FlamesFan kirjoitti:
Osaisko joku kertoa, kuinka paljon maksaisi Nukuttava hammaslääkäri käynti? Siis sellainen, että pistää koko suun kuntoon? Ja Turussa päin asustelen..
Kiitos,...
Kävin keväällä 1999 laittamassa koko purukaluston kuntoon nukutuksessa. Muistaakseni suussani oli max. 5 hammasta, joissa ei ollut mitään sanomista. Samalla reissulla tehtiin juurihoidot, poistettiin kaikki viisaudenhampaat sekä luonnollisesti paikattiin kaikki reiät.
Hammaslääkärikin oli sitä mieltä, että nukutus oli hinnaltaankin järkevä vaihtoehto verrattuna 1-2 vuoden lähes viikottaiseen hammaslääkärirumbaan.
Anestesian hinta ei ollut mitenkään paha, sillä meitä oli useampia potilaita samalla kertaa. Enemmänhän siinä kirpaisi maksaa se koko hammasremontti kerralla, vaikka Kelahan toki korvaa kuten normaalihoidoissakin. Suosittelenkin ehdottomasti, jos on varaa sijoittaa kerralla koko summa. Markka-aikaan se oli minun kohdallani muistaakseni 10 000+ markkaa nukutuksineen päivineen. Haluan kuitenkin korostaa, että työtä oli melkoisesti.
Luulisin, että nukutushoitoja tarjoavat hammaslääkärit ovat järjestelleet tuon hoidon niin, että kustannukset pysyvät kohtuullisina. Ainakin minun lääkäriasemani teki nukutushoitoja ainoastaan lauantaisin muutaman kerran vuodessa ja mahdollismman suurelle porukalle kerralla.
Lähivuosina meikäläisellä tulee vielä suurempia laskuja kun paikat alkavat olla aikansa eläneitä ja juurihoidetut hampaat hajoavat. Ja en minä siellä lääkärissä ole vuosiin käynyt. Seuraavalla kertaa saavat tehdä ikuiset hampaat, sääli vaan että ei sellaiseen ainakaan vielä ole rahaa. Mitähän pankki tähän sanoisi vai pitääkö myydä talo?