Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 108 424
  • 47 279

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Olen kuullut, että mannertenvälisissä ballistisissa ohjuksissa ei kannata olla mitään normaalia pommia sillä siitä ei ole juurikaan hyötyä loppujen lopuksi. Eli kun 30 000 kilon ohjus osuu maahan 5000 km/h niin ei ydin räjähteet eivät lisää tuho voimaa merkittävästi. Osaisiko joku laskea tuon?

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olen kuullut, että mannertenvälisissä ballistisissa ohjuksissa ei kannata olla mitään normaalia pommia sillä siitä ei ole juurikaan hyötyä loppujen lopuksi. Eli kun 30 000 kilon ohjus osuu maahan 5000 km/h niin ei ydin räjähteet eivät lisää tuho voimaa merkittävästi. Osaisiko joku laskea tuon?

Tuollaisen mötin liike-energia on n. 3 GJ joka vastaa vajaata tonnia TNT:tä. Eli melko pitkälle tuo pitää paikkansa.

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nonni. Hyvä kahviautomaatti hakusessa. Max 1500 €. Vain asiantuntijavastauksia kiitos, jos sulla on 500€ Melitta etkä ole parempaa keitintä nähnyt niin älä lähe. Espresso on mun juttu, mutta kyllä mä voin jouluna lattenkin juoda.

4

444

Nonni. Hyvä kahviautomaatti hakusessa. Max 1500 €. Vain asiantuntijavastauksia kiitos, jos sulla on 500€ Melitta etkä ole parempaa keitintä nähnyt niin älä lähe. Espresso on mun juttu, mutta kyllä mä voin jouluna lattenkin juoda.
Mä oon ollut tähän Jura ENA8:aan nyt pari vuotta oikein tyytyväinen. Kompaktin kokoinen, järkevän kokoinen kahvisäiliö (ei liian iso, jossa pavut hapettuu viikkoja) ja helppo pitää siistinä. Miinuksena kova ääni papuja jauhaessa, mutta eipä se kauan kestä. Helppo myös säätää jauhatuksen karkeutta. Ei liikaa nappuloita ja näyttöjä kertomassa päivän säätä tai täyttämässä veroilmoitusta. Näyttää omaan silmääni hyvältä.
Jos hakusessa on kahvakeitin, jolla tehdään vain espressoa ja pavut jauhetaan erillisellä myllyllä, niin en osaa auttaa. Toki automaatistahan sä puhuit.
Hinta tuolla Juralla oli aikoinaan aika tarkalleen tonni, nyt saattaa olla vähemmän.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyselläänpä, etten amatöörinä tapa/myrkytä itseäni, mikä saattaa olla hyvinkin mahdollista. Eli, meikäläisellä on pieni dilemma kämpässä pikkukärpästen kanssa. Niitä pyörii lauma keittiössä ja aattelin, että myrkytän ne niin päästään niistä kerralla eroon. Toimiiko homma ihan vaan niin että ikkunat kiinni, kämppä mahdollisimman tiiviiksi, myrkyt sisään ja ollaan jokunen tunti poissa kotoa? Kotiin tullessa sitten tuuletus ja that's it?

nimim. Varmuuden vuoksi

On tosiaan fiksua kysyä varmuuden vuoksi etukäteen ennen kuin lähtee vaan kokeilemaan. Harmi kyllä, kukaan ei sinulle ajoissa vastannut, joten jouduit joko a) ottamaan riskin tai b) jatkaa elämääsi kärpästen herrana.

Niin tai näin, niin ainakin olet edelleen hengissä, ja hyvä niin. Varmaankin operaatio suoritetaan pääsääntöisesti kuten kuvasit. Myrkkyjä on kuitenkin erilaisia, eli kannattaa lukea purkin kyljestä huolella kaikki ohjeet ja varoitukset. Jos on yksiötä isompi kämppä, niin varmaan myrkky pitäisi päästä laittamaan vain yhteen huoneeseen kerrallaan, muuten jäänee ihan liian laihaksi ja kärpäset saavat korkeintaan päänsärkyä.

Ennen ruiskuttelua lemmikit luonnollisesti ulos ja ehkäpä myös sellaiset kapineetkin ainakin toiseen huoneeseen, joihin ei halua tarttuvan myrkyn hajua.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Terveppä terve Jatkoajan kulinaristit.

Teen opinnäytetyötä nuorten ruokaravintola käyttäytymisen muuttumisesta. Minulla olisi tässä yhdeksän kysymystä, jotka kirjoita tähän viestiini ja odottelisn vastauksia YV:llä. Naiset ja Miehet ikähaitari 16-26 vastailkaa ja auttakaa minua opinnäytetyössäni.

Kiitos kaikille vastanneille.

1) Kuinka monesti syöt ravintolassa vuoden aikana?
2) Kerro kolme suosikki ravintolaasi?
3) Suosikki ravintola ruuat?
4) Oletko tyytyväinen saamaasi palveluun ravintoloissa? Kerro jonkinlaisia kommelluksia mitä sinulle on ravintolassa sattunut.
5) Paljonko olet valmis maksamaan ravintolassa syömisestä?
6) Mitkä asiat vaikuttavat ravintolan valintaan?
7) Miten ravintolakäyttäytymisesi on muuttunut? Onko käyminen lisääntynyt, kun ikää on tullut, vai miten on?
8) Kerro viisi suosikki salaattiasi?
9) Entäs suosikki jälkiruuat? (kolmekin riittää)

Veikkaisin, että opinnäytetyössä arvostetaan myös yhdys sanojen oikein kirjoittamista. Mutta toivottavasti sait tarpeelliset vastaukset kerättyä täältä ja hyväksynnän opinnäytetyöllesi.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kaksi kysymystä:

1. Mitä siellä internetissä on?

2. Jos joutuu tammikuussa leikkaukseen ja laitetaan tippa, niin meneekö tipaton tammikuu pipariksi?

1. Eipä mitään ihmeempää. Muistan, kun aikoinaan yksi varttuneempi mies sanoi käyneensä kerran internetissä ja lukeneensa sen läpi, joten hänellä ei ollut enää tarvetta käyttää kompuutteria moiseen toista kertaa.

2. Hah. Tälle mukahassuttelulle jopa hymähdin varovaisesti. Riippuu varmaankin siitä, mitä sieltä tipasta suoneesi ruutataan. Tipattomalla tammikuullahan tarkoitetaan yleensä sitä, että on koko kuukauden käyttämättä alkoholia. Toki kaikki on mahdollista, mutta olettaisin että nykylääketieteessä ei ainakaan kovin yleisesti anneta kenellekään pirtua tai muuta etanolia suonensisäisesti.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mikä on järkevin nettimatkatoimisto, josta voi hakea lentoja jossa kohdekaupunkeja on kolme (siis lennot tyyliin hki-X ja Y-hki) ja että saat valittua maksimivälilaskut yhteen.

Kaikissa löytämissäni on jompi kumpi optio, mutta ei molempia. Pitäisi päästä siis Kanadaan, niin että toinen kanukkikaupunki on Halifax ja toinen joko Montreal tai Toronto.

Enpä osaa tähän sanoa muuta kuin että luultavasti - tai ainakin toivottavasti - nettimatkatoimistojen palvelut ovat kehittyneet tässä reilun viidentoista vuoden aikana. Kannattaa siis kokeilla uudestaan.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ja uutta kysymystä pukkaa. Ketään Jatkiksista tulossa tänään Sonata Arctican keikalle? Ja tanmperelaisilta kysyisin, onko MetroaAuto Areenan lähellä mitään hyviä ottipaikkoja vai otetaanko pohjat kotosalla?

Varmaan joku muukin on sinne eksynyt. Pussikaljoittelu on aina varteen otettava vaihtoehto.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onko sellaista yritystä joka järjestelee helsingin seudulla salibandy turnauksia?

Arena centerin tiedän mutta ne on kaluttu läpi.

Uusia halleja ja halliyhtiöitä on tullut kysymyksesi jälkeen rutkasti pk-seudulle, mutta varsinaiseen kysymykseesi en osaa vastata. Kannattaa ehkä kysellä suoraan halleista, voi olla että kaikki eivät ilmoittele niistä edes muuten kuin perinteiseen malliin seinällä olevalla ilmoitustaulullaan.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Muistaako joku linkkiä, jonka päässä on muistaakseni sata parasta c64-peliä ja joita voi pelata suoraan selaimessa? Pitäis nauhoitella vähän musiikkia.

Täältä olen minä ainakin joskus löytänyt lääkettä nostalgiannälkääni:

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
...olettaisin että nykylääketieteessä ei ainakaan kovin yleisesti anneta kenellekään pirtua tai muuta etanolia suonensisäisesti.
Ei toki kovin yleisesti, mutta mahdollisessa metanolimyrkytyksessä yksi hoitotapa on kumota metanolin haitallista vaikutusta etanolilla. Voidaan antaa suun kautta, mutta myös suonensisäisesti.

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Minkäslaista padelmailaa aloittelijalle? Pyöreä, pisara, timantti?

Minkälaista materiaalia haen, jos haluan kestävyyttä, monipuolisuutta ja tarkkuutta?

Pukki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JMJ
Minkäslaista padelmailaa aloittelijalle? Pyöreä, pisara, timantti?

Minkälaista materiaalia haen, jos haluan kestävyyttä, monipuolisuutta ja tarkkuutta?
Aloittavalle suosittelen pyöreää mailaa. Sillä saa huomattavastiparemman kontrollin kuin timantin muotoisella mailalla. Yhtä kovia lyöntejä sillä ei kyllä saa. Mailaa vaihtaessa kannattaa pyöreän jälkeen pelata pisaralla ja vasta viimeisenä valita timantti.

Materiaalilla ei sinänsä ole väliä alussa. Mitä kevyempi maila, sitä helpompaa on oppia sitä käsittelemään.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Osaisikohan joku selvittää minulle esimerkiksi Googlen avulla onko Lepaalla puutarhatilalla ja muualla Lepaalla nyt toimintaa avoinna yleisölle? Saako Lepaalla käydä tutustumassa seutuun ja paikkoihin yleisö? Vai onko näin korona-aikaan suljettu yleisöltä?

Vai sattuuko joku tietämään jo valmiiksi asioista, ilman googleakin?

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Osaisikohan joku selvittää minulle esimerkiksi Googlen avulla onko Lepaalla puutarhatilalla ja muualla Lepaalla nyt toimintaa avoinna yleisölle? Saako Lepaalla käydä tutustumassa seutuun ja paikkoihin yleisö? Vai onko näin korona-aikaan suljettu yleisöltä?

Vai sattuuko joku tietämään jo valmiiksi asioista, ilman googleakin?
Sikäli jos oikein käsitin, niin Lepaalla hiljaista kiitos koronan. Ens vuonna sitten ohjelmaa tilanteen salliessa.

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Onko netissä luotettavaa sivustoa josta näkisi kirjojen arvot ja niitä saisi myytyä niitä kaipaavalle? Mulla on useampi sata kirjaa, ei nyt mitään kummempaa, Ludlumia, Sheldonia, Forsyth, Grisham, King, MacLean ym. ja ensipainos Taru Sormusten herrrasta, tämä kolmikko tosin aavistuksen kärsinyt.
Mutta ei viitsisi viedä vaan kirpparille jos löytyisi reitti myydä nuo jollekin niitä oikeasti kaipaavalle.

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Onko netissä luotettavaa sivustoa josta näkisi kirjojen arvot ja niitä saisi myytyä niitä kaipaavalle? Mulla on useampi sata kirjaa, ei nyt mitään kummempaa, Ludlumia, Sheldonia, Forsyth, Grisham, King, MacLean ym. ja ensipainos Taru Sormusten herrrasta, tämä kolmikko tosin aavistuksen kärsinyt.
Mutta ei viitsisi viedä vaan kirpparille jos löytyisi reitti myydä nuo jollekin niitä oikeasti kaipaavalle.

Antikvaari.fi niin saat vähän hajua. Sitten esim. Facebookissa kirjakirppis-ryhmä, jonne voit pistää kyselyä. Mutta harvemmin kirjoilla rahoiksi lyö.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mitä tölkkien pohjassa olevat kohokuvionumerot tarkoittavat?

Katsoin, että minulla on tuossa edessä lattialla nyt A le Coq lonkerotölkeissä pohjissa numerot 43 ja 46. Heinekeneita on 3kpl G3, 2kpl G2 ja 2kpl G4. Heinekeneissa se ei mene ainakaan niin, että rivit casessa täytettäisiin G1, G2, G3 ja G4. Hain nimittäin olutkellarista maanantaina kaksi riviä ja niistä on vain yksi juotu, joten vaikka se olisi ollut G1 niin niitä olisi ollut maksimissaankin vain yksi. Pitäisiköhän tuotakin nyt alkaa eri merkeissä seuraamaan. Vituttaa kun on jumalattoman paljon merkintöjä, mitä ei tiedä. Esim. Lufthansan business classin ruokailuvälineissä esiintyvät kirjaimetkaan eivät minulle koskaan selvinneet.

On hienoa, jos on selkeitä tapauksia kuten Jenkkiseteleiden Fedin konttorit tai CD-kilpien maat tai Bundespankin konttorit, mitkä kolikoissa tai Euromaiden eurosetelitunnukset jne. Tuollaiset voi opetella ulkoa ja asiat ovat sitten hallussa, mutta on paljon sellaisia häiritseviä tunnuksia, joiden merkitys on tuntematon.

Puhdas veikkaus on, että koodit kertovat esimerkiksi tölkin valmistusajan tai -paikan. Voi toki olla jotain vakoojien salaista viestien vaihtoakin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy