Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 973 414
  • 47 167

scholl

Jäsen
Mitä maksaa laivalla halvin (Doppel Bock?) 24-pack 8- tai 8,5-prosenttista bisseä?


Eikös Siljalla ole usein ollut niitä 2-laatikon tarjouksia esim. 24e, jolloin saa ostaa joko III, IV A tai IV B olutta. Itse toki ostan yleensä Beck'siä, jos laivalle satun ja jos autokannella on auto, minne moskan helposti saa, mutta tarjouksia olen välillä tosiaan nähnyt noista kotimaisista brenkkukeitoista.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Mitä maksaa laivalla halvin (Doppel Bock?) 24-pack 8- tai 8,5-prosenttista bisseä?

On muuten hurjaa tavaraa. Menee tukka sekaisin rajummin kuin väkevistä.

SuperAlkossa 24-pack maksaisi n. 10 euroa, alkossa n. 65 euroa...

Jo vain. Tuli Virosta ostettua tuota doppelia ja voi pojat, että humahti. Vaikka väkevää onkin, niin maku on kyllä pirun hyvä.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä maksaa laivalla halvin (Doppel Bock?) 24-pack 8- tai 8,5-prosenttista bisseä?

On muuten hurjaa tavaraa. Menee tukka sekaisin rajummin kuin väkevistä.

SuperAlkossa 24-pack maksaisi n. 10 euroa, alkossa n. 65 euroa...

Miten paljon ja kuinka usein sitä pitää kiskoa, jos rahat ei riitä kaljoihin Alkon hinnoilla? Surkeaa hommaa metsästää halvinta kaljalootaa.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Miten paljon ja kuinka usein sitä pitää kiskoa, jos rahat ei riitä kaljoihin Alkon hinnoilla? Surkeaa hommaa metsästää halvinta kaljalootaa.

Siis mitä vittua? Vapaaehtoisesti ostaa kalliimmalla, jos on mahdollista saada halvemmalla? Ei, en ymmärrä. Jos sitä rahaa on ihan helvetisti, ei se silti tarkoita että sitä pitää hukata olemalla idiootti...

Ja kysymyksenä: näkeekö jostain jonkinlaisen "lumikeskiarvon" eri vuosilta, esimerkiksi siten että kuinka paljon lunta on ollut Jyväskylässä juuri tällä päivämäärällä vuonna 1971?
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis mitä vittua? Vapaaehtoisesti ostaa kalliimmalla, jos on mahdollista saada halvemmalla? Ei, en ymmärrä. Jos sitä rahaa on ihan helvetisti, ei se silti tarkoita että sitä pitää hukata olemalla idiootti...

No kyllä minä maitoakin ostan lähikaupasta, enkä aja esimerkiksi Lidliin hamstraamaan sitä halvemmalla. Olen mieluummin idiootti kuin kantelen kaljalaatikoita superalkosta laivaan.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Kuinka järkevää/riskaabeliä toimintaa olisi kuljettaa pyykiinpesukonetta ilman kuljetustukea?

Kamalan nolo kysyä, mutta mikä ihme on pyykinpesukoneen kuljetustuki? Ikinä en ole moisesta kuullut.

Yhdyn aiempien kirjoittajien kantaan, kone kyytiin vain. Ei ole ainakiaan itsellä mitään vahinkoja tapahtunut.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Kamalan nolo kysyä, mutta mikä ihme on pyykinpesukoneen kuljetustuki? Ikinä en ole moisesta kuullut.

Yhdyn aiempien kirjoittajien kantaan, kone kyytiin vain. Ei ole ainakiaan itsellä mitään vahinkoja tapahtunut.

Joo, pari muuttoa nykyisellä pyykkikoneella takana voin sanoa ettei siitä tule mitään vahinkoa koneelle, ellei sitten konetta kovin päin persettä kuljetella. . .

Aika turha viesti oikeastaan, kiitos muiden aktiivisten palstalaisten. mutta laitan nyt kuitenkin.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
No minulla ovat. Mutta siksi kysyinkin, että kuinka paljon sitä kaljaa pitää esim. viikossa kiskoa, että tuosta oikeasti hyötyy?

Lava Alkosta 65 euroa ja SuperAlkosta 10 euroa. On siinä pieni ero kiskoit sitten minkä verran. Mutta en hintaeron takia kysele, vaan siksi että tulossa kolme risteilyä helmi-huhtikuussa ja jos tuo herkku on siellä halpaa niin vois vaikka ostaa.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
No minulla ovat. Mutta siksi kysyinkin, että kuinka paljon sitä kaljaa pitää esim. viikossa kiskoa, että tuosta oikeasti hyötyy?

Ok. Tehdäänpä esimerkki: Herra X käy kerran vuodessa Tallinnassa ja reissu maksaa sen parikymppiä (jos sitäkään). Sillä vaivalla että raahaa vaikkapa viisi lavaa tuota nektaaria sen muutaman satametriä, säästää siis oluen hinnassa Alkon hinta miinus Tallinnan hinta, (5*65)-(5*10)= 275€.

Ja tuossa on siis 120 tölkkiä, joka tarkoittaa alle kolmea tölkkiä viikossa vuoden ajan. Eli jos saunakaljoissa säästää lähemmäs 300€ euroa vuodessa, kelpaa minulle. Puhumattakaan jos olutta menee reilummin, silloinhan "säästö" on suhteessa vielä suurempi!

Toki rahallinen hyöty on aina suhteellista, joillekin tuo 300€ vuodessa ei ole mitään, toisille aivan helvetisti. Varsinkin kun tuon määrän säästäminen ei ole mitenkään kovin vaikeaa.

Edit: ... sillä tottahan jokapoika käy Tallinnassa ainakin muutaman kerran vuodessa, stadista kerran kuussa.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Kamalan nolo kysyä, mutta mikä ihme on pyykinpesukoneen kuljetustuki? Ikinä en ole moisesta kuullut.

Yhdyn aiempien kirjoittajien kantaan, kone kyytiin vain. Ei ole ainakiaan itsellä mitään vahinkoja tapahtunut.

Pesukoneen kuljetustuki on semmoinen rauta, joka on uusissa koneissa asennettu siten, ettei rumpu ja ne raskaat painot pääse kuljetuksen aikana heilumaan. Uusissa ensiasennettavissa koneissa tuo tuki pitää poistaa, jotta kone toimisi kunnolla. Kyse on siis tehdastoimituksessa olevista koneista, jotka saattavat matkata toiselle puolelle maapalloa miten erilaisimmissa kyydeissä.

Siksi pikkuiset muuttomatkat ei niitä koneita hötkäytä, etkä tod.näk. tarvitse sitä kuljetustukea enää myöhemmin. Ainakaan itse en ole tarvinnut, ja jos muutan Uuteen Seelantiin, en ajatellut ottaa pesukoneita Suomesta mukaan...
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Edit: ... sillä tottahan jokapoika käy Tallinnassa ainakin muutaman kerran vuodessa, stadista kerran kuussa.

Ja nää jokapojat kantaa yleensä kyllä sieltä sitä neloskaljaa, jota nyt voi käytännössä verrata kolmoseen. Sitä en ole koskaan käsittänyt, miten helvetissä siinä on yhtään mitään älyä. Säästöä kertyy varmaan useampi euro laatikolta, ja ne Saaremaa Tuulikit ja muut on melkoista paskaa.

Tuon kasiprosenttisen kantamisen ymmärtäisin muutoin, itse en kyllä moisia suostu juomaan. Eivät ole minun makuuni. Jos vahvoja oluita haetaan, otettakoon sitten esim. jotain hyviä belgioluita.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Ja tuossa on siis 120 tölkkiä, joka tarkoittaa alle kolmea tölkkiä viikossa vuoden ajan. Eli jos saunakaljoissa säästää lähemmäs 300€ euroa vuodessa, kelpaa minulle. Puhumattakaan jos olutta menee reilummin, silloinhan "säästö" on suhteessa vielä suurempi!

Toki rahallinen hyöty on aina suhteellista, joillekin tuo 300€ vuodessa ei ole mitään, toisille aivan helvetisti. Varsinkin kun tuon määrän säästäminen ei ole mitenkään kovin vaikeaa.

Ja jos menee mäyris viikossa niin säästöä tulee 1300 euroa* vuodessa. Sillä viettää jo useamman viikon kivassa lomakohteessa tai ostaa 42" Full-HD telkkarin.

* = laskettu 8-prosenttisen oluen vaikutuksenalaisena, en ota vastuuta.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mites amerikanmaalaiset vaatekoot suhtautuvat täkäläisiin? Ajattelin tilata T-paidan, mutta kokoluokitus alkoi arveluttamaan. Siis, onko amerikan X -koko samaa luokkaa kuin eurooppalainen, vaiko kenties suurempi?

Tuli vaan mieleen kun jenkkilässä peruskansalainen ei useinkaan ole ihan pienikokoinen...
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko kellään tietoa, mistä voisi löytää ylellä tulleita kosketuksessa-konserttitaltiointeja? Nimenomaan Dave Lindholmin ja Eppu Normaalin vedot kiinnostaisi.

YouTubessa näyttää olevan ainakin Lindholmista videoita tuosta kosketuksessa-konsertista. Eppujenkin samaisesta konsertista luulisi löytyvän.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tietäjät o-hoi. Mistä johtuu, että huonekasvien lehdistä "kärjet" kuolee ? Minulla on erilaisia kasveja ja melkein kaikissa sama homma ! Onko tuo joku tauti vai olenko kohdellut heitä huonosti ?
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Tietäjät o-hoi. Mistä johtuu, että huonekasvien lehdistä "kärjet" kuolee ? Minulla on erilaisia kasveja ja melkein kaikissa sama homma ! Onko tuo joku tauti vai olenko kohdellut heitä huonosti ?
Tavallisin syy on vääränlainen - yleensä liian niukka - kastelu. Liian kuiva huoneilma edesauttaa ongelman syntymistä. Yleensähän huoneilma on aina liian kuivaa viherkasveille ja ahkera sumutus auttaa. Joitain kasveja kuten jukkapalmua, voi siistiä siten, että leikkaa siististi kuivat kärjet pois. Leikkauspinta pitää olla kuitenkin kuivuneen puolella eli elävää lehdenosaa ei saa leikata.
 

Vee_-

Jäsen
Mites amerikanmaalaiset vaatekoot suhtautuvat täkäläisiin? Ajattelin tilata T-paidan, mutta kokoluokitus alkoi arveluttamaan. Siis, onko amerikan X -koko samaa luokkaa kuin eurooppalainen, vaiko kenties suurempi?

Tuli vaan mieleen kun jenkkilässä peruskansalainen ei useinkaan ole ihan pienikokoinen...
Ameriikkalaiset koot on järjestään suurempia kuin suomalaiset vastaavat. Sitten taas ranskalaiset koot taitaa olla pienempiä..
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Huddersfield Town
On muuten hurjaa tavaraa. Menee tukka sekaisin rajummin kuin väkevistä.

Allekirjoitan täysin. Muutama vuosi takaperoin laitoin paikallisesta pitkäripaisesta ihan kokeilumielellä isomman setin Karhun IVBI:ä. Aamulla oli sitten ihmettelemistä suunnattoman Götterdammerungenin kanssa, eihän sitä tullut juotua kuin 7-8 kaljaa? Lyhyehkö laskutoimitus osoitti juoneeni noin kahden kossupullon edestä tärpättiä...
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lyhyehkö laskutoimitus osoitti juoneeni noin kahden kossupullon edestä tärpättiä...

Minkälainen laskutoimitus se sitten oli? Olisi nimittäin mukavaa juoda itsensä ilmaiseksi humalaan.

Oman logiikkani mukaan kahdessa Kossussa on tasan litra 38 prosenttista juomaa. Silloin puhdasta alkoholia on käsittääkseni nautittu 0,38 litraa. Kossujen sijaan jos juot kahdeksan 0,33 litran purkkia 8,5 prosenttista olutta, niin olet saanut elimistöösi puhdasta alkoholia laskelmieni mukaan 0.2244 litraa.

Jompi kumpi meistä laskee tämän homman väärin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös