Ihan näin tunnustellen kyselisin muiden kommentteja/mielipiteitä ulkoisista kiintolevyistä.
Vähän samalla lailla kun 78. kerroksesta putoavassa hississä, hyppäämällä ilmaan vähän ennenkuin hissi osuu betoniin.Eikö pienkoneen veteensyöksyssä voi pelastautua hyppäämällä ovesta matalalta mereen jalat edellä ennen varsinaista mälliä? Nuohan ovat kuitenkin hitaita lentokoneita.
Kertokaas joku asioista tietävä, miksi Olympialaisten haulikkolajeissa suositaan päällekkäispiippuisia haulikoita tai miksi jotkut suosii samaa lintumetsällä? Miksi ei puoli automaattia, jota ei niin usein tarvitse ladata? Tarkempi?
Eikö pienkoneen veteensyöksyssä voi pelastautua hyppäämällä ovesta matalalta mereen jalat edellä ennen varsinaista mälliä? Nuohan ovat kuitenkin hitaita lentokoneita.
Itse en ostaisi Lacieta, ainakin aikasemmin kuumenivat ja hajoilivat ahkeraan.
En myöskään suosittele Lacieta......
Että silleen...
Joo mietin vain sitä, kun oli sellainen muistakuva, että US Marines sodissa hyppii esim. helikopterista veteen, mutta siinä ei ole sellaista vauhtia. Eli siis joka kerta kun astuu pienkoneeseen, kannattaa ottaa mukaan basevarjo. Vaikkei olisikaan lajia aiemmin kokeillut niin paremmat tsäänssit silti hypätä sellaisen kanssa.
Ei myöskään kestänyt, kun kaaduin pyörällä ja se jäi repussa meikäläisen siron vartalon ja asfaltin väliin.
Itsellä meni Lacie paskaksi, kun pistin epähuomiossa tv-virittimen antennin sen päälle. Antennin pohjassahan on melko voimakas magneetti .... luultavasti taivutti lukupäitä.
Saakohan suomesta mistään Chang-olutta? Lähinnä siis kaupoista tai hki-tre baareista?
Katselin moukarifinaalin osallistujalistaa ja sielllä oli nimi: Ivan Tsihan. Lajia seuraan vähemmän ja ajattelin, että kaveri on sama mörssäri, mikä aiemmin on listoilla ollut mm. nimillä Ivan Tihon ja joku Ivan Tikhon. Olenko aivan hakoteillä ja jos en, niin mistä tämä jatkuva nimenmuutos johtuu. Mikä on kaverin virallinen nimi ja miksi se kirjoitetaan joka vuosi eri tavalla?
Eikös tuo pitäisi siis suomeksi kirjoittaa Ivan Tihan?Kaverin virallinen nimihän on kaikille tuttu Іван Ціхан eli Ivan Tichon Wikipedian mukaan.
Mitä vattua täällä tapahtuu? Luulin jo, että Selänne jatkaa uraansa jokereissa ja Saipa on pestannut Detroitin ykkösvitjan, kun sivut on nurin koko illan.
EDIT: Jaahas, käyttökatkoksia näköjään ilmoittaa ylläpito.
Asiasta täysin ymmärtämättömänä villi veikkaukseni on, että lajin säännöt aseen suhteen saattavat vaikuttaa asiaan. Siis olympialaisista puhuttaessa.
Lintumetsällä taasen perinteistä rinnakkais- tai päällekkäispiippuista haulikkoa käyttää n. 75% yleensä sen takia, että puoliautomaattitoiminen on Suomen oloissa hiukan epävarma toiminnaltaan. Heikoissa olosuhteissa, esim myöhäissyksyllä, saattaa käydä niin ettei puoliautomaatti aina toimi.
Lisäksi uusittu lainsäädäntö on tehnyt sen, ettei haulikkoon saa ladata kuin kolme patruunaa. Puoliautomaattiin mahtuu viisi, mutta ne kaksi on täytettävä puupaukuilla joten varsinainen hyöty jää siihen yhteen paukkuun. Jos lataat viisi täyteen ja satut jäämään kiinni, on sakko huomattava.
Jos löydät niin kerro mullekin, olisi käyttöä. Mitä olen katsonut netistä noita, niin halvemmaksi tulee viedä kehystämöön kuin tilata.Lontoossa LP-levylle tehtyjä taulukehyksiä oli kaikki paikat pullollaan, mutta Suomessa niitä ei ole tullut vastaan. Osaisiko joku neuvoa, mistä niitä voisi saada Suomessa?
Nebulalla on ilmeisesti ollut jotain häikkää. Ainakin city ja telkku.com ovat myös olleet alhaalla. Todennäköisesti sivustoja on huomattavan paljon.
Palveluntarjoajallamme on eilisillasta lähtien ollut teknisiä ongelmia. Uudelleenjärjestelyt aloitettiin välittömästi ja ne jatkuvat edelleen. Pahoittelemme häiriötä.
Eikö pienkoneen veteensyöksyssä voi pelastautua hyppäämällä ovesta matalalta mereen jalat edellä ennen varsinaista mälliä?
Tämä ihmetyttää minuakin. Jos olisin ollut vaikkapa Estonian matkustaja turmayönä, olisin ensin hakeutunut kaatuvan laivan partaalle, ja laivan kääntyessä hupsiskeikkaa yksinkertaisesti askeltanut kuin tukinpyörityksessä ikään, kunnes olisin seisonut ylösalaisin olevan laivan pohjan päällä. Sen jälkeen olisin odotellut rauhassa laivan vajoamista, kunnes hyppykorkeus mereen olisi ollut noin metri. Sinä aikana olisin ehtinyt pukea pelastusliivin, johon luottaen olisi sitten vain hypännyt mereen, uinut pelastuslautalle, tyhjentänyt sen äyskärillä (hätätapauksessa omalla kengällä), autellut toisia veden varassa olevia lautalle ja odotellut tyynesti pelastajia.