Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 107 021
  • 47 279

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
3. Mitä ajattelette siitä kun legendaarinen Dallas palaa ruutuihin ensi kuussa ?

Dallasin vanhoja jaksoja on tullut seurattua MTV-sarjalta jo pidemmän aikaa. Nyt Maikkarilla alkavat jaksothan ovat uusia. Niissä pääosissa ovat JR:n ja Bobbyn pojat. Toki faijat ovat myös messissä. Great.

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Sellainen tuli mieleen kun katseli tuota Baumgartnerin hyppyä livenä, että mitäs jos hyppy epäonnistuu ja heppu olisi tullut tonttiin? Myöhemmin toki paljastettiin, että lähetyksessä oli parinkymmenen sekunnin viive, eli luonnollisesti ei olisi näytetty loppuun, jos ongelmia olisi ilmennyt.

Kennedyn kuolema tulee ensimmäisenä mieleen niin sanotuista TV-kuolemista, mutta tuleeko kenellekään mieleen muita suorissa lähetyksissä sattuneita kuolemia? Kauttarantain tietysti esim. WTC:n toisen koneen törmäyksissä ja tornien sortumisissa kuoli jengiä tavallaan silmien edessä, mutta silti niitä kuolemia ei konkreettisesti nähnyt.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kennedyn kuolema tulee ensimmäisenä mieleen niin sanotuista TV-kuolemista, mutta tuleeko kenellekään mieleen muita suorissa lähetyksissä sattuneita kuolemia? Kauttarantain tietysti esim. WTC:n toisen koneen törmäyksissä ja tornien sortumisissa kuoli jengiä tavallaan silmien edessä, mutta silti niitä kuolemia ei konkreettisesti nähnyt.

Imolan musta viikonloppu vuodelta 1994 tulee heti mieleen. Itse en varsinaista kilpailua katsonut, joten Sennan kuolemaa en nähnyt ruudusta - ja hän taisi muutenkin virallisesti kuolla vasta sairaalassa. Sen sijaan aika-ajoissa sattuneen Ratzenbergerin onnettomuuden näin televisiosta, ja hän käsittääkseni kuoli heti törmäyksessä. Näin ainakin Wikipedia väittää.

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Ayrton Sennan ulosajo tulee näin nopeasti mieleen. Siinä näkyi aika selkeästi mitä tapahtui. Sennahan julistettiin vasta myöhemmin kuolleeksi, mutta onnettomuuspaikalla häntä hoitanut lääkäri Sid Watkin oli todennut hänen käytännössä olleen jo kuollut.

Toinen mikä tulee mieleen on Jack Ruby, joka suorassa lähetyksessä ampui Lee Harvey Oswaldin. Tapahtuma oli ilmeisesti myös eka suorassa lähetyksessä tapahtunut murha.

juza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sellainen tuli mieleen kun katseli tuota Baumgartnerin hyppyä livenä, että mitäs jos hyppy epäonnistuu ja heppu olisi tullut tonttiin? Myöhemmin toki paljastettiin, että lähetyksessä oli parinkymmenen sekunnin viive, eli luonnollisesti ei olisi näytetty loppuun, jos ongelmia olisi ilmennyt.

Tästä hypystä vielä. Saman havainnon on varmasti moni muukin tehnyt, mutta siinä vaiheessa kun pyörimisliike alkoi, kuva käännettiin "lennonjohtoon" jossa näkyi huolestuneita ilmeitä, sen jälkeen pyörimistä näytettiin vajaan 10sek ajan. Eli kuva palautettiin kansan nähtäville siinä vaiheessa kun Felix livenä sai taas liikkeensä hallintaan.

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Olen lähdössä viikonloppuna Ruotsiin ja kiinnostaisi tietää, että tuleeko ruotsalaisesta avoimesta Wifi-verkosta datasiirtomaksuja suomalaisella liittymällä?

Nimimerkillä maksan itse puhelinlaskuni.

OK, kiitos benicio.

Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen lähdössä viikonloppuna Ruotsiin ja kiinnostaisi tietää, että tuleeko ruotsalaisesta avoimesta Wifi-verkosta datasiirtomaksuja suomalaisella liittymällä?

Nimimerkillä maksan itse puhelinlaskuni.

Ei wifi-verkosta tietenkään tule, mutta kannattaa olla tarkkana ettei känny wifin katketessa ota mobiilidatayhteyttä. Varmaan joku roaming- tai dataesto tms kannattaa laittaa.

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Ei wifi-verkosta tietenkään tule, mutta kannattaa olla tarkkana ettei känny wifin katketessa ota mobiilidatayhteyttä. Varmaan joku roaming- tai dataesto tms kannattaa laittaa.

Ja vähän riippuen, että minkä firman liittymällä on liikenteessä. Muistaakseni esim Sonera on lähes samoissa hinnoissa kuin kotimaassa ollessa.

Että silleen...

passenger

Jäsen
Ja vähän riippuen, että minkä firman liittymällä on liikenteessä. Muistaakseni esim Sonera on lähes samoissa hinnoissa kuin kotimaassa ollessa.

Että silleen...

Ainakin Soneran uusissa pakettiliittymissä puhelut, viestit ja datamäärät ovat käytössä Pohjoismaissa ja Baltiassa, eli ei tule mitään lisämaksua.

Crick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sotkamon Jymy, Ducks ja FC Barcelona.
Sarjassamme varmasti erittäin typerä kysymys, mutta kai digiboksi nauhoittaa ohjelmia, vaikka telkkarista olisi sähköpistoke kokonaan irti?

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Sarjassamme varmasti erittäin typerä kysymys, mutta kai digiboksi nauhoittaa ohjelmia, vaikka telkkarista olisi sähköpistoke kokonaan irti?

Kyllä nauhoittaa! TV on vaan näyttönä sinun digiboksillesi. Kunhan antennipistoke ja sähköpistoke ovat kiinni digiboksissa niin ohjelmat tallentuu.

Kauankos kannattaisi varata aikaa, jos meinaa saada tyhjennettyä kamat ynnä roinat 63 neliön kaksiosta, jossa on asunut yh-äiti lapsensa kanssa noin kahdeksan vuoden ajan?

Kyse on siis muutosta, ei asuntomurron suunnittelusta.

Kiitos!

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kauankos kannattaisi varata aikaa, jos meinaa saada tyhjennettyä kamat ynnä roinat 63 neliön kaksiosta, jossa on asunut yh-äiti lapsensa kanssa noin kahdeksan vuoden ajan?

Perussiisti ihminen vai sellainen, joka siivoaa vain muuttojen yhteydessä? Pakatut vai pakkaamattomat tavarat? Minkä ikäinen lapsi? Portaat vai hissi?

Jos kaikki on valmiiksi pakattuna, talossa on hissi ja kantamassa on kaksikin aikuista, niin eihän tuohon paria-kolmea tuntia enempää saa tuhlattua millään. Mikäli tilanne ei ole noin onnekas, niin lisäile aikaa yllä olevien muuttujien mukaan.

Jos mitään ei ole pakattu, kyseessä on epäsiisti ihminen, ei hissiä, viides kerros ja paikalla kirkuva lapsi jonka rikkinäisiäkään leluja ei saa hävittää, voit varata ihan koko päivän.

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
1. En tiedä.
2. En ole katsonut, mutta sanoisin, että paska sarja.
3. Bonanza myös takas töllöön!
4. Luen, jos niitä on tarjolla.
5. B tuli aikanaan kirjoitettua.

Voitinko jotain?

hmm, mulla on ylimääräinen Juhani Suomen "Kohti sinipunaa - Mauno Koiviston aika 1986-1987" -kirja, voin antaa sen sulle xD

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mikäli tilanne ei ole noin onnekas, niin lisäile aikaa yllä olevien muuttujien mukaan.

Harva asia muuten vituttaa yhtä paljon, kuin mennä avustamaan muutossa, jota ei ole valmisteltu kunnolla. Toisin sanoen tavaroita ei ole pakattu kuljetusyksikköihin, vaan astiat ja vaatteet yms on kaapissa, minkäänlaista poisheitettävien tavaroiden blokkausta ei ole tehty, muuttolaatikoita tai jätesäkkejä ei ole hankittu jne. On vaan jotenkin kuviteltu, että kun sovitaan muuttopäivä ja kutsutaan talkooväkeä, muutto luonnistuu kuin itsestään. Ja sitten usein vielä se muuttaja itse on kaikkein laiskin tavaroiden pakkaaja ja kantaja, ja keskittyy lähinnä sovittelemaan verhoja uuteen kämppään ja miettimään mistä tilaisi pitsaa.

edit: on muuten jännä sana tuo "yksikköihin", pitäisko olla "yksiköihin", enpä tiiä, ilmeisesti kummatkin käy.

Viimeksi muokattu:

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Harva asia muuten vituttaa yhtä paljon, kuin mennä avustamaan muutossa, jota ei ole valmisteltu kunnolla.....

Pari kertaa olen ollut tuollaisessa muutossa mukana. Sen jälkeen olen päättänyt jossain vaiheessa, että en enää osallistu muuttoihin, enkä tietenkään pyydä kavereita muuttamaan omia kamoja. Kaksi edellistä muuttoa on hoitanut muuttofirma, voin suositella.

Hermot meni kun kaveri muutti 3 km matkan ja ikään kuin tämän lyhyen muuttomatkan takia tavaroita ei viitsitty pakata lainkaan, vaan pakettiauto oven eteen ja edes takas ajelu joku 20 kertaa. Auton ajamiseen meni enemmän aikaa kun täyttämiseen.

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
SPR harrastajia

Moro,

työpaikan kautta olen saanut päiviteltyä omaa ensiapu osaamista. Nyt tuntuu siltä, että haluaisin vähän lisää ja laitoinkin aiheesta kyselyn SPR:lle. Sieltä luonnollisesti ei ihan heti vastata, mutta onko mitään mahdollista, että tavis saa lisäkoulutusta ?

Siis peruskoulutuksen minulle maksoi työnantaja, osallistuin koska silloin ehkä voin olla muille avuksi. Olen myös päivittänyt tietojani, mutta nyt haluan lisää ?

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Moro,

työpaikan kautta olen saanut päiviteltyä omaa ensiapu osaamista. Nyt tuntuu siltä, että haluaisin vähän lisää ja laitoinkin aiheesta kyselyn SPR:lle. Sieltä luonnollisesti ei ihan heti vastata, mutta onko mitään mahdollista, että tavis saa lisäkoulutusta ?

Siis peruskoulutuksen minulle maksoi työnantaja, osallistuin koska silloin ehkä voin olla muille avuksi. Olen myös päivittänyt tietojani, mutta nyt haluan lisää ?

Alla olevasta linkistä kasapäin lisätietoja.

Tule mukaan Vapaaehtoisen pelastuspalvelun toimintaan! | VAPEPA

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Saako tuossa uusimmassa (Beta build) µTorrentissa jotenkin pois tuon mainosrivin latauksien yläpuolelta Instant Download-nappeineen? Häiritsee luontoalbumien ja Linux-distrojen jakamista.

Joppe K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kiekko-Vantaa
Moro,

Jos olet käynyt Punaisen Ristin EA1 -peruskurssin, niin seuraava vaihe tuosta on mennä samaisen yhdistyksen EA2 -jatkokurssille. Noita ainakin pääkaupunki seudulla järjestetään jatkuvasti ja hinta on ollut hiukan alle 100 €. Kurssille voi ilmoittautua ihan yksityishenkilönäkin, kunhan tuosta EA1:stä on vähemmän kuin kolme vuotta aikaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy