Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 973 773
  • 47 167

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitenkäs se meni, kännykän numeroluettelon kopiointi puhelimesta kortille. Onnistuin siinä muistaakseni joskus, mutta nyt en keksi että miten se tehtiin. Puhelin on Nokia 6230i.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Lukkoseppä kirjoitti:
Mitenkäs se meni, kännykän numeroluettelon kopiointi puhelimesta kortille. Onnistuin siinä muistaakseni joskus, mutta nyt en keksi että miten se tehtiin. Puhelin on Nokia 6230i.

Menet puhelinluetteloon ja sieltä valinnat ja kopio ja sitten valitset puhelimesta kortille ja lopuksi valitset kaikki ja sitten kumman haluatkin säilyttää numerot myös puhelimessa tai siirtää ne pois sen muistista.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Löytyykö jostain päin Helsinkiä Rocky II, III, IV ja V -elokuvia DVD -versioina vai pitääkö/kannattaako tilata netistä? Ykkönen minulla jo on, mutta jos elokuvat I-V löytyy edullisessa paketissa, niin sellainenkin kelpaa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tyttöystävä osti Venezuelasta kaakaota. Se on semmonen kova pala, vähän saippuan tuntunen pala, ehkä vähän kovempi. Mitähän tosta voi tehdä, ja miten? Aitoa tavaraa pitäisi kuitenkin olla, ostettiin se paikallisesta käsityökeskuksesta.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Hauptmann kirjoitti:
Löytyykö jostain päin Helsinkiä Rocky II, III, IV ja V -elokuvia DVD -versioina vai pitääkö/kannattaako tilata netistä? Ykkönen minulla jo on, mutta jos elokuvat I-V löytyy edullisessa paketissa, niin sellainenkin kelpaa.
CDON näyttäisi kauppaavan "Rocky Anthology: Ultimate Edition Boxia" (6 levyä) hintaan € 49.95...
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
LaTe_Show kirjoitti:
CDON näyttäisi kauppaavan "Rocky Anthology: Ultimate Edition Boxia" (6 levyä) hintaan € 49.95...
Kiitos tiedosta. Alustava julkaisupäivä on siis 26.01. Toimitusmaksukaan ei näköjään ole koskaan yli 2,95€.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Footless kirjoitti:
Tyttöystävä osti Venezuelasta kaakaota. Se on semmonen kova pala, vähän saippuan tuntunen pala, ehkä vähän kovempi. Mitähän tosta voi tehdä, ja miten? Aitoa tavaraa pitäisi kuitenkin olla, ostettiin se paikallisesta käsityökeskuksesta.

Meillä tuota on säännöllisesti kaapissa, kun appiukko sattuu olemaan kahvin ja kaakaon viljelijä Perussa. Tuosta voi tehdä kaakaojuomaa. Eli lämmität kattilassa maitoa, vetelet tuosta siivuja veitsellä sekaan ja odottelet että liukenee ja sitten lisäät sokeria maun mukaan.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
korvakakkonen kirjoitti:
heti kun vuorokausi vaihtuu

Kiitos. Tätä tietoa voi käyttää hyödyksi Goomilla parin viikon päästä.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
HerraHermanni kirjoitti:
Kiitos. Tätä tietoa voi käyttää hyödyksi Goomilla parin viikon päästä.

Ja pankkikortilla voi höylätä edellisenä ilta pankkien kiinimenon jälkeen, kirjautuu seuraavalle päivälle. Electronilla pitää varrota vuorokaudenvaihteeseen.

t. joskus myös köyhä hanu
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Snakster kirjoitti:
Meillä tuota on säännöllisesti kaapissa, kun appiukko sattuu olemaan kahvin ja kaakaon viljelijä Perussa. Tuosta voi tehdä kaakaojuomaa. Eli lämmität kattilassa maitoa, vetelet tuosta siivuja veitsellä sekaan ja odottelet että liukenee ja sitten lisäät sokeria maun mukaan.
Kiitos tiedosta, noin vähän arvelinkin. Pitää kokeilla, luulis hakkaavan noi jauheet mennen tullen.

Miten hyvin toi muuten säilyy? Ja missä?
 

Vee_-

Jäsen
mikse kirjoitti:
Vai oliko Mika Noronen?
En tieda, mutta taman sivun alalaidasta loytyvan tilaston mukaan Lehto pelasi 4 pelia kuudesta kyseisissa kisoissa. Toisaalta voin muistaa taysin vaarin (n. 8v. sitten tapahtunut kuitenkin) ja tuo oli eri vuosi. Jostain muistan kuitenkin, etta Lehto oli vahintaan jossain osassa mestaruudessa, vammalalainen kun olen.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Lehto pelasi vasta 1998-99 kisoissa ja syrjäytti yllättäen Norosen ykkösmaalivahdin paikalta. Lehto pelasi esim. puolivälieräottelun Venäjää vastaan jonka Suomi hävisi jatkoajalla. Kotikisoissa maalivahteina olivat tosiaan Noronen ja Bäckström (joka pelasi yhden ottelun).
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
HOOPEEKOO kirjoitti:
Kuka pelasi CCCP-paidalla numero 24 kaudella 1981-1982?

Vastauksesta jo etukäteen kiittäen

No tuohan oli Sergei Makarovin vakionumero ja kyllähän Sergei noina vuosina N-liiton maajoukkeeseen kuului.
 

scholl

Jäsen
Milloin lippu on puolessa tangossa tarkalleen? Eli olisiko mahdollista, että se ei olisi silloin, kun henkilö on kuollut, vaan silloin, kun on hautajaiset? Kävelit näet äsken lähipizzeriaan ja näin erään henkilön villan puutarhassa lipun puolessa tangossa ja hänen kuolemansa uutisoitiin jo joku aika sitten.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
scholl kirjoitti:
Milloin lippu on puolessa tangossa tarkalleen? Eli olisiko mahdollista, että se ei olisi silloin, kun henkilö on kuollut, vaan silloin, kun on hautajaiset? Kävelit näet äsken lähipizzeriaan ja näin erään henkilön villan puutarhassa lipun puolessa tangossa ja hänen kuolemansa uutisoitiin jo joku aika sitten.
Aika usein molempina noista päivistä järjestetään suruliputus.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Vee_- kirjoitti:
En tieda, mutta taman sivun alalaidasta loytyvan tilaston mukaan Lehto pelasi 4 pelia kuudesta kyseisissa kisoissa. Toisaalta voin muistaa taysin vaarin (n. 8v. sitten tapahtunut kuitenkin) ja tuo oli eri vuosi. Jostain muistan kuitenkin, etta Lehto oli vahintaan jossain osassa mestaruudessa, vammalalainen kun olen.

Eli siinä menit metsään, että 1998 mestaruus ratkottiin vuodenvaihteessa 97/98, aivan kuten junnuskabat pelataan aina vuodenvaihteen aikaan. Niinkuin ylempänä mainittiin, niin Lehto oli messissä vasta vuoden päästä, eli kun pelattiin vuoden 1999 mestaruudesta.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
scholl kirjoitti:
Milloin lippu on puolessa tangossa tarkalleen? Eli olisiko mahdollista, että se ei olisi silloin, kun henkilö on kuollut, vaan silloin, kun on hautajaiset? Kävelit näet äsken lähipizzeriaan ja näin erään henkilön villan puutarhassa lipun puolessa tangossa ja hänen kuolemansa uutisoitiin jo joku aika sitten.

Virallistakin virallisemmat ohjeet
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Sport#15 kirjoitti:
En tiedä onko tämä oikea paikka kysyä mutta kysympä nyt kuitenki.
Elikkäs olen tehnyt päivittäin vatsalihaksia ja olen huomannut että lonkkani ovat vahvistuneet , jotenka onko tehtyni treeni vahvistanut myös lonkkia?
Jaa-a. Tiedän ainoastaan sen, että kaikki lonkkavikaiset pitää lopettaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK-Jokerit 20.1.

Jokerifanit (tai muut asiasta tietävät), monelta aukeaa huomenna ovet peliin. Tuntia vai puoltatoista ennen? En löytänyt mistään.. Kiitos jo etukäteen, mutta ei sitten huijata, ettei tarvitse seisoa yksin pihallanne.. =)
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Sport#15 kirjoitti:
En tiedä onko tämä oikea paikka kysyä mutta kysympä nyt kuitenki.
Elikkäs olen tehnyt päivittäin vatsalihaksia ja olen huomannut että lonkkani ovat vahvistuneet , jotenka onko tehtyni treeni vahvistanut myös lonkkia?

Riippuu vähän miten olet vatsoja tehnyt, mutta erittäin todennäköisesti kyllä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sport#15 kirjoitti:
Elikkäs olen tehnyt päivittäin vatsalihaksia ja olen huomannut että lonkkani ovat vahvistuneet , jotenka onko tehtyni treeni vahvistanut myös lonkkia?
Se riippuu tosiaan siitä miten sen vatsalihasliikkeen tekee. Jos nostat lattiasta pelkästään yläselän, eli teet ns. rutistuksia, niin ei pitäisi kyllä ottaa lonkkiin. Jos taas teet perinteistä istumaannousuliikettä, rasittaa se myös lonkankoukistajia. Ainakin minulla, mikään absoluuttinen totuus tämä ei varmastikaan ole.

edit: Tämä kyllä vahvistaa minun käsitystäni asiasta.
 
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Pääsi käymään niin että huomenna kone lähtee kohti Oulua. Ei siinä mitään, tuleehan taas yhdessä uudessa paikassa vierailtua - jostain syystä Oulu on jäänyt tähän mennessä väliin.

Eli oululaisille palstaveljille: kertokaapa vinkkejä hyvistä ruokapaikoista ja myös baareista.

Ja ne Chicosit, Rossot yms jättäkää suosiolla pois niiltä listoilta.

Etukäteen jo kiitoksia.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Kurpitsapäällikkö kirjoitti:
Jokerifanit (tai muut asiasta tietävät), monelta aukeaa huomenna ovet peliin.
- - -

Monelta aukeaa huomenna ovet peliin, mutta jos on tuiskeessa tai jos on omia eväitä, niin ei aukea ollenkaan. Tsekkaavat ovella.

Niin joo, jos olisit laittanut kysymysmerkin perään, niin tuntia ennen ehtii ihan hyvin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös