taitaa toimittaa lähinnä varaventtiilin virkaa, mutta konkreettisiakin korjauksia/muutoksia asioihin on saavutettu.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ihan sekalaisena kysymyksenä kysyisin, että onko jollain joskus ollut hetkellistä pidempänä ongelmana se, että vodka ei nouse riittävästi päähän?

Jep, olet juonut sitä liikaa. Eri alkoholijuomiin kehittyy erilainen toleranssi, ainakin oman kokemuksen mukaan. Pidä pidempi tauko ja juo sen aikana jotain ihan muuta.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep, olet juonut sitä liikaa. Eri alkoholijuomiin kehittyy erilainen toleranssi, ainakin oman kokemuksen mukaan. Pidä pidempi tauko ja juo sen aikana jotain ihan muuta.

Niin, ei minulla tällaista ongelmaa ole ollut. Aina on noussut riittävän hyvin, muistaakseni joskus jopa liiaksikin, päähän. Kysymykseni kumpusi siitä, kun puhuttiin hapotetun vodkan nousevan paremmin päähän ja ihmetytti vaan, että onko jollain muka oikeasti sellainen ongelma, ettei tule riittävän känniin. Tietysti seuraava kysymys voisi sitten olla, että mikä on riittävä kännin määrä?
 

halogeeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Meneekö auto katsastuksesta läpi, jos tuulilasissa on halkeama koko lasin leveydeltä, mutta toisaalta niin alhaalla ettei haittaa näkyvyyttä yhtään. (n. 10 cm alareunasta) Vai kannattaako vaihdattaa ennen katsastusta?
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Meneekö auto katsastuksesta läpi, jos tuulilasissa on halkeama koko lasin leveydeltä, mutta toisaalta niin alhaalla ettei haittaa näkyvyyttä yhtään. (n. 10 cm alareunasta) Vai kannattaako vaihdattaa ennen katsastusta?
Valitettavasti riippuu paljolti katsastusmiehestä. Hoidin aikoinaan äitimuorin Twingon katsastukset ja kippo meni viisi vuotta läpi sama halkeama lasissa. Kuudennella kerralla olikin sitten puikoissa pienempikokoinen jullikka, joka totesi halkeaman olevan näkökentässä ja laittoi hylsyn ja lasin vaihtoon. Kannattanee siis ainakin säädellä penkkiä sellaiseen asentoon, että moinen halkeama on mahd vähän näkökentässä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Meneekö auto katsastuksesta läpi, jos tuulilasissa on halkeama koko lasin leveydeltä, mutta toisaalta niin alhaalla ettei haittaa näkyvyyttä yhtään. (n. 10 cm alareunasta) Vai kannattaako vaihdattaa ennen katsastusta?

Meneekö se ihan päästä päähän? Minulla on käytännössä koko tuulilasin mittainen halkeama juuri n. 10 cm alareunasta mutta juuri ennen lasin päätyä se kääntyy alas molemmista päistä. Eli se halkeama on siis tavallaan puolipallon muotoinen. Se ei ole aiheuttanut katsastuksessa minkäänlaista mainintaa kertaakaan. Mutta käsittääkseni jos menee ihan lasin päästä päähän niin silloin menee automaattisesti vaihtoon.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Meneekö auto katsastuksesta läpi, jos tuulilasissa on halkeama koko lasin leveydeltä, mutta toisaalta niin alhaalla ettei haittaa näkyvyyttä yhtään. (n. 10 cm alareunasta) Vai kannattaako vaihdattaa ennen katsastusta?

Ehdottomasti ei kannata vaihdattaa ennen katsastusta. Jos se on ottaakseen tuosta kiinni, niin se ottaa. Voi mennä läpi tai olla menemättä, mutta saat käytännössä ilmaista maksuaikaa kuukauden ja samalla saat virhelistan muista mahdollisista vioista, josta katsastus kusisi.

Mutta käsittääkseni jos menee ihan lasin päästä päähän niin silloin menee automaattisesti vaihtoon.
Tämä vahvistetaan. Eli, jos lasi menee vasemmasta raunasta oikeaan tai päinvastoin halki niin ei varmasti mene katsastuksesta läpi.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mitä tapahtuu jos Soda Streamillä vetää kuplat viinaan? Tuleeko Vodkaa hiilihapoilla, rajähtääkö koko vehje käsiin, vai jotain siltä väliltä?

Tulee vodkaa hiilihapoilla. Eräänä vappuna hapotimme kossua puolen litran Spritepulloon.

"Onko paha olo? Ota tuosta Spriteä."
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Pelicansin väki varmasti ainakin osaa kertoa allekirjoittaneelle vastauksen siihen, mahtaakohan Radio Voiman nettiselostuksesta kuulla otteluiden jälkeen (ns. heti perään) myös lehdistötilaisuuden?
 
Viimeksi muokattu:

Samsonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HFBoards oikeinkirjoitus
Kertokaapa joku leffa mikä kertoo vammaisuudesta/vammaisesta henkilöstä. Päähenkilö kehitysvammainen tms. Forrest Gump on, mutta löytyykö muita?

Kouluhommia.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Kertokaapa joku leffa mikä kertoo vammaisuudesta/vammaisesta henkilöstä. Päähenkilö kehitysvammainen tms. Forrest Gump on, mutta löytyykö muita?

Kouluhommia.

"I'm Sam" featuring Sean Penn
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös