Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 031 187
  • 47 224

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mutta jos McDonalds ja Hesburger olisivat vierekkäin, niin mua hieman kummastuttaa Hesen valitsevat ihmiset.
Jospa jotkut suosivat mieluummin kotimaista kuin ylikansallista paskaa.

Minua kummastuttaa ihminen, joka valitsee McDonaldsin tai Hesburgerin. Jos hampurilainen pitää saada, valitsen jonkun pienen asuntovaunugrillin. Ramin Nakki tai Aseman Purilainen, tms. Suosin pienyrittäjiä, ja useimmiten tuollaisista paikoista saa paljon parempaa roskaruokaa, isompia annoksia ja halvemmalla kuin näistä isoista paskaketjuista.
 

passenger

Jäsen
Jospa jotkut suosivat mieluummin kotimaista kuin ylikansallista paskaa.

Minua kummastuttaa ihminen, joka valitsee McDonaldsin tai Hesburgerin. Jos hampurilainen pitää saada, valitsen jonkun pienen asuntovaunugrillin. Ramin Nakki tai Aseman Purilainen, tms. Suosin pienyrittäjiä, ja useimmiten tuollaisista paikoista saa paljon parempaa roskaruokaa, isompia annoksia ja halvemmalla kuin näistä isoista paskaketjuista.

Minä olen kyllä sitä mieltä, että nämä pikkugrillit ovat kyllä jotenkin yliarvostettuja paikkoja ja niiden kehumisessa on kyseessä lähinnä menneiden aikojen aiheuttama mielikuva ajalta jolloin ei mäkkäreistä tai hesen purilaisista tiedetty vielä mitään. Ehkä olen käynyt vain huonoilla grilleillä, mutta mitään mäkkiä parempaa hampurilaista olen harvalla "pienyrittäjän pikkugrillilläkään" saanut. Poikkeuksiakin toki varmasti on.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Miksi Kevin Baconin "tähdittämä" Hollow Man sijoitetaan aina niin myöhäiseen ajankohtaan illan ohjelmistossa? Tämä taisi olla viides kerta, kun leffa alkaa jossain puolenyön jälkeen.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Miksi Kevin Baconin "tähdittämä" Hollow Man sijoitetaan aina niin myöhäiseen ajankohtaan illan ohjelmistossa? Tämä taisi olla viides kerta, kun leffa alkaa jossain puolenyön jälkeen.
Jos nätisti kysyt, niin ehkä äiti antaa sinun katsoa sen.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No joo, totta. Mutta kun miettii, että McDonaldsista saa sentään hieman parempaa ruokaa ja vielä hieman edullisemmin kuin Hesestä, niin kyllä hieman kummastuttaa. Ja ovathan Mäkkärit vähän tilavampia ja tyylikkäämpiäkin paikkoja kuin Heset.

Edit. Niin siis Heset ovat suositumpia, koska niitä on enemmän, eikä pienillä paikkakunnilla ole välttämättä ollenkaan Mäkkäriä. Mutta jos McDonalds ja Hesburger olisivat vierekkäin, niin mua hieman kummastuttaa Hesen valitsevat ihmiset.

Jonkun mielestä McDonaldsin hampurilaiset ovat saatanan kuivia ja maistuvat pelkästään sipulilta ja/tai ketsupilta joita on molempia vitusti liikaa.

Lisäksi jos joskus kerran kolmessa kuukaudessa haluan jonkun hampurilaisaterian en taatusti mene mäkkäriin jossa jo pihalla on niin saatanasti mopoautoja ettei oma auto mahdu joukkoon. Saatika sitten kun astuu sisälle niin siellä on koko kylän kaikki jonnet ja jonnat pikku siideripäissään meuhkaamassa. Se siitä tyylikkyydestä.

Miksi joku yleensäkään syö näissä kummassakaan jos lähistöltä löytyy vaikka joku karvakäsimesta?
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jonkun mielestä McDonaldsin hampurilaiset ovat saatanan kuivia ja maistuvat pelkästään sipulilta ja/tai ketsupilta joita on molempia vitusti liikaa.
Söisit joskus jotain muutakin kuin euron juustoja ja happy mealeja. Big Macissa ei ole ketsuppia.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Söisit joskus jotain muutakin kuin euron juustoja ja happy mealeja. Big Macissa ei ole ketsuppia.

Olin näkevinäni ketun viestissä 'tai' sanan, en tiedä huomasitko. Ja myös Turun keskustan ainoa mäkki on aina täynnä huonosti käyttäytyvää nuorisoa, ei siellä vaan viitti syödä. Toki parissa hesessä on sama ongelma, mutta kun niitä on kaupungissa monta kymmentä, löytyy rauhallisiakin. Hesen ja mäkin tuotteiden vertailu ja sillä elvistely on kuin kusenjuoja pilkkaisi paskansyöjää (ei petu).
 

Ben Marco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Kytkypuhelimen soppari loppuu kesäkuussa ja itse laite siirtyy samalla minun omistukseen. Jatkaako operaattori automaattisesti kuitenkin palveluntarjontaa uudella sopparilla ja samoilla spekseillä, kuin aiemminkin, vai yrittääkö ne diilata mulle uutta sopparia?

Uutta laitetta olen kyylännyt nyt toiselta operaattorilta ja ei ole haluja jatkaa tuota edellämainittua enää uudella sopparilla. Eli, loppuuko tuo kuin seinään, jos en ole missään yhteydessä heihin (toivottavaa)?

Toivottavasti joku sai tolkkua..
 

J.Petke

Jäsen
Kytkypuhelimen soppari loppuu kesäkuussa ja itse laite siirtyy samalla minun omistukseen. Jatkaako operaattori automaattisesti kuitenkin palveluntarjontaa uudella sopparilla ja samoilla spekseillä, kuin aiemminkin, vai yrittääkö ne diilata mulle uutta sopparia?

Uutta laitetta olen kyylännyt nyt toiselta operaattorilta ja ei ole haluja jatkaa tuota edellämainittua enää uudella sopparilla. Eli, loppuuko tuo kuin seinään, jos en ole missään yhteydessä heihin (toivottavaa)?

Toivottavasti joku sai tolkkua..

Jatkuu yleensä kuukausittaisena sopparina jolloin voit irtisano sopparisi jos haluat vaihtaa operaattoria mutta pitää saman numeron.
 

Teddy_H

Jäsen
Suosikkijoukkue
T-73, Pantserfaust
Kytkypuhelimen soppari loppuu kesäkuussa ja itse laite siirtyy samalla minun omistukseen. Jatkaako operaattori automaattisesti kuitenkin palveluntarjontaa uudella sopparilla ja samoilla spekseillä, kuin aiemminkin, vai yrittääkö ne diilata mulle uutta sopparia?

Uutta laitetta olen kyylännyt nyt toiselta operaattorilta ja ei ole haluja jatkaa tuota edellämainittua enää uudella sopparilla. Eli, loppuuko tuo kuin seinään, jos en ole missään yhteydessä heihin (toivottavaa)?

Toivottavasti joku sai tolkkua..

Tuossa jo vähän vastailtiinkin, mutta todettakoon nyt vielä toistohuumorin ystävänä seuraavaa: sun sopimus ei katkea jos et sitä erikseen pyydä. Sopimukseen ei tule mitään uutta määräaikaisuutta vaan jatkuu listahinnoilla toistaiseksi voimassa olevana. Jos siis sulla on ollut jotain puheaika- tai muita vastaavia etuuksia kytkyn aikana niin ne eivät välttämättä (ja todennäköisesti) jatku. Jos sun nykyinen operaattori ei ole yhteydessä ennen määräaikaisuuden päättymistä uusilla (määräaikaisilla) sopimustarjouksilla, niin voit olla varma että yhteydenottoja (muodossa tai toisessa) tulee siinä vaiheessa kun olet sopinut numeronsiirrosta toisen operaattorin kanssa.

Ihan mielenkiinnosta, mikä operaattori tällä hetkellä?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Toinen ei tosin välttämättä Suomeen.

Kai MC nyt sentään ALV:n ja palkkojen verot ja muut sivukulut sentään maksaa toisin kuin kuulemma jotkut itsenäiset yrittäjät? Ja jos franchising-yrittäjä sattuu voittoa tekemään, niin kaipa se verotkin voitostaan maksaa. Emoyhtiön pyörittämien pisteiden tulos on sitten oma lukunsa.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Kai MC nyt sentään ALV:n ja palkkojen verot ja muut sivukulut sentään maksaa toisin kuin kuulemma jotkut itsenäiset yrittäjät? Ja jos franchising-yrittäjä sattuu voittoa tekemään, niin kaipa se verotkin voitostaan maksaa. Emoyhtiön pyörittämien pisteiden tulos on sitten oma lukunsa.

Kiitos muistutuksesta, eli keskustelupalstalla pitää itsestäänselvyydetkin laittaa mukaan.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Miksi joku yleensäkään syö näissä kummassakaan jos lähistöltä löytyy vaikka joku karvakäsimesta?

Olen aikoja sitten lopettanut Hesessä, Mäcissä tai karvakäsimestoissa käynnin. Löytyy kuitenkin 5 hyvätasoista kotiruokaa lounasaikaan tarjoilevaa paikkaa kotikunnasta. 7 egee, ruoka+salaatit+leipä ja juomat sekä kahvi. Seisova pöytä eli santsatakin saa. Eipä ole grilliruokia ikävä tullut. Ja tietysti paikallisten yrittäjien tukemista tämäkin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Mulla on lennot Vaasa-Helsinki-Vaasa ostettuna ja nyt en haluaisi käyttää kuin paluun. Lennot on "samalla lipulla" niin kuin sanotaan. Pystynkö käyttämään vain paluun? Lentoyhtiö Finnair, operoija Flybe.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Mulla on lennot Vaasa-Helsinki-Vaasa ostettuna ja nyt en haluaisi käyttää kuin paluun. Lennot on "samalla lipulla" niin kuin sanotaan. Pystynkö käyttämään vain paluun? Lentoyhtiö Finnair, operoija Flybe.
Tuotahan kysyttiin joskus ennenkin ja vastaus taisi olla ettei onnistu.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Tuotahan kysyttiin joskus ennenkin ja vastaus taisi olla ettei onnistu.

Firma onkin Blue1. Mitä jos teen niin, että chekkaan lennolle, mutta en mene. Mullahan on voinut iskeä kentällä vaikkapa hirveä ripuli ja en pääse lennolle. Siltikikö voidaan evätä paluulennolle pääsy?
 
Viimeksi muokattu:

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Firma onkin Blue1. Mitä jos teen niin, että chekkaan lennolle, mutta en mene. Mullahan on voinut iskeä kentällä vaikkapa hirveä ripuli ja en pääse lennolle. Siltikikö voidaan evätä paluulennolle pääsy?
Kun kerran on ostettu meno/paluu-lippu niin se edellyttää että se käytetään kokonaisuudessaan. Useinhan meno/paluu on halvempi kuin pelkkä menolippu ja jos et ole käyttänyt meno-osuutta, niin lippu ei ole enää voimassa.

Edit: Nopea googletus toi ensimmäisenä tämän linkin aiheeseen liittyen. Toki jutussa puhutaan Finnairista, mutta käytäntö on kaikilla (minun tietääkseni) lentoyhtiöillä sama.

Edit 2: Luin liian hätäisesti vastauksesi. No, lentoselvitys tapahtuu portilla, siis tarkoitat että menisit esittämään lipun portilla ja sen jälkeen käveletkin toiseen suuntaan? Epäilen että portilla estettäisiin sinua menemään muualle kun koneeseen, kun kerran olet antanut lipun. Jos vaikka siinä vaiheessa sanoisit että sinulla on unohtunut laukku ja käveletkin toiseen suuntaan, niin epäilen että sinun boarding peruuttaisiin kunnes palaat.
 
Viimeksi muokattu:

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Edit 2: Luin liian hätäisesti vastauksesi. No, lentoselvitys tapahtuu portilla, siis tarkoitat että menisit esittämään lipun portilla ja sen jälkeen kävelisit pois? Kai se voisi onnistua...

Lähtöselvitystä ajattelin. Ylläolevaan ei ole mahdollisuutta ja tuskin ne minua lennolla olleeksi merkkaavat, jos portilta kävelen pois.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Lähtöselvitystä ajattelin. Ylläolevaan ei ole mahdollisuutta ja tuskin ne minua lennolla olleeksi merkkaavat, jos portilta kävelen pois.
Muokkasin viestiä vastauksen jälkeen. Nimenomaan tuota tarkoitin, jos et mene lennolle sinun boarding todennäköisesti perutaan ja sinun paluulippu ei ole voimassa. Ja lähtöselvityksessähän sinua ei vielä olla merkattu mihinkään. Se tapahtuu vasta check-inissä.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Joo näin se taitaa olla. Pitänee kysellä vielä lentoyhtiöltä, vaikka vastaus lienee aika selvä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Jos nätisti kysyt, niin ehkä äiti antaa sinun katsoa sen.

Tarkoitin kysymykselläni sitä, että minkä takia tuollaiset elokuvat pistetään alkamaan niin myöhään. Olen nähnyt kyseisen elokuvan neljästi ja sen sisältö on sellaista, että sen voisi näyttää kolme neljä tuntia aiemminkin.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen aikoja sitten lopettanut Hesessä, Mäcissä tai karvakäsimestoissa käynnin. Löytyy kuitenkin 5 hyvätasoista kotiruokaa lounasaikaan tarjoilevaa paikkaa kotikunnasta. 7 egee, ruoka+salaatit+leipä ja juomat sekä kahvi. Seisova pöytä eli santsatakin saa. Eipä ole grilliruokia ikävä tullut. Ja tietysti paikallisten yrittäjien tukemista tämäkin.

Tämä nyt on itsestäänselvyys. Ei ole aikoihin ruokatunnilla tullut käytyä missään grillillä tms. Joskus vain tekee mieli jotain epäterveellistä ja rasvaista,kumma kyllä yleensä sunnuntaisin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös