Chip Whitley kirjoitti:
Joo, itselläni on vaan vielä aikaa reilu puolitoista vuotta ennen kuin kutsu käy. Saa nähdä...kauan aikaa menee prosessissa missä muututaan jehovaksi? ;) On sekin saatana, jehovilla ei tietääkseni ole pakollista asepalvelusta?
Ei tarvi mennä inttiin, jos jehovalainen sattuu olemaan. Mutta enpä usko että läpi menee, jos sattumalta puoltoista vuotta ennen armeenian aloitusta käännyt sellaiseksi:)
Ja niinkuin joku tuossa sanoi, on niitä vaihtoehtojakin. Sivarissa saat pitää fledan. Niin varmaan saat linnassakin. Tosin henk. koht. menisin mieluummin inttiin pulina kuin lusimaan ponnari heiluen. Mulla oli muuten ihan sama homma aikoinaan: oli heviletti ja Sepulturan/Panteran paitaa päällä, mutta niin vaan piti niistäkin luopua kun Niinisalo kutsui. Silloin vitutti, mutta ei nyt enää. Olin mä varmaan vähän tyttömäisen näkönen silloin, ku oli vielä korvarenkaatkin:) Vaik mimmit diggaskin..
Ihan vinkkinä silti suosittelen sulle, että mene sinä nuorimies armeijaan vaan. Ei se mikään "miesten koulu" ole, mutta ärsyttäviä tilanteita tulee varmasti jos et mene: mietippäs kun suvun äijät tulee sulle juttelemaan, niin ekana ne kysyy varmasti, että onko sotaväki käyty? Sanoppa siinä olevasi sivari, niin välit kivaan kummisetään viilenee nopeasti.
Samoin kun joskus aikananne menet työporukalla tai vaikka ihan kaveriporukalla saunaehtoota viettämään ja Karhua juomaan. Usein se juttu käväisee jossain vaiheessa armeijatarinoissa ja silloin on siviilipalvelusmies hyvinkin hiljaa.
Sieltä saa oikeasti paljon hyviä kavereita ja muistoja lopuksi ikää. Eikä se mikään paha paikka ole. Kun katsot kadulla ympärillesi, niin voit miettiä samalla että melkeinpä joka ainoa äijä on ihan saman jutun aikoinaan kokenut, vaikka olisi kuinka vuosirenkaita kertynyt vyötärön ympärille.