Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 010 130
  • 47 206

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Suuri kiitos varjo, pernaveikko ja kanttorit! Suunnitelmissa toteuttaa huomenissa kevyt Hesa-häröily, jonka osana voisi koittaa vierailla Budgetissa. Eniron reittipalvelun mukaan keskustasta kävelymatkaksi tulisi yli 13 km, joka ei hirveästi houkuttele.

Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan enkä eksy, smasa saapuu vielä Nordenkiöldinkadulle IFK-Djurgården -matsiin, nähkäämme siellä!
 

scholl

Jäsen
missäköhän bensiksellä Helsingin keskustassa tai max 10min ajomatkan päässä (siis keskusta - olari välillä esim.) otettaisiin vastaan käytetty akku?
Sehän on näet ongelmajätettä.
 

Jamina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, HJK
Ruutiveijari kirjoitti:
(olettaen, että Windows)
- Käynnistä komentokehoite
- Kirjoita= ipconfig
- Iloitse IP-osoitteestasi

Tällä tiedolla pääsin testaamaan sovellkseni toimivuutta omalla koneella. Nyt haluaisin tietää sen ip-osoitteen, joka tallentuu esim. tämän viestin tunnistetietoihin. Miten sen saa selville?
 

Cube

Jäsen
HABS #11 kirjoitti:
Ja tähän löytyy jotain faktaa? Tämä on samanlainen urbaani legenda kuin tappara kahvaa tai Nielikäinen on oikeasti taitava pelaaja.
Ei löydy minulta mitään faktaa aiheesta ja voihan käsitykseni toki virheellinen olla. Kommenttini perustui juttuihin mitä olen muutamalta koirista aika paljon lukeneelta tutulta kuullut. Jos ne ovat virheellisiä, olen pahoillani välittämästäni disinformaatiosta.

On sekarotuiset silti parempia.
 

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
HABS #11 kirjoitti:
Ja tähän löytyy jotain faktaa? Tämä on samanlainen urbaani legenda kuin tappara kahvaa tai Nielikäinen on oikeasti taitava pelaaja.
Olen lukenut tuon väitteen sekarotuisten paremmasta terveydestä useista koirakirjoista ja täällä on asiasta on kirjoitettu erilaisten tutkimusten pohjalta. Yhtenä syynä sekarotuisten parempaan terveyyteen pidetään puhdasrotuisille yleisten perinnöllisten sairausten puuttumista. Toki jos risteyteään kaksi rotua, joilla on esim. selkävikoja, niin ei jälkeläinenkään vioilta säästy.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Otti ja lähti halkeamaan sisempi ikkuna olohuoneessa. Tällä hetkellä noin 10 cm halkeama ikkunan yläosassa, näkyy alaviistosta selkeästi. Paljonkohan tulee hintaa kun tästä vuokrakämpästä pois muutellaan tuollaisen vaihtamiselle? Ja vahinko on täysin itseaiheutettu.

Ikkunan koko noin 170 cm x 170 cm.
 

HIFK-Mania

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,San Jose Sharks,ManU
Sellasta kyselisin että mitä tarkoittaa jalkapallossa englantilaiset lyhenteet "MOM" ja "CS"?Näitä käytetään pelaajien statseissa....
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
HIFK-Mania kirjoitti:
Sellasta kyselisin että mitä tarkoittaa jalkapallossa englantilaiset lyhenteet "MOM" ja "CS"?Näitä käytetään pelaajien statseissa....
MOM = Man of Match (ottelun pelaaja)
CS = Clean Sheet (nollapeli)

PS. Futis on perseestä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ruutiveijari kirjoitti:
Otti ja lähti halkeamaan sisempi ikkuna olohuoneessa. Tällä hetkellä noin 10 cm halkeama ikkunan yläosassa, näkyy alaviistosta selkeästi. Paljonkohan tulee hintaa kun tästä vuokrakämpästä pois muutellaan tuollaisen vaihtamiselle? Ja vahinko on täysin itseaiheutettu.

Ikkunan koko noin 170 cm x 170 cm.

Ei latin latia, kun vedät verhot eteen, tai väität kylmästi että se on ollut siinä iät ja ajat.

edit: tollanen ikkunahan maksaa varmaan aika perkeleesti, onko takuuvuokrat sisällä?
 
Viimeksi muokattu:

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Chip Whitley kirjoitti:
Maksaako parkkeeraus Helsingin Jäähallille mitään?
Ainakin SM-liigakauden aikana maksaa 5? euroa (hinnasta ei ajankohtaista tietoa) Jäähallin parkkipaikalle. Harjoitusottelukäytännöstä ei tietoa. Toki jos olet esim. tänään tulossa otteluun, saat joka tapauksessa auton ilmaiseksi parkkiin (Laakson kentälle nyt ainakin, jos ei muuten).
 

Chip Whitley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks & B.C. | Langly & Posehn
Lawless kirjoitti:
Ainakin SM-liigakauden aikana maksaa 5? euroa (hinnasta ei ajankohtaista tietoa) Jäähallin parkkipaikalle. Harjoitusottelukäytännöstä ei tietoa. Toki jos olet esim. tänään tulossa otteluun, saat joka tapauksessa auton ilmaiseksi parkkiin (Laakson kentälle nyt ainakin, jos ei muuten).

Kiitokset nopeasta vastauksesta.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Trenchtown kirjoitti:
Ei latin latia, kun vedät verhot eteen, tai väität kylmästi että se on ollut siinä iät ja ajat.

edit: tollanen ikkunahan maksaa varmaan aika perkeleesti, onko takuuvuokrat sisällä?
Onhan ne. Meni aikanaan halkeamaan pentele kun karmin reunaan yritettiin ripustaa lasiteosta. Ja jäljet on kertomassa, että ihminen siinä on käynyt sen aikaansaamassa eikä itsestään syntynyt. Onneksi ei ole yksityiseltä vuokrassa, joten kenties saa järkättyä jotain sopparia aikaan.

Tosin löytyyhän tuo laaja kotivakuutuskin, tuskin tosin tätä korvaa. Saas nähdä.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Ruutiveijarille:

riippuu aika paljon lasin paksuudesta, mutta ostin n. 5 vuotta tavallista ikkunalasia, olisiko ollut jotain 4 mm paksua, 60cm x 120 cm ja maksoi markka-aikaa vähän yli 100 mk. Eli nopeasti ektrapoloituna ja hinnat indeksikorotettuna ja tahdot ehkä hieman paksumpaa lasia niin jotain 100-150 euroa voisi olla pelkän lasin hinta. Tietenkin saat askarrella sen paikkaan iha itse.

Tämä oli siis ns. wild quess
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ruutiveijari kirjoitti:
Tosin löytyyhän tuo laaja kotivakuutuskin, tuskin tosin tätä korvaa. Saas nähdä.
Tossa saattaa omavasuu olla sitä luokkaa, että pääsee halvemmalla kun tekee niin kuin veli Jii ehdottaa, eli ostaa jostain tuon lasin ja askartelee sen itse. toisin sanoen "tein-itse-ja-säästin" - malli.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jii kirjoitti:
Ruutiveijarille:

riippuu aika paljon lasin paksuudesta, mutta ostin n. 5 vuotta tavallista ikkunalasia, olisiko ollut jotain 4 mm paksua, 60cm x 120 cm ja maksoi markka-aikaa vähän yli 100 mk. Eli nopeasti ektrapoloituna ja hinnat indeksikorotettuna ja tahdot ehkä hieman paksumpaa lasia niin jotain 100-150 euroa voisi olla pelkän lasin hinta. Tietenkin saat askarrella sen paikkaan iha itse.
Tässä selvisi jo sellainenkin hauskuus, että kyseessä on kolmikerroslasia. Eli kolme ikkunaa menee kaikki vaihtoon. Ja hintaa nopeasti arvioiden noin 800 euroa.

Oma moka, oma kukkaro. Tosin tässä asutaan vielä ja taloyhtiö/vuokranantaja ei koko vauriosta tiedä. Epärehellisempi kaveri (eli minä) voisi vain muuttaa pois ja toivoa ettei lopputarkastuksessa moista huomata. Se kuitenkin on ikkunan yläosassa ja huomaa vain tietyistä kulmista.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Ruutiveijari kirjoitti:
Epärehellisempi kaveri (eli minä) voisi vain muuttaa pois ja toivoa ettei lopputarkastuksessa moista huomata.

Lintuhan siihen juuri lensi ja lähti pois?
Soititko jo vakuutusyhtiöön tästä onnettomuudesta?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös