Orman Mollis kirjoitti:
Tästä löytyy tietoa mitä pitää olla mukana, kun ajokorttia uudistaa.
Ajokorttini katkesi 1998 mestaruusjuhlissa ja heitin sen sen jälkeen roskikseen. Olen tässä viime vuosina harkinnut uuden hankkimista, ihan viime aikoina hieman enemmän.
Korttihan on voimassa jonnekin muutaman kymmentä vuotta eteenpäin. Miten tuosta saa nyt semmoisen kuvan, että tarvitsee lääkäärintodisuksen ja mitä ihmettä tämä tarkoittaa:
"Poliisi uudistaa ajokortin hakemuksesta, enintään kuitenkin viideksi vuodeksi kerrallaan.
Olen kuvitellut, että uuden saa pyytämällä, niin kuin asian tietenkin pitäisi olla, ajo-oikeutenihan on voimassa. En myöskään ole ilmoittanut korttiani kadonneeksi, koska tiedän mitä sille on käynyt.
Luonnollisesti, jos nyt menen hakemaan uutta, niin kerron mitä tapahtui, mutta se oli viikko sitten. No, mestaruusjuhlista en valitettavasti pääse kertomaan, pitäisikö siirtää hakemista taas vuodella.
Ihan totta, että tuossa puhutaan ajo-oikeuden uudistamisesta eli silloinhan tuo ei kosketa alkuperäistä kysyjää eikä minua millään tavoin?
Me saanemme uuden ilmoitusluontoisena asiana, valokuvat toki tarvitaan. Hinta voisi olla tuo sama.