CreaseMonkey
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Helsingin IFK
Mikä on se ottelu, josta Vesa Toskala kertoo Veikkauksen mainoksessa?
8.5.2006 pelattu San Jose Sharks - Edmonton OilersMikä on se ottelu, josta Vesa Toskala kertoo Veikkauksen mainoksessa?
Liiton miehet ajattelee, että hampaattomat ja muita iskuja kasvoihin saaneet naiset ei ole lajille eduksi. Omasta mielestäni naisillekin tulisi sallia samanlaiset kypärät kuin miehille jos haluavat.Miksi naisten pitää käyttää kokokasvosuojusta, mutta miesten ei?
Liiton miehet ajattelee, että hampaattomat ja muita iskuja kasvoihin saaneet naiset ei ole lajille eduksi. Omasta mielestäni naisillekin tulisi sallia samanlaiset kypärät kuin miehille jos haluavat.
Joo . Ei missään naiset saa pelata ilman kokosuojaa paitsi miesten sarjoissa. Tosin jos miehillä olisi häkki päässä niin tulisi paljon tuhoisia poikittaisia mailoja päähän ja olisi jopa vaarallisempaa kuin nykyään.Eli kv. liiton sääntö? Ei mitään logiikkaa. Minun mielestäni miehille saisi tulla kokokasvosuojat. Maalin edessäkin olisi paljon turvallisempaa, samoin laukausten bliokkailu, kun ei tarvitsisi naamataulunsa puolesta pelätä.
Samassa tuli mieleen, että tuomittiinko koko kauden aikana yhtään kakkosta aloitusrikkeestä? Ainakin omissa näkemissä matseissa ensimmäisen huomautuksen jälkeen ei toista annettu vaikka välillä olisi mielestäni ollut ihan aihetta antaa. Ensimmäisellä kaudella kun tuo muutos tuli, niin taisi tulla noita aloituskakkosia runsaammin.Kuinkahan iso osa Liigan aloituksista menee uusiksi linjatuomarin huomautuksesta? Perstuntumalta sanon että tämä on Liigassa selvästi yleisempi riesa kuin muissa sarjoissa. Lieneekö tähän saatavilla luotettavaa tilastotietoa.
Räsäsen mukaan aloittaminen Suomessa eroaa paljon muista sarjoista.
– Suomessa ollaan aloitusten osalta sääntökirjan tulkinnassa monesti aika pilkuntarkkoja, kuten yhteiskunnassa muutenkin. Missään muussa maassa ymmärtääkseni ei olla yhtä tarkkoja aloittamisessa kuin Suomessa. Pohjois-Amerikassa on taas hyvin paljon vapaampaa, saa pyörähtää, käyttää jalkaa ja pelata mailaa pois.
Kysyttäessä kummasta ympäristöstä Räsänen pitää enemmän, ei vastausta tarvitse kauaa odottaa.
– Se on ehdottomasti selvempi, että saa aloittaa vapaasti. Silloin kun otetaan vahvoja tulkintoja, niin linja vähän vaihtelee illasta toiseen. Se on ymmärrettävää, kun jokainen linjatuomari tulkitsee omalla tavallaan, mutta kun vuosien varrella oppii ymmärtämään, miten kukin linjatuomari tulkitsee niitä sääntöjä, se taas helpottaa.
– Ehdottomasti liputan vapaamman aloittamisen puolesta myös sen takia, että sitten suomalaiset sentterit pärjäisivät paremmin aloitusympyrässä, kun he menevät muihin sarjoihin.
Ainakin Mestiksessä yhdessä Hokin pelissä tuomittiin K-Vantaalle yksi kakkonen.Samassa tuli mieleen, että tuomittiinko koko kauden aikana yhtään kakkosta aloitusrikkeestä?
Touru&Hoffren ja Kalju Corner riittää ainakin mulle ja Kalju Corner mieluiten Wade ja Ikan kera. Joskus tulee kuunneltua myös Keskiympyrää, se on ihan pätevä. Tämän kauden ajan sai ainakin jännittää toisen juontajan vedon puolesta.En löytänyt pikaisesti yleistä keskustelua jääkiekkoaiheisista podcasteista, joten ohjatkaa eksynyt oikeaan paikkaan, mikäli sellainen on. Eli kysymys: mitä kiekkopodcastia suosittelette? Itselläni kokemusta ainakin näistä:
- Touru & Hoffren (ylivoimainen Suomessa)
- Kimanttia (menee, kun ei ota liian tosissaan)
- Kalju Corner (sama kuin Kimanttia)
- Liiga without a map (liikaa sisäpiirivitsiä)
- Kaukosen laidalla (ei alkuunkaan jatkoon)
- Teipistä teippiin (sama kuin Kaukosen laidalla)
Edit: Ikalla on muitakin, mutta kerran viikossa sitä kaveria riittää.
Jääkiekkokirjassa ei jostain syystä ole mainittuna I divisioonan yleisömääriä.
Liigakarsinnoissa Kärpillä oli joka tapauksessa molemmissa kotipeleissään Lukkoa vastaan yli 6000 katsojaa. Olisikohan ollut jopa täysi tupa? En tiedä paljonko Raksilaan silloin mahtui yleisöä.
Onko kaveri sen itse ostanut itselleen? Jos joukkueen rahoilla ostettu niin kone on seuran omaisuutta jos joukkue lakkaa olemasta. Joukkueen rahatkin on periaatteessa seuran omaisuutta ja ne on vaan käytössä joukkueella.Onko täällä porukalla kokemuksia luistimien teroituksesta, siis noin niin kuin omakätistä kokemusta? Mulle tarjosi kaveri joukkueensa vanhaa teroituskonetta parillasadalla eurolla, mikä on mielestäni edullinen hinta. Kone on SSM-merkkiä, mikä on tietääkseni laatumerkki. Kone on hyvässä kunnossa ja jäi kaverin käsiin, kun joukkueen toiminta loppui. Itsellään ei ole tarvetta laitteelle.
Laskin, että mulla menee omien ja jälkikasvun teroituksiin lähemmäs satku vuodessa, niin äkkiäkös tuo itsensä takaisin maksaa. Toki koneeseen pitää silloin tällöin laikkaa uusia jne. Mutta tarvitaanko jotain muita oheislaitteita, kuten kallista teroitusimuria jne. ko. harrastustoimintaan?
Hommattu aikanaan joukkueen kolehdilla. Kyseessä aikuisten puulaaku-/höntsäjengi, joka ei enää saa porukkaa kasaan, kun ukot ikääntyy jne. Kaverini on ollut porukan "jojo" ja vastannut jäävuoroista, porukan kasaamisesta jne., niin sai koneen palkinnoksi.Onko kaveri sen itse ostanut itselleen? Jos joukkueen rahoilla ostettu niin kone on seuran omaisuutta jos joukkue lakkaa olemasta. Joukkueen rahatkin on periaatteessa seuran omaisuutta ja ne on vaan käytössä joukkueella.
Joo no sitten ei varmaan yllämainitsemani kuvio ole aiheellinen.Hommattu aikanaan joukkueen kolehdilla. Kyseessä aikuisten puulaaku-/höntsäjengi, joka ei enää saa porukkaa kasaan, kun ukot ikääntyy jne. Kaverini on ollut porukan "jojo" ja vastannut jäävuoroista, porukan kasaamisesta jne., niin sai koneen palkinnoksi.
On tullut pukattua muutama vuosia. Ei oo rakettitiedettä, mutta pitää tietää mitä tekee. Kipinäsuihkun hallinta on sit tärkiää, koska tulityöOnko täällä porukalla kokemuksia luistimien teroituksesta, siis noin niin kuin omakätistä kokemusta? Mulle tarjosi kaveri joukkueensa vanhaa teroituskonetta parillasadalla eurolla, mikä on mielestäni edullinen hinta. Kone on SSM-merkkiä, mikä on tietääkseni laatumerkki. Kone on hyvässä kunnossa ja jäi kaverin käsiin, kun joukkueen toiminta loppui. Itsellään ei ole tarvetta laitteelle.
Laskin, että mulla menee omien ja jälkikasvun teroituksiin lähemmäs satku vuodessa, niin äkkiäkös tuo itsensä takaisin maksaa. Toki koneeseen pitää silloin tällöin laikkaa uusia jne. Mutta tarvitaanko jotain muita oheislaitteita, kuten kallista teroitusimuria jne. ko. harrastustoimintaan?
Stig Wetzellin banaani 1974,Kanada-pelin eka erä kotikisoissa 1982, Masken Carlssonin kaksi viime minuutin maalia 1986 (originaali on aina originaali), Ekku Lehtosen hopeamaali Calgary 1988, Esa Pirneksen jatkoaikamaali 2003, Niko Piiparisen oma maali yläriman kautta 2012, Blake Parlettin jatkoerämaali 2017, Vellu Savinaisen 5959 2023 ja Teemu Selänteen Minor Leaguer 2024.Mitkä ovat suomalaisen jääkiekon ikimuistoisimmat hetket?
Oon tekemässä Youtuben puolelle videota aiheesta, mutta haluaisin kuulla vastauksia myös muilta kuin itseltäni.
Korkataanpa tänne kirjoittaminen 20 vuoden lurkkauksen jälkeen, kun sain vihdoin aikaiseksi hakea tunnukset, sydäntäni erittäin lähellä olevalla aiheella eli luistimen teroituksella.Onko täällä porukalla kokemuksia luistimien teroituksesta, siis noin niin kuin omakätistä kokemusta? Mulle tarjosi kaveri joukkueensa vanhaa teroituskonetta parillasadalla eurolla, mikä on mielestäni edullinen hinta. Kone on SSM-merkkiä, mikä on tietääkseni laatumerkki. Kone on hyvässä kunnossa ja jäi kaverin käsiin, kun joukkueen toiminta loppui. Itsellään ei ole tarvetta laitteelle.