Paljon maksaa ihan perus Camel / Malluaski? Sellanen 20 kpl:n paketti?
Turmeleeko piilolinssien käyttö jotenkin silmiä? Ite käytän samoi linssei joskus pariki viikkoa putkeen.
Pitikö tupakan hinnan nousta täksi vuodeksi?
Kuinkahan paljon etukäteen on Nordealla tapana lähettää uusi pankkikortti, kun nykyisessä on validipäiväys menossa umpeen? Oma korttini vanhenee tämän kuun lopussa ja olen itse kuusta viimeiset puolitoista viikkoa ulkomailla, joten rupesin tässä miettimään, että ehtiiköhän se uusi kortti saapua ennen reissuun lähtöäni, vai pitääkö tässä ruveta kikkailemaan pankin kanssa jotain erityistä kuviota.
Tupakka-askin kyljessä on se hinta, jonka mukaan askista veloitetaan. Vuoden vaihteen jälkeen aletaan myydä askeja uudella hinnalla, kun vanhat askit on ensin myyty pois. Joku kaupassa työskentelevä voi varmaan vahvistaa, mutta luulisin tämän johtuvan siitä, että veron muuttuessa viivakoodi muuttuu (tai jotain) eikä ns. vanhoja askeja voi myydä uudella hinnalla.
Luulen, että se hinta muuttuu kassassa ennemminkin. Viimeksi kun ne nousi, niin monesti myyjä korjasi käsin sen vanhan hinnan, joka askissa luki. Tosiaan, sen hintalapun mukaan ne menee ja vaihtuu pikkuhiljaa.Tupakka-askin kyljessä on se hinta, jonka mukaan askista veloitetaan. Vuoden vaihteen jälkeen aletaan myydä askeja uudella hinnalla, kun vanhat askit on ensin myyty pois. Joku kaupassa työskentelevä voi varmaan vahvistaa, mutta luulisin tämän johtuvan siitä, että veron muuttuessa viivakoodi muuttuu (tai jotain) eikä ns. vanhoja askeja voi myydä uudella hinnalla.
En nyt muista, miten ajoissa Nordealla on tullut. Viimeksi tilasin oma-aloitteisesti uuden, tai siis kuoletin vanhan Tallinnan-reissulla.. Yhtä kaikki, kannattaa käydä varmistamassa pankista, että onko jo tulossa. Siinä kestää kuitenkin viikko-pari vaikka heti laittaisi tilaukseen.Kuinkahan paljon etukäteen on Nordealla tapana lähettää uusi pankkikortti, kun nykyisessä on validipäiväys menossa umpeen?
Luulen, että se hinta muuttuu kassassa ennemminkin. Viimeksi kun ne nousi, niin monesti myyjä korjasi käsin sen vanhan hinnan, joka askissa luki. Tosiaan, sen hintalapun mukaan ne menee ja vaihtuu pikkuhiljaa.
Niin, oikeastaanhan me kaikki kolme vastattiin sama asia vähän eri tavoilla..En osaa sanoa, että toimitaanko noin jossain yksittäisissä kaupoissa, mutta kyllä noissa yleensä toimitaan juuri kuten yllä on mainittu. Eli hinta vaihtuu sitten kun hyllyssä on uudella hinnalla olevia askeja. Esim. Keskolla ne hinnat ja koodit päivittyvät automaattisesti ketjun kautta, joten usein ne kassat eivät edes tiedä hinnan muutoksesta ennen kuin uusi hinta tulee vastaan.
Kuinkahan paljon etukäteen on Nordealla tapana lähettää uusi pankkikortti, kun nykyisessä on validipäiväys menossa umpeen?
Tämä on muuten niin totta!Danskella uusi tulee jo hämmentävän aikaisin postissa, siksi vaihto-operaatio on herättänyt joskus hämmennystä.
Siinä röökiaskissa on ilmoitettu verollinen hinta ja siitä on siis jo maksettu veroa tietty määrä. Jos hintaa muutettaisiin painettua lukua suuremmaksi, pitäisi kai maksaa veroakin lisää. Olettaen siis, että hinnalla ja veron määrällä on joku prosenttiyhteys.
Tuossa on sellainen hämmntävä juttu, että jos hinta nousee tarpeeksi vähän, niin valmistajan ei tarvitse muuttaa sitä enaria siinä askin kyljessä. Siitä viivakoodista kun se kassa lukee sen ostetun tuotteen ja hinnan. Eli kyse on silloin siitä, milloin kassajarjestelmään päivitetään uusi hinta. Jollain Keskolla ja SOK:lla päivitykset tulevat keskitetysti ja useimmiten heti. Jollain pikkuhuoltiksella saatetaan vanha erä myydä loppuun vanhalla hinnalla vielä hyvinkin myöhään.
Reilu pari viikkoa olin pohjoisessa. Tällä välin olin saanut suurikokoisen kirjeen, jota säilytetään postissa 3.1. asti. Hitto viittä yli kahdeksan olin himassa ja kasilta meni posti kiinni. Tiistaina seuraavan kerran aukeaa posti ja mietin jos heti aamusta kävisin kysymässä. Onkohan enää mitään mahdollisuutta saada tuota lähetystä?
Kun alaikäinen jää kiinni poliisille päihtyneenä, niin onko poliisien pakko tehdä lastensuojeluilmoitus, vai onko toimi harkinnanvarainen?
Mutta kylläpä Keskon liikkeessäkin tuli näitä, että kun oli tullut 10 sentin korotus, niin hyllystä annettiin vanha aski, mutta kassajärjestelmä antoi uuden korotetun hinnan.Apaut 10 vuotta Keskolla duunissa ollu niin on ne EAN koodit vaihtunu joka kerta jokaiseen askiin kun hinta on muuttunu.