Sekalaista keskustelua, suuria tunteita, painimista ja vääntämistä Oulun Kärpistä

• 597 202
  • 2 661

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Katson tässä hotellilla Sparta Prahan ja Färjestadin peliä. Ihan oma tuntuma on, että Kärpät on paljon takamatkalla fyysisessä pelissä . Samaa olin näkevinäni Sveitsin turnauksessa. Kun esimerkiksi muutama vuosi sitten SM-liiga koettiin fyysisemmäksi kuin vaikka Ruotsin Elitserien. Minusta tämä aspekti on kääntynyt päälaelleen viime vuosina. Kamppailupelaaminen- siinä yksi Kärppien ongelma. Tämä nyt minun näkemys.
Kärpät oli takavuosina Jalosen ja Marjamäen eka visiitillä Euroopan kärkiseuroja melkein kaikessa. Sitten Kärppien piti olla Euroopan paras kasvattajaseura. Noh, molemmat "tavoitteet" ovat karanneet Kärpiltä. Vähän sellaista eloonjäämiskamppailua Virkkusen ja Mäntymaan johdolla nyt on käynnissä. Hyvä, että ollaan kilpailukykyisiä edes omassa liigassa. Juniorikasvattajanakin on Kärpät menettäneet otetta.

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
4. sija vain 9p päässä, mutta useampi joukkue pitäisi ohittaa. Käytännössä ohi pelejä ei saisi tulla ja keskinäiset yläpuolella olevia vastaan pitäisi hoidella. Toisaalta kaikki on omissa käsissä.

Perjantaina käytännössä ”pakkovoitto” kun heti K-Espoo vastassa.

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
4. sija vain 9p päässä, mutta useampi joukkue pitäisi ohittaa. Käytännössä ohi pelejä ei saisi tulla ja keskinäiset yläpuolella olevia vastaan pitäisi hoidella. Toisaalta kaikki on omissa käsissä.

Perjantaina käytännössä ”pakkovoitto” kun heti K-Espoo vastassa.

Hirmuisella raivolla ja draivilla tuo olisi saavutettavissa tuolla rosterilla. Ongelma on kuitenkin se, että välillä joukkue on tyytyväinen tekemisiinsä ja tappioita tulee.

Janatuine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
Kärpät järjestävät joulukuussa -26 ulkoilmaottelun:

Todennäköinen päivämäärä 12.12.2026 ja vastassa HIFK. Pelipaikkana Pakkalan tekojää, jonne tavoitellaan oululaisten palloilutapahtumien ennätysyleisöä (15000+).

Tapahtuma huipentaa Oulun kulttuuripääkaupunkivuoden sekä Kärppien 80-vuotisjuhlakauden.

Toivottavasti katsomo on hereillä ja huutaa yhtenä laumana "KIEKOLLA PELAAMINEN ON KIELLETTY"

19465

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Havun Potkukampanja
Vitutus alkaa hiljalleen vaihtua apatiaan. Tottakai edelleen vituttaa ja syö miestä se, mihin tämä seura on mennyt ja miten mistään ei ikinä tule mitään, mutta tavallaan kohtalo on jo hyväksytty.

Olen jo hyväksynyt sen, että Havu valmentaa kauden loppuun ja tuskin kesälläkään mitään suurta puhdistusta nähdään. Eikä edes vituta tai harmita kauden loppuminen. Se tuntuu jopa vapautukselta tästä tuskasta.

Oloa on vaikea edes kuvailla. Todella pettynyt ja särkynyt. Kärpät on minulle niin rakas seura, että tämän kaltainen alasajo tuntuu oikeasti suoralta hyökkäykseltä minua kohti.

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tekstisi voisi olla kuin minun kirjoittamani. Tämä on oikeasti henkisesti aivan h**vetin raskas tilanne kun rakastamani seura tarpoo pelillisesti syvässä alhossa eikä ketään asioista päättävää tunnu asia kiinnostavan vaan annetaan yhden puhuvan pään (Myllykoski) lasketella latteuksia ja muuten vetäydytään kuplaan suojaan jossa ollaan immuuneja kaikelle minkä jokainen näkee. Itsellänikin suurin tunnetila on tällä hetkellä apatia ja jopa hienoinen masennus. En tällä nyt tarkoita psykiatrisen sairauskirjon piiriin kuuluvaa masennustilaa mutta kyllähän tällä hetkellä yleisvireys on pahasti alavireinen. Sinällään tämä on naurettavaa että 48-vuotias vanha ukko tuntee tällä lailla jääkiekkojoukkueen takia mutta minkäs mahtaa kun kyseessä on ollut enemmän tai vähemmän (yleensä enemmän) tärkeä asia jo vuodesta 1983 lähtien. Yleensä tässä vaiheessa jo alkaa odottelemaan kevään pudotuspelejä ja miettimään eri vaihtoehtoja, mutta tällä hetkellä ainoa toive on se että kerätään sen verran pisteitä että vältetään playoutit. Se voisi olla niin suuri isku vasten kasvoja että sitä voisi olla vaikea kestää liigakarsinnoista nyt puhumattakaan. Onneksi ainakin tuo Pelicans vaikuttaa olevan liki yhtä sekaisin kuin me joten pieniä toiveita sen asian suhteen on. Pelit seurataan loppuun asti ja toivotaan joka ottelussa parasta mutta tällä hetkellä playoff-kevät 2025 tuntuu kaukaiselta asialta. Tiedostan sen, ettei valmentajanvaihdosta ole odotettavissa tämän kauden aikana, toivottavasti edes kauden päätyttyä tehdään väistämättömät johtopäätökset.

Kärpät on minulle niin rakas seura, että tämän kaltainen alasajo tuntuu oikeasti suoralta hyökkäykseltä minua kohti.

Niin tuntuu minullakin. Ja mikäli vastuuhenkilöitä tulee vastaan niin en epäröi kysyä miksi tämän annetaan tapahtua.

Julma#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Se on valitettava tosiasia, että koska kannattajan ja seuran väen prioriteetit Kärppien suhteen ovat niin kaukana toisistaan, tervein ja rationaalisin (mikäli sitä sanaa voi urheiluseuran kannattamisen yhteydessä edes käyttää) ratkaisu jokaisen kannattajan hyvinvoinnille on parhaansa mukaan lakata välittämästä.

Kannattaa käyttää Kärppien seuraamiseen käytetty energia esim. oman, läheisten tai kavereiden elintason parantamiseen, sillä se on selvästi toimistollakin ainoa prioriteetti: mikään muu ei selitä nykyistä toimintamallia. Ja ei siinä mitään, ihmisiähän me kaikki ollaan, mutta jossain vaiheessa maksavan asiakkaan silmään kusemisen pitäisi teoriassa kostautua markkinatalouden lainalaisuuksien mukaan - paitsi jos kyseessä on niin iso monopoli vailla varteenotettavia kilpailijoita, että siihen on varaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy