Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 026 150
  • 47 215

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Viestin lähetti -BR-
TÄH! Oletko tosissas? Etkö sä nyt kaikkein tunnetuinta apinaa tiedä... ; ) HERRA TOSSAVAINEN on nimi!

T: Päiväkodin täti =)) ja näköjään hidas sellainen... ; )

Tossavaisen tiedän ja sen hevosenkin.. Mutta mikä on hevosen nimi?
 

rectum

Jäsen
Suosikkijoukkue
jokerit
Viestin lähetti Jakke Huuliparta
Mutta mikä oli Hra Tossavaisen nimi ruotsiksi? Tuli mieleen joku Svensson...

Hevonen oli Lilla Gubbe tjsp.

Herra Tossavainen tais olla Herr Nilsson.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Kuka on tuo hemmo?

Televisiossa pyörii dna:n mainos, jossa kaksi herraa juttelevat
eri parvekkeilla. Toinen on ostanut palkka-armeijan ja toinen
päivittelee hintaa (Elämä on jne...)

Kuka on tuo pitkätukkainen hassunnäköinen kaveri siinä toisella
parvekkeella, kun on niin helvetin tutun näköinen?

Kaikki kaverini ja tuttavani sanovat aivan samaa, mutta kukaan ei saa päähänsä, mistä heebo on tuttu.

Siis kuka tuo Kepa Salmirinteen näköinen hemmo on???
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: Kuka on tuo hemmo?

Viestin lähetti Pantse67
Televisiossa pyörii dna:n mainos, jossa kaksi herraa juttelevat
eri parvekkeilla. Toinen on ostanut palkka-armeijan ja toinen
päivittelee hintaa (Elämä on jne...)

Kuka on tuo pitkätukkainen hassunnäköinen kaveri siinä toisella
parvekkeella, kun on niin helvetin tutun näköinen?
Samaa olen itsekin miettinyt. Olen lähes satavarma, että se heppu on jonkun tunnetun hevibändin soittaja. Sais nyt vaan päähän että mistä se on tuttu.
 

Knightrider

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Satuin tänään kuulemaan radiosta Pekka Ruuskan kappaleen Rafaelin enkeli. Olen ilmeisen tietämätön mutta mikä on/mitä tarkoittaa Rafaelin enkeli?

Halki tuhannen savuisan salongin
Neiti tanssii gasellin askelin
Mulla yllä on harmaa jumpperi
Sain sen jouluna vaimolta lahjaksi
Tämä neonsade silmää kirvelee
Diesel lemahtaa, yö kun yskäisee
Anna minulle armahduksesi
Ole minulle Rafaelin enkeli
Huorat kuiskivat porttikongeistaan
Ujo poika ei sinne katsokaan
Ne sirosti niskojaan niksauttaa
Äiti neuvoi että tuijottaa ei saa
Kurkku kipeänä aamuun ankeaan
Kuka käski mennä alasti nukkumaan
Anna minulle armahduksesi
Ole minulle Rafaelin enkeli
Lapset hinaavat kohmeisin sormin lippuja salkoihin
Kuka laittaisi niille edes kengät pieniin jalkoihin
Viime yö veti routaan tämän maan
Ja se maa on käärmeitä mustanaan
Hermokaasuja olohuoneisiin
Krokotiilejä New Yorkin viemäriin
Kuvia vielä kuvien jälkeenkin
Videotykillä suolaa haavoihin
Kuka sanoi että askel painaa jo
Olen kevyt kuin sudenkorento
Anna minulle armahduksesi
Ole minulle Rafaelin enkeli
Uutispuuroa aamupöydässä
Mies tarvitsee kunnon evästä
"Kumpi voittaa karhu vai leijona?"
Kysyy minulta töissä johtaja
Mikä minä olen sille vastaamaan
Multa luvut jäi kesken aikanaan
Anna minulle armahduksesi
Ole minulle Rafaelin enkeli
Lapset hinaavat kohmeisin sormin lippuja salkoihin
Kuka laittaisi niille edes kengät pieniin jalkoihin
Viime yö veti routaan tämän maan
Ja se maa on käärmeitä mustanaan
Anna minulle armahduksesi
Ole minulle Rafaelin enkeli
Anna minulle armahduksesi
Ole minulle Rafaelin enkeli...
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Knightrider
Satuin tänään kuulemaan radiosta Pekka Ruuskan kappaleen Rafaelin enkeli. Olen ilmeisen tietämätön mutta mikä on/mitä tarkoittaa Rafaelin enkeli?

"Käsitteellä "Rafaelin enkeli" tarkoitetaan siivekästä lapsienkeliä, puttoa, joka nojaa käsiinsä ja katsoo autuaan haaveksivasti yläviistoon. Hahmosta löytyy lukematon määrä versioita, maalauksia, piirroksia, veistoksia, painokuvia, tauluja, kiiltokuvia jne. Rafaelin enkelin kuva on painettu mm. postikortteihin, t-paitoihin, koristenauhoihin ja kahvimukeihin. Sen esikuva on italialaisen taiteilija Rafaelin Vatikaanin Sikstiiniläiskappeliin maalaaman freskossa, jonka koristeellisesta yksityiskohdasta "Rafaelin enkeli" on poimittu." (lainaus: http://www.juplin.net/myytit/taruolennot/enkelit.htm ).

Rafael (tarkoittaa "Jumala on parantanut") taasen on Raamatun arkkienkeleitä (uuden käännöksen mukaan "ylienkeleitä"). Muita ovat Mikael ja Gabriel.

vlad.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Viestin lähetti vlad
Rafael (tarkoittaa "Jumala on parantanut") taasen on Raamatun arkkienkeleitä (uuden käännöksen mukaan "ylienkeleitä"). Muita ovat Mikael ja Gabriel.

vlad.
Häh? Eikö niitä ole muitakin? Ainakin Uriel tulee näin äkkiseltään mieleen ja oli niitä ainakin vielä yksi muukin.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tietäääkö joku, mistä saisin sanat pirkka-pekka peteliuksen biisiin, jossa lauletaan "homo"pojasta. Biisin nimi voisi olla joku tsalallalala- tyylinen, tai niin biisissä ainakin lallatellaan.
Muuten se menee jotenkin, että "enhän tahdo, että pojat mua luulee- tsalallalala-jne jne."

Jos joku tietää tästä ko. biisin, ja tietää sanat tai mistä ne saa, niin voisiko laittaa joko osoitteen tai yksityisviestillä sanat. Olisin erittäin kiitollinen.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Mistä ilmastointiteippi on saanut jeesusteippi-lempinimensä?

Terv. Dumbass
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti LaTe_Show
Mistä ilmastointiteippi on saanut jeesusteippi-lempinimensä?


Mites luulet jeesuksen pysyneen ristissä kiinni?

K
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Rattlehead
Häh? Eikö niitä ole muitakin? Ainakin Uriel tulee näin äkkiseltään mieleen ja oli niitä ainakin vielä yksi muukin.

On toki muitakin mutta Raamatussa nimeltä on mainittu vain kolme (Mikael, Rafael ja Gabrienl).

Lainaus samaisesta likistä:

"Mutta koska Raamatussa on nimeltä mainittu vain kolme, ei virallinen kirkko ole koskaan hyväksynyt muita nimettyjä arkkienkelikandidaatteja, esim. sellaisia kuten Uriel, Sariel tai Raguel."

vlad.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Viestin lähetti vlad
On toki muitakin mutta Raamatussa nimeltä on mainittu vain kolme (Mikael, Rafael ja Gabrienl).

Lainaus samaisesta likistä:

"Mutta koska Raamatussa on nimeltä mainittu vain kolme, ei virallinen kirkko ole koskaan hyväksynyt muita nimettyjä arkkienkelikandidaatteja, esim. sellaisia kuten Uriel, Sariel tai Raguel."

vlad.

Saatananhan kerrotaan olleen alunperin yksi arkkienkeleistä, joka rakastui ihmisneitoon ja oli sen kanssa sillai. Tästä Jumala sitten otti hieman nokkiinsa ja karkoitti arkkienkeli Satanelin taivaasta sekä poisti siitä nimestä sen -el-lopun, joka enkeliä siis merkitsee.

Taitaa olla vanha juutalainen tarina, jonka myös islam on omaksunut.

t. hanu
 

rectum

Jäsen
Suosikkijoukkue
jokerit
Tra la la

Viestin lähetti heki
Tietäääkö joku, mistä saisin sanat pirkka-pekka peteliuksen biisiin, jossa lauletaan "homo"pojasta. Biisin nimi voisi olla joku tsalallalala- tyylinen, tai niin biisissä ainakin lallatellaan.
Muuten se menee jotenkin, että "enhän tahdo, että pojat mua luulee- tsalallalala-jne jne."

Jos joku tietää tästä ko. biisin, ja tietää sanat tai mistä ne saa, niin voisiko laittaa joko osoitteen tai yksityisviestillä sanat. Olisin erittäin kiitollinen.

Netistä ei suomalaisten biisien sanoja hirveästi löydä, sillä Kopiosto ei asiasta erityisemmin pidä. Yksi ennakkotapaus on onnistunut pelästyttämään muutaman laajahkon suomalaisten sanoitusten sivuston.

Biisin nimihän on Tra la la. Ja esittäjä on Pirkka-Pekka Petelius. Ei muuta kun kirjastosta levyä lainaamaan, ja sanoja kirjoittamaan ylös.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti hanu
Saatananhan kerrotaan olleen alunperin yksi arkkienkeleistä, joka rakastui ihmisneitoon ja oli sen kanssa sillai. Tästä Jumala sitten otti hieman nokkiinsa ja karkoitti arkkienkeli Satanelin taivaasta sekä poisti siitä nimestä sen -el-lopun, joka enkeliä siis merkitsee.

Taitaa olla vanha juutalainen tarina, jonka myös islam on omaksunut.

Saatanasta:

"Kristinuskossa, juutalaisuudessa ja islamilaisuudessa (Iblis) Jumalan vastustajan nimi. Tulee heprean sanasta satan, syyttäjä, vastustaja. Ensimmäinen langennut enkeli, demonien, pahojen henkien kuningas, helvetin herra, "tämän maailman ruhtinas" (Joh. 12:31). Saatana hyökkää jatkuvasti Jumalaa vastaan yrittämällä viekoitella ihmisen pahaan ja pois Jumalan luota. Saatana joukkoineen on jatkuvasti sotajalalla hyvyyden enkeleitä vastaan. Saatana on persoonalliselle pahalle annettu nimi, myös kuvainnollisesti."

ja

"Eri raamatunkohtien perusteella Saatanan synnystä voidaan esittää seuraavanlainen yhdistelmä: Saatana oli alunperin yksi enkeli muiden joukossa, korkea-arvoinen enkeliruhtinas tosin, ehkäpä peräti kerubi, mutta se nousi Jumalaa vastaan ylpeydestä ja halusi olla Luojansa veroinen. Lankeamisen syinä on ylpeyden lisäksi pidetty tottelemattomuutta, vapaata tahtoa ja lihallista himoa. Enkelien lankeamisen jälkeen paha oli tullut maailmaan jäädäkseen, ja käärmeen hahmossa Saatana sai myös ihmisen lankeamaan."

Lähteenä käytetty edelleen: http://www.juplin.net/myytit/taruolennot/enkelit.htm

vlad.
 

kanttorit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puumat, LA Dodgers, HPK
Minkähän takia..

Seuraavissa osavaltioissa ei saa voittaa raha palkintoja SmallWorld:n Fantasy leaguessa, kuka tietää minkä takia ?.

"Subject to the terms of the Official Rules and Regulations, an eligible participant may receive the following prizes: one (1) among the Grand Prize through Two Hundred Fiftieth place prizes (whichever prize has the highest approximate retail value) and, one (1) Top Franchise Value prize and, one (1) Best Day prize during the Game season and all League prizes for which he/she is eligible. All federal, state or other tax liabilities will be the sole responsibility of the prizewinners. To be eligible to win a prize, Game entrants must be 18 years of age or older and a legal resident of the United States or Canada. Residents of North Dakota, Minnesota, Maryland, Colorado, Montana, Vermont, Louisiana, Arizona, Florida and the province of Quebec may play, but WILL NOT be eligible to win or receive prizes."
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Re: APUVA!

Viestin lähetti makumiitti
Juomalasi on juuri ja juuri sopivasti mahtunut mukiin eikä sitä millään saa pois? Vai saako? Kerro, jos tiedät.

Eiköhän tuo astianpesuaine-vesiyhdistelmällä irtoa, jos on sinne mahtunutkin?
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Re: APUVA!

Viestin lähetti makumiitti
Juomalasi on juuri ja juuri sopivasti mahtunut mukiin eikä sitä millään saa pois? Vai saako? Kerro, jos tiedät.

Kokeile lämmittää kuumalla vedellä. Ja jos se ei auta niin pakastimeen yön yli. Lämpölaajenemisarvot ovat sen verran erilaiset, että jompi kumpi auttaa. Yleensä.

Pakollinen kysymys tähän. Aamulehti tuossa ihan etusivulla kirjoitti, että Tampereen peruskouluissa tulevat ihmissuhdetaidot pakolliseksi oppiaineeksi kaikille luokka-asteille ensi lukuvuodesta alkaen. Kysymys 1: Mitä vittua? Kysymys 2: Kosketelkaa toisianne?

t. hanu
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Re: Re: APUVA!

Viestin lähetti hanu
Kokeile lämmittää kuumalla vedellä. Ja jos se ei auta niin pakastimeen yön yli. Lämpölaajenemisarvot ovat sen verran erilaiset, että jompi kumpi auttaa. Yleensä.

Pakollinen kysymys tähän. Aamulehti tuossa ihan etusivulla kirjoitti, että Tampereen peruskouluissa tulevat ihmissuhdetaidot pakolliseksi oppiaineeksi kaikille luokka-asteille ensi lukuvuodesta alkaen. Kysymys 1: Mitä vittua? Kysymys 2: Kosketelkaa toisianne?

t. hanu

Taitaa molemmat toimia paremmin toisinpäin.

Juomalasi-muki- yhdistelmään astianpesuainetta päälle ja hissuksiin kylymää vettä. Kevyt, mutta terävä napautus päällimmäisenä olevan kylkeen ja se on siinä.

Toinen juttu. a) Kosketelkaa toisianne b) se toinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös