Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 008 885
  • 47 205

Mapkob

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL, Jokerit
Onko hyviä vinkkejä miten voisi edistää ahaa-elämyksen syntyä luistelua opettelevalle lapselle (7 v poika) siitä miten luistimilla pääsee etenemään. Tasapaino on kohtalaisen hyvä mutta ei ymmärrä mitenkään sitä vauhdin ottoa.

Kaikkein klassisin konsti, josta automaattisesti hoksaa miten vauhtia voi kerätä:
-Painoa siirretään vain puolelta toiselle samalla kun polvet joustavat, jolloin vauhti kasvaa automaattisesti ilman, että luistinten terät nousevat jäästä missään vaiheessa.

En tiedä millaisia noi muksujen luistimet on nykyään yleisesti, mutta sellaisia vanhoja nilkka-solmussa-luistimia käyttämällä ei varmasti ainakaan helpoteta luistelun perusteiden opettelua, eli välineihinkin jotain huomiota.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Onko hyviä vinkkejä miten voisi edistää ahaa-elämyksen syntyä luistelua opettelevalle lapselle (7 v poika) siitä miten luistimilla pääsee etenemään. Tasapaino on kohtalaisen hyvä mutta ei ymmärrä mitenkään sitä vauhdin ottoa.

Itse muistan kun opettelin lapsena luistelua, niin minua neuvottiin laittamaan luistimet T-asentoon. Sitten sillä takimmaisella jalalla potkaistiin vauhtia ja liuku. Sitten jalat toisin päin ja taas potku ja liuku. Muutaman kerran kun tuota potkiskeli, niin ainakin nuorelle Kommentaattorille tuli "ahaa"-elämys.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Robinson Crusoe ja syyspäiväntasaus

Robinson Crusoe -romaanissa minua häiritsee seuraava kohta:

"Laskujeni mukaan nousin kuvaamallani tavalla maihin tälle kauhealle saarelle 30. päivä syyskuuta eli juuri syyspäiväntasauksen aikaan, jolloin aurinko porottaa jokseenkin keskeltä taivaan lakea. Laskeskelin tästä sijainnikseni 9 astetta 22 minuuttia pohjoista leveyttä."

Syyspäiväntasaus? Aurinko zeniitissä? Missä kesäpäivänseisaus pelaa?
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Kuunteleeko joku täällä Radio Cityn nettistriimiä? Jos, niin onko teillä ongelmia sen kanssa? Minulla on useita päiviä toistunut seuraava ilmiö.

Klikkaan Cityn sivuilla "On Air Live"-nappulaa. Soittimen ikkuna aukeaa normaalisti. Kaikki toimii muutenkin kuten pitää, lyhyen bufferoinnin jälkeen kuuluu "Tämä on Radio City blaa blaa blaa...". Sitten, kun musiikin pitäisi alkaa kuulua, ei mitään. Soitin ei bufferoi ja timerissakin juoksevat numerot ihan kuten pitää. Toisin sanoen kaikki näyttää olevan täysin kunnossa, mutta musiikkia ei vain kuulu.

Joskus musiikin soidessa se myös pätkäisee kesken kaiken. Taaskin, ei mitään bufferointia eikä mitään muutakaan mikä viittaisi ongelmaan esimerkiksi nettiyhteydessä. Musaa ei vain kuulu.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Syyspäiväntasaus? Aurinko zeniitissä? Missä kesäpäivänseisaus pelaa?
Kesäpäivänseisauksen aikaan aurinko on zeniitissä Kravun kääntöpiirillä. Laskelmiensa perusteella Robinson on lähellä päiväntasaajaa, josta katsoen aurinko käy zeniitissä juuri kevät- ja syyspäiväntasauksen aikaan.
 

nutu80

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kuunteleeko joku täällä Radio Cityn nettistriimiä? Jos, niin onko teillä ongelmia sen kanssa? Minulla on useita päiviä toistunut seuraava ilmiö.

Joskus musiikin soidessa se myös pätkäisee kesken kaiken. Taaskin, ei mitään bufferointia eikä mitään muutakaan mikä viittaisi ongelmaan esimerkiksi nettiyhteydessä. Musaa ei vain kuulu.

http://www.radiorock.fi/ Pitäis pelittää nykyään paremmin
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Kuunteleeko joku täällä Radio Cityn nettistriimiä? Jos, niin onko teillä ongelmia sen kanssa? Minulla on useita päiviä toistunut seuraava ilmiö.



Joskus musiikin soidessa se myös pätkäisee kesken kaiken. Taaskin, ei mitään bufferointia eikä mitään muutakaan mikä viittaisi ongelmaan esimerkiksi nettiyhteydessä. Musaa ei vain kuulu.
http://www.radiorock.fi/ Pitäis pelittää nykyään paremmin

Voihan se olla että radio rockin striimi toimii paremmin kuin radio cityn. Mutta jos sitä meinaat että radio cityä ei enää ole ja radio rock tuli tilalle niin olet puolittain oikeassa ja väärässä. Nimittäin radio city toimii nykyään vain ja ainostaan striiminä netissä. TJEIU www.radiocity.fi
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Saako Tazzakaakaokoneita mistää hankittua itselle?
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Pääpostin vieressä on ainakin joku taulukehyskauppa. Hinnoista en osaa sanoa muuta kuin että kalliita ovat. Pistä toki tännekin hintatietoa kun saat selville.

Sininentalo Aulangontie 44:ssä tarjoaa mm. kehystyspalvelua. Asiallinen paikka pitäisi olla.
Kävin tuolla Sinisentalon liikkeessä ja juu, kallista tuntuu olevan. Tuo minun tauluni kangas pitäisi ensin nitoa johonkin alustalevyyn kiinni kireälle ja sitten siihen kehykset päälle. Ja kehykset pitää olla aika syvät, kun se levy tarvitaan. Hinnaksi tulisi kaiken kaikkiaan 130e, vaikka sopivimmat kehykset olivat vielä halvimmasta päästä.

Toisaalta, kyllähän nuo taulut maksavat ihan perkeleesti joka tapauksessa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Onko hyviä vinkkejä miten voisi edistää ahaa-elämyksen syntyä luistelua opettelevalle lapselle (7 v poika) siitä miten luistimilla pääsee etenemään. Tasapaino on kohtalaisen hyvä mutta ei ymmärrä mitenkään sitä vauhdin ottoa.

Itse opin luistelemaan niin, että mulla oli jäällä potkukelkka apuna. Siinä on pakko etsiä se keino miten pääsee etenemään ja on samalla tuki mukana.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
No helkkari.

Täsmennetään edellistä kysymystä: Mikäköhän mustaviinimarjamehu olisi hyvää Black Snakebitessa? Kokemuksia?

Lorauta pikkasen sellasta oikein kunnon tiivistettä. Marli ainakin valmistaa sitä
 

J.Petke

Jäsen
Lorauta pikkasen sellasta oikein kunnon tiivistettä. Marli ainakin valmistaa sitä

Se on yksi vaihtoehto ja sitä olen kokeillut mutta jotenkin jää vajaaksi tuo. Haluaisin vielä tietää mitä baarit niissä käyttävät.

Ja toinen kysymys: Onko olemassa ohjelmaa jolla Iphonea voisi käyttää tietokoneella, puhelimen ollessa telakassa?
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Se on yksi vaihtoehto ja sitä olen kokeillut mutta jotenkin jää vajaaksi tuo. Haluaisin vielä tietää mitä baarit niissä käyttävät.

Ja toinen kysymys: Onko olemassa ohjelmaa jolla Iphonea voisi käyttää tietokoneella, puhelimen ollessa telakassa?

Tätä saa tukun kautta

http://www.modo.fi/siirappikuvat/cassis.jpg

Tota ja pikkasen vettä niin saa jytyn mehun
 

Pasaatituuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tulipa mieleen, että onko Blu-ray leffoihin mahdollista upottaa erilaisia ääniraitoja sen mukaan missä leffaa katsoo tai millä laitteella, ja levy tunnistaa sen ja soittaa tietyn ääniraidan tietyssä kohdassa?

Mutulla heittäisin, että ei voi. Minulla on tuo Tropic Thunderin jenkkiversio-DVD ja kyllä ne siinäkin puhui Rennystä. Ja katsoinkin sen täällä rapakon takana.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko hyviä vinkkejä miten voisi edistää ahaa-elämyksen syntyä luistelua opettelevalle lapselle (7 v poika) siitä miten luistimilla pääsee etenemään. Tasapaino on kohtalaisen hyvä mutta ei ymmärrä mitenkään sitä vauhdin ottoa.

Sitten voi opetella jalkojen oikeaa asentoa myös pingviinikävelyn avulla. Siis ettei yritäkään luistella vaan kävelee jäällä jalat V:nä
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen lähdössä huhtikuussa käymään New Yorkissa ja katselin ja tarkoituksena olisi päästä katsomaan NHL- matsi. Katselin tuossa että New Jersey vastaan Carolina sattuisi sopivasti kyseiselle ajalle. Kysymys kuuluukin, että onko lipun hankkimiseen muuta vaihtoehtoa, kuin sen lennättäminen ameriikoista tänne? Esimerkiksi voiko joltakin sivustolta saada tulostettavan lipun? Kun ei tuo lipun tänne raahaaminen liian halpaa ole...
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Olen lähdössä huhtikuussa käymään New Yorkissa ja katselin ja tarkoituksena olisi päästä katsomaan NHL- matsi. Katselin tuossa että New Jersey vastaan Carolina sattuisi sopivasti kyseiselle ajalle. Kysymys kuuluukin, että onko lipun hankkimiseen muuta vaihtoehtoa, kuin sen lennättäminen ameriikoista tänne? Esimerkiksi voiko joltakin sivustolta saada tulostettavan lipun? Kun ei tuo lipun tänne raahaaminen liian halpaa ole...

Monilla lipunmyyjillä on käytössä ns. "will call" -systeemi. Maksat lipun normaalisti vaikka Ticketmasterin kautta ja pelipäivänä haet sen hallilta erityiseltä will call -lippuluukulta.

Toimiva systeemi vaikka jonkin verran jännitti kun oltiin menossa katsomaan Blackhawksien kotimatsia ja liput eivät olleet vielä turvallisesti taskussa. Sieltä tiskiltä se kuitenkin löytyi nimellä.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Olen lähdössä huhtikuussa käymään New Yorkissa ja katselin ja tarkoituksena olisi päästä katsomaan NHL- matsi. Katselin tuossa että New Jersey vastaan Carolina sattuisi sopivasti kyseiselle ajalle. Kysymys kuuluukin, että onko lipun hankkimiseen muuta vaihtoehtoa, kuin sen lennättäminen ameriikoista tänne? Esimerkiksi voiko joltakin sivustolta saada tulostettavan lipun? Kun ei tuo lipun tänne raahaaminen liian halpaa ole...

Sama tilanne täällä, mutta jo maaliskuussa. Itse ajattelin pyytää toimittamaan lipun hotellille, mutta tuo Jakken ratkaisu kuulostaa luotettavammalta. Kiitos!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös