Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 966 311
  • 47 166

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kai noissa mitään irtisanomisaikaa ole? Tai ei ainakaan ollut aikoinaan (tästä toki jo 12v aikaa kun siellä olin töissä) ja noita pistelin poikki. Korkeintaan laskutuskauden loppuun (ei ne rahoja ainakaan palauta). Ihan mutulla tämä, mutta vaikea keksiä perustetta mihinkään ihmeempään irtisanomisaikaan ellei alkuperäisessä sopimuksessa moisesta ole sovittu.

Kiitos tiedosta. Näyttää nyt kolmatta laskua pukkaavan irtisanomisen jälkeen, niin siksi kysyn. En ole asiaa hoitanut itse, mutta aamulla hoidan. Loppuu se turha laskuttaminen.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kiitos tiedosta. Näyttää nyt kolmatta laskua pukkaavan irtisanomisen jälkeen, niin siksi kysyn. En ole asiaa hoitanut itse, mutta aamulla hoidan. Loppuu se turha laskuttaminen.
Kuukauden (laskutusjakso) irtisanomisaika oli ainakin meillä muutama vuosi sitten. Jos ei muuta sovittu, niin eiköhän se tuo edelleen ole.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
No jo on årkl. Älytelevisiosta on mun reissun aikana äly loppunut. Ei yhdistä sitten millään nettiin. Pitääkö kokeilla vielä yhdistämistä kirveellä? Vai osaisiko joku kertoa, miten saan yhteyden takaisin tuohon ProCasteriin?
 

ace

Jäsen
No jo on årkl. Älytelevisiosta on mun reissun aikana äly loppunut. Ei yhdistä sitten millään nettiin. Pitääkö kokeilla vielä yhdistämistä kirveellä? Vai osaisiko joku kertoa, miten saan yhteyden takaisin tuohon ProCasteriin?
En osaa tuohon yhdistämiseen antaa mitään neuvoja, mutta vaihda nyt vittu se ProCaster pois. Sellaisen itsekkin omistin eikä mitään muuta kuin harmia siitä ollut. Merkin tallentava digiboxi oli sellainen murheenkryyni, etten brändiä voi suositella kellekkään.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
En osaa tuohon yhdistämiseen antaa mitään neuvoja, mutta vaihda nyt vittu se ProCaster pois. Sellaisen itsekkin omistin eikä mitään muuta kuin harmia siitä ollut. Merkin tallentava digiboxi oli sellainen murheenkryyni, etten brändiä voi suositella kellekkään.
Ei tässä taida mitään tallentavaa edes olla ja näemmä piti nollata laite. Tai ainakin nyt vielä lupailee moista, kun tässä asentelen. Töllö siis lähes tuliuusi.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Sain otsalampun, jossa on USB-ladattava akku. Onko ostettava erillinen laturi vai voiko esim. luurin laturia käyttää?
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sain otsalampun, jossa on USB-ladattava akku. Onko ostettava erillinen laturi vai voiko esim. luurin laturia käyttää?
Mä olen tulkinnut noi usb-liitännällä olevat laitteet standardoiduiksi, joten olen käyttänyt niitä latureiden piuhoja sujuvasti sekaisin. Sitähän EU ilmeisesti yrittää nyt myös puhelimille: kaikkien myytävien luurien tulisi olla usb-c ladattavia, jotta puhelimen mukana ei aina tarvitse ostaa laturia. Apple vastustaa...
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Mä olen tulkinnut noi usb-liitännällä olevat laitteet standardoiduiksi, joten olen käyttänyt niitä latureiden piuhoja sujuvasti sekaisin. Sitähän EU ilmeisesti yrittää nyt myös puhelimille: kaikkien myytävien luurien tulisi olla usb-c ladattavia, jotta puhelimen mukana ei aina tarvitse ostaa laturia. Apple vastustaa...
Ei kai piuhojen sekakäytöllä mitää väliä olekaan. Se on se laturi eli se pistorasiaan tungettava juttu, mikä voi olla vääränlainen.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Miten IDO:n vessanpöntön pyöreä huuhtelupainike irroitetaan? Netistä löytyi nimittäin kolme eri faktaa.

- Pyörittämällä
- Vedät vaan irti
- Siellä on semmoinen pikkuinen ruuvi

En ole varma onko Aniara vai Trevi Basic kun ovat niin samannäköisiä.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miten IDO:n vessanpöntön pyöreä huuhtelupainike irroitetaan? Netistä löytyi nimittäin kolme eri faktaa.

- Pyörittämällä
- Vedät vaan irti
- Siellä on semmoinen pikkuinen ruuvi

En ole varma onko Aniara vai Trevi Basic kun ovat niin samannäköisiä.
Näitähän on sen sata erilaista oman (maallikko) kokemuksen perusteella. Edellisessä vastaavassa meillä rullattiin se kehys irti pyörittämällä, mutta muutama kämppä sitten putkari vaan vaan väänti samantyylisen ylös ruuvarilla.

Ei tämä sinua auttanut, mutta saman ongelman kanssa olen paininut siis itsekin.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ei kai piuhojen sekakäytöllä mitää väliä olekaan. Se on se laturi eli se pistorasiaan tungettava juttu, mikä voi olla vääränlainen.
Palaan tähän vielä sen verran, että kyseisen usb-ladattavan lampun akun tiedot pakkauksen mukaan: 2200 mAh, 3,7 V.
"Lataus- ja käyttöaika 4 h".
En sinänsä usko, että kännykän laturia käyttäessä mikään hajoaa, enemmän kiinnostaa, että riittääkö laturin teho vai onko tehoa liikaa (Esim OnePlussan akku 4300 mAh, laturin teho 30W).
P.S. Otsavalo on sairaan tehokas, pakko sammuttaa jos on vastaantulijoita (900 lumen).
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Sen vuoksi että tämä Jatkoajan keskustelupalsta on osoittautunut vuosien varrella varsin oivaksi tiedon haku paikaksi ja täältä löytyy sekä saa vastauksia kinkkisiimpinkin kysymyksiin ja hieman oudompiinkin kysymyksiin niin heitetään ilmoille tällainenkin kysymys. Jos täältä löytyisi apua tähänkin ongelmaan.

Eli tietääkö kukaan hyvää nettikauppaa josta saisi ostettua melko varmasti leveämpi lestiset keittiötyökengät? Tähän ei tarvitse vastaukseksi kirjoittaa varmaan kaikkia nettikenkäkauppoja vaan vain sellaisia joista voisi saada nimenomaan noita isompi lestisempiä työkenkiä.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Hommasin kaverilta soundbarin mutta siinä ei ole virtajohtoa. Soundbarin takana on merkintä 18V - - 2A. Eli millainen virtajohto tuohon käy?

Jvc soundbar thd437h siis kyseessä
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Hommasin kaverilta soundbarin mutta siinä ei ole virtajohtoa. Soundbarin takana on merkintä 18V - - 2A. Eli millainen virtajohto tuohon käy?

Jvc soundbar thd437h siis kyseessä
Eli pelkkä virtajohto, vai onko johdon muuntajakin hukassa? Minä marssisin lähimpään elektroniikkaliikkeeseen romppeiden kanssa ja pyytäisin muuntajan ja virtajohdon. Kamat siksi mukaan että näkee minkä mallinen/kokoinen plugi menee laitteeseen.
Tai sitten JVClle sähköpostia ja kysyy varaosan hintaa.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Osaisko joku neuvoa miten saisin langatonta verkkoa laajennettua kämpillä? Mulla on siis valokuitu jonka päässä langaton reititin. Pystyykö noista ulostuloista vaan vetämään johonkin bulkkireitittimeen kaapelin ja yhdistää sitten sen bulkin salauksen kautta vai miten se oikein toimii?
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Eli pelkkä virtajohto, vai onko johdon muuntajakin hukassa? Minä marssisin lähimpään elektroniikkaliikkeeseen romppeiden kanssa ja pyytäisin muuntajan ja virtajohdon. Kamat siksi mukaan että näkee minkä mallinen/kokoinen plugi menee laitteeseen.
Tai sitten JVClle sähköpostia ja kysyy varaosan hintaa.

En tiedä millainen tuohon pitäisi edes tulla. Kaveri ei muistanut että olisi virtajohtoa edes tarvinnut tuohon mutta eikö tuo merkintä tarkoita että jonkinlainen pitäisi olla?
 

444

Jäsen
Osaisko joku neuvoa miten saisin langatonta verkkoa laajennettua kämpillä? Mulla on siis valokuitu jonka päässä langaton reititin. Pystyykö noista ulostuloista vaan vetämään johonkin bulkkireitittimeen kaapelin ja yhdistää sitten sen bulkin salauksen kautta vai miten se oikein toimii?
WiFi-laajentimista minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta jos budjetti venyy johonkin mesh-ratkaisuun, niin sellaiselle iso suositus. Käytännössä sulla olisi siis valokuidun päässä ”master reititin” ja sille kaverina ympäri kämppää 1-2 fyysisesti samannäköistä pömpeliä pelkästään töpselillä seinässä kiinni. Nämä pömpelit keskustelevat keskenään ja luovat yhdessä laajan langattoman verkon, jolla katvealueita ei synny samalla tavalla. Toki jos ongelmana on esim. paksut betoniseinät, niin sitä tämäkään ei ratkaise.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Kuinkahan monta miljoonaa euroa Elokapinan tämäniltainen tempaus maksoi meille veronmaksajille kokonaisuudessa?
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Onko kenelläkään ehdottaa hyvää pankkia tollaselle urheilujoukkueelle? Tällä hetkellä tili on Nordeassa mutta palvelumaksut on ihan järjettömiä, joten pankin vaihtaminen on nyt vakavassa harkinnassa.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Löytyykö luuriin ilmaista sovellusta, joka sisältäisi kaikkia hassuja ääniefektejä tyyliin viidakon surina, lapsikuoron hurraus jne?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Löytyykö luuriin ilmaista sovellusta, joka sisältäisi kaikkia hassuja ääniefektejä tyyliin viidakon surina, lapsikuoron hurraus jne?

Laitoin hakuun soundboard play kaupassa, niin löytyi kaikenlaista. Testaa itse.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
2000-luvun lopussa ja 2010-luvun alussa osallistuin Facebookissa tällaiseen manageripeliin kuin NHL Fantasy Hockey. Tietääkö kukaan onko tuollaista manageripeliä enää olemassa?

Toki, minua kiinnostaa myös jos netistä löytyy ylipäänsä etenkin ilmaisia NHL-manageripelejä. Onko näitä enää? Liigapörssin tapainen NHL-pörssi ei minua sitten kuitenkaan kiinnosta ja sen olemassa olon kyllä tiedän itsekin.
 

Fresh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Aloin yksi päivä miettimään että suomenkielisissä sukunimissä olen törmännyt Eemeli Suomeen, Arttu Ruotsalaiseen, Johannes Virolaiseen, Sami Venäläiseen, Jerry Turkulaiseen, Mika Norjaan, Jani Tanskaan ja tunnen vielä yhden Saksalan.

Onko muissa kielissä tällaisia muihin maihin ja ylipäätään maiden nimiin viittaavia sukunimiä olemassa?
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Aloin yksi päivä miettimään että suomenkielisissä sukunimissä olen törmännyt Eemeli Suomeen, Arttu Ruotsalaiseen, Johannes Virolaiseen, Sami Venäläiseen, Jerry Turkulaiseen, Mika Norjaan, Jani Tanskaan ja tunnen vielä yhden Saksalan.

Onko muissa kielissä tällaisia muihin maihin ja ylipäätään maiden nimiin viittaavia sukunimiä olemassa?
Huckleberry Finn on aika kuuluisa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös