Sekalaista keskustelua, suuria tunteita, painimista ja vääntämistä Oulun Kärpistä

  • 592 891
  • 2 650
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka
Osaako joku sanoa moneltako Kärppien pelipäivän aamujäät.
Raksilan varauskalenterissa varattu kaks aikaa. 9.15-10.00 ja 10.15-11.30.
Toinen aika varmasti tepsille jos tarviivat. Veikkaisin että myöhempi aika kärppien. Ainaki arkena treenaavat tuohon aikaan.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, tehtaan takuu
Ainiin, Pokkahan pelasi taas numerolla 21. Kotipaidassa kakkonen oli jo Töpseleitä vastaan.

Huollolle ja paitatoimittajalle kenkää. Ja Postille.

Ei niinkuin todellakaan voi olla näin vaikeata ja hidasta.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, tehtaan takuu
Miksi huollolle kenkää?
Ihan varulta on hyvä antaa heillekin kenkää, jos on esim unohtunut tilata vieraspaita Pokalle. Syyllinen on löydyttävä, syyttömien kärsimyksen nojallakin.
 

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ihan varulta on hyvä antaa heillekin kenkää, jos on esim unohtunut tilata vieraspaita Pokalle. Syyllinen on löydyttävä, syyttömien kärsimyksen nojallakin.
Samaa mieltä. Joku tästä on saatava vastuuseen. Toki joukkueenjohtajan hommiahan nuo paitojen tilaamiset on, eli onko se sitten yhä nykyään Hilli? Tietysti hyvä selvittää myös se, että onko huolto edes koittanut ommella mihinkään aiempien kausien paitaan nimeä ja mainoksia. Mielestäni tuo on vähintä, mitä voi tehdä. Tuskin kukaan edes huomais yhtä vähän erilaista paitaa.
 

nihilisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Juventus
Ihan varulta on hyvä antaa heillekin kenkää, jos on esim unohtunut tilata vieraspaita Pokalle. Syyllinen on löydyttävä, syyttömien kärsimyksen nojallakin.
Jos ihan varalta annettaisiin kaikille vaan kenkää hallikuuluttajaa myöten niin saataisiin syyllinenkin 100 % varmuudella ulos.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Kärpät järjestävät joulukuussa -26 ulkoilmaottelun:


Todennäköinen päivämäärä 12.12.2026 ja vastassa HIFK. Pelipaikkana Pakkalan tekojää, jonne tavoitellaan oululaisten palloilutapahtumien ennätysyleisöä (15000+).

Tapahtuma huipentaa Oulun kulttuuripääkaupunkivuoden sekä Kärppien 80-vuotisjuhlakauden.
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Raksila on kyllä liikenteellisesti niin haastava paikka tällaisia suurtapahtumia ajatellen, että morjes, todella hankala kuvitella yhtäkkiä liikenteellisesti sujumattomammin toteutettua paikkaa Oulussa entä Raksila! Todella hienoa että tällainen tapahtuma suunnitteilla ja vastustajana HIFK, no offense. Mutta koska jokaisen putkiaivo-Jonnen pitää päästä paikalle omalla autolla pysäköimään miten sattuu, tästä on tulossa taas yks niitä päiviä kun hieman Shakespearea mukaellen sitä miettii että lähteäkö vai eikö lähteä, kas siinäpä pulma.

Todella toivon että uutta kauppa-aluetta kaavoitettaessa jo otettaisiin huomioon paremmin alueen liikenteelliset haasteet. Etenkin kun alueelle tuleva monitoimiareena sekä hamassa tulevaisuudessa toiveissa siintävä matkakeskus pitävät alueen kiireisenä myös vuosikymmeniä eteenpäin.

Teknologiakaupunki Oulu, kulttuuripääkaupunki Oulu. Silti valitettavan monessa asiassa, etenkin toteutuksessa, useat kaupungit ovat meitä huomattavasti edellä!
 

Angelo Bronte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & Luleå HF
Raksila on kyllä liikenteellisesti niin haastava paikka tällaisia suurtapahtumia ajatellen, että morjes, todella hankala kuvitella yhtäkkiä liikenteellisesti sujumattomammin toteutettua paikkaa Oulussa entä Raksila!
En kyllä todellakaan pysty allekirjoittamaan tätä. Mikä tahansa keskustan liepeillä oleva alue ruuhkautuisi siitä automäärästä, mikä esim. nykyisiä ottelutapahtumia varten Raksilaan kerääntyy. Raksilan etu on lähellä olevat moottoritien rampit, joita kautta ruuhka suhteellisen nopeasti purkautuu. Iso ongelma on se, että Oulussa omalla autolla otteluun tuleminen on valitettavan monelle automaatio, eikä julkista liikennettä pidetä vaihtoehtona.
 

Vyuola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Roki
En kyllä todellakaan pysty allekirjoittamaan tätä. Mikä tahansa keskustan liepeillä oleva alue ruuhkautuisi siitä automäärästä, mikä esim. nykyisiä ottelutapahtumia varten Raksilaan kerääntyy. Raksilan etu on lähellä olevat moottoritien rampit, joita kautta ruuhka suhteellisen nopeasti purkautuu. Iso ongelma on se, että Oulussa omalla autolla otteluun tuleminen on valitettavan monelle automaatio, eikä julkista liikennettä pidetä vaihtoehtona.
Äkkiseltään parempaa paikka tuolle touhulle en Oulusta keksi, jos ei lähdetä jonnekki päin maakuntaa..

Tuo ruuhkautuminen (ja liikenteen tukkeutuminen) on myös idioottien käsialaa. Täällä(kään) ei tunnuta ymmärtävän, että jos et mahdu kaistalle, risteysalueen ulkopuolelle valoista etenemään, et silloin mene. Risteysalueet suuntaan ja toiseen täynnä autoja, kun kaikilla on niin saatanan kiire.
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
En kyllä todellakaan pysty allekirjoittamaan tätä. Mikä tahansa keskustan liepeillä oleva alue ruuhkautuisi siitä automäärästä, mikä esim. nykyisiä ottelutapahtumia varten Raksilaan kerääntyy. Raksilan etu on lähellä olevat moottoritien rampit, joita kautta ruuhka suhteellisen nopeasti purkautuu. Iso ongelma on se, että Oulussa omalla autolla otteluun tuleminen on valitettavan monelle automaatio, eikä julkista liikennettä pidetä vaihtoehtona.

Seuraavalla kerralla Kajaanintiellä matkalla moottoritielle laskepa varsin monetko liikennevalot ja montako autoa niistä pääsee kerralla! Välkkylään tuli vielä yhdet liikennevalot lisää. Marketeilta pääsy Kajaanintielle on yhtä mutkaa ja liikennevaloa, kuten monet muut alueen parkkipaikat ja niiltä pois pääsyt.

Moni muu alue ei ole liikenteellisesti niin ahdas kuin Raksila. Moni muu alue Oulussa kestää samat automäärät Raksilaa huomattavasti paremmin mm. älykkäiden liikennevalojen ansiosta. Tästä ihan turha inttää.
 

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Moni muu alue ei ole liikenteellisesti niin ahdas kuin Raksila. Moni muu alue Oulussa kestää samat automäärät Raksilaa huomattavasti paremmin mm. älykkäiden liikennevalojen ansiosta. Tästä ihan turha inttää.
Väittäisin, että inttäminen loppuu välittömästi, kun annat alkuun vaikkapa ihan vaan kaksi tai kolme esimerkkiä.
 

Vyuola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Roki
Moni muu alue ei ole liikenteellisesti niin ahdas kuin Raksila. Moni muu alue Oulussa kestää samat automäärät Raksilaa huomattavasti paremmin mm. älykkäiden liikennevalojen ansiosta. Tästä ihan turha inttää.
Ei ruveta inttämään, mutta ihan mielenkiinnosta, missä koet paremman paikan olevan vastaavalle tapahtumalle?
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ei ruveta inttämään, mutta ihan mielenkiinnosta, missä koet paremman paikan olevan vastaavalle tapahtumalle?

Toiveissa ei ole sen enempää siirtää tapahtumia pois Raksilasta, vaan kuten alkuperäisessä viestissäkin toivoin ottaa asiat huomioon uusien marketien kaavoituksessa. Kun vanhaa puretaan pois ja uutta rakennetaan tilalle, alueen muukin logistinen puoli olisi mahdollista laittaa kuntoon samalla kaistoja ja liittymiä leventämällä ja ylipäätään suroaviivaistamalla liikennetta ottamalla turhia mutkia pois matkasta.

Edellä toivottiin myös esimerkkiä. Marketeilta Teuvo Pakkalalle kohti Kainuuntietä valot on harvoin synkassa keskenään. Marketeilta pääsis vihreillä mutta Kainuuntien valot punaisella. Älyttömät liikennevalot ei tunnista ruuhkaa eikä painetta siellä missä sitä on eikä anna pitkää vihreää saati muitakaan etuisuuksia. Raksila on yksi harvoista alueista Oulussa jossa etuisuuksia ei saa mihinkään vuorokauden aikaan edes myöhässä aikataulustaan oleva paikallisliikenteen linja-auto! Jos liikennevalot ois enemmän synkassa keskenään, ruuhkat purkautuisi nykyistä nopeammin. Tähän toivottavasti tulee jatkossa muutos kun aluetta kehitetään rakentamalla uutta.


MUOKS: liikennevalojärjestelyillä saadaan jo paljon hyvää aikaan ulkoilmatapahtumaakin ajatellen, siihen mennessä edelläkuvatun kaltaisia isompia muutoksia tuskin nähdään.
 
Viimeksi muokattu:

Vyuola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Roki
Toiveissa ei ole sen enempää siirtää tapahtumia pois Raksilasta, vaan kuten alkuperäisessä viestissäkin toivoin ottaa asiat huomioon uusien marketien kaavoituksessa. Kun vanhaa puretaan pois ja uutta rakennetaan tilalle, alueen muukin logistinen puoli olisi mahdollista laittaa kuntoon samalla kaistoja ja liittymiä leventämällä ja ylipäätään suroaviivaistamalla liikennetta ottamalla turhia mutkia pois matkasta.

Edellä toivottiin myös esimerkkiä. Marketeilta Teuvo Pakkalalle kohti Kainuuntietä valot on harvoin synkassa keskenään. Marketeilta pääsis vihreillä mutta Kainuuntien valot punaisella. Älyttömät liikennevalot ei tunnista ruuhkaa eikä painetta siellä missä sitä on eikä anna pitkää vihreää saati muitakaan etuisuuksia. Raksila on yksi harvoista alueista Oulussa jossa etuisuuksia ei saa mihinkään vuorokauden aikaan edes myöhässä aikataulustaan oleva paikallisliikenteen linja-auto! Jos liikennevalot ois enemmän synkassa keskenään, ruuhkat purkautuisi nykyistä nopeammin. Tähän toivottavasti tulee jatkossa muutos kun aluetta kehitetään rakentamalla uutta.


MUOKS: liikennevalojärjestelyillä saadaan jo paljon hyvää aikaan ulkoilmatapahtumaakin ajatellen, siihen mennessä edelläkuvatun kaltaisia isompia muutoksia tuskin nähdään.
Tuossa ei tullut sellaista esimerkkiä mitä odotin, mutta ei se mittään!

Tuo Raksilan kaavoitus on vähän sellainen, että pitäis vetää koko puu-raksila jne sileäksi, että tuota vois tosissaan liikenteen puolesta enemmän muuttaa. Liikennejärjestelyitä tuohon markettien alueelle tullaan jonkun verran muuttamaan, mutta ei radikaalisti. Sen verran tuoreesti tuota Kajaanintietä ollaan mm laitettu nyt.

Valojen käytökseen vaikuttaa (niinku tiedät) joka suunnassa olevat suojatiet valoineen, ihmismassojen liikkuessa tuo ei helpota liikenteen sujuvuutta, kun suojateiden valot on käytännössä jatkuvalla syötöllä odottamassa vuoroa. Tällä hetkellä marketeilla vaikuttaa paljon myös se, että ihmiset, ketkä lähtee marketeilta Kajaanintietä 4-tielle tmv, pyrkii lähtemään paloaseman päästä, vaikka toisestakin päästä pääset Kajaanintielle. Jnejne. Aina vois olla asiat huonomminki.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, tehtaan takuu
Puhutaanko tässä siis puurosta vai vellistä feat Raksilan liikenne? Eli normi Kärppäpelistä 4-6k katsojia vai tuosta ulkoilmaottelusta?

Sellaista tilaa ei taida kaupunkialueelta löytyä elleikö 10-15 tuhannen ihmisen purkautuessa yhden tontin alueelta tulisi jonkinlaisia ruuhkia. Normi pelien aikaan en kyllä koe liikennettä/ruuhkia kovin isoksi ongelmaksi, toki itse kävelen hallille kun asun niin lähellä, mutta siinähän kerkeääkin katselemaan liikenteen soljumista paremmin "kärpäsenä katossa".

Eikös periaatteessa parkkeja autoille ole aika hyvin ripoteltu suht lähelle hallia? Ouluhallin parkin, hallin (ja uimhalllin) omat parkit sekä Raksilan markettien parkit? Ouluhallin parkilta todella helppo liittyä esim. Pohjantielle. Eikö tuoltakin pääse nykyään Huuhkajapuiston puolelta Professorinväylälle suoraan autolla? Joten sekään ei ole mikään pullonkaula Kajaanintielle?

Uudesta areenasta jos puhutaan, niin eiköhän tuonne "toivottaisi" ihmisten tulevan pääasiassa julkisislla/pyörällä kaupunkialueelta. Toki muualta tulevat sitten erikseen. Yksinkertaisesti 10k+ hallin yleisömäärälle ei voi keskusta-alueelle rakentaa parkkiksia tarpeeksi. Turusta sitten lisätiedot kuinka järkevää on rakentaa Suomessa tuohon Amerikkamalliin areena pellolle järkyttävine parkkisafalttihelvetteineen.
 
Viimeksi muokattu:

pussukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kärpät järjestävät joulukuussa -26 ulkoilmaottelun:


Todennäköinen päivämäärä 12.12.2026 ja vastassa HIFK. Pelipaikkana Pakkalan tekojää, jonne tavoitellaan oululaisten palloilutapahtumien ennätysyleisöä (15000+).

Tapahtuma huipentaa Oulun kulttuuripääkaupunkivuoden sekä Kärppien 80-vuotisjuhlakauden.
Todella hieno juttu! Eikös kuitenkin jo ensi kausi 2025-2026 ole virallinen Kärppien 80-vuotisjuhlakausi? Tuo ulkoilmapeli ajoittuu kaudelle 2026-2027 kun kyse on joulukuusta.

Ainakin Kärppien 70 vuoden ikää muistettiin kaudella 2015-2016 ja sanoisin että 60-vuotisjuhlakausi oli kaudella 2005-2006. Jälkimmäisestä toki en mene aivan takuuseen, mutta omituistahan tuo olisi jos nuo pyöreiden juhlat eivät noudattelisi samaa logiikkaa.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Todella hieno juttu! Eikös kuitenkin jo ensi kausi 2025-2026 ole virallinen Kärppien 80-vuotisjuhlakausi? Tuo ulkoilmapeli ajoittuu kaudelle 2026-2027 kun kyse on joulukuusta.

Ainakin Kärppien 70 vuoden ikää muistettiin kaudella 2015-2016 ja sanoisin että 60-vuotisjuhlakausi oli kaudella 2005-2006. Jälkimmäisestä toki en mene aivan takuuseen, mutta omituistahan tuo olisi jos nuo pyöreiden juhlat eivät noudattelisi samaa logiikkaa.

Jutusta tuon tosiaan poimin - Virkkunen sanoo Kalevassa näin:

”– Ajattelemme, että tämä on myös Kärppien juhlakauden (80 vuotta) päätöstapahtuma.”

Hyvä tarkennus, kyseessä ei siis juhlakausi vaan -vuosi.
 

Nosturi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Yllä ollut keskustelua missä ulkoilmaottelu pitäisi järjestää. Ei Oulussa ole kuin yksi paikka ja se on Raksila. Raksila sen vuoksi, kun siellä on jääpallo tekojää.
 

Koffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Katson tässä hotellilla Sparta Prahan ja Färjestadin peliä. Ihan oma tuntuma on, että Kärpät on paljon takamatkalla fyysisessä pelissä . Samaa olin näkevinäni Sveitsin turnauksessa. Kun esimerkiksi muutama vuosi sitten SM-liiga koettiin fyysisemmäksi kuin vaikka Ruotsin Elitserien. Minusta tämä aspekti on kääntynyt päälaelleen viime vuosina. Kamppailupelaaminen- siinä yksi Kärppien ongelma. Tämä nyt minun näkemys.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös