Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 108 118
  • 47 279

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Sellainen kysymys olisi että miten tax-free säädökset nykyään menevät, siis viinasta kun on kyse? Eli Sveitsi kun ei ole EU-maa niin onko lentokenttäviina halpaa, vai kannattaako geneverit ostaa 'maista'?
En tiedä Sveitsin alkoholiveroa (siis maissa) mutta olettaisin kyllä tuon olevan lentokentällä halvempaa koska silloinhan se on ns verovapaata (=EU:n ulkopuolella).

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Sellainen kysymys olisi että miten tax-free säädökset nykyään menevät, siis viinasta kun on kyse? Eli Sveitsi kun ei ole EU-maa niin onko lentokenttäviina halpaa, vai kannattaako geneverit ostaa 'maista'?
Viinan hinta niin EU-maissa kuin niiden ulkopuolellakin ja sekä lentokentillä kuin niiden ulkopuolellakin muodostuu kysynnästä ja tarjonnasta. Jos viinan verotus nousee niin hinta lentokentilläkin nousee, koska ilkeät lentokenttäviinanmyyjät tietävät että se viina menee kalliimmallakin hinnalla kaupaksi, kun se kerta muuallakin maksaa enemmän.

Ja mitä kysymykseen tulee niin viinan verotus on niin pientä ihan suomessakin että sitä ei mistään lentokentiltä edes kannata ostaa vaikka verottomasti saisikin (ellei nyt verojen maksamista vastusta oikein intohimoisesti ja halua nuo rahat antaa verottajan sijasta viinanmyyntiyrittäjälle). Eiköhän sama päde Sveitsiinkin.

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Täältä löytyy yhdet lättäjalat, onko niistä haittaa intin lääkärintarkastuksessa/kutsunnoissa ja annetaanko meille jalkavammaisille mitään normista poikkeavia "etuja"?

Kävely siis normaali, mutta jalkapöytä on äärimmäisen matala sekä jalkapohjassa ei ole sitä kaarta, sekä pienempänä todettu neuvolassa tämä.

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Nokia N71 puhelimen omistajat !HUOM!

Kuinka saa puhdistettua tuon pääkameran linssin? Näyttäisi tuon suojan ja linssin välissä olevan pölyä aivan saatanasti ja kuvat ovat todella suttuisia.

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Baarikaappi

Minulle avautui juuri että baarikaappeja on vaikeaa löytää googlesta, mahdetaanko moisia enää tehdä? Asiaa hankaloittaa se seikka, että en ole oikein päättänyt millainen baarikaapin tulisi olla: kaksi aukeavaa ovea vai ylhäältä alas aukeava ovi joka toimii samalla kaatopöytänä, ovet puuta vai lasia jne. Perinteinen peilitakaseinä pitää olla, ja valo kaapin sisällä olisi myös cool. Onkohan joku törmännyt jossain myytäviin baarikaappeihin tai kenties teettänyt itse? KVG ei nyt auta, kokeiltu monta kertaa.

Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Minulle avautui juuri että baarikaappeja on vaikeaa löytää googlesta, mahdetaanko moisia enää tehdä? Asiaa hankaloittaa se seikka, että en ole oikein päättänyt millainen baarikaapin tulisi olla: kaksi aukeavaa ovea vai ylhäältä alas aukeava ovi joka toimii samalla kaatopöytänä, ovet puuta vai lasia jne. Perinteinen peilitakaseinä pitää olla, ja valo kaapin sisällä olisi myös cool. Onkohan joku törmännyt jossain myytäviin baarikaappeihin tai kenties teettänyt itse? KVG ei nyt auta, kokeiltu monta kertaa.

Etsitkö googlesta millä sanalla? "Baarikaapit" ja itse ainakin löysin ihan kivan näköisiä ja jopa aika eksoottisiakin virityksiä.

linkki

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Baarikaappi

Kourujärven Ponnistus kirjoitti:
Etsitkö googlesta millä sanalla? "Baarikaapit" ja itse ainakin löysin ihan kivan näköisiä ja jopa aika eksoottisiakin virityksiä.

linkki

Oho, tämä on muuten joku uusi liike, ei ollut noita sivuja vielä pari viikkoa sitten kun noita etsin. Hemmetin hienoja baarikatoksia tuolla, tosin aika suolaisilla hinnoilla. Ei ihan istu sisustukseen, mutta muuten ideoita noista voisi ottaa.

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kaapeliverkossa on maksukanavat tänä viikonloppuna auki.

Mikäs säälärimatsi mahtaa huomenna tulla canalilta, onko jollain jo tietoa, kun canalin sivuilta en ainakaan löydä infoa?

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kaapeliverkossa on maksukanavat tänä viikonloppuna auki.

Mikäs säälärimatsi mahtaa huomenna tulla canalilta, onko jollain jo tietoa, kun canalin sivuilta en ainakaan löydä infoa?

Tps - Hifk ilmeisestikkin. Näin luki mielestäni sm-liiga osin keskustelussa Canal+/Nelonen.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Max Powerin allekirjoitus: 07-08 16 6+14=20 107min. Kuka kumma? Hän itse jollain divaritasolla?

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Löytyisiköhän jostain Woodstock 1999-festivaalin kaikkien (tai edes joidenkin) esiintyjien biisilistat? Wikipedia listaa kyllä esiintyjät mutta olisikohan biisilistoja jossain saatavilla?

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tällainen homma rupesi vituttamaan, kuin Ylen Areena. Saatteko te muut videoita auki siellä? Olen jo monta päivää yrittänyt katsoa videoita sieltä, mm. urheiluruutu, mutta siinä lukee vain "no video". Olen sentään joskus syksylläkin katsonut urheiluruutua ja muita ohjelmia ylen areenasta. Mistä mahtaa kiikastaa?

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tällainen homma rupesi vituttamaan, kuin Ylen Areena. Saatteko te muut videoita auki siellä? Olen jo monta päivää yrittänyt katsoa videoita sieltä, mm. urheiluruutu, mutta siinä lukee vain "no video". Olen sentään joskus syksylläkin katsonut urheiluruutua ja muita ohjelmia ylen areenasta. Mistä mahtaa kiikastaa?
Ongelma ohi. Huomasin että mozilla ei avannut videoita mutta explorer avasi. Kiitos ja näkemiin.

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Täältä löytyy yhdet lättäjalat, onko niistä haittaa intin lääkärintarkastuksessa/kutsunnoissa ja annetaanko meille jalkavammaisille mitään normista poikkeavia "etuja"?

Kävely siis normaali, mutta jalkapöytä on äärimmäisen matala sekä jalkapohjassa ei ole sitä kaarta, sekä pienempänä todettu neuvolassa tämä.

Serkkupoika kärsi tästä aikanaan. Silloin n. vuonna -80 ei lähtökohtaisesti ainakaan saanut mitään vapautuksia. Mutta lättäjalkahan estää tietysti tehokkaasti marsseille ja sulkeisiin ym fyysiseti rasittaviin aktiviteetteihin osallistumisen, aikanin jos jaksaa aktiivisesti valittaa.

Eli joudut inttiin, mutta saatat päästä ns. lintsariksi, eli hommat löytyvät keittiöltä tai kirjurina (suurin herra intissä muuten). Jos taskussa satuu olemaan C-kortti, niin sitten on varmuudella tiedossa 185pv ylipalvelua. Kuorma-autokortti ja lättäjalka on tappava yhdistelmä menossa oleville parisuhteille.

t. tykkimies hanu

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa

Saat erikoispohjalliset kenkiisi ja puoli päivää palveluksesta vapautta, kun käyt hakemassa ne pohjalliset. Ne pohjalliset on muuten aika loistavat verrattuna intin sinisiin pohjallisiin.

Bulvaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Puhelun nauhoitus

Onko kokemuksia GSM-puheluiden nauhoittamisesta jollain softalla (Total Recall, Spycell jne). Kännykkänä Nokia 6630. Palvelu saa piippailla tai ei (eli ainakin osa näistä antaa äänimerkin esim 5s välein, että nauhoitus on käynnissä).

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy