Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 973 371
  • 47 167

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Mr.Fox kirjoitti:
Kiitos Beagle Boy ja Leon! Taidan käyttää tuota Big Dipper -ilmaisua.Järkiperäinen syy tähän on se, että kuva laitettu "väärinpäin". Näitä näkee harmittavan usein jopa ihan painotuotteissakin. Aina jostain taustalta löytyy jotain tekstiä tai kuvioita, jotka paljastavat käännetyn kuvan. Tässä tapauksessa tuo nimikyltti.

Epäilen tätä vastausta.

Tämän linkin takaa löytyvässä kuvassa sotilaat kättelevät ja hihat näkyvät hyvin. Jos tämä olisi peilikuva niin silloin kättely tapahtuisi vasemmilla käsillä.

http://www.army.mil/-images/2007/01/08/1743/
 

Rocco

Jäsen
Samoin muuten tästä kuvasta...

Ompas muuten outo tapaus... Pitääkö tästä oikein perskules laittaa meiliä jenkkien armeijalle?

EDIT: Vastaus selvisi tähänkin kysymykseen.

Jenkkien lipussa tähdet ovat aina lipputangon puolella, ja tähdet ovat tätä kautta aina "eteenpäin". Eli sotilashan ei koskaan peräänny, joten tähdet on oltava sotilaan rintamasuuntaan nähden. Ikäänkuin siis lippua viedään aina "eteenpäin" ja silloinhan on aina "vastatuuli".
 
Viimeksi muokattu:

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Beagle Boy kirjoitti:
Epäilen tätä vastausta.

Antaisiko tämä lisävalaistusta asiaan?

http://en.wikipedia.org/wiki/Army_Combat_Uniform

Ja sieltä:

In garrison, the colorful red, white, and blue flag of the United States of America is worn instead of the subdued infrared-absorbent version. Subdued unit patches are always worn. The full-color U.S. flag cloth replica is worn so that the star field faces forward, or to the flag’s own right. When worn in this manner, the flag is facing to the observer’s right, and gives the effect of the flag flying in the breeze as the wearer moves forward. The appropriate replica for the right shoulder sleeve is identified as the reverse side flag.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Tpip ja forrest kirjoitti:

Kiitos.

Onpahan tämäkin mysteeri selvitetty. Mielenkiintoinen syy kaikenkaikkiaan, humalassa tai sen jälkeen keksityltä tosin kuullostaa kun on jo tilattu 3 miljoonaa nurinkurista lippua.

Itse jo kehittelin teoriaa, että se on sen takia noin päin, että taistelun tiimellyksessä väsynyneen tai muuten yksinkertaisen jantterin on helppo tarkistaa oma puolensa vain nostamalla oikeata käsivarttaan ja tutkia lippua. =)
 
Pleksi(t) kirjoitti:
Marraskuussa ensimmäiset tarjoajat olisivat ottaneet 150 zlotyä eli n. 40€, ne hylkäsin mutta kun hinta puolittui niin tartuin täkyyn. Mittaria en kokeillut, vähän huonoja kokemuksia puolan takseista, taksat vaihtelee ja jopa nousee 1->6 matkana aikana. Matkahan ei mikään älyttömän pitkä ole, tuo 20€:kin voi olla yläkanttiin jos vertaa siihen mitä paikalliset maksaa.
Saa nähdä josko sitä menisi bussilla. Toinen kysymys. Miten nuo hotellien hinnat menee? Onko se per henkilö vai koko huone? Jos hinnaksi on laitettu esim. 20 euroa. Ja kyseessä kahden hengen huone. Kun ei ole tullut varattua hotellihuonetta koskaan edes suomessa.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
pikkukatti kirjoitti:
Saa nähdä josko sitä menisi bussilla. Toinen kysymys. Miten nuo hotellien hinnat menee? Onko se per henkilö vai koko huone? Jos hinnaksi on laitettu esim. 20 euroa. Ja kyseessä kahden hengen huone. Kun ei ole tullut varattua hotellihuonetta koskaan edes suomessa.

Dösät toimii hyvin myös, lähti aivan ytimessä olevan huoneiston edestä suoraan lentokenttäkuljetus, ja matka-aika oli lyhyt ainakin niin aikaisin aamulla. (Reilu 30 minuuttia kai?) Hintaa en muista kun oli pitemmän ajan lippu käytössä. Ja yleensä hinnat on noissa/huone, tsekkaa nyt mitä siellä sanotaan, yleensä on maininta jos se on /henkilö.
 
Joo luultavasti otan myös tuon n. viikon kestävän lipun millä saa matkustella bussilla ym. Yhdessä hostellissa luki että hinnat on per henkilö. Muissa hotelleissa tai hostelleissa en tuota mainintaa ole nähnyt. Tosin parissa luulen että olisi koko huone kyseessä. Ei kovin kalliita ne huoneet ole siellä. Etenkin kun riittää se että löytyy sänky, wc ja peseytymismahdollisuudet.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mr.Fox kirjoitti:
Kiitos Beagle Boy ja Leon! Taidan käyttää tuota Big Dipper -ilmaisua.

Otavastahan käytetään myös suomeksi nimeä Iso kauha. Sen lisäksi on myös tähtikuvio nimeltä Pikku kauha.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kysytäänpä nyt tätä kautta, kun vastaukset tuntuvat tulevan nopeammin kuin Googlen kautta kahlaamalla.

Löytyykö jostain tilastoa, kuinka paljon Suomessa on tiettynä vuosina rekisteröity tiettyä automallia tietyllä konetilavuudella? Haussa on yksi kohtuullisen yleinen automalli. Siitä pitäisi vain löytää se "isolohkoversio". Mallia on jonkun verran myynnissä, mutta kaikki tuntuvat vain olevan sieltä valmistuksen alkuvuosilta. Vaikuttaa lähes siltä, että isolla moottorilla varustettua kilometrinnielijää ei ole tuotu/rekisteröity ollenkaan Suomessa parina viimeisenä valmistusvuonna...

EDIT: niin ja tämä AKEn tilasto on tiedossa, mutta haussa on vanhempi auto
 
Viimeksi muokattu:

Phol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masa
Onko monella kokemusta nuortenvaihdosta ulkomaille? Eli muutaman kuukauden työreissusta ulkomaille.

Itse suunnittelen sellaista, ja nyt kun olen katsonut tuon Allianssi-järjestön kautta, niin hinnat huomattuani (korkeat siis) tuli mieleen, että olisikohan käytännössä mahdollista ottaa suoraan yhteyttä työpaikkoihin ja hoitaa koko matka ilman järjestön apua. Itse hoitaessa on kuitenkin monia seikkoja, jotka pitää ottaa huomioon, mm. veroasiat ja luotettavuus.

Tiedättekö muita järjestöjä kuin Allianssin (alli.fi) ?

Ja minkälaisia työväelle suunnatut asuntolat ovat olleet?
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Phol kirjoitti:
Onko monella kokemusta nuortenvaihdosta ulkomaille? Eli muutaman kuukauden työreissusta ulkomaille.

Itse suunnittelen sellaista, ja nyt kun olen katsonut tuon Allianssi-järjestön kautta, niin hinnat huomattuani (korkeat siis) tuli mieleen, että olisikohan käytännössä mahdollista ottaa suoraan yhteyttä työpaikkoihin ja hoitaa koko matka ilman järjestön apua. Itse hoitaessa on kuitenkin monia seikkoja, jotka pitää ottaa huomioon, mm. veroasiat ja luotettavuus.

Itsellä ei kokemusta ole, mutta on useita kavereita, jotka ovat vain lähteneet sinne ulkomaailmaan ominpäin. Parhaat siten, että on ollut lähtiessä vain matka ja majoitus pariksi ekaksi yöksi tiedossa. Tietenkin kaikenmaailman asiat on selvitetty, mutta työpaikka on etsitty sitten paikanpäällä. Eli kyllä se onnistuu, mutta varmaan joutuu vähän enemmän perehtymään itse asioihin. Se voi tietty olla kokemuksen ja tällaisten asioiden kannalta parempikin asia.
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Phol kirjoitti:
Onko monella kokemusta nuortenvaihdosta ulkomaille? Eli muutaman kuukauden työreissusta ulkomaille.

Tiedättekö muita järjestöjä kuin Allianssin (alli.fi) ?

Ja minkälaisia työväelle suunnatut asuntolat ovat olleet?

www.maailmalle.net. Pari kaveria CIMO:n kautta käyneet ja positiiviset ovat olleet kokemukset.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Pienoispatsaat

Edelleen kyselisin noiden patsaiden perään. Eli tietääkö joku teistä, mistä löytäisin jäljennöksiä antiikin Rooman patsaista? Olen yrittänyt etsiskellä netistä, mutta helvetin huonolla menestyksellä. Jeesatkaa nyt joku tyhmää plebeijiä.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
forrest kirjoitti:
Täällä näyttäisi olevan jos jonkinlaista patsasta ja figuuria: http://www.romegiftshop.com

forrest: kiitos vinkistä, mutta tuolla olen vieraillut jo aiemmin. Pitänee kuitenkin tsekata tuo vielä uudelleen läpi. Uudet linkit ovat edelleen enemmän kuin tervetulleita. Kiitos, tack!
 
Viimeksi muokattu:

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Germanicus kirjoitti:
forrest: kiitos vinkistä, mutta tuolla olen vieraillut jo aiemmin. Pitänee kuitenkin tsekata tuo vielä uudelleen läpi. Uudet linkit ovat edelleen enemmän kuin tervetulleita. Kiitos, tack!
Itsella on 2 erilaista. Vaasassa on liike joka tuo erilaisia kipsistä tehtyjä patsaita, rintakuvia ym maahan. Käyn katselemassa liikkeen nimen kun kuljen illalla ohi ja postaan mahdollisesti lisää infoa tänne palstalle.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Phol kirjoitti:
Onko monella kokemusta nuortenvaihdosta ulkomaille? Eli muutaman kuukauden työreissusta ulkomaille.

Itse suunnittelen sellaista, ja nyt kun olen katsonut tuon Allianssi-järjestön kautta, niin hinnat huomattuani (korkeat siis) tuli mieleen, että olisikohan käytännössä mahdollista ottaa suoraan yhteyttä työpaikkoihin ja hoitaa koko matka ilman järjestön apua. Itse hoitaessa on kuitenkin monia seikkoja, jotka pitää ottaa huomioon, mm. veroasiat ja luotettavuus.

Tiedättekö muita järjestöjä kuin Allianssin (alli.fi) ?

Ja minkälaisia työväelle suunnatut asuntolat ovat olleet?
Tiedän myös että Lions-clubit tukevat mahdollisuuksien mukaan nuorisovaihtoa ulkomaille. Clubikohtaisia eroja on mutta kannattaa selvittää.
 

Phol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masa
Kiitoksia tiedoista! Olisi myös toinen asia kysyttävänä, mikä ei koska edellistä nuorisovaihtoa.

Perheemme on suuntaamassa Barcelonaan juhlistamaan merkkipäivää ensi kevät-kesä tienoilla, ja tarkoitus olisi tietysti käydä katsomassa Barcelonan ottelu. Sattuisiko joku tietämään, kuinka hankkia liput etukäteen muutamalle viereiselle paikalla?

Espanyol-ottelu oli ilmeisesti tarkoitus mennä katsomaan, ja paikallisottelunahan se tullee olemaan täynnä, joten olisi erittäin tärkeää saapua Kataloniaan liput jo valmiiksi kourassa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Phol kirjoitti:
Kiitoksia tiedoista! Olisi myös toinen asia kysyttävänä, mikä ei koska edellistä nuorisovaihtoa.

Perheemme on suuntaamassa Barcelonaan juhlistamaan merkkipäivää ensi kevät-kesä tienoilla, ja tarkoitus olisi tietysti käydä katsomassa Barcelonan ottelu. Sattuisiko joku tietämään, kuinka hankkia liput etukäteen muutamalle viereiselle paikalla?

Espanyol-ottelu oli ilmeisesti tarkoitus mennä katsomaan, ja paikallisottelunahan se tullee olemaan täynnä, joten olisi erittäin tärkeää saapua Kataloniaan liput jo valmiiksi kourassa.
pitänee tarkistaa jos löydän nettiosoitteen. Kaverit oli viimevuonna siellä matsia katsomassa ja tilasivat+maksoivat liput netistä. Hieman oli kuulemma mietityttänyt vinguttaa visaaa sellaisella summalla mutta homma toimi kuin unelma. Paikat vierekkäin, liput odottamassa omalla nimella hotellin respassa.
Laitan linkin jos löydän sen.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
SamSpade kirjoitti:
Itsella on 2 erilaista. Vaasassa on liike joka tuo erilaisia kipsistä tehtyjä patsaita, rintakuvia ym maahan. Käyn katselemassa liikkeen nimen kun kuljen illalla ohi ja postaan mahdollisesti lisää infoa tänne palstalle.

SamSpade: tuhannet kiitokset.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Germanicus kirjoitti:
Edelleen kyselisin noiden patsaiden perään. Eli tietääkö joku teistä, mistä löytäisin jäljennöksiä antiikin Rooman patsaista? Olen yrittänyt etsiskellä netistä, mutta helvetin huonolla menestyksellä. Jeesatkaa nyt joku tyhmää plebeijiä.
Liikkeen nettisivuja en löytänyt, mutta liikkeen nimi on "Dream1" erikoissisustus ja osoite vaasassa on kauppapuistikko, numeroa en muista.
Kysele lisää jos noilla tiedoilla ei löydy esim numerotiedustelusta.
Ai niin kaveri joka tuota firmaa ilm vetää on nimeltään Lasse Savolainen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös