Kun nyt MMS-asetuksiin päästiin, niin olisiko jollain tietoa, kuinka muuten kätevään Siemens CF62 -puhelimeen saa asennettua toiminnot, mitkä mahdollistavat multimedian? Halusin boikotoida Nokiaa ja hankin kakkoskännyksi (käytössä myös ns. baanapuhelimena) Siemensin läppäpuhelimen, johon olen ollut muuten hyvin tyytyväinen; menee kätevästi taskuun, löytää kentän noin 100x paremmin kuin Nokia 6600 jne jne. Mutta nämä MMS:t. Nokiahan on ajanut itsensä suvereeniksi yksinvaltiaaksi osittain nimenomaan sillä, että kaikkien operaattorien asetukset menevät heittämällä ja automaattisesti Nokian puhelimiin. Luonnollisesti kun vaihdan kortin 6600:aan, MMS toimii kuin eläin. Olen käynyt jopa Saunalahden keskusteluissa katselemassa Siemens CF62 -ketjuja ja todennut että en ole yksin. Osaan asentaa tiedot (Ip-osoitteet, portit ym ) taatusti oikein = oikeisiin valikkoihin ja kohtiin. Käytössäni on Telefinlandin liittymä ja jos asetukset eivät funkkaa automaattisesti (toisin kuin Nokian kaikissa MMS-puhelimissa), ovat manuaaliset ohjeet hyvin selkeästi TF:n nettisivuilla. Mutta eipäs rupea toimimaan vaikka kuinka nykertää ensin WAP-asetukset, sitten GPRS -asetukset ja sitten vielä tekee MMS-profiilin! Siemensissäkin on btw. valmiina Sonera- ja Elisa -profiilit, mutta kuulemma nekään eivät läheskään aina skulaa. Joku oli saanut MMS-asetukset toimimaan palauttamalla tehdasasetukset puhelimeen, mulla ei auttanut sekään. Kun lähettelen koeviestejä fucking Nokiastani, ei Siemens saa niitä ladattua, vaan vinkuu verkko/konfiguraatiovirheestä. Aivan vitun kiusallista, muuten mainio puhelin. Ja vika ei voine olla kortissa/liittymätyypissä, sillä sama kortti rulettaa MMS:t ihan loistavasti Nokia 6600:ssa.
edit:mtmela - jos osasit asettaa tuon ritirimpsun siten, että se varmasti tallentui default-systeemiksesi, niin teepä vielä näin: 1. katso että GPRS ylipäätään toimii/on aktiivi puhelimessasi/liittymässäsi 2. kun olet muuttanut asetuksia, ota virrat pois ja käynnistä puhelin sitten uudestaan. Saattaa hyvinkin jyrähtää tissikuvat (niitähän mäkin tässä havittelen) Nokiasi näyttöön. Voit myös virrat katkaistuasi irrottaa akun ja SIMmin jotta varmasti vanhat shitit deletoituvat.