Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 105 442
  • 47 276

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Haluaako joku leffaan tällä viikolla? Kolme Finnkinon lippua happanee käsiin ja ne pitäisi varata 10.5. mennessä eli viimeistään tiistaina. Itse en ehdi, eikä näemmä FB-kaveritkaan, eli jos jotain kiinnostaa, niin laitan varausnumeron yksityisviestillä.

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Miksi Patrik Laine pelaa jääkiekkoa, kun tienaisi varmaan 10 kertaa enemmän koomikkona? Joka päivä kymmeniä hulvattomia vastauksia IS:lle haastatteluissa.

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Haluaako joku leffaan tällä viikolla? Kolme Finnkinon lippua happanee käsiin ja ne pitäisi varata 10.5. mennessä eli viimeistään tiistaina. Itse en ehdi, eikä näemmä FB-kaveritkaan, eli jos jotain kiinnostaa, niin laitan varausnumeron yksityisviestillä.
Täällä voisi olla yksi kiinnostunut leffafriikki :)

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kysytty varmaan satamiljoonaa kertaa ympäri palstaa, mutta mitenkä katsoa videota, joka on blokattu maassasi? KHL-tappeluvideoita tekisi mieli katsella, mutta kun jokainen on about blokattu Suomessa...
Ainakin F-Securen Freedome on hyvä ja turvallinen ratkaisu.

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Jatketaan tietokonekysymyksillä. Joojoo, niille on oma ketju...

YouTube-videoita kun katselee kokonäytöllä, niin melkoisen usein myös alavalikko (käynnistä-valikko) ja ylävalikko (missä on päivitysnäppäimet yms.) tulee videoon mukaan. Internetselaimen uudelleen käynnistäminen korjaa asian hetkeksi, mutta ennemmin tai myöhemmin ongelma tulee takaisin. Mistä tuo johtuu?

Selain on Chrome ja käyttöjärjestelmä Win8.

Ja kannattaako Win8 päivittää Win10:iin?

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia

Älä sitten vaan käytä sitä. En muista @Tinke-80 juuri tässä ketjussa pyörineen, mutta oikeassa ketjussa voit saada vastauksen jo tässä aamupäivän aikana.

Tokihan tässä ketjussa saa kysyä mitä tahansa, mutta sehän olisi vähän kuin maalaiset menisivät pyörimään IFK-osioon. Ei mutta niin. Sitähän ne jo tekevätkin.

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat

YouTube-videoita kun katselee kokonäytöllä, niin melkoisen usein myös alavalikko (käynnistä-valikko) ja ylävalikko (missä on päivitysnäppäimet yms.) tulee videoon mukaan. Internetselaimen uudelleen käynnistäminen korjaa asian hetkeksi, mutta ennemmin tai myöhemmin ongelma tulee takaisin. Mistä tuo johtuu?

Selain on Chrome ja käyttöjärjestelmä Win8.

Ja kannattaako Win8 päivittää Win10:iin?

Onko kyseessä tämä ongelma? How to Fix YouTube Fullscreen Not Working on Firefox, Chrome and Safari

Windows 10 käytän itse omassa läppärissäni ja pöytäkoneessani ja suosittelen käyttöönottoa varsinkin jos käyttää tällä hetkellä Win 8:ia. Mutta pieni huolenaihe on useat vaikeudet asennuksessa mitä itsellenikin on tullut vastaan kun kavereiden koneita korjaillut Win10 asennuksien jäljiltä.

EDIT. Laita seuraavan kerran tietokonekysymyksiä ketjuun nämä kysymykset, voit saada helpommin vastauksia.

-Tinke

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Mitä eroa on örkillä ja goblinilla? Joskus pelasin Heroquest-lautapeliä ja siinä taisi olla molempia. Goblinit muistaakseni oli pienempiä ja hentorakenteisempia. Mutta siis onko ne periaatteessa samoja otuksia?

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
Täällä jossain muistaakseni oli ketjukin tälle, mutta en nyt ehdi etsiä:

Olen lauantaina Lappeenrannassa. Voisiko joku paikallinen kertoa, missä kuppilassa tai kuppiloissa Suomen ottelua voisi/kannattaisi seurata?

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Rainer Zufall

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kävi niin ikävästi, että joudun hoitamaan kauan sitten sovitun työjutun huomenna Helsingissä, vaikka se menee osin päällekkäin Suomen välieräpelin alun kanssa. Kun kerran ei ole kiirettä kotiutua, niin ajattelin jäädä Helsinkiin katsomaan pelin loppuun ja lähteä vasta sen jälkeen Tampereelle päin.

Mihin kapakoihin linjalla Finlandia-talo/Rautatieasema kannattaisi yrittää ängetä katsomaan? Mitään jättiscreeniä ja hillitöntä fanimeininkiä en kaipaa, mutta riittävästi ruutunäkyvyyttä kuitenkin.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kävi niin ikävästi, että joudun hoitamaan kauan sitten sovitun työjutun huomenna Helsingissä, vaikka se menee osin päällekkäin Suomen välieräpelin alun kanssa. Kun kerran ei ole kiirettä kotiutua, niin ajattelin jäädä Helsinkiin katsomaan pelin loppuun ja lähteä vasta sen jälkeen Tampereelle päin.

Mihin kapakoihin linjalla Finlandia-talo/Rautatieasema kannattaisi yrittää ängetä katsomaan? Mitään jättiscreeniä ja hillitöntä fanimeininkiä en kaipaa, mutta riittävästi ruutunäkyvyyttä kuitenkin.

Sport Pub Chelsea - Etusivu

Porukkaa lienee toki tuollakin ihan riittämiin, ei kuitenkaan samanlaista tunkua kuten Sports Academyyn.

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Onko täällä kellään tuota Elisa viihdettä? Itse tilasin sen tänään ja lukisin mielelläni kokemuksia. Miten tuosta saa kaiken irti?
Olisit nyt ihmeessä kysynyt niitä etukäteen. Mulla oli se nelisen vuotta ja viime vuonna pääsin siitä eroon, enkä hetkeäkään ole katunut. Sekä modeemi että digiboksi tuli vaihdettua useita kertoja ja digiboksi oli aina yhtä paska. Helvetin hidas ja huonotoiminen. Voihan se olla, että siihen on parannusta tullut, mutta itse ainakin olen ollut pirun tyytyväinen kun sen romun kanssa ei ole tarvinut tapella.

Edit: tästähän on ihan ketjukin täynnä kehuja: Elisa Viihde -palvelu/paketti. | sivu 6 | Jatkoajan keskustelupalsta

Olisit nyt ihmeessä kysynyt niitä etukäteen. Mulla oli se nelisen vuotta ja viime vuonna pääsin siitä eroon, enkä hetkeäkään ole katunut. Sekä modeemi että digiboksi tuli vaihdettua useita kertoja ja digiboksi oli aina yhtä paska. Helvetin hidas ja huonotoiminen. Voihan se olla, että siihen on parannusta tullut, mutta itse ainakin olen ollut pirun tyytyväinen kun sen romun kanssa ei ole tarvinut tapella.

Edit: tästähän on ihan ketjukin täynnä kehuja: Elisa Viihde -palvelu/paketti. | sivu 6 | Jatkoajan keskustelupalsta
Okei. Onneksi noissa on se pari viikkoa aikaa irtisanoa, jos homma ei pelitä. Ja muutenkin jos lägää, niin kyllä noista eroon pääsee, vaikka määräaikanen soppari olisikin.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Onko täällä kellään tuota Elisa viihdettä? Itse tilasin sen tänään ja lukisin mielelläni kokemuksia. Miten tuosta saa kaiken irti?
Itse olen viimeisten laite- ja ohjelmistopäivitysten myötä tuohon jo ihan tyytyväinen. En nyt tiedä suosittelisinko, mutta enää en valita huonoksi ja sysipaskaksi. Itselle toki tärkein ominaisuus on kaapelista tuleva laajakaista, digiboksi ym. ominaisuudet ovat plussaa siihen päälle.

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kone saatana päivitti windowsin kympiksi ihan itekseen. Kaikki toimii, jee, mutta näyttö menee sen kaks senttiä joka reunasta yli telkkarin eli reunoja en nää. Missähän mahtaa olla vika? Näytön eri asetuksia oon hakannu jo tunnin ja mikään ei tunnu auttavan. Eikä telkkarin asetuksetkaan vaikuta.

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jee. Puoltoista tuntia ja löysin paikan koneesta jossa sain muutettua kuvan kokoa ja sain koko näytön näkyviin.

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onko lääkkeiden Kela-korvauksiin tullut joku muutos tänä vuonna? Kävin hakemassa jotain lääkkeitä ja makdoivat helvetisti enemmän kun ennen. Ilmeeni nähtyään farmaseutti puhui jostain omavastuusta tms.

Luulin kyllä, että esim. noista migrernilääkkeistä sen Kelakorvauksen sais entiseen malliin..m

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
Onko lääkkeiden Kela-korvauksiin tullut joku muutos tänä vuonna? Kävin hakemassa jotain lääkkeitä ja makdoivat helvetisti enemmän kun ennen. Ilmeeni nähtyään farmaseutti puhui jostain omavastuusta tms.

Luulin kyllä, että esim. noista migrernilääkkeistä sen Kelakorvauksen sais entiseen malliin..m
50e tjsp. pitää maksaa ite ja sitten kun se täyttyy niin maksetaan normaali maksu, joku 4.5e per lääke tai sitä luokkaa. Eli vähän riippuu lääkityksen tarpeesta, että onko tullu halvemmaks vai kalliimmaks.

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
50e tjsp. pitää maksaa ite ja sitten kun se täyttyy niin maksetaan normaali maksu, joku 4.5e per lääke tai sitä luokkaa. Eli vähän riippuu lääkityksen tarpeesta, että onko tullu halvemmaks vai kalliimmaks.
Ah, okei. No tulee kai se sit lopulta itelle halvemmaksi lopulta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy