Gotterdam kirjoitti:Pitkään askarruttaneeseen kysymykseen toivoisin vastausta. Miksi HIFK-faneja kutsutaan julleiksi?
Julli=homo, IFK=ruotsalainen=homo=julli.Gotterdam kirjoitti:Pitkään askarruttaneeseen kysymykseen toivoisin vastausta. Miksi HIFK-faneja kutsutaan julleiksi?
Tämä oli minulle ihan uutta tietoa. Olin aina kuvitellut että julli on vähän niinkuin maalaisvastine hemmolle, siis.. tyyppi, jannu.Jude kirjoitti:Julli=homo
Tykki kirjoitti:Ainakin omassa kärryssäni näin käy. Kerran laskettelin pitkää alamäkeä vaihde vapaalla ja katsoin ajotietokoneesta senhetkistä kulutusta: 1.4 litraa satasella AC päällä, ja 0.0 kun AC pois.
Jotain tällaista. Ei se ainakaan homoa tarkoita. Juden hakema sana lienee tryffelit, joka niin ikään on lupsakka lempparinimi IFK:lle.Twite kirjoitti:Tämä oli minulle ihan uutta tietoa. Olin aina kuvitellut että julli on vähän niinkuin maalaisvastine hemmolle, siis.. tyyppi, jannu.
Kyllä. Se onkin K.I.T.T:n äpärä pikkuserkku.varjo kirjoitti:Aika mystinen auto on, kun vapaallakaan ei pidä tyhjäkäyntikierroksia ja kuluttaa nollat.
avatar kirjoitti:Eilen tuli Silminnäkijän aivan loistava juttu amerikkalaisten salaliittoteorioista, mutta kysymys kuuluukin, että tuleeko silminnäkijä uusintana?? Haluis vaan kyylätä sen uusiks.
JuVii kirjoitti:Perjantaisin tulee torstain lähetys uusintana, on ilmeisesti jo mennyt kun Telkku.com ei löydä tälle illalle Silminnäkijää.
No, kyllä minunkin jokaisen auton ajotietokone on näyttänyt 0,0 kulutuksena alamäessä jos ei anna kaasua. Ainakin nykyinen näyttää pyöreää nollaa edelleen vaikka AC on päällä.varjo kirjoitti:Aika mystinen auto on, kun vapaallakaan ei pidä tyhjäkäyntikierroksia ja kuluttaa nollat. Itse olen ymmärtänyt, että ilmastointi lisää kulutusta n. pari desiä/100km ja tämä kulutus on käytännössä jatkuvaa niin kauan kuin kompressori on päällä.
Siis mitä tarkoitan on että käykö AC:n kompressori siinä tapauksessa että sen ei tarvitse viilentää autoa? Esim. kosteudenpoistoa varten?Aiheuttaako auton ilmastointilaite polttoaineen lisäkulutusta jos se on päälle kytkettynä siinä tapauksessa että auton lämmityslaite lämmittää autoa?
jh1981 kirjoitti:Myykö Ilves paikallispeleihin opiskelijalippuja tällä kaudella?
(katsoin jo nettisivuilta ja niiden mukaan myy, mutta lippupisteen sivuilta en mahdollisuutta sellaista ostaa löytänyt.)
terveisin köyhä opiskelija
varjo kirjoitti:Aika mystinen auto on, kun vapaallakaan ei pidä tyhjäkäyntikierroksia ja kuluttaa nollat. Itse olen ymmärtänyt, että ilmastointi lisää kulutusta n. pari desiä/100km ja tämä kulutus on käytännössä jatkuvaa niin kauan kuin kompressori on päällä.
V-man kirjoitti:Ei nykyruiskut kuluta yhtään mitään moottorijarrutuksella. Tyhjäkäynnillä toki, mutta se onkin aivan eri asia. Moottorijarrutuksen käyttäminen on siis erittäin ekonomista ja suositeltavaa.
Ilmaistoinnin kulutuksesta moottorijarrutuksella en tiedä. Kait se aina kuluttaa kun se päällä on.
edit: Jaa auto oli nimenomaan vapaalla. No se on kyllä melkoinen auto sitten se. Ellei kyseessä ole hybridi :)
Lukkoseppä kirjoitti:Niinpä, en autoista ymmärrä juuri mitään mutta fysiikka on tuttua. Moottorijarrutuksessa moottoriin ei todellakaan syötetä polttoainetta, jolloin kulutus on nollassa. Ilmastointilaitteen kompressori pyörii moottorin mukana ja ei näin ollen itsessään polta polttoainetta tipan tippaa kun auto rullaa maan vetovoiman vaikutuksesta tai jo hankitulla liike-enegialla jota sitten moottorijarrutuksella hukataan tai käytetään hyödyksi, miten sen sitten haluaakin ajatella.
Ainakin Tapparan peleihin on voinut netistä ostaa opiskelijalippuja ja opiskelijakortti on pitänyt näyttää sitten ovella. Käsittääkseni jh:n kysymyksessä tärkein sana oli "paikallispeleissä", Ilveksellä kun on käsittääkseni ollut paikallispeleissä eri hinnat kuin muissa matseissa. Alkuperäiseen kysymykseen en osaa valitettavasti vastata.JuVii kirjoitti:En ole "ilvestäjä" mutta arvaan:
Opiskelijaliput myydään ainoastaan ovelta, näin saadaan todiste (opiskelijakortti) siitä, että lipun ostaja on oikeasti opiskelija.
TAI
Lippuja myydään Lippupisteen/palvelun toimipisteissä opiskelijakorttia vastaan. Eikös Lippupisteelläkin noita myydä sähköisesti?
Ah tämä jo autokoulusta mieleeni jäänyt ihmetys, jota autokoulunope todisteli isossa alamäessä.Lukkoseppä kirjoitti:Niinpä, en autoista ymmärrä juuri mitään mutta fysiikka on tuttua. Moottorijarrutuksessa moottoriin ei todellakaan syötetä polttoainetta, jolloin kulutus on nollassa. ...kun auto rullaa maan vetovoiman vaikutuksesta tai jo hankitulla liike-enegialla jota sitten moottorijarrutuksella hukataan tai käytetään hyödyksi, miten sen sitten haluaakin ajatella. On siis totta että uudehkoissa autoissa kulutusmittari näyttää aina nollaa jos kaasua ei paineta ja kulkupeli rullailee vaihde kytkettynä itsekseen.
stiflat kirjoitti:Ah tämä jo autokoulusta mieleeni jäänyt ihmetys, jota autokoulunope todisteli isossa alamäessä.
Eikö polttomoottori sammu jos ei syötetä mitään poltettavaa? Vai ottaako auto ns mäkilähdön aina kaasunpolkaisun aikana...? Miten siis se auto pysyy käynnissä sen moottorijarrutuksen ajan, jotain kitkalla ja vetovoimalla on varmasti tekemistä, mutta mitä?
Ja lainatun kommentin ensimmäinen lause sopii myös itseeni (pl fysiikka), paljoa en ymmärrä.
Snakster kirjoitti:Miksi en löydä Suomi-Armenia jalkapallo-ottelua Lippupalvelun sivuilta?
snaphappy kirjoitti:Koska peli on Armenia-Suomi, jos lokakuun peliä tarkoitat.
(muistaakseni)
Ghost kirjoitti:Suomi pelaa Armeniaa vastaan kotona marraskuussa. Ilmeisesti liput eivät ole vielä myynnissä. Finnairilla kun pelataan, niin mennevät kuitenkin vaikka myöhään tulisivatkin.