Isäni täyttää pian 50 vuotta ja siksi kyselisin teiltä että millaisia lahjoja/yllätyksiä olette järjestänee/kokeneet 50 vuotis päivänä? Kuitenkin haluaisin jotenkin muutenkin muistaa kuin perinteisellä ostan konjakki pullon synttärikahvien oheksi. Kuumailmapallolla lennättämistä olen miettinyt mutta mielenkiinnosta haluaisin kuulla millasia kokemuksia muilla on.
Tähän hommaan voisi antaa oikeastaan sellaisen vinkin, että vanha sanonta pätee tässä asiassa hyvin. Nimittäin
siitä puhe, mistä puute.
Älä nyt heti ymmärrä väärin tätä lausetta. En tarkoittanut juuri sitä, mitä siitä ensimmäiseksi tulee mieleen, vaan noin yleisellä tasolla miehillä on se taipumus, että normaaleissa keskusteluissa tahtoo pyöriä niitä asioita, joista kiinnostusta löytyy tai puutetta on eniten. Näistä löytää välillä jopa helpostikin syntymäpäivälahjan, jonka sankari on kertonut itse kuitenkaan tietämättä sitä. Eli kaikki ne henkilöt, joiden kanssa isäsi on päivittäin tekemisissä, ovat nyt niitä henkilöitä, joita sinun kannattaa haastatella. Heiltä tulet varmasti saamaan hyviäkin vinkkejä ostoslistaan.
Jos taas saat päättää ihan itse kuulematta ketään muuta, lahja voi olla luonnollisesti sitä klassista kamaa, mistä 50 vuotias on kiinnostunut. Kuumailmapallolla lentelykin on ihan jees homma, kunhan vaan ei isälläsi ole lentopelkoa. Se ei nimittäin silloin onnistu.
Sellainenkin pointti on olemassa, että kumpaa isäsi arvostaa enemmän. Materiaa, joka säilyy vuosia, tai kokemusta esim. juuri tästä pallolla lentelystä. Näillä vaihtoehdolla voi myös olla vaikutusta lahjan valintaan.