Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 996 088
  • 47 190
Onko tehtävissä mitään muuta, kuin huomenna soittaa pankkiin ja kertoa mokasta? Ja vaikka noin teenkin, niin voiko minun pankkini jotenkin mitätöidä/peruuttaa siirron vai jääkö rahojen takaisin saaminen tuon tilinomistajan rehellisyydestä kiinni?

Pankkiin yhteyttä heti huomenna, pankki palauttaa rahat automaattisesti muutamassa päivässä jos tiliä ei ole olemassa. Jos rahat menneet väärälle henkilölle tämän tulee lainmukaan palauttaa ne yhteydenoton jälkeen, tästä on ennakkopäätös oikeudesta olemassa.

linkki Iltalehden sivuille
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Onko tehtävissä mitään muuta, kuin huomenna soittaa pankkiin ja kertoa mokasta? Ja vaikka noin teenkin, niin voiko minun pankkini jotenkin mitätöidä/peruuttaa siirron vai jääkö rahojen takaisin saaminen tuon tilinomistajan rehellisyydestä kiinni? Rahat maksettiin Sammon tililtä Nordean tilille.

Rahathan eivät ole vielä uudella tilillä, joten eiköhän tuo itsekin keksimäsi ratkaisu ole se fiksuin. Kiinnostaa kuitenkin, mitä sanovat joten ilmoittele vaikka täällä miten homma lutviutuu.
 

StopTheRock

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miten on mahdollista, että meillä näkyy UrhoTV (tällä hetkellä Mypa - VPS uusinta) vaikka minkäänlaista katselukorttia ei meidän taloudessa ole? Näkyykö Urhon uusintalähetykset siis veloituksetta vai mistähän tässä mahtaa olla kyse? Huomasin, että kanava näkyy vasta tänään hetki sitten. Antennitalous meillä siis kyseessä. On se jännä.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Miten on mahdollista, että meillä näkyy UrhoTV (tällä hetkellä Mypa - VPS uusinta) vaikka minkäänlaista katselukorttia ei meidän taloudessa ole? Näkyykö Urhon uusintalähetykset siis veloituksetta vai mistähän tässä mahtaa olla kyse? Huomasin, että kanava näkyy vasta tänään hetki sitten. Antennitalous meillä siis kyseessä. On se jännä.

Ensimmäisenä tulee mieleen, että oot niin mulkku jätkä että laittavat sulle suomalaista futista pyörimään uusintana(?)
 

StopTheRock

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ensimmäisenä tulee mieleen, että oot niin mulkku jätkä että laittavat sulle suomalaista futista pyörimään uusintana(?)

Haha. :D Jep, joku kaveri ostanu salaa UrhoTV kortin mulle ja laittanu meikäläisen huomaamatta tuonne boksiin.. Kaveripiirissäni, kun olen tunnettu siitä kuinka paljon pidän suomalaisesta jalkapallosta. Mutta, näkyykö kellään muulla kyseinen kanava ilman minkäänlaisia kortteja tms?
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miten on mahdollista, että meillä näkyy UrhoTV (tällä hetkellä Mypa - VPS uusinta) vaikka minkäänlaista katselukorttia ei meidän taloudessa ole?.
Meillä (Sonera Koti-TV) alkoi näkymään Urho Total tuossa pari viikkoa sitten. Samaa on raportoitu muilla palstoilla. En ole kyseenalaistanut, mutten katsonutkaan.
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Clas Ohlson myy promillemittaria alehintaan. Onkohan tuolla mitään käyttöä? Rehvakkaasti todetaan että tuote on "Ruotsin valtion tutkimuskeskuksen testaama. USA:n liikenneministeriön hyväksymä."

Mulla on se vanha Driveguard myös...ehkä jos puhaltelen niihin molempiin ja katson jos jompi kumpi värähtää niin paree olla ajamatta?

Alkometri CA 5000 Pro.

Näköjään tarjolla on myös kalliimman hintaluokan vehkeitä - onko jollain tietoja siitä mittaako nämä ihan oikeasti jotain?

Clas Ohlson: s


Voisin vaikka 170 euroa maksaakin jos tuote vaan on luotettava.
 

Harri2001

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Rehvakkaasti todetaan että tuote on "Ruotsin valtion tutkimuskeskuksen testaama. USA:n liikenneministeriön hyväksymä."

Tuosta lauseesta tuli kyllä ensimmäisenä mieleen kysymys: Jos kerta Ruotsin valtion tutkimuskeskus on sitä testannut, niin onko se myös sen hyväksynyt?

En osaa tarkemmin vastata kysymyksiisi, mutta pistipähän tuo vaan silmään.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Näköjään tarjolla on myös kalliimman hintaluokan vehkeitä - onko jollain tietoja siitä mittaako nämä ihan oikeasti jotain?

Voisin vaikka 170 euroa maksaakin jos tuote vaan on luotettava.

Kaikki alkometrit tulee kalibroida tarpeeksi usein, muuten ne muuttuvat hyödyttömiksi. Koskee niin halpahallivehkeitä, poliisin käyttämiä testereitä kuin myös hotelleissa olevia jääkaapin kokoisia pömpeleitä.

Eli oikein huollettuina varsinkin kalliimmat vehkeet näyttää todenmukaiset lukemat.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Tuosta lauseesta tuli kyllä ensimmäisenä mieleen kysymys: Jos kerta Ruotsin valtion tutkimuskeskus on sitä testannut, niin onko se myös sen hyväksynyt?

En osaa tarkemmin vastata kysymyksiisi, mutta pistipähän tuo vaan silmään.
Samahan tuli tuosta mieleen. Ruotsalaiset testasivat mutta hyväksyntää ei tippunut!
Yleisesti ottaen ihmetyttää( ei siis kohdistu sinuun Datsun), tämä promillemittarin hankinta.

Ostetaanko se oman ajokortin/sakon pelossa vai ajatellaanko siinä muitakin ihmisiä?
En ihan ymmärrä kysymystäsi. Mä haluan luotettavan alkometrin siksi, että tietäisin milloin olen selvinnyt riittävästi tarttuakseni moottoriajoneuvon ohjaimiin. Joo, tiedän että aina kannattaa pelata varman päälle jne. Mutta joskus olisi ihan hyödyllistä tietää se missä suurin piirtein liikutaan vaikkapa parin päivän tenttuilun jälkeen.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Kaikki alkometrit tulee kalibroida tarpeeksi usein, muuten ne muuttuvat hyödyttömiksi. Koskee niin halpahallivehkeitä, poliisin käyttämiä testereitä kuin myös hotelleissa olevia jääkaapin kokoisia pömpeleitä.

Eli oikein huollettuina varsinkin kalliimmat vehkeet näyttää todenmukaiset lukemat.
Tähän jälkimmäiseen boldattuun lauseeseen nimenomaan haluaisin vahvistuksen. Jos kysyn myymälästä niin tietenkin myyjä kehuu tuon maasta taivaaseen ja kuinka laitetta on testattu poliisin vastaavan mittarin kanssa ja oli jopa tarkempi.

Joskus olen nähnyt noita promillemittaritestejä TM:ssä tai jossain, onkohan nyt ollut? Eikä siinä mitään - voinhan mä tuommoista aina välillä kalibroidakin jos tosiaan laite vaan on luotettava.
Viinaa sinne kai pitää aina välillä tiputtaa - vai kuinkahan se kalibrointi tehdäänkään?
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kun netistä tilatessa on toimitusvaihtoehtoina Deutsche Post Euro Express ja United Parcel Service UPS, niin kumpiko noista kannattaa valita? Mitä eroa noilla on käytännön kannalta? Eli esim. tuleeko lähimpään postiin vai kotiovelle jne?
 

J.Petke

Jäsen
Onko järkevää sanoa itsensä irti ennen lomaa? Jos minulla alkaa ensi viikolla 3 viikon kesäloma ja sanoisin itseni irti perjantaina niin enkö ole kuitenkin oikeutettu saamaan myös normaalin palkan tuolta kolmelta viikolta? Irtisanomisaika minulla on 2 viikkoa. Vai pitääkö vetkuttaa hommaa siten, että on tuota lomaa 2 viikkoa jäljellä?

Miten menee lomaraha joka maksetaan siis tämän kuun palkan yhteydessä.
 
Viimeksi muokattu:

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun netistä tilatessa on toimitusvaihtoehtoina Deutsche Post Euro Express ja United Parcel Service UPS, niin kumpiko noista kannattaa valita? Mitä eroa noilla on käytännön kannalta? Eli esim. tuleeko lähimpään postiin vai kotiovelle jne?

Eiköhän Deutsche Post tule perille täkäläisen postin eli Itellan kautta, eli lähetys saattaa jäädä paikalliseen postikonttoriin odottamaan noutoa jos on iso paketti eikä mahdu postiluukusta sisään tai postilaatikkoon. UPS:n kautta tulee kotiovelle asti.

Toki pitäisi myös olla kotona kun upsin kaveri tulee, tai ilmoittaa sinne vaihtoehtoinen toimitusosoite että paketti tulee esim. työpaikalle.

Tai no, riippuu vielä missä päin asut, jossain tapauksissa tulee UPS:nkin paketit loppumatkan postin kautta, mutta ne on sitten hieman pienempiä ja syrjäisempiä alueita.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Onko täällä joku ihminen, joka onnistuisi linkittämään tänne Pate Mustajärven "Rakastellaan"- biisiä. Youtubesta sitä ei löydy! Tää olis pakko löytää.
 

Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko järkevää sanoa itsensä irti ennen lomaa? Jos minulla alkaa ensi viikolla 3 viikon kesäloma ja sanoisin itseni irti perjantaina niin enkö ole kuitenkin oikeutettu saamaan myös normaalin palkan tuolta kolmelta viikolta? Irtisanomisaika minulla on 2 viikkoa. Vai pitääkö vetkuttaa hommaa siten, että on tuota lomaa 2 viikkoa jäljellä?

Miten menee lomaraha joka maksetaan siis tämän kuun palkan yhteydessä.

Tottakai ansaitut lomat+ lomarahat on maksettava. Ei tällä ole mitään tekemistä sen kanssa milloin irtisanoutuu. Lomat on ansaittu ja jos irtisanoutuu ennen kuin pitää ne, maksetaan korvaus rahana. Miten ja milloin lomapalkka ja lomarahat maksetaan sovitaan yleensä irtisanoutumisesn yhteydessä.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko joku pessyt noita SodaStream pulloja pesukoneessa? Ohjeessa sanotaan, että ei saa pestä, mutta mitä sitten jos pesen silti?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Onko joku pessyt noita SodaStream pulloja pesukoneessa? Ohjeessa sanotaan, että ei saa pestä, mutta mitä sitten jos pesen silti?
Mörökölli sinut vie.

Ei vaan, eikös ne ole ihan tavallista lasia? Anna mennä vaan.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Mörökölli sinut vie.

Ei vaan, eikös ne ole ihan tavallista lasia? Anna mennä vaan.

Muovia nuo pullot taitavat kyllä olla. Tuskin nuo miksikään konepesussa menevät, mutta varminta lienee kuitenkin nähdä se vaiva ja pestä pullot käsin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös