Täyttelen tällä hetkellä netissä tietoja verokorttia varten (tarvii tilata sellainen). Mulla olis muutama kohta, jossa tarvitsen apua, kun ei ole tullut aiemmin perehdyttyä näihin, eikä tuolta Verohallinon sivuilta ota hirveästi tolkkua.
1) Päätoimen palkat ja luontoisedut
Tässä kohdassa kysytään: "Arvio koko vuoden bruttotuloista"
- Kysymys kuuluu, miten ihmeessä voin arvioida loppuvuodelta saamaani tuloa, kun en yhtään tiedä saanko ylipäätään loppuvuodelle töitä? Laitanko siis arvioksi 0,00€ (olen tähän mennessä nostanut vain opintotukea tänä vuonna, enkä ollut töissä)? Tuossa kohdassa on automaattisesti 15 000€ (eli verohallinon tiedot).
Toinen kysymys: "Saatu bruttotulo vuoden alusta"
- Kuten sanoin, en ole tänä vuonna ollut töissä, vaan lopetin työt viime vuoden lopussa. Työnantajani maksoi minulle kuitenkin summan X lomarahaa vasta 3.2.2010. Laitanko siis tuon summan X kohtaan "saatu bruttotulo vuoden alusta", vai tarvitseeko sitä laittaa kun olen kuitenkin "tienannut" nuo lomarahat viime vuonna, maksu vaan erinäisistä syistä viivästyi. Vai tuleeko nuo ns. lomarahat edes tuohon kohtaan vai merkataanko ne johonkin "etuudet" -kohtaan, vai kenties "muut työkorvaukset", tms?