Sekalaisia kommentteja Mestiksestä

  • 1 128 202
  • 6 131

MiKa77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joensuun Kiekko-Pojat, PeTo
Voisihan tämän hoitaa reilusti pelaamalla.
Se on selvää että Jokerit tuo rahaa missä sitten pelaakaan, kuten on huomattu.
Espoo tehnyt kovaa työtä ja vähän epäreilua jos nousee muuten kuin pelaamalla. Väkisinkin tässä vain tulee mieleen mikä joukkue liigaa kiinnostaa.
Ja ois tietty kiva tietää näistä etukäteen eikä kesken kautta
 
Viimeksi muokattu:

Oikku89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näin Jokerit kommentoi SM-liigan yllätyskäännettä Saarnin kommentit iltalehdelle linkin takana. Tuo liigan päättäjien jatkuva sekoilu ja oman edun ajaminen kuvottaa sen verran paljon, että en toivo liigaan nousua kunnes liiga on oikeasti auki ja karsinnat ovat takaisin. Tämä nykyinen järjestelmä ei palvele ketään muuta kuin liigan kultapossukerhoa.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
En usko hetkeäkään, että Liiga aidosti avataan. Toivottavasti menisi konkurssiin koko laitos. No, ehkä olen pessimistinen ja väärässä. Voihan olla, että Liiga ja liitto tulevat ulos järkevän suunnitelman kanssa. Nyt juuri vaan kuulostaa samalta vanhalta paskalta.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
En usko hetkeäkään, että Liiga aidosti avataan. Toivottavasti menisi konkurssiin koko laitos. No, ehkä olen pessimistinen ja väärässä. Voihan olla, että Liiga ja liitto tulevat ulos järkevän suunnitelman kanssa. Nyt juuri vaan kuulostaa samalta vanhalta paskalta.
Mä itse asiassa uskon, että Liiga avataan pelillisesti. Toivon myös, että joukkuemäärää supistetaan tulevaisuudessa ensi kauden 16 joukkueesta portaittain esimerkiksi niin, että Liigan jumbo putoaa suoraan ja toiseksi viimeinen karsii paikasta Mestiksen voittajan kanssa x kauden ajan, kunnes sarjassa on joko 14 tai mieluummin jopa 12 joukkuetta.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Mä itse asiassa uskon, että Liiga avataan pelillisesti. Toivon myös, että joukkuemäärää supistetaan tulevaisuudessa ensi kauden 16 joukkueesta portaittain esimerkiksi niin, että Liigan jumbo putoaa suoraan ja toiseksi viimeinen karsii paikasta Mestiksen voittajan kanssa x kauden ajan, kunnes sarjassa on joko 14 tai mieluummin jopa 12 joukkuetta.
Minusta tässä menee usko ja toivo sekaisin. Meinaan jotakin tuollaista voisi toivoa, mutta en näe mitään merkkejä, että näin tullaan tekemään. Ihan päinvastoin. Merkit on, että jäärät pitävät päänsä. Jokerit ja Espoo nostetaan ja kymmenen vuoden sisään seuraavat kaksi.
 

jmexel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki,
Nykyajan trendi tässä maassa on kaikille kaikkea ja silloin kellään ei oo paha mieli. Tämä sama yltäkylläisyyen malli on tullut myös kiekkoon ja Liigaa kasvatetaan edelleen lisää vaikka kaikki tietää ettei se toimi. Kun lopussa paisutettu organisaatio on ajettu täysin seinään niin sitten sitä aletaan palauttaa piememmäksi, palautetaan kilpailu jonka myötä sinne palaa ihmiset, yritykset ja raha.

Tulee toimimaton sarjajärjestelmä mallia U20 SM-sarja. Eli jonkinlainen A+B Liiga. Espoo 2024, Jokerit 2025 ja sitten katellaan taas hetki onko vielä Joensuussa tai Rovaniemellä tai Turussa halua ja pöhöä päällä.
 

Kolaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
PPS, Hokki
Käykö näin?

Tapahtumapaikka saunakabinetti.

A: "Sieltä on nyt tullut joukkueelta X tiukka ukaasi että jos ei liigaa avata, niin saattaa tulla syytökset kartellitoiminnasta."
B: "Onko meillä varaa siihen?"
A: "Totta kai on, mehän tehdään mitä meitä huvittaa, ei osakkeen omistajien tarvitse nuolla kenenkään takapuolta, yhteisellä asiallahan tässä ollaan."
B: "Entä jos sanotaan niille, että tutkitaan muka asiaa uudestaan, ja sitten lopulta nostetaan nämä X ja Y sarjaan. Yritetään olla puhumatta karsinnoista mitään, koska se on liigalisenssi joka käytännössä ratkaisee. Kyllä ne siellä Mestiksen puolella jotakin keksivät, ottavat sitten U20-joukkueen tai Azerbaidzhanista jonkun seuran mukaan."
A: "Loistava idea, heitätkö vähän lisää löylyä!"
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mun ennustus, joka pohjautuu sammakoiden nuoleskeluun ja pilvimuodostelmien tarkkailuun:

- Kiekko-Espoo hakee liigaan ja nostetaan ensi kaudeksi sinne
- Jokerit tekee saman vuotta myöhemmällä aikataululla, eli hakevat vuoden päästä ja nosto siitä seuraavalle kaudelle
- Kiekko-Espoon noustua liiga jaetaan 10+6-sarjaksi, joka kasvaa Jokereiden noustua 10+7:ksi
- Uusille tulijoille latu on auki kunnes ollaan 10+10:ssä
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Minusta tässä menee usko ja toivo sekaisin. Meinaan jotakin tuollaista voisi toivoa, mutta en näe mitään merkkejä, että näin tullaan tekemään. Ihan päinvastoin. Merkit on, että jäärät pitävät päänsä. Jokerit ja Espoo nostetaan ja kymmenen vuoden sisään seuraavat kaksi.
Kyllä siellä on oikeasti kovaa painetta monesta eri suunnasta siihen, että järjestelmä avataan kilpailulle. Ja oikeasti uskon, että Liigaseurojen on pakko avata sarja urheilullisesti, vaikkei sitä kaikki seurat kannattaisikaan. Se on eri asia, miten ja millä aikataululla se toteutetaan.
 

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mun ennustus, joka pohjautuu sammakoiden nuoleskeluun ja pilvimuodostelmien tarkkailuun:

- Kiekko-Espoo hakee liigaan ja nostetaan ensi kaudeksi sinne
- Jokerit tekee saman vuotta myöhemmällä aikataululla, eli hakevat vuoden päästä ja nosto siitä seuraavalle kaudelle
- Kiekko-Espoon noustua liiga jaetaan 10+6-sarjaksi, joka kasvaa Jokereiden noustua 10+7:ksi
- Uusille tulijoille latu on auki kunnes ollaan 10+10:ssä
Kuulostaa hyvältä, tosin pessimistinä liian fiksulta ollakseen totta.
 

Pardus

Jäsen
Nähdäänköhän ensi kaudella Jokerit parin vuoden tauon jälkeen Latviassa? Jos siis Zemgale palaa Mestikseen. Vetänee sielläkin mukavasti yleisöä paikalle KHL:stä tuttuna vastustajana.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Nähdäänköhän ensi kaudella Jokerit parin vuoden tauon jälkeen Latviassa? Jos siis Zemgale palaa Mestikseen. Vetänee sielläkin mukavasti yleisöä paikalle KHL:stä tuttuna vastustajana.
Eikhän sen matsin voi siirtää suoraan Arena Rigalle. Tulee fyysinen reissu faneille.
 

Danone

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Kyllä siellä on oikeasti kovaa painetta monesta eri suunnasta siihen, että järjestelmä avataan kilpailulle. Ja oikeasti uskon, että Liigaseurojen on pakko avata sarja urheilullisesti, vaikkei sitä kaikki seurat kannattaisikaan. Se on eri asia, miten ja millä aikataululla se toteutetaan.
Olen sen verran pessimisti, että en usko Liigan taipuvan ulkoisen paineen alla mihinkään. Se on yhä osakeyhtiö, jonka tehtävä on ajaa omaa etuaan.

Tästä huolimatta Liigan toimistolla pitäisi ymmärtää, että samanlaisia tv-rahoja ei ole tulevaisuudessa tulossa, monet seurat eivät voi taloudellisesti kauhean kestävästi, tuote ei ole kestävällä tavalla kunnossa, vaikka joskus tyhjennysmyynnit jäävätkin vähiin ja katsojamäärien kehitys on kaukana esim Veikkausliigasta.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Liigakin on ymmärtääkseni siinä tilanteessa, että kilpailuvirasto ei salli sellaista ratkaisua missä sarja olisi suljettu. Kartellimaksut kaataisivat omistajaseurat. Nyt Espoo ja jatkossa muut on siten otettava mukaan ,jos lisenssiehdot täyttyvät. Muuta Liiga ei voi tehdä kartellimaksujen pelossa.

Sehän tarkoittanee, että Liigasta tehdään pikkuhiljaa Euroopan NHL, tähtäimenä 30-40 seuraa. Sillä kukaan ei suostu Liigasta lähtemään, eikä pakottaakaan voi. En tiedä oliko tämä aikanaan Kalen ja kumppaneiden tarkoitus, mutta ovat varmasti tyytyväisiä.
 

Lähdepelto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä,Lukko
Minä taas luulen että Kalen ja kumppaneiden tarkoitus liigan sulkemisella oli aidosti antaa pari turvattua vuotta aikaa seuroille talouden kuntoon laittoon. Sitten nää veijarit havaitsi että suljettu kartelli on paljon kivempaa. Kartellissa voi sählätä ja sössiä ilman todellista pelkoa vastuun kantamisesta. Samalla systeemi alkoi heikentämään mahdollisia kilpailijoita.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tässä lisää näkemyksiä:


Moni on Rausteen mukaan virheellisesti kuvitellut, että SM-liigan osakeyhtiöittäminen vuonna 2000 olisi myös juridisesti mahdollistanut sarjan pitämisen suljettuna kerhona. Liigan omassa täydennysmenettelyssä SM-liigaan on otettu aiemmin Vaasan Sport, Mikkelin Jukurit ja Kouvolan KooKoo.

– Näinhän asia ei ole. Osakeyhtiöön ei voi pakottaa ottamaan uusia osakkaita, mutta se ei ole se pointti. Osakeyhtiöittäminen ei oikeuta olla antamatta SM-liigan tuotetta myös esimerkiksi Kiekko-Espoon käytettäväksi, jos seura täyttää kriteerit.

Tästä löytyy Rausteen mukaan Kilpailuviraston ennakkopäätös muun muassa taksialalta.

– Oli tilanne, jossa yrittäjän piti kuulua taksiautoilijoiden yhdistykseen saadakseen puhelinkeskuksesta tilauksia. Jollain tavalla hankalaksi heittäytynyt yrittäjä suljettiin yhdistyksestä eikä hän enää saanut puhelinkeskuksen kautta kyytejä.

– Kilpailuviranomaiset päättivät, että puhelinkeskuksen on välitettävä kyytejä myös yhdistykseen kuulumattomille. Eli jäsenyys osakeyhtiössä tai yhdistyksessä on ihan eri asia kuin se, keillä on oikeus saada käyttöönsä monopolipalvelua. Yhdistystä ja osakeyhtiötä kohdellaan juridisesti samanlaisina oikeushenkilöinä.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kas kun ei Hiltunen todennut että Liigaa ei paljon jonkun varatuomarin näkemykset paina kun Liigalla on omasta takaa 19 päätuomaria.

Mutta asiaan. Mun mielestä mielenkiintoisinta on nyt se mitkä ne Liigan lisenssikriteerit on ja koskeeko ne kaikkia? Voiko Liiga vaatia sarjaan pyrkivältä joukkueelta sellaisten kriteerien täyttämistä mitä kaikki nykyiset eivät täytä?
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Mutta asiaan. Mun mielestä mielenkiintoisinta on nyt se mitkä ne Liigan lisenssikriteerit on ja koskeeko ne kaikkia? Voiko Liiga vaatia sarjaan pyrkivältä joukkueelta sellaisten kriteerien täyttämistä mitä kaikki nykyiset eivät täytä?

Olennaista tuon lisäksi juridisesti on myös se, millä kriteereillä Sportia, KooKoota ja Jukureita on nousupäätöksen hetkellä arvioitu, kun paikka on myönnetty aikanaan. Jos K-Espoota voi verrata heihin nähden tasa-arvoiseksi hakijaksi, ei hylkäykselle ole mitään perustetta. K-Espoo ylittää monella kriteerillä näistä hakijoista kaikki.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kas kun ei Hiltunen todennut että Liigaa ei paljon jonkun varatuomarin näkemykset paina kun Liigalla on omasta takaa 19 päätuomaria.

Mutta asiaan. Mun mielestä mielenkiintoisinta on nyt se mitkä ne Liigan lisenssikriteerit on ja koskeeko ne kaikkia? Voiko Liiga vaatia sarjaan pyrkivältä joukkueelta sellaisten kriteerien täyttämistä mitä kaikki nykyiset eivät täytä?
Jos ei veikkaa, ei voi voittaa. Veikkaan siis että ainakin SaiPa (tai joku muu) menettää lisenssinsä tai luopuu siitä sen jälkeen kun on saanut katteettoman lupauksen siitä että liiga avataan.

Edit.: SaiPa ei välttämättä edes ole huonoimmassa tilanteessa taloudellisesti?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös