Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 981 838
  • 47 171

Rocco

Jäsen
Sori, tyhmä kysymys, mut mikä oli Neuvostoliiton kokoonpano 1970 Tukholman MM-kisoissa? En edes osaa etsiä...

Goaltenders: Viktor Konovalenko, Vladislav Treťjak.
Defencemen: Vitalij Davidov, Valerij Vasiljev, Alexander Ragulin, Vladimir Lutčenko, Igor Romiševskij, Jevgenij Paladjev, Valerij Nikitin.
Forwards: Boris Michajlov, Vladimir Petrov, Valerij Charlamov, Vladimir Vikulov, Viktor Populanov, Anatoli Firsov, Alexander Maltsev, Vjačeslav Staršinov, Jevgenij Mišakov, Alexandr Jakušev, Vladimir Šadrin, Vladimir Šapovalov.
Coaches: Arkadij Černyšev, Anatolij Tarasov.

Löytyi helposti Wikipediasta.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En ole pitkään aikaan saanut sushia tehtyä ja minulla on ollut jääkapissa ainakin puolivuotta avattuna pullo viinietikkaa ja purkki inkiväärejä, kummassakin sanotaan että avattuna käytettävä 4 viikossa. En pienellä maistelulla havainnut niissä mitään erikoista, vieläkö noita voisi käyttää?
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
En ole pitkään aikaan saanut sushia tehtyä ja minulla on ollut jääkapissa ainakin puolivuotta avattuna pullo viinietikkaa ja purkki inkiväärejä, kummassakin sanotaan että avattuna käytettävä 4 viikossa. En pienellä maistelulla havainnut niissä mitään erikoista, vieläkö noita voisi käyttää?

Rohkeasti vaan käyttämään. Olen huoletta käyttänyt paljon vanhempaakin viinietikkaa ja hengissä olen. Purkki-inkävääriä? Jauhettua maustetta kenties, jos on, niin käyttää vaan vähän enemmän.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
En ole pitkään aikaan saanut sushia tehtyä ja minulla on ollut jääkapissa ainakin puolivuotta avattuna pullo viinietikkaa ja purkki inkiväärejä, kummassakin sanotaan että avattuna käytettävä 4 viikossa. En pienellä maistelulla havainnut niissä mitään erikoista, vieläkö noita voisi käyttää?

Ainakaan viinietikka ei menen pahaksi vielä tuossa ajassa edes huoneenlämmössä. Ainakaan minä en ole maistanut mitään ihmeellistä tai sairastunut.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Löysin kellarista vanhan avaamattoman 5 l oluttynnyrin, siinä on päiväys 2/2009 uskoltaako tuota vielä juoda vai meneekö maha kuralle?

Kannattaa testata, mausta kyllä huomaa huomaa onko juomakelpoista, jotkut oluet kestävät vuosien säilytystä ja jopa paranevat ajan kanssa (tiettyyn pisteeseen asti) mutta tässä on kysymys varmaan vaaleasta lagerista joka ei välttämättä noin paljon päiväyksen ylittäneenä ole enää kovin herkullista.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Löysin kellarista vanhan avaamattoman 5 l oluttynnyrin, siinä on päiväys 2/2009 uskoltaako tuota vielä juoda vai meneekö maha kuralle?

Kyllä sinä sen mausta huomaat heti. Ota pienet siivelöt ja jos ei maistu mitenkään oudolle niin kärsii kyllä juoda. Mutta jos on jotain outoa sivumakua niin en suosittele, voi ainakin herkemmällä vetää pakin sekaisin. Minä löysin tässä kaapin perukoilta pari olutpulloa joissa oli päiväys pari kuukautta yli, ja maistuivat kyllä niin hirveälle että ei tehnyt mielikään juoda maistiaisia enempää.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Eräs tuttavani juo säännöllisesti ylivuotista Karhua. Säilöö niitä siis vuoden yli päiväyksen. Väri tummenee ja maku muuttuu sellaiseksi mämmiä muistuttavaksi. Minulta jäisi juomatta, mutta tuskinpa tuollainen alkoholipitoinen juotava muuttuu sen haitallisemmaksi terveydelle, kuin on jo alunperin.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Löysin kellarista vanhan avaamattoman 5 l oluttynnyrin, siinä on päiväys 2/2009 uskoltaako tuota vielä juoda vai meneekö maha kuralle?

En missään nimessä suosittele juomaan sitä. Voin toimittaa sen puolestasi asiankuuluvaan paikkaan hävitettäväksi.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Goaltenders: Viktor Konovalenko, Vladislav Treťjak.
Defencemen: Vitalij Davidov, Valerij Vasiljev, Alexander Ragulin, Vladimir Lutčenko, Igor Romiševskij, Jevgenij Paladjev, Valerij Nikitin.
Forwards: Boris Michajlov, Vladimir Petrov, Valerij Charlamov, Vladimir Vikulov, Viktor Populanov, Anatoli Firsov, Alexander Maltsev, Vjačeslav Staršinov, Jevgenij Mišakov, Alexandr Jakušev, Vladimir Šadrin, Vladimir Šapovalov.
- - -

Yksi maailmankaikkeuden parhaista joukkueista aikoinaan; tuohon porukkaan ei mikään NHL-maajoukkue olisi voinut tehdä loveakaan. Mieltä lämmittää nostaa tuo esille vaikken mikään TOJ-fani ole.

Konovalenko oli wanhan tyylin veskari, hyvä kun Saken mittainen mutta pippurinen veskari. Yhtä musta murjaani kuin Sakke on vaalea. Tretjak oli silloin vielä ihan junnu, ja omasta mielestäni Tretjak on täysin yliarvostettu veskari. Oli vaan niin f**in´hyvä joukkue edessä ja kun mittaa oli eri tavalla kuin Konovalenkolla niin ei tarvinnut kuin seistä maalin edessä. Aivan kuin vähän myöhemmin Tapparan Ana Leppänen, jolle piti nosturi hankkia jos sattui maihin menemään. Enivei, samoihin aikoihin Konovalenkoa ehkä paremmat veskat MM-skaboissa olivat Vladimir Dzurilla (CZE), Honken Holmqvist (SWE) ja tietenkin Upi Ylönen. Joukkueet vaan veskareiden edessä olivat kovin eri tasoiset.

Davidov oli ihan sairas luunmurskaaja, ei hymyn häivää, ikinä. Aika pienikokoinen ja -luinen mutta ilkeä. Ragulin taas veteli koollaan, junnut voisi kuvitella Jeltshinin jäällä. Lutshenko tyylikäs Reksan tyylinen pakki.

Hyökkäys oli sitten murhaavaa. Mihailov-Petrov-Harlamov pyöritti vuosikausia muita jengejä ihan miten halusi. Tukholmaan oli vna -69 tullut mukaan muudan Aleksandr Maltsev ja vuotta myöhemmin oli Maltsevin kisat, ihan mahoton taituri. Firsov loistava, vähän Ville Peltosmainen tyyppi ja Starshinov päällekatsojana.

Kaiken kaikkiaan taisi Neuvostoliitolla olla juuri silloin, 69 ja 70, ylivoimaisimmat joukkueet kuin koskaan MM-tasolla. 70-luvulla sitten Tsekkoslovakia alkoi nousta esiin, ja voittikin N-liiton. Ja maalissa oli Tretjak...
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ässät
Osaako joku palstalainen kertoa mikä on nykyään grammahinnaltaan halvinta sätkätupakkia? Itse olen aikoinaan siirtynyt Bonukseen, koska tuo oli silloin edullisin merkki. Nyt kuitenkin pakkauskoot ovat pienentyneet ja hinnat nousseet eri tupakkaverojen takia, joten alkoi mietityttämään onko tuo enää halvinta? Bonuksen maksitopassa näyttäisi olevan nykyään 42 grammaa (mitä vittua? 50 siinä pitäisi olla?) ja hinta on 5€ (ja sekin oli jotain 4 euroa kun viimeksi olen asiaan huomiota kiinnittänyt). Grammalta tuo siis kustantaa 11,9 senttiä. Minkä hintaisia esimerkiksi Chesterfield tai Pall Mall ovat?
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ragulin taas veteli koollaan, junnut voisi kuvitella Jeltshinin jäällä.

Eipäs dissata yhtä kaikkien aikojen suosikkiani! Uskomattoman taitava jääkiekkoilija ja hurmaava persoona. Pääsin joskus 70-luvun alussa seuraamaan universiadien harjoituksia ja seisoin silmät palaen kahdenkymmenen sentin päässä Ragulinista. Ah!

Niin ja soitti nuorena myös klassista musiikkia :)
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Tapailen usein musiikkia kuunnellessani sävelkuvioita sormillani, ainakin silloin kun sormet kompin naputukselta joutavat. Aloin hiljakkoin miettiä jonkinlaisen kiiboordin hankintaa ja mitä enemmän asiaa ajattelen, sitä paremmalta ajatus tuntuu.

Olisiko palstan musiikkimiehillä vinkkiä millaiseen värkkiin erittäin aloittelevan näppäilijän kannattaisi sortua? En ole vaihtoehtoihin tarkemmin perehtynyt, mitä nyt totesin, että ammattilaisten laitteet ovat tässäkin lajissa hinnoissaan.

Olettaisin, että nykyaikaisilla syntikoilla on pääsääntöisesti mahdollisuus kuunnella musiikkia ja samaan aikaan yrittää suoltaa omia sointuja pintaan. Olenko oikeassa?

Osaisiko joku suositella kohtuuhintaista laitetta tällaiseen tarkoitukseen? Isoja summia en ole valmis ainakaan alkuvaiheessa sijoittamaan, mutta joitain satasia ehkä.

Saat soitettua musiikin päälle millä vaan soittimella, josta lähtee ääni. Sitä vasoin jos haluat sekä musiikin että oman soittosi(musiikkia sekin, heh.) samasta kaiuttimesta/kuulokkeista ulos täytyy sinulla olla sovivat laitteet, muutkin kuin soitin.

Koska olen itse pääasiassa perehtynyt VAIN koskettimien soittamiseen, saa joku halutessaan tarkentaa tuota ällistyttävän ympäripyöreää vastausta, jonka informaatioarvo on aika lähellä nollaa.

Itse siis laitan musan päälle ja kilkutan akustisella pianolla päälle...
 

Fordél

Jäsen
Nyt pitäs laittaa sohva suht lämpimään varastoon säilytykseen. Sohva pitäisi muovittaa, mutta tuli mieleen, että pitääkö sille jättää jotain ilmanottoaukkoja, jotta ilma kulkisi eikä homehdu vai pitääkö juuri olla tiivis ettei kosteus ym. pääse sisään?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Nyt pitäs laittaa sohva suht lämpimään varastoon säilytykseen. Sohva pitäisi muovittaa, mutta tuli mieleen, että pitääkö sille jättää jotain ilmanottoaukkoja, jotta ilma kulkisi eikä homehdu vai pitääkö juuri olla tiivis ettei kosteus ym. pääse sisään?
Jos varasto on lämmin ja kuiva, riittää ihan pressulla peittely. Sen pitäisi estää irtolian osuminen sohvaan. Missään nimessä en vetäisi tiiviisti muovin sisälle.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Enpä tiennyt mihin muuhunkaan ketjuun tätä laittaa, mutta kysynpä nyt.

Elikkä tosss marraskuun puolessa välissä olen menossa naisystäväni kanssa Tukholmaan ja ajateltiin sietä katsella myös vauvanvaatteita/tarvikkeita tulevaa esikoista varten.

Elikkä osaako joku kertoa missä päin Tukholmassa on vauvaliikkeitä? Onko yhtään lähellä satamaa? Minkänimisiä?
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Onko kellään käyttökokemuksia sellaisesta laitteesta jolla voi kotona kätevästi väsää vissyä? Vituttaa raahata kaupasta kotiin kun kulutus on luokkaa 15-20 litraa viikossa. Lisäksi tyhjien raahaaminen takas kauppaan riipii.

Soda stream tms.? Sellainenko se on?
 

J.Petke

Jäsen
Onko kellään käyttökokemuksia sellaisesta laitteesta jolla voi kotona kätevästi väsää vissyä? Vituttaa raahata kaupasta kotiin kun kulutus on luokkaa 15-20 litraa viikossa. Lisäksi tyhjien raahaaminen takas kauppaan riipii.

Soda stream tms.? Sellainenko se on?

Kyllä Soda Sreamer. Toimii hyvin ja kannattava ostos on ollut. Itse käytän noita puolen litran pulloja minkä olen havainnut sopivaksi kooksi noin esim. ruokaillessa. Mitään makuja en käytä vaan hapotan aina kylmää vettä. Hiilihappopullot maksavat 10€ kun palautat samalla tyhjän pullon. Gigantissa maksaa halvin laite joku 70€ enkä ole ikinä nähnyt kalliimpiin mitään isoa eroa muussa kuin muotoilussa.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Onko kellään käyttökokemuksia sellaisesta laitteesta jolla voi kotona kätevästi väsää vissyä?

Gigantissa maksaa halvin laite joku 70€ enkä ole ikinä nähnyt kalliimpiin mitään isoa eroa muussa kuin muotoilussa.

Meille tais laite irrota hintaan 49euroa Prismasta tms. Muistaakseni kalliimmissa laitteissa on vaan erilainen muotoilu ja mukana tulee ehkä useampi pullo tai jotain. Hyviä limsoja tuolla vääntää, mutta vissyt ostan pääsääntöisesti edelleen valmiina versioina kaupasta.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja mitä, jos shufflea kokeilisi vaimon applessa. Voiko sen jälkeen enää käyttää windows-koneessa?

Tämän on pakko olla jotain maagista enigma-viestiä. Kokeile nyt nopeasti sitä shuffleasi siellä vaimon applessa. Voi olla, että saisit samalla itsekin. Mutta sitten windows-koneessa? Älä ainakaan vaimolle kerro...
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Meille tais laite irrota hintaan 49euroa Prismasta tms. Muistaakseni kalliimmissa laitteissa on vaan erilainen muotoilu ja mukana tulee ehkä useampi pullo tai jotain. Hyviä limsoja tuolla vääntää, mutta vissyt ostan pääsääntöisesti edelleen valmiina versioina kaupasta.

Täällä taas silloin harvoin kun limua juodaan, niin se ostetaan kaupasta. Muuten hapotetaan vedet itse. Joskus heitän joukkoon tilkan sitruunan mehua ihan vaihtelun vuoksi. Ja joulunaikaan kanelitanko ja omena siivun pullon sisään ja jääkaappiin tekeytymään.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Veikkauksen Rastipekka ei yllättäen toimi. Onko netissä muuta tapaa tarkastaa harava? En osaa niitä manuaalisesti tarkastaa eikä mulla ole sitä lehtistäkään.

On niin rapsakka voitonjako, että huvittaisi tarkistella vaikkei olekaan haravassa kuin 11 oikein. On tuo ennenkin pitänyt hajoituksen ja nythän tuolla saisi yli tonnin, jos sattuisi kestämään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistä Hgin kolkasta mahtaisi löytyä vanhoja sanomalehtiä? Siis sellaisia kulahtaneen ja vanhan näköisiä, joissa ei ole esim. värikuvia. Pari divaria ja kirppistä on koluttu, eikä jälkeäkään moisista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös