Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 004 558
  • 47 194

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
baddinki kirjoitti:
Mistä saan 800megan cd-r levyjä, kun olen kiertänyt suunnilleen kaikki mahdolliset paikat Helsingin keskustasta enkä ole löytänyt. Eikä edes Verkkokaupasta löytynyt

Mikromaja yhteystiedot:
Mikromaja OY
Tulisuontie 1
00820 Helsinki

Avoinna
Ark 10-18 La 11-15

Puhelimet:
09 - 780 200 (Yksityisasiakkaat)
09 - 780 201 (Yritysasiakkaat)
Fax: 09 - 727 95 200
myynti@mikromaja.fi

EDIT:

Ja verkosta, vaikka tästä
 
Viimeksi muokattu:

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
baddinki kirjoitti:
Mistä saan 800megan cd-r levyjä, kun olen kiertänyt suunnilleen kaikki mahdolliset paikat Helsingin keskustasta enkä ole löytänyt. Eikä edes Verkkokaupasta löytynyt

Ihan kuin olisin Ruoholahden Cittarissa nähnyt. Jotenkin muistaisin, että olisi vielä hyllynreunassa ollut kehoitus varmistua ko levyjen soveltuvuutta omaan koneeseen.
 

Karzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uisge beatha
greatLeo kirjoitti:
Onko kukaan muu kännissä?

Soita 0700-JERGUS, ja kysy.

no camaan, vähä vappuhuumoria?
 
Viimeksi muokattu:

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Ovatko Yölinjalla Pekka Sauri ja Helsingin apulaiskaupunginjohtaja Pekka Sauri kenties jotain sukua toisilleen? Elikkäs ovatko he yksi ja sama henkilö? En tiedä mistä tuli mieleen mutta kysyn nyt kuitenkin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Speedye kirjoitti:
Ovatko Yölinjalla Pekka Sauri ja Helsingin apulaiskaupunginjohtaja Pekka Sauri kenties jotain sukua toisilleen? Elikkäs ovatko he yksi ja sama henkilö? En tiedä mistä tuli mieleen mutta kysyn nyt kuitenkin.

He ovat yksi ja sama henkilö.

vlad.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Speedye kirjoitti:
Kiitoksia tiedosta. Pisti miettimään että ei Suomessa nyt kovin montaa Pekka Sauria voi olla.

On jäänyt tämä Pekka Sauri Yölinjalla mieleen kun on tullut tuota yövuoroa tehtua 90-luvulla todella paljon ja tuolloinhan kyseinen ohjelma tuli sunnuntain ja maanatain välisenä yönä radiosta, siinä pääsi ääneen yksi jos toinenkin ihmiskohtalo, osa tosin taisi vedättää Sauria pidemmän kerran mutta muistan kyllä Saurinkin antaneen takaisin silloin tällöin kun huomasi, että vastapuolella on joku ihan huumorimielessä liikenteessä.

vlad.

edit: http://fi.wikipedia.org/wiki/Pekka_Sauri
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
vlad kirjoitti:
osa tosin taisi vedättää Sauria pidemmän kerran mutta muistan kyllä Saurinkin antaneen takaisin silloin tällöin kun huomasi, että vastapuolella on joku ihan huumorimielessä liikenteessä.
Ehkä soitin ehkä en, so not.

"sinne ei pidä mennä nenineen, missä toiset on ollu munineen".
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Tänään Sellon Sittarin pakastelaarin ääressä ihmettelin, että sieltä saisi antiloopin ulkofilettä myös ostaa. Ihan mielenkiinnosta kysyn, että onkos joku maistanut tai löytyykö joltian edes reseptejä tai miten sitä vaikka paistellaan? Ei kai antiloopit ole tarkoitettu muille kuin leijonille? Rau!
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Cosmo kirjoitti:
Tänään Sellon Sittarin pakastelaarin ääressä ihmettelin, että sieltä saisi antiloopin ulkofilettä myös ostaa. Ihan mielenkiinnosta kysyn, että onkos joku maistanut tai löytyykö joltian edes reseptejä tai miten sitä vaikka paistellaan? Ei kai antiloopit ole tarkoitettu muille kuin leijonille? Rau!

Resepteistä en tiedä neuvoa mutta tuossa talvella oli keskustan K-marketissa tarjolla niin seepraa, antilooppia kuin jotain muutakin eksoottista eläintä - siis niiden sisäfilettä. Maistoin paistettua seepraa ja ihan kelvolliselta maistui. Oli vaan niin pirun kallista etten viitsinyt ostaa, olikohan hinta jotain 20 €/kg.

Luulisin, että antiloopista voi nyt pihvejä tehdä tai vaihtoehtoisesti paistin jonka marinoi sitten viinissä tms. nesteessä, miksei myös niitä pihvejä voi yhtälailla marinoida punkussa (lisättynä pippuria tms). Jos kaupassa on omasta takaa lihamestari niin häneltä varmaan kannattaa kysyä neuvoa ja opastusta, luulisi, että jotain vinkkiä osaa antaa kun ainahan on se vaara, että noiden eksoottisempien lihojen kanssa voi jotain "mukavia" yllätyksiä tulla.

En uskalla mitään reseptejä tms. vinkkeja antaa koska se mistä itse pidän ei välttämättä kuulu ns. valtaväestön lempiruokiin kun olen itse suhteellisen kokeilunhaluinen.

vlad.
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
spertti kirjoitti:
Tai ehkä "vähän" enemmän. Muistaakseni tuo antilooppi pyörii siinä 90-100e/kg

Taidat olla oikeassa, eihän tuo 20 €/kg ole paljoakaan ja jos vertaa sitä johonkin eksoottiseen lihaan niin taitaa olla, että 20 € ei ihan kiloa saada, kenties pari sataa grammaa.

Toisaalta minulla kun ei siihen ollut varaa niin hinta oli sivuseikka, paistettu liha vaan oli aivan kelvollista syötäväksi - suosittelen siis. Mutta ehdottomasti, jos kaupassa on lihamestari ja tuntee itsensä epävarmaksi niin kysymään vaan neuvoa.

Muuten spertti, onkos sinulla mitään vinkkejä näiden eksoottisempien lihojen paistamisen varalle?

vlad.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
vlad kirjoitti:
Resepteistä en tiedä neuvoa mutta tuossa talvella oli keskustan K-marketissa tarjolla niin seepraa, antilooppia kuin jotain muutakin eksoottista eläintä - siis niiden sisäfilettä. Maistoin paistettua seepraa ja ihan kelvolliselta maistui. Oli vaan niin pirun kallista etten viitsinyt ostaa, olikohan hinta jotain 20 €/kg.

Zebraa joo ja kengurua muistelen tuollakin nähneeni. Maistuikos seepra hepalle, vai onko elinolojen myötä vissi ero myös mauissa? Miksei kukaan myy poninlihaa, lapset tykkäisivät varmasti ponipihveistä! Mutta lähinnä tuo perustavanlaatuinen juttu, että miten kypsäksi jotain antilooppia paistetaan, ja onko se sitten yhtälailla kuivaa kuten joku kotoinen riista jne. Niin kovaa ne kyllä telkkarissa painelevat, että ei hirveän isot rasvaprossat taida näillä olla. Ja jatkuvan stressin vaanivista leijonista luulisi myös vaikuttavan johonkin mureuteen/sitkeyteen.

Antilooppi oli 46 €/kg (ulkofile siis muistaakseni), mutta kalleimmat köntit kaupasta bongasin viime kesänä, kun Koben härän sisäfile maksoi 190€/kg. Varmaan tänä keväänä on taas tarjolla. Että sellasen sitten ostaa ja polttaa kuivaksi pannulla.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
vlad kirjoitti:
Muuten spertti, onkos sinulla mitään vinkkejä näiden eksoottisempien lihojen paistamisen varalle?

vlad.

Itse olen joskus paistettua kengurua maistanut, ja kokemus oli kyllä positiivinen. Ei siinä mitään sen kummempia niksejä ollut - hyvin haudutettu punaviinikastike vain, ja pikaisesti paistettu "pihvi". Hyvää oli. Kuvittelin jotenkin lihaa paljon sitkeämmäksi ja kuivemmaksi, mutta ihan mureaa ja makoisaa tuo oli.

Ainoa noista eksoottisista lihoista, jota en suosittele on karhu. Kerran olen sitäkin maistanut, mutta vaikka pidän riistasta, oli otso kyllä liian voimakkaan makuinen meikäläiselle. Lisäksi karhun lihassa piilee aina pieni vaara trikiinistä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Cosmo kirjoitti:
Zebraa joo ja kengurua muistelen tuollakin nähneeni. Maistuikos seepra hepalle, vai onko elinolojen myötä vissi ero myös mauissa?

Muistuupi mieleen, seepraa oli tarjolla kuten oli myös kengurua ja antilooppia. Hevosta en ole aikoihin maistanut mutta minusta tämä seepra maistui ihan kelvolliselle, ei missään nimessä liian kuivalle. Mutta siihenhän tosin voi itse vaikuttaa huomattavankin paljon kun jättää paistaessa hivenen punaiseksi lihan, en usko, että se suuremmin haittaa jos liha on keskeltä aavistuksen verran punaista.

Seepran ja antiloopin liha on kuitenkin (muistini) mukaan hyvinkin punaista joten senkin suhteen voisi kuvitella, että lihan voi jättää paistossa aavistuksen verran punaiseksi. Kenguru on ehkäpä siinä ja siinä, mutta kuten todettua, jos kaupassa on kunnon lihamestari niin häneltä kannattaa kysyä neuvoa.

vlad.

edit: spertin viesti tuossa yllä kertonee aika paljon siitä missä mennään, eli rohkeasti vain ostoksille jos mahdollisuus tarjoutuu. Itse ainakin seuraavan kerran tartun tilaisuuteen kiinni jos sellainen tulee.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
spertti kirjoitti:
Itse olen joskus paistettua kengurua maistanut, ja kokemus oli kyllä positiivinen. Ei siinä mitään sen kummempia niksejä ollut - hyvin haudutettu punaviinikastike vain, ja pikaisesti paistettu "pihvi". Hyvää oli. Kuvittelin jotenkin lihaa paljon sitkeämmäksi ja kuivemmaksi, mutta ihan mureaa ja makoisaa tuo oli.

Kiitos vinkistä, pitää pistää mieleen kun seuraavan kerran tarjoutuu tilaisuus tuossa lähikaupassa ostaa eksoottisempia pihvilihoja, antilooppi voisi maistua todella hyvin tai joku pihvillinen seepraa. Miksei myös kenguru.

vlad.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
vlad kirjoitti:
Kiitos vinkistä, pitää pistää mieleen kun seuraavan kerran tarjoutuu tilaisuus tuossa lähikaupassa ostaa eksoottisempia pihvilihoja, antilooppi voisi maistua todella hyvin tai joku pihvillinen seepraa. Miksei myös kenguru.

vlad.

Seeprasta ei kokemuksia ole, mutta hevosta syön melko usein, ja kyllä se normaalin suomalaisen lypsylehmän lihan hakkaa mennen tullen. Voisin kuvitella seepran maistuvan melkolailla samalle hevosen lihan kanssa,
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös