Jos nyt taustavaikuttajia tms. toimihenkilöitä nostaa esiin niin kyllä Junnon ohella myös Seppo Arposen nimi täytyy mainita, vaikka nyt ei toki samalla tavalla näkyvä hahmo ollutkaan.
Aina koetetaan nähdä syvemmälle kuin mitä nähdäänkään... Sen mitä minä tarkoitan, toivottavasti selviää tästä pienestä aikalaistarinasta.
Kaverini kanssa parannettiin maailmaa joskus -94 tai -95, ja juteltiin mm. Kärpistä syvällisiä. Kaverini kysyi, että kuka olisi se henkilö, joka pystyisi nostamaan Kärpät taas liigaan ja Kärpät yhtä suureksi kuin 80-luvulla? Pohdittiin varmaan nimiä Reijo Ruotsalainen, Hannu Aravirta, Sakari Pietilä jne., joista Aravirta oli silloin niin kiinni ensin Jokereissa ja sitten maajoukkueessa, ettei toivoakaan. Reksa oli mielessä varmaan vain pelaajalegendana, Pietilään emme varmaan uskoneet kumpikaan. Itselläni kun ei tullut parempiakaan nimiä mieleen, tokasin varmaan kaverille jossain vaiheessa "ettei kukaan" tai "joku jumala". Pystyin kyllä kuvailemaan, että minkälainen hahmo tuon Kärppien pomon pitäisi olla, mutta ketään konkreettista ei tullut mieleen. Kärpät Arposen johdolla jo pyristeli tuolloin kahleistaan eroon, mutta tarvitsi "vielä kirsikkaa kakun päälle", eli todellisen pomon ykkösveturiksi. Ketään nimeä ei vaan allekirjoittaneella tullut mieleen.
Sitten kun Kärpät nimittäessään Junnon toimariksi pudotti todellisen uutispommin v. 1996, mun piti soittaa kaverille, ja sanoa että nyt se Jumala tuli! Tiesin kyllä Junnon Kalpan ajoilta Kuopiossa ysärin alussa asuessani, mutta olin kyllä heti eka päivästä lähtien sitä mieltä, että juuri Juha Junno olisi oikea mies Kärppien ykkösveturiksi. Junno kyllä hoisi hommansa sataprossasesti, tai paremminkin 200%:sti!
Kaikki kunnia Seppo Arposelle, eikä mitään tämän enempää häneltä pois. Hänen ehdottomasti suurin ansio oli värvätä Juha Junno Kärppiin. En tiedä, että voiko hallituksen puheenjohtaja tehdäkään yhtään enempää kuin värvätä toimitusjohtajaksi erittäin pätevän henkilön, rauhoittaa yhteistyötahot ja alkaa laittamaan seuran taloutta kuntoon. Aikalaisena kuitenkin sanoisin, että Arponen vaikutti tuollain enemmän harmaalta eminenssiltä, taustavaikuttajalta kuten sanoit, Juha Junno oli päivästä yksi lähtien Kärppien ykkösveturi, joka kyllä on dominoinut suomalaista jääkiekkoa 15-20 vuotta.