Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 032 032
  • 47 224

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joo... Goolella yllättäen löytyi kaikki tiedot, mutta tänne on niin helppo heittää kysymys samalla kun lueskelee palstaa. Eli 300 pistettä ja 12 heittoa. Kiitos kuitenkin, spertti.
 

krobbe

Jäsen
Jämähdin katsomaan tuossa toissa iltana canalilta lopun elokuvasta Paha maa. Kysymykseni kuuluu (kun tuskin elokuvaa tulen katsomaan) tappoiko tämä Leppilampi? sen muijan vai miten se homma meni? Vakuutteli niin kovin syyttömyyttään tälle leskimiehelle. Kiitos.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
krobbe kirjoitti:
Jämähdin katsomaan tuossa toissa iltana canalilta lopun elokuvasta Paha maa. Kysymykseni kuuluu (kun tuskin elokuvaa tulen katsomaan) tappoiko tämä Leppilampi? sen muijan vai miten se homma meni? Vakuutteli niin kovin syyttömyyttään tälle leskimiehelle. Kiitos.

Se Leppilammen jannu juoksi sitä kyttämuijaa pakoon ja sitten se akka jäi vahingossa junan alle ja pistettiin jätkän syyksi tappona tai vastaavana sit oikeudessa. Ihan ok leffa, vaikka ohjaajana onkin Aku "Levottomat" Louhimies. Lähinnä aiheuttaa huvitusta tuo "lumihanki, kirves ja perhe"-tematiikka ja yritys olla Suomen QT. Yrittäis vaan näperrellä pikkunättiä eikä ryhtys sellaseen, mitä ei pysty kuitenkaan hallitsemaan.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Ei tappanut. Poliisitäti juoksi varkaan(Leppilampi? vai mikä sen nimi oli..) perässä, ampui ratapihalla laukauksen kohti, jolloin varas pysähtyi ja kääntyi kädet ylhäällä. Etäisyyttä poliisin ja varkaan välillä oli vain muutama metri ja siinä välissä junan raide. Poliisitäti käveli aseella osoittaen kohti antautunutta varasta, mutta muistaakseni kompastui/liukastui raiteelle suoraan junan eteen varkaan tuijottaessa kädet ylhäällä.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Käykö Finnair Stadionin lipunmyynnissä pankkikortti tai Visa Electron?
 

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
Jude kirjoitti:
Käykö Finnair Stadionin lipunmyynnissä pankkikortti tai Visa Electron?

Minulla ei ainkaan visa käynyt muutama vuosi sitten. Tietenkin asia voi olla muuttunut.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Jude kirjoitti:
Käykö Finnair Stadionin lipunmyynnissä pankkikortti tai Visa Electron?

HJK:ta jos meinaat, niin siellä on ollut ainakin yksi kassa yleensä jossa käy.
 

Pelimise

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Saipa
Jude kirjoitti:
Käykö Finnair Stadionin lipunmyynnissä pankkikortti tai Visa Electron?

Kuten ehkä lauantaina huomasit, niin lipunmyynnissä ainoastaan käteistä, kiitos.
 

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lippupalvelu

Kuinka voi olla mahdollista, että lippupalvelun e-lipun toimituskulut ovat 3.20€ ja lippukaupasta noudetun 1.2€ ( + palvelumaksut, usein 0.5€/ lippu ) ?
Eikö hemmetti kuvittelisi, että e-lippu on edullisempi vaihtoehto, etenkään kun se ei vaadi lippupalvelun hlökunnalta mitään vrt lippukaupassa asioitaessa? Vai olenko vain tyhmä enkä tajua ?
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
1. Kuinka paljon maksoi Ylelle jalkapallon MM-kisat? Muutakin tietoa asiasta olisi kiva saada.

2. Salaisten kansioiden 4. kaudessa (juuri meneillään subbarilla) Mulder ampui itseään aseellaan päähän, kun kukaan ei uskonut hänen selittelyjään ufoista. Miten siinä sitten lopulta kävi? Entä sarjan lopussa, kun Mulder kaapattiin? Meni tuo sarja vähän ohi, mutta olen nyt yrittänyt sitä aika ajoin tiirailla.

3. Opiskelijana kysyisin, mitä kaikkia eroja on soluasuntoloilla ja tavallisilla asuntoloilla vai lienevätkö olevan peräti sama asia?

4. Olen tätä joskus aikaisemminkin kysynyt, mutta mistä kaikista Suomen jäähalleista saa opiskelija-alennusta? Rinkelinmäeltä saa ainakin, mutta ei se varmaankaan ainoa halli ole.

Kiitos jo etukäteen!!!
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK kirjoitti:
4. Olen tätä joskus aikaisemminkin kysynyt, mutta mistä kaikista Suomen jäähalleista saa opiskelija-alennusta? Rinkelinmäeltä saa ainakin, mutta ei se varmaankaan ainoa halli ole.
Tampereelta nyt ainakin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
paki kirjoitti:
Miten voi liittyä (tai voiko edes) IS liigapörssissä useampaan kimppaan?

Mielestäni yhdellä kentällä ei kai voi olla kuin yhdessä kimpassa mukana? Korjatkaa,jos olen väärässä.

Mutta jos sinulla on toinen joukkue, niin sitten voit liittyä tietenkin jo toiseenkin kimppaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kyylä kirjoitti:
Jos ruoassa on pippureita, niin tuleeko ne syödä vai nostaa pois?
Siis kokonaisia? Ei kai niitä kukaan syö. Puhun siis niistä pienistä ja pyöreistä peruspippureista, mitä sitten lienevätkin lajiltaan, viher- ja mustapippurit yms. Ei niitä tule noukkiakaan, vaan ne tulee syljeskellä ympäri keittiötä. Itä-suomalainen kansanperinne arvostaa erityisesti räällä yhteennivottuja monipippurisia rykelmiä.

edit: räästä yksi ä pois.
edit: typerä heittomerkki pois
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
sampio kirjoitti:
Siis kokonaisia? Ei kai niitä kukaan syö.

Ehkäpä olen vähän hullu mutta minä ainakin syön kokonaisetkin pippurit, olen syönyt jo lapsesta saakka ja tulen varmaan syömään ne kokonaisina niin kauan kuin elinpäiviä riittää. Sitäpaitsi pippurit maistuvat hyvälle!

vlad.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Miten räkä taipuu? Siis kieliopissa. Vrt. viestini kaksi pykälää ylemänä.
 

TeeVee

Jäsen
Kyylä kirjoitti:
Jos ruoassa on pippureita, niin tuleeko ne syödä vai nostaa pois?

Jos keitto (siis sanan varsinaisessa merkityksessä) on niin laimeata, niin miksei söisi. Jää jotain makua suuhun.
 

wilberto

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
HIFK kirjoitti:
4. Olen tätä joskus aikaisemminkin kysynyt, mutta mistä kaikista Suomen jäähalleista saa opiskelija-alennusta? Rinkelinmäeltä saa ainakin, mutta ei se varmaankaan ainoa halli ole.

Turkuhallista saa myös opiskelija-alennusta, tai siis heille on kokonaan eri hintaiset liput kuin muille. Yläkatsomoon tosin. Myös S-Etukortilla saa parin euron alennuksen lipun hinnasta.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
sampio kirjoitti:
Miten räkä taipuu? Siis kieliopissa. Vrt. viestini kaksi pykälää ylemänä.

räkä
nominatiivi: räkä, räät
akkusatiivi: räkä/rään, räkät
genetiivi: rään, räkien
partitiivi: räkää, räkiä
essiivi: räkänä, räkinä
translatiivi: rääksi, räiksi
inessivi: räässä, räissä
elatiivi: räästä, räistä
illatiivi: räkään, räkiin
adessiivi: räällä, räillä
ablatiivi: räältä, räiltä
allatiivi: räälle, räille
abessiivi: räättä, räittä
komitatiivi: räkineen
instruktiivi: räkien ?

Suhtaudu näihin varauksella. En takaa että ylppäriskirjoituksesta tulee täysiä pongoja.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
sampio kirjoitti:
Miten räkä taipuu? Siis kieliopissa. Vrt. viestini kaksi pykälää ylemänä.
Tuossa tapauksessa pitää sanoa syljellä. Sylki tulee suusta ja räkä taas nenästä.

Terveisin koo
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös