Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 031 355
  • 47 224

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Hieman jo vitutus-ketjuun jo asiasta selvitin, mutta kertokaa joku, miten tämä lasku lasketaan laskimella. Pitääkö käyttää jotenkin sulkeita tai jotain, mutta näin:

1,004548*0,0045/1,004548-1

Tämän vastaus*15000=348,16

Pienellä kirjoitetut ovat potensseja vai mitä helvettejä ne nyt on.

Nuppi on nyt jo sen verran jumissa, että kolmen kertotaulukaan ei taipuisi.
Mä ainakin supistaisin tuon lausekkeen 1,004548:lla, jolloin se sievenee muotoon 0,0045/(1-1/1,004548)
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
1,004548*0,0045/1,004548-1

Tämän vastaus*15000=348,16

Pienellä kirjoitetut ovat potensseja vai mitä helvettejä ne nyt on.

Nuppi on nyt jo sen verran jumissa, että kolmen kertotaulukaan ei taipuisi.

Siis eihän tuota tarvitse laskea kun vastaus on jo tuossa, riippuen tietenkin mitä kysytään.

Tuo ensimmäinen lauseke lienee:
1,0045*10^48*0,0045/1,0045*10^48-1, vai onko tuo viimeinen ykkönen tarkoitus vähentää tuosta 48:sta?

Tuolle google antaa vastaukseksi: 4,5 × 1092

Mutta mitä tuo viimeinen tarkoittaa? Kerrotaan tuo vastaus 15000:lla ja lopullisen vastauksen pitäisi olla 348,16 ???

Mutta jos tuo yhtälö: "tämän vastaus" * 15000 = 348,16 halutaan ratkaista, niin silloin "tämän vastaus" on 348,16/15000 eli 0,0232106667

Toisin sanoen, kysymyksessäsi ei ole mitään järkeä tai sitten laskin googlella tuon ensimmäisen lausekkeesi arvon väärin.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Sehän tässä oli lähinnä ongelmana, etten osannut asetella tuota oikein laskimeen. Pääsin kyllä Leonin vinkin mukana takaisin kartalle ja luonnistuikin kivasti siitä eteenpäin. Ei nähty taas metsää puilta. Kiitokset kuitenkin molemmillekin.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Hieman jo vitutus-ketjuun jo asiasta selvitin, mutta kertokaa joku, miten tämä lasku lasketaan laskimella. Pitääkö käyttää jotenkin sulkeita tai jotain, mutta näin:

1,004548*0,0045/1,004548-1

Tämän vastaus*15000=348,16

Pienellä kirjoitetut ovat potensseja vai mitä helvettejä ne nyt on.

Nuppi on nyt jo sen verran jumissa, että kolmen kertotaulukaan ei taipuisi.

Menee tuo suoraan laskimellakin ihan mukavasti. Sulkeet laitetaan jakomerkin alla olevaan osuuteen, niin laskee ihan oikein.

1,004548*0,0045/(1,004548-1)*15000
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raipen reippaat pojat
Mikä oli se youtube musiikki-video, jossa oli aikuisviihdekohtausten päälle laitettu hauskoja kuvia? Ainakin huuliharppu oli soittimena.

Edit: Tattis Jesse
 
Viimeksi muokattu:

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Menee tuo suoraan laskimellakin ihan mukavasti. Sulkeet laitetaan jakomerkin alla olevaan osuuteen, niin laskee ihan oikein.

1,004548*0,0045/(1,004548-1)*15000
Kiitos Rommeli, aukaisi tuo aikaisempikin, mutta tämä oli juuri se mitä varsinaisesti tavoittelin. Mainiota, mainiota.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Mulle soitti tänään Headhunter. En ehtinyt juuri keskustelemaan vaan pyysin häntä soittamaan uudelleen perjantaina iltapäivällä.

Alkoi kuitenkin nyt työpäivän päätyttyä vaivaamaan kovasti mieltä se, että millä tasolla keskusteluissa mahdetaan liikkua? Kilpailijayritys on ilmeisesti jotain kautta selvittänyt nykyisen toimenkuvani koska positio jota tarjottiin on aika lailla vastaava kuin nykyinen. Mitähän kautta? Mistähän tietoni on kaivettu esiin?

Ilmoittaako headhunter minua mahdollisesti kiinnostavasta avoimesta paikasta? Vai haluaakohan kilpailijayritys heti haastatella minua? Vai jotain muuta? Mielenkiintoista.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle soitti tänään Headhunter. En ehtinyt juuri keskustelemaan vaan pyysin häntä soittamaan uudelleen perjantaina iltapäivällä.

Alkoi kuitenkin nyt työpäivän päätyttyä vaivaamaan kovasti mieltä se, että millä tasolla keskusteluissa mahdetaan liikkua? Kilpailijayritys on ilmeisesti jotain kautta selvittänyt nykyisen toimenkuvani koska positio jota tarjottiin on aika lailla vastaava kuin nykyinen. Mitähän kautta? Mistähän tietoni on kaivettu esiin?

Ilmoittaako headhunter minua mahdollisesti kiinnostavasta avoimesta paikasta? Vai haluaakohan kilpailijayritys heti haastatella minua? Vai jotain muuta? Mielenkiintoista.

Tietoja kaivetaan nimitysuutisista, mahdollisilta kollegoilta tai esimiehiltä, jotka ovat tehneet joskus töitä kanssasi (ei nykyisiltä jos hunttausfirma on kunniallinen), alan rekistereistä, luetteloista ja oppilaitoksista. Näin ainakin viime vuosituhannen puolella. Nykyään myös KVG :)
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Nyt on oikosulku enkä tiedä mitä hakusanoja laittaa youtubeen. Kuka on se brittiläinen koomikko, nuorehko, laiha, rehottava tumma tukka, pukeutuu rock-tähden oloisesti ja puhuu liioitellun huoliteltua englantia?
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Tietääkö kukaan paikkaa missä olisi myynnissä Kenny vs Spenny sarjan dvd-bokseja? Siis sellaisia missä olisi suomenkielinen tekstitys?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Onkos täällä laskujen perintään erikoistuneita yksilöitä?

Toimin sivutoimisesti yrittäjänä, ja mulla tulee ihan muutamia laskuja vuodessa. Nyt kuitenkin yksi lasku on jätetty maksamatta, eikä enää vastata edes puhelimeen sen hoitamiseksi.

Mikä on mulle halvin ja varmin tapa saada rahani pois? Laskun summa on hiukan reilu 700 euroa, joten ihan pikkusummastakaan ei ole kyse. Eli siis saako yksittäisen laskun myytyä perintäfirmalle ja mikä on näissä sellainen järkevä myyntihinta?

Kiitos jo etukäteen!
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mikä on mulle halvin ja varmin tapa saada rahani pois?

Jos halvimpaan saa vastata, niin useat perintätoimistot tarjoavat palvelujaan ilmaiseksi (toimeksiantajalle). Ottavat sitten palkkionsa perittävältä, jos siis perinnässä onnistuvat. Eli siihen kysymykseesi "varmimmasta tavasta" ei tämä vastannut.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Nyt en ymmärrä. Radiossa soi joka päivä biisi ja olen (ainakin ollut) varma että kyseessä on Serj Tankian. Olen myös (ainakin ollut) varma että biisin nimi on Veronica tjsp. Nyt kun etsin tuubista, niin ei löydy mitään sinnepäinkään. Auttakaa!
 

Krupieeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Mikä on mulle halvin ja varmin tapa saada rahani pois?

Joo perintätoimisto varmaankin asialle, nehän perii ökyhinnat sitten maksajalta. Jos se ei tuota tulosta, niin sitten oikeuteen (riita-asia). Jos ei edelleenkään kuulu maksua, oikeustoimista huolimatta, niin oikeus antaa täytäntöönpanokelpoisen päätöksen. Tämän jälkeen joudut toimittamaan asian vielä ulosottoon, oikeuden päätöksen kanssa, vapaamuotoinen "toimeksianto" muistaakseni riittää. Edelleen, jos velallinen todetaan ulosotossa varattomaksi, ulosotto palauttaa asian sinulle ja joudut maksamaan pienen käsittelymaksun. Voit myöhemmin yrittää hakea ulosottoa uudelleen tai jo alunpitäen käyttää hyväksi passiivirekisteriä.

Nimim. taloyhtiössä tehdyn ilkivallan vuoksi asioita selvitellyt.

Hyvää kamaa oli tarjolla ainakin tässä linkissä (Cred Lex -sivut).
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Arvon palstaveljet. Olisiko teillä tiedossa mitään suomalaista kauppaa pk-seudulla, jossa olisi Carreran aurinkolaseja? Instrumentariumissa on kyllä, mutta ei vissiin juuri etsimääni mallia. Olen tässä nyt pari tuntia kuolannut netistä näitä safari-mallisia laseja, kuvan värillä.

Olisi mukava päästä kokeilemaan mallia ja sen jälkeen tilailla jostain eurooppalaisesta? Nettikaupasta. Jos rapakon takaa tilaa niin joutuu varmaan kikkailemaan tullin kanssa jos tilauksen arvo on dollareissa jotain 110-130 luokkaa?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös