Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 107 601
  • 47 279

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Jykke1978 kirjoitti:
Silloin, kun olin Australiassa ja kyselin länsirannikosta ja sen kaupungeista niin juuri nuo mainitsemani kaupungit olivat ainoat mitkä minulle mainittiin merkittäviksi kaupungeiksi siellä ja kertojana oli australialainen.

No juu, eipa texasilainenkaan paljoa Washingtonin osavaltiosta tieda...

Itse asuin Australiassa vuoden paivat ja kiertelin (niin kun mulla tapana on) paljon alueita. Lensin Perthiin ja Perthista pois, joten luonnollista oli, etta tutustuin myos Lansi-Australiaan varsin hyvin. Paa-asiassa asuin Victoriassa ja Queenslandissa.

Piittaamattomuus ei ole tietoa, niin ei nytkaan. Se jos joku paikka ei satu jotain kiinnostamaan, ei tarkoita sita, etta siella ei mitaan olisi. Olis meinaan sunkin kantsinut Lansi-Ausseissa kayda. Hakkaa Adelaiden seudut mennen tullen. Toki se ei tarkoita sita, etta se olisi absoluuttisesti nain. Itse koin taman juuri niin.

J.Petke

Jäsen
Saako suomesta mistään ostettua Lagavulin viskiä? Alkon valikoimissa tuo ei näytä olevan mutta onko jotain paikkoja mistä sitä voisi tilata?

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
J.Petke kirjoitti:
Saako suomesta mistään ostettua Lagavulin viskiä? Alkon valikoimissa tuo ei näytä olevan mutta onko jotain paikkoja mistä sitä voisi tilata?

Kuuluu Alkon tilausvalikoimaan, on hyllyssäkin joissakin Alkoissa. Jos siis ei ole hyllyssä niin ei muuta kuin pyydät tilaamaan, ei tule mitään ylimääräisiä kuluja.

J.Petke

Jäsen
Gleb kirjoitti:
Kuuluu Alkon tilausvalikoimaan, on hyllyssäkin joissakin Alkoissa. Jos siis ei ole hyllyssä niin ei muuta kuin pyydät tilaamaan, ei tule mitään ylimääräisiä kuluja.

Kiitos vastauksesta, en edes tiennyt että alkostakin voi tilata tavaraa.

Onko kenelläkään mitään arviota paljon mahtaa pullollinen maksaa?

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
J.Petke kirjoitti:
Kiitos vastauksesta, en edes tiennyt että alkostakin voi tilata tavaraa.

Onko kenelläkään mitään arviota paljon mahtaa pullollinen maksaa?

Jatkoajan viskiketjusta tarkistettuna:

Lagavulin Single Malt Whisky 16Y 0,7l 55,00€

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
1Timer kirjoitti:
Lisaksi se sisaosan kangas lienee tehty 100% puuvillasta, joku osa on polyamidia (en tieda mita se on) ja vuori on 100% polyesteria.
Tarkemmin sanottuna vuori on polyamidia (sitä "kiiltävää kamaa") ja toppaukset polyesteria. Puuvilla luultavasti viittaa johonkin muuhun osaan takissa, kuten koristeluihin, naruihin tms.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Gleb kirjoitti:
En ole nyt ihan varma, mutta käsittääkseni tuo Lagavulin taisi tulla tänä kesänä ns. normaalivalikoimaan. Kaikissa Alkoissa tosin ei tuosta normaalista viskivalikoimastakaan taida löytyä kaikkea. Kyllä noita Lagavulinea ennenkin näkyi aina silloin tällöin joidenkin Alkojen hyllyllä. Vissiinkin joku oli tilannut tai jotain.

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
1Timer kirjoitti:
... joku osa on polyamidia (en tieda mita se on) ...

Polyamidi on polymeeri, joka muodostuu monomeereistä, jotka on sitoutunut toisinsa peptidisidoksilla. Polyamidit voivat olla luonnollista alkuperää, esim. proteiinit, villat, silkit tai teollisesti valmistettuja. Tunnetuimmat teollisesti valmistetut polyamidit ovat Nylon ja Kevlar.

Suosikkijoukkue
HIFK
Pee kirjoitti:
Kiitoksia vastauksesta, vaikkei se ollutkaan sellainen kuin toivoin. Mutta oma vika, joten minkäs teet...

Kortti vaihtoon, vaihtuu sekä kortinnumero että tunnusluku. Sitä en osaa sanoa, veloittaako pankkisi tästä toimenpiteestä, riippuu pankista.

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Missä se oli se bensan hintojen taulukko jonka jatkoaikaan joku postasi vähän aikaa sitten?

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Häviääkö tenniksessä pallon jos koskettaa mailalla tai millä tahansa ruumiinosalla verkkoa, tai jos maila käy verkon yli vastustajan puolella?

Ja ylläolevaan: Olisiko ollut Bensan hinta -järkee vai nou? -ketju.

Gunners

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Washington
Ajattelin hankkia MP3-soittimen, mutta olen aika lailla ummikko niiden suhteen, joten jos joku ystävällinen vähän neuvoisi millainen kannattaa hankkia ja mitä ominaisuuksia siihen tulee kuulua? Myös jotain tiettyä mallia voi suositella!

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
1Timer kirjoitti:
Olis meinaan sunkin kantsinut Lansi-Ausseissa kayda. Hakkaa Adelaiden seudut mennen tullen. Toki se ei tarkoita sita, etta se olisi absoluuttisesti nain. Itse koin taman juuri niin.

Muissa osavaltioissa kuin Etelä-Australiassa ei tullut käytyä kuin Victoriassa sen verran, että tulomatkalla vaihdoin konetta ja paluumatkalla olin sen reilun vuorokauden. Adelaidessa oloon vaikutti se, että tätini asuu siellä miehensä kanssa niin tuli heidän luonaan oltua ja he kuskasivat minua ympäri Adelaiden seutua ja eteläistä osaa Etelä-Australiasta. Toiveenani on päästä Australiaan vielä ja silloin olisi tarkoituksena tutustua muihinkin paikkoihin niin itä- kuin länsirannikolla, mutta se on vasta toive asteella.

jihde

Jäsen
En saa päähäni millään tuota termiä mitä käytetään ihmisistä jotka pystyvät päässään laskemaan isoja ja vaikeita laskutoimituksia. Prisma näytti joskus dokumentin näistä tyypeistä. Yksikin kaveri luki kirjaa siten että toinen silmä toista sivua ja toinen toista ja pystyi järjestämään tuon tiedon päässään.

EDIT// Muistin sen. Eli savant on se termi.

Viimeksi muokattu:

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
seeyou@jäähalli kirjoitti:
Pee kirjoitti:
Kiitoksia vastauksesta, vaikkei se ollutkaan sellainen kuin toivoin. Mutta oma vika, joten minkäs teet...
Kortti vaihtoon, vaihtuu sekä kortinnumero että tunnusluku. Sitä en osaa sanoa, veloittaako pankkisi tästä toimenpiteestä, riippuu pankista.

Kiitokset tästä! Vaikka ihan "pikkuisen" nolottaakin kertoa pankille, että "tuli muuten annettua tunnusluku kaverille" (vieläpä ei-niin-erityisen-luotettavalle sellaiselle), niin kaipa se on silti tehtävä.

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pee kirjoitti:
Kiitokset tästä! Vaikka ihan "pikkuisen" nolottaakin kertoa pankille, että "tuli muuten annettua tunnusluku kaverille" (vieläpä ei-niin-erityisen-luotettavalle sellaiselle), niin kaipa se on silti tehtävä.

Voin kertoa, että ovat ne pankkineidit kuulleet rankempiakin tarinoita, ja tuota nyt on turha sen enempää häpeillä.

Itsekin olen muutaman uuden kortin joutunut hakemaan kännireissujen jälkeen, kun eihän sitä korttia kännissä sieltä taskusta löydä millään. Tästä johtuen 4 promillen hiivassa tietenkin suljetaan kortti yöllä, jottei tule väärinkäytöksiä. Seuraavana aamuna pankkiin äärimmäisen nolona hakemaan uutta korttia. Ja tämä on tosiaan käynyt pari kertaa vuoden sisällä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy