MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Tää muakin vähän aina ihmisissä hymyilyttää. Aina kaikki saa parempaa kun tekee itte. No ei vittu saa. 9/10 ne marketin valmisjutut on parempia kun Nestori kotikeittiömestarin väkerrykset. Joku ihminenhän nekin reseptit on sitä paitsi tehny. Mitä nyt valmistus ja pakkausprosessia vähän nopeutettu isommilla koneilla. Varmasti joku on ihan oikeesti tota mieltä mutta veikkaisin että 90% vaan valehtelee itelleen.
Tää on taivahan tosi. Kuka muka tekee esim. parempaa maksalaatikkoa pienellä vaivalla kotioloissa vs. kaupasta ostettu [valitse melkein mikä tahasa valmisruokia valmistava firma]n maksalaatikko. Rusinoilla tai ilman.

Kielipoliisi - prkl... päivämäärään kuuluu piste molempien numeroiden perään!

Partakus

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tää on taivahan tosi. Kuka muka tekee esim. parempaa maksalaatikkoa pienellä vaivalla kotioloissa vs. kaupasta ostettu [valitse melkein mikä tahasa valmisruokia valmistava firma]n maksalaatikko. Rusinoilla tai ilman.
Toi maksalaatikko ja sekin saariosten tekemänä on niitä harvahkoja valmisruokia jotka on oikeasti syötäviä. Mutta ymmärrän toki valmisruokiakin käyttävää mikrokansaa monellakin tapaa. Se helppous kiireen ja saamattomuuden keskellä ilman makunystyröitä.

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tää muakin vähän aina ihmisissä hymyilyttää. Aina kaikki saa parempaa kun tekee itte. No ei vittu saa. 9/10 ne marketin valmisjutut on parempia kun Nestori kotikeittiömestarin väkerrykset. Joku ihminenhän nekin reseptit on sitä paitsi tehny. Mitä nyt valmistus ja pakkausprosessia vähän nopeutettu isommilla koneilla. Varmasti joku on ihan oikeesti tota mieltä mutta veikkaisin että 90% vaan valehtelee itelleen.
Samaten moni luulee, että kaikkia kiinnostaa käyttää aina aikaa esimerkiksi ruoan valmistamiseen.

Saatana.

Kari Runk

Jäsen
"Että minua pistää vihaksi tämä ajattelu, että kaikki mielipiteet ovat muka tasa-arvoisia. Eivät ole. Osa on paskoja. Niiden takana ovat idiootit. Internet on kuin joku ajattelun Idols-kilpailu, että sinne vaan, sinne vaan jokainen, jolla ei ole mitään pätevyyttä ajatella monimutkaisia asioita, menee mesoamaan suuna päänä ilman minkäänlaista itsekritiikkiä, ja sitten loukkaantuu, kun joku ei vaan tykkää."

Ishmael

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vancouver Canucks
Miksi siis ostaa edes valmistaikinaa, kun ne valmiiksi paistetut ovat 9/10 parempia. Vaivaa säästyy ja ehtii katsoa telkkarista jotain ihanaa tositeeveetä sen sijaan. Tai itse asiassa, ostaa suoraan vain kukkamultaa, niin ei turhaan tarvitse niiden pipareiden takia käydä edes paskalla.
Millainen on se pieni vaiva, jos omat taidot eivät riitä suurellakaan vaivalla tekemään kaupan taikinaa parempaa? Sitä paitsi se kaupan taikina on aivan taivaallisen hyvää suoraan pakastimesta.
Makuasioista kannattaa aina kiistellä. Jos markettiversio on mielestäsi parasta mitä voi olla saatavilla, kannattaa ehdottomasti pysyä siinä. Alkuperäisen jutun pointti oli se, että piparitaikinan valmistus on helppoa ja yksinkertaista eikä siinä tarvitse edes liata käsiään. Taikinan saa myös maustettua mieleisekseen. Näin ollen itse suosin itse tehtyä, mutta sen ei tarvitse olla kenenkään muun totuus.

”Tykkäät laittaa viestejä, joissa on vähän sisältöä ja paljon provoa.”
Käyttäjän Hamu luonnehdinta Ishmaelista 15.10.2020.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Alkuperäisen jutun pointti oli se, että piparitaikinan valmistus on helppoa ja yksinkertaista eikä siinä tarvitse edes liata käsiään.
Minun kyllä tarvitsee liata käteni koska haluan sekoittaa jauhot mauste-sokeri-rasva- massaan käsin. En koe että saan jauhot kunnolla sekaan muuten esim. jollain puuhaarukalla.

Mistään en mitään tiedä mutta sanon silti...

Ishmael

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vancouver Canucks
Minun kyllä tarvitsee liata käteni koska haluan sekoittaa jauhot mauste-sokeri-rasva- massaan käsin. En koe että saan jauhot kunnolla sekaan muuten esim. jollain puuhaarukalla.
Eihän siinä kädet likaannu, vaan niistä tulee herkulliset.

”Tykkäät laittaa viestejä, joissa on vähän sisältöä ja paljon provoa.”
Käyttäjän Hamu luonnehdinta Ishmaelista 15.10.2020.

Punamusta

Jäsen
@pettter tiesi tämän heti oikein. Ässäkannattaja @Punamusta siellä seinällä sponsoroi Kärppiä :)
Bingo, hähää. Meikäläinen on ryhtynyt pesemään oululaisten selkää. Siitä käärii kivasti fyrkkaa taskuihin, joten en valita. Mielestäni meidän porilaisten esiintyminen siellä Oulussa ei jää pelkästään minuun, vaan myös @Pata-Ässä on edustettuna kaukalonreunalla. Ainakin mielestäni ollut, luulisin olevan vielä nykyisinkin.

"I'm starting with the man in the mirror" - Michael Jackson, 1987

Punamustaa jääkiekkoa - Porin Ässät

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Liverpool, HIFK
Minkä vitun takia ihmiset äänestää vihreitä ja demareita (lue kommunisteja) ?
Ajattelevat omilla aivoillaan. Eivät mene populistien höpötyksiin, tai eivät halua äänestää valtaeliitin etua ajavaa suhmurointiporukkaa, koska eivät kuulu siihen valtaeliittiin.

Acupuncture? It's hard to see the point of all the needles.

hege

Jäsen
Hitto, pystyykö kommunisteja jotenkin vielä äänestämään? Jotenkin luulin sen toiminnan päättyneen puolueen konkurssin johdosta eli selvästi ei heille kapitalistinen järjestelmä sopinut.

Partakus

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mitähän mönjää toi Lehkosen Ika päähänsä vetää, kun noinkin kuvottavasti kuuppa kiiltää Telian lähetyksessä, joka ainakin toistaiseksi toimii.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Hitto, pystyykö kommunisteja jotenkin vielä äänestämään? Jotenkin luulin sen toiminnan päättyneen puolueen konkurssin johdosta eli selvästi ei heille kapitalistinen järjestelmä sopinut.
Mua on haukuttu natsiksi luoja ties kuinka monesti. Natseja ei ole ollut lokakuun 1945 jälkeen kun NSDAP kiellettiin.

"When one person suffers from a delusion, it is called insanity. When many people suffer from a delusion, it is called religion." -Richard Dawkins

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Ostin tuplaloisteputkivalaisimelle elektroniset sytyttimet (ensin kun tajusin ostaa sarjakytkentämallit, että toimivat), mutta nyt lamppu miettii/lataa pari sekuntia ja vasta sitten syttyy. Välkkymättä kyllä juu. Mutta mikä toi latausaika nyt on, ei muissa yksittäislampuissa tuollaista ole?

redpecka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreä shakki, Kisapuisto-boobs
Onko toi edesmennyt Lou Reed oikeesti noin ankee muusikko kun oli tossa jossain parin tunin konserttitaltioinnissa? Jotenkin aina pitänyt sitä jotenkin kovana tekijänä ja kaikki musa ja jutut mitä olen vaikka Velvetistä kuullut on ollut hyviä, mutta toihan oli kun mikäkin miespuolinen shaniatwain. Oliko sittenkin vain näitä aikansa legendoja warhollien kanssa? Hirveetä pskaa suolsi legendaksi pari tuntia. Ei ymmärtää.

Risuaita #

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Texasin ykkösketju: Gibbons - Hill - Beard
Onko toi edesmennyt Lou Reed oikeesti noin ankee muusikko kun oli tossa jossain parin tunin konserttitaltioinnissa? Jotenkin aina pitänyt sitä jotenkin kovana tekijänä ja kaikki musa ja jutut mitä olen vaikka Velvetistä kuullut on ollut hyviä, mutta toihan oli kun mikäkin miespuolinen shaniatwain. Oliko sittenkin vain näitä aikansa legendoja warhollien kanssa? Hirveetä pskaa suolsi legendaksi pari tuntia. Ei ymmärtää.
Hyvin vastenmielinen tyyppi. Kauko Röyhkä, tolkun mies muutoin, idoliseeraa Reediä ihan simona, en ymmärrä miksi. Ehkä se dekadenssi ja irstailu viehättää, mutta laulajana ja kitaristinahan tuo on tasan yhtä kyvykäs kuin Dylan, eli sysipaska. Eikä minua kiinnosta kuunnella tarinoita joistain New Yorkin transvestiiteista. Ei mitään yhteyttä pohjoiskarjalaisen perheenisän elämään. Muutoinkin tuo Warhol-skene lähinnä kuvottaa, ihme pervoilua. Piti hätkähdyttää, kun ei ollut lahjoja tehdä oikeasti hyvää taidetta.

You can call me lost, I call it freedom.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
No maksalaatikko on siitä ehkä huonokin esimerkki sillä se nyt sattuu olemaan just ainoita einesruokia jossa omasta mielestäni tehdastekoinen voittaa kyllä omatekoisen täysin. Kumpaakin olen kyllä syönyt mutta omatekoista maksalaatikkoa en oikein tahdo saada kirveelläkään alas kurkusta. Sen sijaan einesmaksalaatikko on hyvää.

Ja mitä tulee ruskeisiin pipareihin, niin voisiko siinä sitten ollakin niin että ne ihan valmiit ruskeat piparit ovat edullisempia ostaa kuin tehdä kokonaan itse? Ruskeat piparit kun eivät kaupassa taida paljoa maksaa ja jo saman hinnan saa vähintään maksaa ruskeiden pipareiden taikinaan tulevasta voista. Tämä on kyllä arvailua, ei todellakaan mitään faktatietoa.

Kun mies puhuu tuhmia naiselle, se on ahdistelua. Kun nainen puhuu tuhmia miehelle, se on 4 euroa / min + pvm!

Glove

Jäsen
No maksalaatikko on siitä ehkä huonokin esimerkki sillä se nyt sattuu olemaan just ainoita einesruokia jossa omasta mielestäni tehdastekoinen voittaa kyllä omatekoisen täysin. Kumpaakin olen kyllä syönyt mutta omatekoista maksalaatikkoa en oikein tahdo saada kirveelläkään alas kurkusta. Sen sijaan einesmaksalaatikko on hyvää.

Ja mitä tulee ruskeisiin pipareihin, niin voisiko siinä sitten ollakin niin että ne ihan valmiit ruskeat piparit ovat edullisempia ostaa kuin tehdä kokonaan itse? Ruskeat piparit kun eivät kaupassa taida paljoa maksaa ja jo saman hinnan saa vähintään maksaa ruskeiden pipareiden taikinaan tulevasta voista. Tämä on kyllä arvailua, ei todellakaan mitään faktatietoa.
Ei ne kaupan valmiit piparit maistu millekään. Parempaa tulee kun tekee kaupan taikinasta ja varmaan vielä parempaa kun tekee alusta loppuun itse.

Fair play and respect
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy