Hiltusen kommentit naurattaisi jos ei itkettäisi. Mua suututtaa ihan vitusti, että pilaavat suomalaista jääkiekkoilua.
Jokereista en ole huolissani, mutta muuten lätkästä kyllä. Edesvastuutonta. Liiga itse tuhoaa tän hienon lajin edellytykset kasvaa.
Tältä kantilta olen itsekin asiaa miettinyt. Toi Liigan pelleily ja avuttomuus tehdä minkäänlaisia muutoksia pysyäkseen kilpailukykyisenä pelottaa minua jääkiekkoa seuraavana ihmisenä.
Niinkö siellä oikeasti vain euron kuvat silmissä tuijotellaan omaa ja oman seuran tilipussia sekä pestään toisten ahneiden paskiaisten selkiä, että ei nähdä sitä uhkaa joka vaanii jo aivan kulman takana? Se uhka on, että koko suomalainen kiekkoilu tulee ajautumaan rappiotilaan kun valtakunnan ykköslajin ylin sarjataso on ja pysyy suljettuna, kasvatetaan vain jo nyt aivan liian suurta joukkuemäärää entisestään, tapetaan urheilullisuus tyystin ja lupaillaan Mestiksen nousuhalukkaille seuroille ties mitä paskaa jolla yritetään pelata vain aikaa ilman mitään oikeaa halukkuutta tehdä mitään muutoksia.
Todella lyhytkatseista kituvan lypsylehmän kiduttamista, joka tulee jossain vaiheessa väistämättä tiensä päähän. Joko niin, että Liigassa havahdutaan siihen, että täytyy tehdä suuria muutoksia ja nopeasti, tai sitten huomataan liian myöhään, että ketään ei enää jaksa kiinnostaa sellainen urheilusarja jonka ainoa funktio on toimia kartellin saunakerhona ja jolla ei ole mitään tekemistä urheilun kanssa.
Toivon todella, että tapahtuisi tuo ensimmäinen vaihtoehto, ja mitä nopeammin, sitä parempi.
Olen myös pohtinut sitä miten Liigan tolvanoiden päätöksentekoon saisi enemmän vauhtia. Eikö jääkiekkoliitto voisi sytyttää jollain konkreettisella tavalla kunnon juhannuskokkoa Hiltusen & Co perseiden alle ja antaa ukaasin, että koko suomalaisen jääkiekon kannalta asioiden on muututtava NYT? Ei huomenna, ei ensi kuussa, ei ensi kaudella, vaan NYT!