Sekalaisia kysymyksiä HIFK:sta

  • 606 837
  • 2 427

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Onhan tämäkin ketju ihan hyvä kysymään kysymyksiä, mutta toivoisin sellaisen lukitun FAQ-ketjun tuohon osion ylimmäksi (yhdessä fanimatkojen ja sairastuvan kera). Tästä viestistä voi aloittaa UKK:n työstämisen:

Perkele nyt taas, VL= VAKAA LIIGAPELAAJA, kuuluu samalla tapaa kalustoon kuin omat kasvatit, Q-Loundge ja ettei IFKn kopissa pidetä tykkejä. Tänne pitää kohta perustaa oma ketju tulokkaille ja näköjään pidempiaikaisille kirjoittajille, jossa käydään kädestä pitäen kaikki tärkeimmät termit läpi. Tämä voitaneen pitää myös visailun avulla eli samalla tapaa kuin IFK itse tekee tulokkaille. Lisäksi tulokkaan olisi myös hyvä alusta alkaen valita puolensa eli kuuluuko hän nega-, posi- vai realistisiipeen. Inkvisiittorit ja hiihtäjäpainijat sitten erikseen.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Eikö Nättinen ole nyt tehnyt jo kolme JA-maalia tällä kaudella? Varmaan aika lähellä IFKn yhden kauden ennätystä? Mikäköhän on koko liigan ennätys?
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Onko IFK-1 vielä Frankin tai muiden Mobergien käytössä? Tuli mieleen,kun bongasin äsken kyseisen rekkarin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko IFK-1 vielä Frankin tai muiden Mobergien käytössä? Tuli mieleen,kun bongasin äsken kyseisen rekkarin.

Oliko Honda? Frank ajoi ainakin vielä viime kaudella Hondaa, mutta en muista kiinnittäneeni huomiota rekkariin. Joko ei ollut IFK-1 tai sitten olen vain ehtinyt ehdollistua sille + Frankille niin paljon, etten enää edes huomioi sitä.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Ajaako Frankki vielä autoa?
En tiedä. Siksi lisäsin muut Mobergit mukaan.

Oliko Honda? Frank ajoi ainakin vielä viime kaudella Hondaa, mutta en muista kiinnittäneeni huomiota rekkariin. Joko ei ollut IFK-1 tai sitten olen vain ehtinyt ehdollistua sille + Frankille niin paljon, etten enää edes huomioi sitä.

Hyundai. Katumaasturin tyylinen.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Onko IFK-1 vielä Frankin tai muiden Mobergien käytössä? Tuli mieleen,kun bongasin äsken kyseisen rekkarin.
Mulla on sellainen muistikuva, että Moberg kertoi jo joskus 90-luvun alkupuolella luopuneensa tuosta rekkarista, koska autolle oli tehty useaan kertaan ilkivaltaa.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Mulla on sellainen muistikuva, että Moberg kertoi jo joskus 90-luvun alkupuolella luopuneensa tuosta rekkarista, koska autolle oli tehty useaan kertaan ilkivaltaa.

Olikohan elämäkerrassa, jossa mainitsi, että luopui siitä kun liikennevaloissa alkoi tulla noihin aikoihin sentteriä niin vastustajien kuin omien kannattajilta?

Muistan jossain valokuvan, jossa tuo kilpi näkyi Frankin (lämpimän) officen seinällä.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Olikohan elämäkerrassa, jossa mainitsi, että luopui siitä kun liikennevaloissa alkoi tulla noihin aikoihin sentteriä niin vastustajien kuin omien kannattajilta?

Muistan jossain valokuvan, jossa tuo kilpi näkyi Frankin (lämpimän) officen seinällä.

Minun ainoa näköhavainto oli joskus 90-luvulla Nordiksen edessä kun oltiin kääntymässä oikealle Nordiksen parkkipaikalle niin joku mulkku kiilasi vasemmalta kaistalta eteen kanssa kääntyäkseen. Rekkari oli IFK-1 ja itse Frank se siellä kuskin paikalla.
Meidän kuski ainakin näytti fingeriä ja painoi tööttiä. Itse repesin kun tajusin kuka oli.
Näytti muuten takaisin.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla on sellainen muistikuva, että Moberg kertoi jo joskus 90-luvun alkupuolella luopuneensa tuosta rekkarista, koska autolle oli tehty useaan kertaan ilkivaltaa.

Olikohan elämäkerrassa, jossa mainitsi, että luopui siitä kun liikennevaloissa alkoi tulla noihin aikoihin sentteriä niin vastustajien kuin omien kannattajilta?

Muistan jossain valokuvan, jossa tuo kilpi näkyi Frankin (lämpimän) officen seinällä.

Eikös homma mennyt elämäkerrassa niin, että väitti kilpien varastetun? Ja kilvet fyysisesti löytyy Mobergilta vieläkin.

Juurikin tuosta syystä luopui niistä, kun alkoi olla liikaa ilkivaltaa.
 

NuoriSkloddi

Jäsen
Suosikkijoukkue
RELEASEBULI
Mistä saa toivottua halli DJ:lle biisejä?

Mielestäni Wake Up Frankie pitäisi saada soimaan Nordiksella. Bongasin bändin itse IFK Fotball Aid:ista, jossa olivat pääesiintyjä viime vuonna. Bändin laulaja näkyy aktiivisesti Klackenissa ja Nordiksella. Hänen kanssa käynyt keskusteluja ja hieman bissepäissään kertoi, että "hittibiisi" The Outlaw- kappale on saanut vaikutteet Finleyn taklauksista, Ramun jalkakikka maalista ja Roman Vopatista. Pointtina se, että parhaillaan HIFK tekee mitä haluaa.

Mikko Leppilampi sikseen ja tämä kundi "Kassu" laulamaan maammelaulu playoffeissa! Sitä ei ainakaan kukaan unohtaisi! Numeroksi 666 ja petopaita päälle.
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Kysymys:
Mulla on jossain varastossa kauhea kasa lehtileikkeitä IFK-peleistä muistaakseni 1980- ja 1990-luvulta. Sen tiedän että 1983 mestaruus on ainakin mukana.

Kiinnostaako ketään ottaa lehtileikkeet haltuunsa ja viedä ns perintöä eteenpäin? Voisin siinä tapauksessa yrittää kaivaa ne esille jostain varaston syövereistä. En lupaa että löydän ne nopeasti jos ovat esim maalla.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Kiinnostaako ketään ottaa lehtileikkeet haltuunsa ja viedä ns perintöä eteenpäin? Voisin siinä tapauksessa yrittää kaivaa ne esille jostain varaston syövereistä. En lupaa että löydän ne nopeasti jos ovat esim maalla.

Minua ainakin kiinnostaisi suht aktiivisena retroilijana.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Kuinka paljon HIFK:n tulee laittaa lisää fyrkkaa pelaajabudjettiin seuraaville kahdelle kaudelle (per kausi), jotta Ville "koskematon" Peltonen voisi todennäköisesti tuoda nakkikattilan kotiin?

Milloin se ”rahalla ostettu rosteri” on tuonut missään mestaruuden kotiin? Ei tule mieleen ainoatakaan esimerkkiä. Päinvastaista lukuisia pohjoisesta ja naapurista.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Milloin se ”rahalla ostettu rosteri” on tuonut missään mestaruuden kotiin? Ei tule mieleen ainoatakaan esimerkkiä. Päinvastaista lukuisia pohjoisesta ja naapurista.
Eipä raha pelkästään ratkaise, mutta huippuvalmentajan alaisuudessa pelaava joukkue omaa huomattavasti korkeammman menestyspotentiaalin. Meiltä se huippuvalmentaja valitettavasti puuttuu.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
1998 tulee ainakin heti mieleen. Taisi olla tappiollinen kausi mestaruudesta huolimatta.

Niin ja jos sitä rahalla ei osteta pelaajia niin kolleistako ne sateentekijät löytyy?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä raha pelkästään ratkaise, mutta huippuvalmentajan alaisuudessa pelaava joukkue omaa huomattavasti korkeammman menestyspotentiaalin. Meiltä se huippuvalmentaja valitettavasti puuttuu.
Mä olen pitkään ajatellut, että riittävän hyvä valmentaja riittää kovalla materiaalilla. Mutta alan olla aika vakaasti sitä mieltä, että ensin paras mahdollinen valkku jengille ja sitten pelaajat. Jukka Jalonen 3v soppari 1,5M... jos normi pelaajabudjetti 3-3,5M niin Jukka saa sen -350t€ (150k hyvän valkun palkka) pienemmällä pelaajabudjetilla paremman tuloksen. Voisin lyödä vaikka vetoa tästä. Tobbe, vihje ilmainen.... Jukka Jalosella on imua halvemmille soppareille pelaajille, joten tällä palkkauksella voisit pelastaa oman työpaikkasi.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Kuinka paljon HIFK:n tulee laittaa lisää fyrkkaa pelaajabudjettiin seuraaville kahdelle kaudelle (per kausi), jotta Ville "koskematon" Peltonen voisi todennäköisesti tuoda nakkikattilan kotiin?
Pitäisi ostaa kaksi änärijengiä. Toinen pelaisi ja toinen saikuttaisi. Pleijareissa kun kaikki terveenä, niin toinen voisi pelata vierasmatsit ja toinen kotimatsit. Matkakuluissa syntyisi selvää säästöä.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitäisi ostaa kaksi änärijengiä. Toinen pelaisi ja toinen saikuttaisi. Pleijareissa kun kaikki terveenä, niin toinen voisi pelata vierasmatsit ja toinen kotimatsit. Matkakuluissa syntyisi selvää säästöä.
Itse mietin, että jos rosteriin laitettaisiin miljoona tai puolitoista enemmän kuin seuraavaksi isoimmalla budjetilla toimiva, niin voisi onnistua.
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuinka paljon HIFK:n tulee laittaa lisää fyrkkaa pelaajabudjettiin seuraaville kahdelle kaudelle (per kausi), jotta Ville "koskematon" Peltonen voisi todennäköisesti tuoda nakkikattilan kotiin?
Parempi lopputulos saataisiin, jos touhuttais kokonaan ilman nykyvalmennusta. Pojalla oli aikoinaan kummeli-tason valmentaja (C-jun). Tonttu-ukko joutui jostain syystä olemaan n. kuukauden sivussa ja kundit sai lisävastuuta treenien ym. läpiviennistä. Yllättäen homma parani ihan helvetisti ja peli-ilo palasi. Toimis varmaan tässäkin. Kokeneet pelaajat pistäs homman raiteilleen.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mä en kyllä muutenkaan ymmärrä etteikö muka tuon tason äijät osaisi jo pelata jääkiekkoa. Eikös se ollut eräs Peltonenkin joka aikoinaan jossain lausui että lätkä on yksinkertainen peli. Ei tuon tasoisille äijille tuollaisella kokemuksella kenenkään enää tarttis kertoa miten pelataan. Pelaajilla ollut kuitenkin koko peliuransa aikana oma rooli, omat vahvuudet ja oppineet niiden mukaisesti toimimaan.

Vähemmän nyt mitään pelisapluunojen keksimistä ja antaa äijien pelata. Kyllä ne osaa, ovat ammattilaisia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös