Onkos palstalaisilla kokemuksia Intersportista työpaikkana? Olisi tarkoitus jättää nykyinen duuni taakse ja on työhaastattelu tuonne Maanantaina.
Viisi vuotta kilpailevassa lafkassa ja viisi vuotta Interissä (kahdella eri kauppiaalla). Enää en alalla ole, mutta tuohon kilpailevaan lafkaan en menisi mistään hinnasta, enemmänkin vaatekauppa jossa myydään paskaa laatua kalliilla hinnalla, tosin tietty jos itse nettoaisin tuosta toiminnasta olisi asia eri luonollisesti. Ei ole hölmö joka pyytää vaan se joka maksaa.
Kuten Obi tuossa sanoi niin suurinosa Intereistä on kauppiasvetoisia, joka tarkoittaa sitä että valikoimat vaihtelevat ja pienemmissä kaupoissa ei ole lähellekään sitä valikoimaa mitä isoissa "megastoreissa". Kaikilla on mahdollisuus ottaa myyntiin sitä mitä haluavat. Tietty Kesko määrää tietyt tuotteet joita pitää hyllyssä olla.
Koulutus on ihan eri tasolla kuin kilpailijalla, tuotekoulutuksia sekä myyntikoulutusta järjestetään paljon, tosin tietysti kauppiaasta riippuen, mutta kun takana on kesko, niin kaikenlaista häppeningiä löytyy. Eteneminenkin on mahdollista ja Keskon tarjoama myyjä- että kauppiaskoulutus kannattaa käydä jos mahdollisuus tulee.
Palkkataso ei päätä huimaa (syy omaan lähtöön aikoinaan), mutta työ on kyllä mukavaa, tulee liikuttua, tavattua erilaisia ihmisiä ja töitä on monenlaisia. Jos sulla on jou laji jota olet harrastanut ja josta tiedät paljon, niin se tottakai auttaa hommissa, itse kun on tullut kiekkoa pelattua useita vuosia niin pyöritin alusta asti kiekko-osastoja niissä liikkeissä missä olin duunissa.
Summa summarum: Interin touhu on ihan ok, riippuu tietysti mihin kauppaan menee duuniin, kauppiasvetoista touhua kun on niin se on hyvin paljon kauppiaasta kiinni kummoinen ilmapiiri kaupassa on. Itse olin kahdella eri kauppiaalla duunissa, ensimmäinen oli täysverinen harrastaja joka luuli asioiden menevän omalla painollaan, lojuten itse himassa olettaen että duunarit tekevät hommat. Jälkimmäinen oli tekijämies, ja jos en olisi saanut niin hyvää työtarjousta mitä aikoinaan sain, olisin taatusi edelleen töissä tällä kaverilla. Siellä tehtiin oikeasti töitä ja oli itselläkin hyvä fiilis kun kauppias oli lähes joka päivä paikalla ja omalla esimerkillään sekä tarmollaan valoi duunareihinsa virtaa.
Toivottavasti siinä kaupassa mihin menet on hyvä kauppias ja hyvä porukka duunissa, silloin viihdyt duunissa.