Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 989 742
  • 47 171

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lippu pitää leimata lähtöasemalla sellaisella leimauskoneella, mikä siis tosiaan lyö siihen leiman kuten helsingissä 10v sitten. Eiköhän siinä leimassa lue lähtöasema.

Joo tämä on kyllä tiedossa, mutta mietin lähinnä sitä, että kun vaihtoja saa tehdä rajoituksetta, niin kyllähän siinä kahdessa tunnissa ehtii vähän matkaa takaisinkin päin. If you know what I mean.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Onko kellään antaa vinkkiä hyvästä, helppokäyttöisestä, ja mielellään ilmaisesta videoeditointiohjelmasta joka on Win7 64bit yhteensopiva?

Miljuunat kiitokset!
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Nyt tarvitsen hieman apua.

Eli oma yritykseni toiminta laajenee sen verran että otan alihankkijoita mukaan tai siis miksikä niitä nyt kutsutaan. Ideana on että oma yritykseni hankkii asiakkaat ja itse palvelun tuottaa ulkopuolinen taho joka laskuttaa minun yritystäni sitten työstään. Kiinteä tuntilika tehdystä työstä. Palkallisia työntekijöitä minun ei kannata ottaa.

Millainen sopimus minun pitää tehdä tälläinen ulkopuolisen alihankkijan kanssa ja entä jos hän onkin sellainen että myös tekee myyntiä eli saa toteutuneesta myynnistä provision niin laitetaanko vain soppariin simppelisti sitten "tuntiliksa palvelun tuottamisesta ja mahdollisesta provisiosta maksettava määrä ylös per/diili? ja mitäs muuta minun vielä siihen pitää laittaa perustietojen lisäksi?

Vai pitääkö maksaa isot summat siitä että joku laatii nämä paperit minulle. Ajattelin vain eka kysyä täältä että pystynkö ominpäin turvallisesti tämän laatimaan.

edit: ja joo pihalla ehkä voin olla tämän asian suhteen mutta ekaa kertaa olen tälläisessä tilanteessa.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Toimialaa kun et tarkemmin kertonut, niin tarkasti vähän vaikea vastata. Vaan pistä googlaten sopimuspohja tai sopimusmalli. Löytyy ihan hyviä melkein joka lähtöön.

t. hanu
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Toimialaa kun et tarkemmin kertonut, niin tarkasti vähän vaikea vastata. Vaan pistä googlaten sopimuspohja tai sopimusmalli. Löytyy ihan hyviä melkein joka lähtöön.

t. hanu

Aijuu. Liikunta-ala ja siihen liittyviä erilaisia lajivalmennuksia.

Täytyypi juu etsiä tarkemmin vielä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oliko Rin sitten sen sisko? Siis se sama Rin, josta myöhemmin tuli rouva Sessa.
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Telkkariohjelmat painaa mieltä niin ettei unta saa. Kaheksankytluvun alun/puolivälin pari ohjelmaa.

1) Piirretty lastenohjelma missä kalju(?) poika loikoili puun latvassa, ja kuva loittoni niin että lopuksi näkyi pelkkä kaupunki.

2) Tästä tosi hatarat muistikuvat, ehkä joku pohjoismainen ”seikkailusarja”, jossa kolme(?) tyyppiä meloi jossain joella ja yhtäkkiä yksi katosi johonkin.. tai saattoivat löytää jonkun onkalon ja yhtäkkiä kurkistivat jonkun suurkaupungin viemäriluukusta. Tämä sarja pelotti pikkupoikana niin perkeleesti. Ei vaan mitään hajua tuliko ees suomen kanavilta, vai ruotsin teeveestä tai jotain..

Tämmöstä...
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Telkkariohjelmat painaa mieltä niin ettei unta saa. Kaheksankytluvun alun/puolivälin pari ohjelmaa.

1) Piirretty lastenohjelma missä kalju(?) poika loikoili puun latvassa, ja kuva loittoni niin että lopuksi näkyi pelkkä kaupunki....

"Viikunapuussa hän manteli suussa tytöstä uneksuu, jonka nimi on Emma..."

Olikohan se Kalle nimeltään?

2) Tästä tosi hatarat muistikuvat, ehkä joku pohjoismainen ”seikkailusarja”, jossa kolme(?) tyyppiä meloi jossain joella ja yhtäkkiä yksi katosi johonkin.. tai saattoivat löytää jonkun onkalon ja yhtäkkiä kurkistivat jonkun suurkaupungin viemäriluukusta. Tämä sarja pelotti pikkupoikana niin perkeleesti. Ei vaan mitään hajua tuliko ees suomen kanavilta, vai ruotsin teeveestä tai jotain..

Tämmöstä...

Ettei ollut Bröderna Dal?
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
"Viikunapuussa hän manteli suussa tytöstä uneksuu, jonka nimi on Emma..."]

Olikohan se Kalle nimeltään?

Joo..oiskohan se ollut Kalle, paljon mahdollista.

..kyllä se varmaan Kalle oli.

Sonnychiban ehdottama Mikko Mallikas tuntuu jotenkin etäiseltä, lukitsen Kallen.


Ei jumalauta, näköjään kannattaa joskus koittaa kepillä jäätä. Tämähän se!! Kiitokset Freddie Freeloaderille.

..tosin tämä nyt nosti esiin lisää kysymyksiä. Miks vitussa mä olen katsonut penskana tuollaista ohjelmaa? Eikä tuo enää kovin pelottavalta vaikuta. Ja miten Freddie löysit tämän näin äkkiä? Loistava täsmähaku.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Onko täällä palstalla ketjua, missä voisi avautua työnantajan laittomuuksista ja epäasiallisesta kohtelusta työntekijää kohtaan? Kysyn enne kuin kirjoitan.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ai niin, tuo Mikko Mallikas oli 80-luvulla Suomen televisiossa nimeltään Alfons Jokinen ja siinä oli kyllä myös juuri tuon kuvaamasi kaltainen alkukohtaus, eli sonnychiba voi olla oikeassakin.

Dalin veljeksistä muistelen, että (ainakin jotkut) sarjat olivat suomenkielisiltä nimiltään "Seitsemän *jotakin* salaisuus" ja "Kristallikivien salaisuus".

E: "Seitsemännen tien salaisuus". Meni näköjään yöunet multakin...
 
Viimeksi muokattu:

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös