Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 981 595
  • 47 171

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Twinte on vähän tommonen.

Kysymykseni koskee subbareita. Mikä olisi semmonen edullinen ok subbari tällaisen amatöörin tarpeisiin. Lähinnä tv:n ja leffojen katseluun? Onko ehdotuksia?

Päivän subi on 3,90€. Maanantaina olisi kinkkupäivä, huomenna tarjolla Beef Taco. Molemmat menevät varmaankin ihan ok telkkarieväänä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Voiko kiinteistön käyttöoikeuden jotenkin menettää? Omistaja siis eri henkilö kuin tuo jolla käyttöoikeus. Käyttöoikeuden on edellinen omistaja antanut lahjakirjalla. Nimim. Ootellaanko vaan kun juoppoeno kesämökin polttaa ?

Aina saa saatana hävetä.

Veli benicio kysynyt tärkeän ja aiheellisen kysymyksen ja täällä kaikki vaan sivuuttaneet asian. Jos vaan joku tietäväinen olisi uhrannut muutaman minuutin elämästään, niin nyt saattaisi olla tontilla muutakin kuin pelkkä kivijalka ja enon tuhkat jäljellä.

Maallikkona sanoisin, että yksi ratkaiseva tekijä tässä on ainakin ollut se, että mitä lahjakirjassa / käyttöoikeuden luovuttamissopimuksessa on tarkkaan ottaen määritelty? Onko määritelty jotain vastuita tai muita sääntöjä, mitä on rikottu? Onko laitettu jotain määräaikaa vaiko "eliniäksi"? Niistä riippuen kyseessä on joko toivoton, kannattamaton tai hankala oikeusjuttu.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sattuuko jollakulla olemaan tietoa, paljonko esim. 0700-alkuisen palvelunumeron perustaminen ja ylläpito maksaa? Muistan jostain kuulleeni, että siinä sadanviidenkympin nurkilla se olisi, mutta löytyykö varmaa tietoa?

Kyllä tässä ihan potentiaalia on. Sen verran kaikkia hihhuleita Suomestakin löytyy, että aina joku haluaisi ihan varmasti jutella Mestari Jumalan kanssa elämän suurista kysymyksistä, kuten esim. HPK:n ylivoimakuvioiden toimivuudesta.

Tässä vuodelta 2013 olevassa artikkelissa mainitaan, että maksullisen numeron avauskulut olisivat "joitain kymppejä". Mahdollinen kompastuskivi on kuitenkin siinä, että operaattori ottaa joka kuukausi pohjamaksun ja provikan: "liikennettä on oltava 150–200 euron arvosta kuukaudessa, jotta numeronhaltijalle tilitettäisiin yhtään mitään."
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aina saa saatana hävetä.

Veli benicio kysynyt tärkeän ja aiheellisen kysymyksen ja täällä kaikki vaan sivuuttaneet asian. Jos vaan joku tietäväinen olisi uhrannut muutaman minuutin elämästään, niin nyt saattaisi olla tontilla muutakin kuin pelkkä kivijalka ja enon tuhkat jäljellä.

Maallikkona sanoisin, että yksi ratkaiseva tekijä tässä on ainakin ollut se, että mitä lahjakirjassa / käyttöoikeuden luovuttamissopimuksessa on tarkkaan ottaen määritelty? Onko määritelty jotain vastuita tai muita sääntöjä, mitä on rikottu? Onko laitettu jotain määräaikaa vaiko "eliniäksi"? Niistä riippuen kyseessä on joko toivoton, kannattamaton tai hankala oikeusjuttu.
Kiitän vastauksesta. Vielä ei ole polttanut ja oikeuttakin on käyty mutta onneksi sen maksumies on aina löytynyt vastapuolelta.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onko varatyösuojeluvaltuutetulla irtisanomissuojaa samaan tapaan kuin varsinaisella työsuojeluvaltuutetulla? Lähinnä metallin tekemässä sopimuksessa.

Työsopimuslaissa ja valvontalaissa sekä Työsuojelu.fi-sivulla irtisanomissuojan kohdalla puhutaan vain varsinaisen työsuojeluvaltuutetun kohdalla. Jos varsinainen työsuojeluvaltuutettu on siis töissä normaalisti ja varatyösuojavaltuutetut vain varalla, niin en ainakaan suosittelisi että varatyösuojavaltuutettu menisi vittuilemaan pomolle ainakaan ihan vaan huvin vuoksi tai ilman sopivaa pelkoa persauksissaan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mistä on levinnyt jatkoajassa esiintyvä hauskojen lempinimien keksiminen ja nimien vääntely?

Huomenna kohtaavat LäskiBates ja Rasmusnalle.... Lukko - Ässät pelissä tappelivat Chaplin ja Sammal aivo...

Varmaan ihan (muka)hauskoilta jatkoaikalaisilta itseltään. Osa lienee vastustajaleirin keksimiä pilkkanimiä joita käytetään provoamistarkoituksessa, osa sitten taas oman faniporukan keksimiä hellittelylempinimiä, joiden avulla ylläpidetään oman porukan yhtenäisyyttä ja korostetaan jotain sisäpiiriä. "Sä et oo ainakaan mikään oikea fani, kun et tiedä muka on Mursujaskanaattori"

ps. Sammal aivosta minulla olisi vahva veikkaus, mutta kaikki muut ihan mystisiä lempinimiä minulle. Mikäli nuo siis olivat todellisia esimerkkejä vuodelta 2008. Onneksi sain vielä silloin keskittyä kaikessa rauhassa seuraamaan Mestis-puolen keskustelua.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olisiko kenelläkään antaa vinkkiä hyvästä ja edullisesta kiinteästä valkokankaasta? Edullisella tarkoitain n.200€. Omatekoista en halua.

Oliskos vielä tarvetta ja kelpaisiko valkoinen helvetin iso fläppitaulu tuohon hommaan? Voisi nimittäin olla hyvä mahdollisuus saada sellainen ilmaiseksi. Tosin itse joutuu kantamaan, itse en ainakaan tule avuksi. Yhteen varastoon olen nimittäin ollut sellaista kantamassa, oli pahan mallinen ja painoi aika perkuleesti. Veikkaan, että siellä se on edelleenkin. Tässähän olisi nimittäin vielä sekin hyöty, että leffojen ja sarjojen katseluun voisi ottaa ihan uuden ulottuvuuden mukaan, piirrellä esim. viiksiä hahmoille ja pyyhkiä ne sitten pois. Onnistuuko tavallisen valkokankaan kanssa moinen? Ei onnistu ei.

Tuutko heti huomenna hakemaan?

Ps. ei taida mahtua pakettiautoon, eli isompaa kuljetuskalustoa kaivataan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tämä nyt saattaa olla nolo kysymys, mutta kun en ole ennen pelannut onlinessa mitään pc-peliä...

Minun tekisi mieli pelata NHL09:ää onlinessa, mutta mistä löydän vastustajan itselleni? Kovasti pelikin yrittää etsiä jostain minulle vastustajaa, mutta ei tunnu löytyvän vai kestääkö se vaan kauan?

Nolo vastaus/vastakysymys: ehkä kukaan ei vaan halua pelata sinun kanssasi?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mitä on tapahtunut crap.teurasporsaat.orgille?

Kyllä on niin hämärä jo osoitekin, että joutikin teuraalle.

Wayback-machinella löytyi vielä etusivu alkuvuodelta 2008. Sen lopussa oli kaino pyyntö:

Auta ylläpitokustannuksissa, lähetä tekstiviesti "tue crap" numeroon 16340 (2e)

Ehkä kaikki eivät ole nähneet sivuston arvoa yhtä suurena kuin TQoFE, eivätkä ole lahjoittaneet roposia ja ylläpitäjiltä on sitten loppunut varat.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miten saan Firefoxini niin, että osoiteriville kirjoittaessani se ei tarjoile bookmarkseista osoitteita, vaan aiempia sivuja joille olen surffaillut? Siis niinkuin aiemmissa versioissa oli...

Jos ei muu auta, niin poista kaikki bookmarkit. Siinäpähän yrittää sitten keksiä tarjoiltavaa siltä osastolta: stiflat 1 - Firefox-päivitys 0, häh häh hää!
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miten se Sally Spectra häivytettiin Kauniista ja rohkeista pois kun eiks se kuollut syöpään tässä vuosi pari sitten?

Näyttelijä Darlene Conley kuoli juu, mutta Sally Spectra ei suinkaan:

When Darlene Conley died in 2007, the Bold and the Beautiful gave Sally a happy ending, explaining that she was living off-screen in the South of France, "surrounded by hunky cabana boys." Producer Bradley Bell explained, "Darlene was a bigger-than-life character, so she had to live forever."

2017 sarjaan on tuotu sitten uusi Sally Spectra, eli saman niminen (ja ilmeisesti myös saman tyylinen) hahmo, joka oli tämän alkuperäisen Sallyn sukulaistyttö.
 

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis
Jos nyt laitan tähän ketjuun kysymyksen, mikä on se vuosi jolloin toveri Everton siihen vastaa?
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos nyt laitan tähän ketjuun kysymyksen, mikä on se vuosi jolloin toveri Everton siihen vastaa?
"Palvelussamme on juuri nyt ruuhkaa..."

Erittäin hyvä kysymys - tehdäänpä testi:

Oma veikkaukseni on, että 2024 syksyllä.

Nyt kuitenkin tägään @Everton in tähän ja kysyn mikä päivä tänään on (normipäivän lisäksi)?

Tämän testin avulla selvitetään mm. sitä onko kysymykset/kysyjät priorisoitu (vastaus 24h - 10a).

Toisaalta testataan @Everton in kykyä malttaa mieltään, kun kysymys on henkilökohtainen.

Metodi ei ole täysin validi, mutta kertonee jotain (mitä, se lienee seuraava sekalainen kysymys).
 

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis
"Palvelussamme on juuri nyt ruuhkaa..."

Erittäin hyvä kysymys - tehdäänpä testi:

Oma veikkaukseni on, että 2024 syksyllä.

Nyt kuitenkin tägään @Everton in tähän ja kysyn mikä päivä tänään on (normipäivän lisäksi)?

Tämän testin avulla selvitetään mm. sitä onko kysymykset/kysyjät priorisoitu (vastaus 24h - 10a).

Toisaalta testataan @Everton in kykyä malttaa mieltään, kun kysymys on henkilökohtainen.

Metodi ei ole täysin validi, mutta kertonee jotain (mitä, se lienee seuraava sekalainen kysymys).

Itse myös veikkaan että sinne 2024-2025 korville menee, jos vain tahti pysyy suurinpiirtein samana tai hän ei vastaa tuohon kysymykseen ns. jonon ohi. Mukavaa seurattavaa ja nyt siihen tuli vielä jännitystä lisäksi sylikaupalla. Jäämme odottamaan oikeaa vastausta.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tunteeko historia yhtään naispuolista diktaattoria?

Hyvä huomio. Ei ole tullut itse koskaan mietittyä asiaa, mutta eipähän tosiaan tyylipuhtaita naisdiktaattoreja löydy ainakaan modernilta ajalta. Mahtaisiko olla suurin syy siinä, että diktatuuriin taipuvaiset maat ovat monesti varsin patriarkaalisia?

Imelda Marcos ansaitsee kuitenkin kunniamaininnan oppikirjamaisesta suorituksestaan diktaattorin puolisona.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
"Palvelussamme on juuri nyt ruuhkaa..."

Erittäin hyvä kysymys - tehdäänpä testi:

Oma veikkaukseni on, että 2024 syksyllä.

Nyt kuitenkin tägään @Everton in tähän ja kysyn mikä päivä tänään on (normipäivän lisäksi)?

Tämän testin avulla selvitetään mm. sitä onko kysymykset/kysyjät priorisoitu (vastaus 24h - 10a).

Toisaalta testataan @Everton in kykyä malttaa mieltään, kun kysymys on henkilökohtainen.

Metodi ei ole täysin validi, mutta kertonee jotain (mitä, se lienee seuraava sekalainen kysymys).

Selvennettäköön sen verran, että minähän olen koko ajan vastaillut täällä kyllä ihan reaaliajassakin sellaisiin kysymyksiin, mihin olen osannut vastata jotain ihan oikeasti. Vanhemmista kysymyksistä seulon vastattavaksi sitten puolestaan (vain) ne kaikki, mihin kukaan ei ole vastannut ollenkaan - wink wink siis @KaljaVeikko...

Käynnissä olevan projektini aikataulu on täysi mysteeri myös minulle. Aina ei ehdi ja sitten taas jos tässä ketjussa on avoimia tuoreita kysymyksiä, niin pistän projektin siksi aikaa jäähylle, että ne ajankohtaiset kysymykset saavat ansaitsemansa huomion. Lisäksi tuntuu olevan hyvin paljon vaihtelua siinäkin, kuinka paljon kysymyksiä on kulloinkin jäänyt ilman vastausta. Jollain sivulla niitä voi olla jopa viisi, kun taas joskus voi rullata jopa pari sivua bongaamatta yhtään.

Kauko Viisaan antamat vinkit eivät soita kelloja, joten totean vain, että päivälleen 25 vuotta sitten telkkarista tuli kaikkien aikojen ensimmäinen Pikku Kakkonen -ohjelman jakso. Tärkeä ohjelma ainakin kaikille ikäluokkani edustajille on se.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onko täällä matikkanörttejä?
Onkohan olemassa mitään matematiikkasivustoa, jossa voisi ratkaista matemaattisia yhtälöitä?
Eli jos kirjoitan tekstin 5 - x = 3, niin ohjelma ratkaisisi x:n arvon.

Joo, kyllä mä tuon osaan itsekin laskea, mutta entä sitten jos eteen tulee hieman vaikeampia yhtälöitä?

Jatkoajassa oli aikoinaan oma ketjunsa matemaattisille pähkinöille. Sieltä olisit varmaan saanut ihan mihin tahansa esittämääsi matemaattiseen yhtälöön joko oikean vastauksen tai armotonta vittuilua.

Mutta tässä eka Googlella ulkomaailmasta löytynyt matemaattisten yhtälöiden ratkoja: Solve equations and systems with Step-by-Step Math Problem Solver
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onko täällä putkimiehiä?

Tänään alkoi wc:n lavuaarista kuulumaan pulputusta. Tahti ja äänen voimakkuus vaihtelevat. Tahti on jotain 1-3 pulputusta per sekuntti. Ja kyse on siis kerrostaloasunnosta.

Pitäisikö soittaa talkkarille vai voiko tässä itse tehdä jotain?

Jos ei ole vieläkään pulputus loppunut ja asut edelleen samassa kämpässä, niin turha vaivata isännöitsijää. Olet jo itse tottunut meluun, eikä selvästikään johdu mistään kovin vakavasta asiasta.

Noin muuten reagoisin ainakin vuokralaisena melko nopeasti asiaan. Pulputus voi olla ihan harmitonta ja hetkellistä, mutta parempi pelata ennemmin varman päälle. Kyllä ei nimittäin ollut kiva huomata, kuinka meille aikoinaan alkoi puskea ns. ruskiaa tavaraa kerrostaloasunnon vessan lattiakaivosta.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuli tuossa mieleen vakuutusasiat. Eli jos ostaisin auton ulkomailta, niin miten paljon maksaa vakuutus sille matkalle saksasta suomeen? Suomen päässä autoon tulee tietysti ihan normi vakuutukset...

Tämähän tehdään yleensä niin, että sieltä ostomaasta hommataan muutaman päivän ajaksi (tai kauanko nyt sitten ajattelit körötellä Suomen rajojen ulkopuolella) vakuutus. Vähintään liikennevakuutus, mutta jos on vähänkin parempaa bemaria tulossa, niin ehkä kantsii ainakin jonkin tason kaskokin ottaa varmuuden varalle.

Tuttava on tuonut Saksasta useita autoja. Vakuutus on hoitunut kuulemma aina helposti autokaupan kautta ja maksanut "joitain kymppejä". Sitä en sitten tiedä kuinka helppoa on, jos ostaa auton yksityiseltä, ja joutuu ihan itse hommaamaan tuon vakuutuksen.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minulla on sellainen Philishaven parranajokone, jossa on sellainen pesuri. Mistäköhän tähän pesuriin löytäisi sitä pesuainetta? Ohjeessa luki, että vain ja ainoastaan saa käyttää sitä sille laitteelle suunniteltua pesuainetta, mutta en ole tätä mistään löytänyt. En edes liikkeestä, josta kyseisen laitteen ostin. Vastaavasti, että mitä muuta pesuainetta tuossa voisi käyttää?

"Laitteelle suunniteltu pesuaine" kuulostaa aina silkalta rahastukselta. Tosin tässä tapauksessa kusetus on jäänyt vähän puolitiehen, kun Phillips ei ole kerran saanut hyväkatteista saippualiuostaan kaupan hyllyille.

Onko tuo pesuri siis konetta itseään varten, eikä kasvojen pesuun parranajon jälkeen? Jos koneen pesuun, niin itse lähtisin ihan kylmästi vaan fairy-vedellä liikenteeseen. Laimea käsitiskiaine ei varmasti vaurioita laitetta, eikä ärsytä ihoakaan, vaikka jäisi jäämiä koneeseen.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onko tuosta Raipen dokkarista tietoa että tuleeko joskus esim. YLE Areenaan? Tuli missattua ja mielellään tuon katsoisi.

Tuli näemmä melkein heti sen jälkeen kun olit kysellyt. Toivottavasti bongasit sieltä. Jos et, niin asian voi edelleen korjata:

 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pohdin tässä josko keittäisi kahvia kohtsillään ja aloin pohtia paljonko on eroa vai onko lainkaan, tavallisella kukkuraisella teelusikalla ja kahvimitalla, joka on tasalaitainen. Itse tullu laitettua aina periaatteessa kukkurainen teelusikka vähän reilu/kuppi.

Kahvimittoja on erilaisia, mutta yleisimmin Suomessa käytetty kahvimitta vetää noin 7 grammaa kahvia, mikä on myös jonkinlainen keskimääräinen suositus / keitettävä kuppi.

Aika lähelle tuota 7 grammaa päästään myös pikkaisen reilulla ruokalusikallisella. Ja yhteen ruokalusikkaan menisi sitten noin kolme teelusikallista. Mahtaisikohan olla siis niin että tykkäät aika paljon keskimääräistä laihemmasta kahvista, vai mahtoiko sinulla mennä teelusikka ja ruokalusikka sekaisin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös