Salming kirjoitti:Terve!
Tarvitsen apua, sillä haluaisin pelata legendaarista SJ3-peliä. Kyseessä on siis Ski Jump international 3 peli, jota tahkosin pikkupoikana tietokoneella. Pelissä oli 20 mäkeä, jotta kierrettiin maailmancup-tyyliin. Lisäksi tuossa oli Kukkulan kuningas-pelimuoto ainakin. Ihastuin pelin pelattavuuteen eniten. Grafiikat eivät ole mitkään ihmeelliset, mutta juuri tuo pelin yksinkertaisuus vetoaa minuun. Tässä on ilmeisesti pelin vanhat kotisivut (SJ3 - Ski Jump International v3 - The Official Home Page), mutta kun tuosta koittaa ladata peliä, niin ruutuun tulee jonkin sortin virheilmoitus. Käyttöjärjestelmänä minulla on Vista, joten onkohan niin, ettei tuo peli toimi enää näin uudessa järjestelmässä? Osaisiko joku neuvoa, miten ihmeessä saisin vielä kerran pelata tuota mahtavaa peliä, vai onko mahdotonta saada enää peli toimimaan nykypäivänä?
Tuosta etusivulta kun klikkaat tuonne SJ3 on 64-bit, niin minulla ainakin nuo lataukset toimivat samantien. Siella siis ohjeet kuinka ladata Dos-emulaattori DosBOX ja SJ3:n shareware-versio. Toimivuudesta Vistalla en tieda, kun kaytossa on iMac, mutta itse en virheilmoitusta saanut. Kokeile ihmeessa uudelleen. Siita en myoskaan tieda, etta toimiiko SJ3 32-bittisella Vistalla, mutta eipa kai tuota kokeillessa mitaan meneta? Onnea yritykseen! Itsekin tullut pelattua kyseista pelia, seka SJ2:ta melkoiset maarat nuorempana ja hauskaa oli! Olisi kylla mahtavaa kun noista saisi edes selainpelit tai jotain...
Kirjoittelin noin viime kesänä. Nyt on tuonne sivuille on tullut päivitys, ja latasin joulukuun alussa ilmestyneen "Ski Jump International v3.13 - Full Freeware Version". Asensin tuon koko höskän koneelleni, mutta nyt ongelmana on se, että miten saan tuon pelin auki ja pyörimään. Kun avaan tuon DosBoxin, niin pitääkö siihen kirjoittaa jotain komentoja, että peli lähtisi rullaamaan?
Yhteenveto: SJ3 - Download Area
Tuolta sivulta latasin ylimpänä olevan päivityksen, vai miksi tuota nyt kutsutaankaan. Asensin sen, mutta mitä seuraavaksi? Kiitoksia vain jo etukäteen, jos joku osaa auttaa. Käyttöjärjestelmänä mulla ei ole muuten enää Vista, vaan Windows 8.