Onko palstatovereilla kokemuksia tai tietoa ebayn huutokauppa sivustosta? Onko kuinka luotettavaa tilailla, miten maksut hoidellaan ja onnistuuko tilaus suomeen ilman mielettömiä postimaksuja? Kiitoksia mahdollisesta avusta jo etukäteen!
Sanoisin, että aina kannattaa tarkistaa myyjän saamat palautteet. Niistä yleensä selviää aika hyvin, että onko kyseessä luotettava myyjä. Tosin niissäkin kannattaa pitää tervejärki mukana, koska nuo jotka tekevät kauppaa ihan ammatikseen tuppaavat pyytämään tyytymättömiä asiakkaita antamaan positiivista palautetta.
Itselläni oli tähän liittyen ensimmäinen huono kokemus, kun tilasin tyttöystävälle juoksukengät. Myyjä ilmeisesti tajusi vasta kaupat tehtyään, että näitä ei löytynytkään varastosta. No, antoivat minulle jonkun tekosyyn tyyliin "kengät vahingoittunut varastoitaessa, eikä valitettavasti voida lähettää". No, ei siinä, ei tuo minun maailmaani kaatanut kun rahatkin tietenkin palautettiin, negatiivisen palautteen kuitenkin jätin. Tästä seurasikin sitten kuukauden sisään n 15 yhteydenottoa, kun pyysivät muuttamaan palautteen. Ensin tarjosivat 20 % alennuksen ja myöhemmin 40 % alennuksen. Ajattelin olla reilu ja sanoin, että koska alennusta tarjoavat, niin voin muuttaa neutraaliksi palautteen, mutta en positiiviseksi. Tämä lopulta kävi myyjälle, mutta ei ilmeisesti kovin tyytyväinen ollut.
Tämä nyt on toki yksittäistapaus, itselläni on n. 50 kauppaa tehtynä Ebayn kautta ja aina olen tuotteen saanut ongelmitta. Eli kannattaa palautteita seurata ja Paypalilla maksaa, jos mahdollista.