Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 978 096
  • 47 170

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
Täällä jossain muistaakseni oli ketjukin tälle, mutta en nyt ehdi etsiä:

Olen lauantaina Lappeenrannassa. Voisiko joku paikallinen kertoa, missä kuppilassa tai kuppiloissa Suomen ottelua voisi/kannattaisi seurata?
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Rainer Zufall

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kävi niin ikävästi, että joudun hoitamaan kauan sitten sovitun työjutun huomenna Helsingissä, vaikka se menee osin päällekkäin Suomen välieräpelin alun kanssa. Kun kerran ei ole kiirettä kotiutua, niin ajattelin jäädä Helsinkiin katsomaan pelin loppuun ja lähteä vasta sen jälkeen Tampereelle päin.

Mihin kapakoihin linjalla Finlandia-talo/Rautatieasema kannattaisi yrittää ängetä katsomaan? Mitään jättiscreeniä ja hillitöntä fanimeininkiä en kaipaa, mutta riittävästi ruutunäkyvyyttä kuitenkin.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kävi niin ikävästi, että joudun hoitamaan kauan sitten sovitun työjutun huomenna Helsingissä, vaikka se menee osin päällekkäin Suomen välieräpelin alun kanssa. Kun kerran ei ole kiirettä kotiutua, niin ajattelin jäädä Helsinkiin katsomaan pelin loppuun ja lähteä vasta sen jälkeen Tampereelle päin.

Mihin kapakoihin linjalla Finlandia-talo/Rautatieasema kannattaisi yrittää ängetä katsomaan? Mitään jättiscreeniä ja hillitöntä fanimeininkiä en kaipaa, mutta riittävästi ruutunäkyvyyttä kuitenkin.

Sport Pub Chelsea - Etusivu

Porukkaa lienee toki tuollakin ihan riittämiin, ei kuitenkaan samanlaista tunkua kuten Sports Academyyn.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Onko täällä kellään tuota Elisa viihdettä? Itse tilasin sen tänään ja lukisin mielelläni kokemuksia. Miten tuosta saa kaiken irti?
Olisit nyt ihmeessä kysynyt niitä etukäteen. Mulla oli se nelisen vuotta ja viime vuonna pääsin siitä eroon, enkä hetkeäkään ole katunut. Sekä modeemi että digiboksi tuli vaihdettua useita kertoja ja digiboksi oli aina yhtä paska. Helvetin hidas ja huonotoiminen. Voihan se olla, että siihen on parannusta tullut, mutta itse ainakin olen ollut pirun tyytyväinen kun sen romun kanssa ei ole tarvinut tapella.

Edit: tästähän on ihan ketjukin täynnä kehuja: Elisa Viihde -palvelu/paketti. | sivu 6 | Jatkoajan keskustelupalsta
 
Olisit nyt ihmeessä kysynyt niitä etukäteen. Mulla oli se nelisen vuotta ja viime vuonna pääsin siitä eroon, enkä hetkeäkään ole katunut. Sekä modeemi että digiboksi tuli vaihdettua useita kertoja ja digiboksi oli aina yhtä paska. Helvetin hidas ja huonotoiminen. Voihan se olla, että siihen on parannusta tullut, mutta itse ainakin olen ollut pirun tyytyväinen kun sen romun kanssa ei ole tarvinut tapella.

Edit: tästähän on ihan ketjukin täynnä kehuja: Elisa Viihde -palvelu/paketti. | sivu 6 | Jatkoajan keskustelupalsta
Okei. Onneksi noissa on se pari viikkoa aikaa irtisanoa, jos homma ei pelitä. Ja muutenkin jos lägää, niin kyllä noista eroon pääsee, vaikka määräaikanen soppari olisikin.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Onko täällä kellään tuota Elisa viihdettä? Itse tilasin sen tänään ja lukisin mielelläni kokemuksia. Miten tuosta saa kaiken irti?
Itse olen viimeisten laite- ja ohjelmistopäivitysten myötä tuohon jo ihan tyytyväinen. En nyt tiedä suosittelisinko, mutta enää en valita huonoksi ja sysipaskaksi. Itselle toki tärkein ominaisuus on kaapelista tuleva laajakaista, digiboksi ym. ominaisuudet ovat plussaa siihen päälle.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kone saatana päivitti windowsin kympiksi ihan itekseen. Kaikki toimii, jee, mutta näyttö menee sen kaks senttiä joka reunasta yli telkkarin eli reunoja en nää. Missähän mahtaa olla vika? Näytön eri asetuksia oon hakannu jo tunnin ja mikään ei tunnu auttavan. Eikä telkkarin asetuksetkaan vaikuta.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jee. Puoltoista tuntia ja löysin paikan koneesta jossa sain muutettua kuvan kokoa ja sain koko näytön näkyviin.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Onko lääkkeiden Kela-korvauksiin tullut joku muutos tänä vuonna? Kävin hakemassa jotain lääkkeitä ja makdoivat helvetisti enemmän kun ennen. Ilmeeni nähtyään farmaseutti puhui jostain omavastuusta tms.

Luulin kyllä, että esim. noista migrernilääkkeistä sen Kelakorvauksen sais entiseen malliin..m
 

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
Onko lääkkeiden Kela-korvauksiin tullut joku muutos tänä vuonna? Kävin hakemassa jotain lääkkeitä ja makdoivat helvetisti enemmän kun ennen. Ilmeeni nähtyään farmaseutti puhui jostain omavastuusta tms.

Luulin kyllä, että esim. noista migrernilääkkeistä sen Kelakorvauksen sais entiseen malliin..m
50e tjsp. pitää maksaa ite ja sitten kun se täyttyy niin maksetaan normaali maksu, joku 4.5e per lääke tai sitä luokkaa. Eli vähän riippuu lääkityksen tarpeesta, että onko tullu halvemmaks vai kalliimmaks.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
50e tjsp. pitää maksaa ite ja sitten kun se täyttyy niin maksetaan normaali maksu, joku 4.5e per lääke tai sitä luokkaa. Eli vähän riippuu lääkityksen tarpeesta, että onko tullu halvemmaks vai kalliimmaks.
Ah, okei. No tulee kai se sit lopulta itelle halvemmaksi lopulta.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Lääkkeiden Kela-korvauksissa on 50 euron alkuomavastuu. Eli ensimmäisistä 50 eurosta ei saa keloja lainkaan. Sen jälkeen lääkkeiden Kela-korvaus on pikkuisen isompi kuin viime vuonna. Vähän lääkkeitä ostavat häviävät tässä rahallisesti muutaman euron, mutta hevijuuserit taas hyötyvät.
 
Suosikkijoukkue
TPS, Vallin-Kivi
Uutisissa on jonkun verran ollut juttua kun Helsingin päässä tehdään suurta remonttia ilmeisesti kehä ykkösellä(?), ja puhuttu isoista ruuhkista. Tiistaina olisi tarkoitus lähteä reissuun Helsinki-Vantaalta etiäpäin, ja mietin minkä verran (vai vaikuttaako olleenkaan) vaikuttaa ajoaikaan kun Turusta päin ajaa Helsinki-Vantaalle?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Kehä I:n työmaan ei pitäisi lentoasemalle tuloon Turusta tullessa vaikuttaa, mutta Kehä III:n siltatyö Hämeenlinnanväylän luona voi vaikuttaa. Itse varautuisin tuon takia puolen tunnin tai jopa tunnin lisäaikaan ajoajassa. Ainakin viime maanantain kokemuksen perusteella, kun siellä ruuhkassa kökötin. En toki tiedä, mikä tuon työmaan tilanne nyt on.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Kuinka paljon JVG:lle pitäisi maksaa, että pysyisivät poissa mahdollisista kultajuhlista?
 

H.J.Simpson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça, Tahko, Flyers
Uutisissa on jonkun verran ollut juttua kun Helsingin päässä tehdään suurta remonttia ilmeisesti kehä ykkösellä(?), ja puhuttu isoista ruuhkista. Tiistaina olisi tarkoitus lähteä reissuun Helsinki-Vantaalta etiäpäin, ja mietin minkä verran (vai vaikuttaako olleenkaan) vaikuttaa ajoaikaan kun Turusta päin ajaa Helsinki-Vantaalle?


Riippuu myös paljon siitä, mihin aikaan olet liikkeellä. Aamulla 7-10 ja iltapäivällä 14-17 kannattaa varata reilusti aikaa, noiden aikojen ulkopuolella en usko olevan suurta vaikutusta, kun suurin osa on jo töissä/kotiutunut töistä.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Uutisissa on jonkun verran ollut juttua kun Helsingin päässä tehdään suurta remonttia ilmeisesti kehä ykkösellä(?), ja puhuttu isoista ruuhkista. Tiistaina olisi tarkoitus lähteä reissuun Helsinki-Vantaalta etiäpäin, ja mietin minkä verran (vai vaikuttaako olleenkaan) vaikuttaa ajoaikaan kun Turusta päin ajaa Helsinki-Vantaalle?
Kuten jo muutama tuossa jo sanoikin, niin mutka tulee jos Kehä I:lle lähdet, eli Turun motarilta Kehä III:lle ja suuntana itä. Jos olet liikkeellä aamulla työmatkalaisten aikaan, niin varaa aikaa >30 min (tuolla ajalla ei pitäisi yllätyksiä tulla). Seuraava pahempi aika on iltapäivä klo 15 eteenpäin, kun ihmiset pääsevät töistä, mutta iltapäivällä pahempi ruuhka on toiseen suuntaan. Jos et kumpanakaan työmatka-ajankohtana ajele, niin eipä tuohon mitään ihmeellistä extra-aikaa tarvitse varata, vaan baana on melkolailla auki. Ajelen Kehä III:sta joka päivä töihin ja viikko sitten maanantaina oli erikoisempi päivä, kun muuttivat liikennejärjestelyjä Kehä III:n tietyömaalla ja ruuhka ylitti uutiskynnyksen. Kehä I onkin sitten ihan oma juttunsa, eli älä mene sinne (ruuhkainen muutenkin ja tällä hetkellä vielä pahempi).
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onko täällä kellään tuota Elisa viihdettä? Itse tilasin sen tänään ja lukisin mielelläni kokemuksia. Miten tuosta saa kaiken irti?

Itse olen viimeisten laite- ja ohjelmistopäivitysten myötä tuohon jo ihan tyytyväinen. En nyt tiedä suosittelisinko, mutta enää en valita huonoksi ja sysipaskaksi. Itselle toki tärkein ominaisuus on kaapelista tuleva laajakaista, digiboksi ym. ominaisuudet ovat plussaa siihen päälle.

En osaa sanoa miten tuosta saa kaiken irti, mutta onhan tuo pikkuhiljaa tullut lähemmäksi toimivaa kokonaisuutta ja ohjelmistoa. Vielä pari vuotta sitten tuo oli sellainen vähän huonosti toimiva digiboksi joka tuli puoliväkisin ja puoli-ilmaiseksi mukaan kun oli aikanaan ollut Kymp:n valokuitutaloudessa. Uusimmassa softaversiossa en ole vielä kertaakaan joutunut ottamaan digiboksista virtoja kokonaan pois virtaliittimestä mikä oli vielä ihan normaali toimenpide pari kertaa kuussa edellisissä versioissa.

Oma käyttö:
- Digiboksi suurella tallennustilalla ja perusominaisuuksilla varustetuilla tallennussäännöillä ja kansiorakenteella
- Netflix (taitaa tuolla olla muitakin suoratoistopalvelua, ruuru tuli juuri mutta ruutu+ puuttui)
- Eurosport HD ja pari muuta lisäkanavaa joita tulee katsottua

Huonot puolet:
- Edelleenkään tuossa ei ole sitä digiboksien perusominaisuutta eli ajan pysäytystä tv:tä katsottaessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös