Sekalaisia kommentteja Mestiksestä

  • 1 097 952
  • 6 012

Dynamo_FIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä
Juu, Ketterälläkin on meneillään 7 kotiottelun tuubi. 5 jo pelattu ja pari jäljellä. On kyllä varsinaisia kynäniekkoja nämä otteluohjelmien laatijat.
Toisaalta, voisihan olla niinkin että syyskausi kotona ja kevät vieraissa - tai toisinpäin.
 

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Hyvä juttu ja paljon mielenkiintoisempi kuin E. Selänteestä kirjoitetut.

Selänne ei ole japanilainen. Sato eksoottisempana kaverina eittämättä kiinnostava tapaus. Hyvää mainosta saanut Mestis tällä kaudella mm. Selänteen ja Saton myötä.

Otteluohjelmat on tosiaan mitä on. Taitaa se syypää olla Zemgalen viime hetken hyppääminen mukaan Mestis-junaan. Parempaa ohjelmaa ei ole ehditty kasaan loihtia. Peliitoillakin pitkiä vieras ja kotiputkia. Tuplakotipeliviikonloppujakin taitaa olla nyt ennätysmäärä kalenterissa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: OCE

OCE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä, KooKoo, SaPKo, NATO
Liiton miehet näyttää ajattelevan, että paskanko väliä, miten otteluohjelma on laadittu, kunhan oikea määrä otteluita tulee kaikille. Ei tässä mitään hifistelemään lähdetä.
Tuostapa tuli mieleen kun ei haluja hifistellä.
Ninn miks ei nää pellehermannit pläjäytä samantien pelipäivät vakiona ke,pe,la, ja joka päivä täydet kierrokset.
Ei pitäs olla vaikeeta, kysympähän vaan.
 

LL90

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, KalPa
Pakko sanoa, että on vähän Mestistä ikävä kyll.. Oon käynyt nyt 4 KalPan peliä katsomassa Liigaa tälläkaudella. Sattunu miun kohdalla just ne matsit, joissa ei oikein mitään ole tapahtunut. Tosi vähä maalisia. Ei juurikaan maalipaikkoja ja virheitä vältetään ihan urakalla. Ja kyllähän se aika tylsää on. Vaikka KalPa ollut kolmessa noista neljästä pelistä kuskin paikalla pääasiassa, niin tukkaan tuli kolmesti. Kyllä Mestis minun mielestäni on paljon viihdyttävämpää :D

Toki Livelätkä on silti livelätkää ja esim. en telkkarista noita Liigamatseja jaksa katsoa. Paikanpäällä ihan mukava jokatapauksessa käydä.
 

Eesau_65

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Pakko sanoa, että on vähän Mestistä ikävä kyll.. Oon käynyt nyt 4 KalPan peliä katsomassa Liigaa tälläkaudella. Sattunu miun kohdalla just ne matsit, joissa ei oikein mitään ole tapahtunut. Tosi vähä maalisia. Ei juurikaan maalipaikkoja ja virheitä vältetään ihan urakalla. Ja kyllähän se aika tylsää on. Vaikka KalPa ollut kolmessa noista neljästä pelistä kuskin paikalla pääasiassa, niin tukkaan tuli kolmesti. Kyllä Mestis minun mielestäni on paljon viihdyttävämpää :D

Toki Livelätkä on silti livelätkää ja esim. en telkkarista noita Liigamatseja jaksa katsoa. Paikanpäällä ihan mukava jokatapauksessa käydä.
Itse olen käynyt tosi harvoin liigamatseja katsomassa. Joskus kun kun joku entinen TuTo pelaaja tai siis TuTo:ssa pelannut on mukana. Se siis selittäneen tuon. Viimeksi siis KalPa - Lukko pelin. En hirvittävästi ole niistä peleistä juuri pitänyt. Ehkä sinä on se perus syy itselläni, että ei sen suurempaa syytä ole. Nuo liigapelit ovat jotenkin...no en oikein osaa sanoa.
Itselläkin livelätkät on vähissä. Ei täältä oikein kerkeä muualle kuin pariin paikkaan Mestistä katsomaan, kun oma joukkue on pellaamassa. Mutta tyydyn siihen, enkä takkia käännä:-)
 

PasiTh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat/Kiekko-Pojat
Pakko sanoa, että on vähän Mestistä ikävä kyll.. Oon käynyt nyt 4 KalPan peliä katsomassa Liigaa tälläkaudella. Sattunu miun kohdalla just ne matsit, joissa ei oikein mitään ole tapahtunut. Tosi vähä maalisia. Ei juurikaan maalipaikkoja ja virheitä vältetään ihan urakalla. Ja kyllähän se aika tylsää on. Vaikka KalPa ollut kolmessa noista neljästä pelistä kuskin paikalla pääasiassa, niin tukkaan tuli kolmesti. Kyllä Mestis minun mielestäni on paljon viihdyttävämpää :D

Toki Livelätkä on silti livelätkää ja esim. en telkkarista noita Liigamatseja jaksa katsoa. Paikanpäällä ihan mukava jokatapauksessa käydä.
Toivotaan pikaista Sapkon paluuta. Kilpailu tekee hyvää koko sarjalle
 

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Tuota paljon parjattua otteluohjelmaa tässä hieman silmäilen. Käsittämätöntä, että Peliitoilla pelejä on pelattuna 20 ja Hokilla puolestaan vain 13! Muilla joukkueilla sitten jotain tuolta väliltä.

Hienosäätöön ei tosiaan ole jäänyt aikaa. Yksittäisenä esimerkkinä Peliittojen kolmen ottelun viikko. Keskiviikkona keskellä arkiviikkoa vieraspeli Joensuuhun ja heti perään torstaina kotona vastassa alkuviikon levännyt KooVee. Lauantaina Peliitoilla seuraava peli kotona, joka on kolmas peli neljän päivän sisään. Vastassa koko viikon levännyt IPK.

Näitä varmasti löytyy vastaavia joukkueelta jos toiseltakin, jos tuota otteluohjelmaa alkaa enemmänkin perkaamaan. Mutta hyvä kun ylipäänsä pelataan ja toistaiseksi ilman viime kausilta tuttuja koronasirkuksia. Toivottavasti niiltä pystyttäisiin mahdollisimman hyvin välttymään tällä kaudella.

Jatkossa toivoisin OCE:n vakiopelipäiviä täysillä kierroksilla. Ugh, olen puhunut.
 

Glove

Jäsen
Tuostapa tuli mieleen kun ei haluja hifistellä.
Ninn miks ei nää pellehermannit pläjäytä samantien pelipäivät vakiona ke,pe,la, ja joka päivä täydet kierrokset.
Ei pitäs olla vaikeeta, kysympähän vaan.
Minun mielestä olisi hyvä jos arkena olisi vuoropäivin Liigaa ja Mestistä täysiä kierroksia. Ainakin minulla tulee yleensä katsottua Liigaa jos pelejä tulee päälkekkäin. Ja kun Liigaa pelataan lähes joka päivä niin Mestis jää vähälke seurannalle. Liigaa vaikka ti, to, la kuten länsinaapurissa ja Mestistä ke, pe, la. Tai toisinpäin, kunhan pelattaisiin eri päivinä.
 

Peluuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Minun mielestä olisi hyvä jos arkena olisi vuoropäivin Liigaa ja Mestistä täysiä kierroksia. Ainakin minulla tulee yleensä katsottua Liigaa jos pelejä tulee päälkekkäin. Ja kun Liigaa pelataan lähes joka päivä niin Mestis jää vähälke seurannalle. Liigaa vaikka ti, to, la kuten länsinaapurissa ja Mestistä ke, pe, la. Tai toisinpäin, kunhan pelattaisiin eri päivinä.
Aikoinaanhan liigaa ei pelattu keskiviikkoisin, se oli ikäänkuin pyhitetty mestikselle. Muistan tulkinneeni sen tahalliseksi kiusanteoksi mestistä kohtaan, kun liiga päätti ottaa kviikon(kin) pelipäiväksi.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
KeuPalla puolet vähemmän pisteitä kuin sarjaa johtavalla Espoolla, mutta tehtyjä maaleja melkein sama määrä. Aikamoinen Mainilan-laukaukset porukka! Pelatuista otteluista vain kolmessa tehty vähemmän kuin kaksi maalia.
 

LL90

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, KalPa
Itse olen käynyt tosi harvoin liigamatseja katsomassa. Joskus kun kun joku entinen TuTo pelaaja tai siis TuTo:ssa pelannut on mukana. Se siis selittäneen tuon. Viimeksi siis KalPa - Lukko pelin. En hirvittävästi ole niistä peleistä juuri pitänyt. Ehkä sinä on se perus syy itselläni, että ei sen suurempaa syytä ole. Nuo liigapelit ovat jotenkin...no en oikein osaa sanoa.
Itselläkin livelätkät on vähissä. Ei täältä oikein kerkeä muualle kuin pariin paikkaan Mestistä katsomaan, kun oma joukkue on pellaamassa. Mutta tyydyn siihen, enkä takkia käännä:-)
Njoo noh sattuneesta syystä, kun SaPKoa ei enää ole ja tosiaan kuopiossa asun niin oon nyt täyttänyt tyhjiötä hieman. Toki teen omaa ns. kakkostyötäni KalPan peleissä statistikkona niin siinä yksi syy lisää miksi käyn peleissä silloin tällöin.

Mutta joo aika tylsiä pelejä pääasiassa ollut mitä käynyt katsomassa. Tapparaa vastaan oli hyvää vääntöä, ja tasainen matsi. Oli kiva nähdä tosi laadukas vierasjoukkue jäällä.
 
Eiköhän se neljästoista joukkue koodinimellä "Jokerit" ilmottaudu sarjaan.
Tallinnasta tulee ainakin joukkue ensikaudelle. Siitähän oli Zemgalen sosiaalisessa medissa samassa tiedotteessa jossa heidän (Zemgalen) osallistuminen julkistettiin. Siellä luki että ensikaudella Mestikseen liittyy joukkue myös Tallinnasta. Tuo tieto tosin poistettiin julkaisusta hyvin nopeasti kun selvisi ettei se vielä julkista tietoa ole...
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova

Matinmikko tuo esiin myös paljon keskustelua herättäneen trendin liian puolustusvoittoisesta pelistä pääsarjassa.

− Pukukopissa puhutaan myös, että pitää pelata viihdyttävää kiekkoa, että ihmiset tulevat katsomaan. Siltäkin osin meininki on erilainen kuin Liigassa.

Tuon kärkipelin Ketterää vastaan nähneenä ihmettelen suuresti, jos joku ei viihtynyt. Todella vauhdikasta ja viihdyttävää kiekkoa koko ottelu. Toisin on ollut esim. liigapeleissä, jotka ovat tulleet Subin kautta.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tuosta Matinmikon haastattelusta mulla kyllä nousee esiin se, että ei pelata pelipaikkaa... se voi kyllä olla iso mullistava trendi koko lajissa, jos sen saa toimimaan. Ja Espoolla kyllä hyökkäyspäässä koko viisikko kiertää aika hyvin.

Vähän samaa on futiksen puolella nähty viime vuosina - ihan huipputasolla wingbackit on ainoa läpilyönyt kapeampi trendi tästä ajattelusta, mutta siinäkin sama tausta-ajatus.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Vähän samaa on futiksen puolella nähty viime vuosina

Wingbackit oma lukunsa kyllä. Ja toisena isompana ulottuvuutena myös se, että esim. tänään (eilen) maalin hyökkäyskuvion päätteeksi tehnyt Jordan Henderson (ENG) pelasi ainakin kertaalleen koko ryhmittymän aivan alimpana oman hyökkäyksen ollessa käynnissä. Myös Messi on pelannut pallollisena jopa omia toppareita alempana rakentamassa peliä, eli aivan alimmaisena pelaajana, vaikka onkin tunnettu ratkaisevista maalisyötöistä boksin äärellä, sekä myös itse tekemistään lukuisista maaleistaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: E

Lähdepelto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä,Lukko
Välillä puhutaan paljon Jokereiden tulosta mutta eiköhän nyt pitäisi olla jo jotain konkreettista esittää asiasta. Koko organisaation luominen edes Mestiskuntoon ei tapahdu viikossa. Taitaa käydä niin että K-Espoo katoaa Liigaan ja tilalle katsellaan jotain muuta tai sitten sarja supistuu vihdoinkin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Wingbackit oma lukunsa kyllä. Ja toisena isompana ulottuvuutena myös se, että esim. tänään (eilen) maalin hyökkäyskuvion päätteeksi tehnyt Jordan Henderson (ENG) pelasi ainakin kertaalleen koko ryhmittymän aivan alimpana oman hyökkäyksen ollessa käynnissä.

Ja vastaavasti myös Phil Foden käynnisti yhden Englannin maaliin johtaneen hyökkäyksen alimpana miehenä, suurin piirtein oman rangaistuspilkun kohdilta. Vähän vastaavaa siis kuin Beckenbauer aikoinaan liberona.

Mutta ettei menisi ihan offtopiciksi, niin syystä tai toisesta jääkiekossa ei ole nähty yhtä radikaaleja taktisia muutoksia kuin vaikkapa jalkapallossa. Olen vähän samasta asiasta kirjoittanutkin toiseen ketjuun.

Onko jääkiekko sitten konservatiivisempi laji vaiko kuitenkin niin pienen piirin puuhaa, että erilaisia kokeiluja ja vaikutteita ei vaan tule samalla tavalla kuin jalkapallossa, joka on globaali laji.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Tuosta Matinmikon haastattelusta mulla kyllä nousee esiin se, että ei pelata pelipaikkaa... se voi kyllä olla iso mullistava trendi koko lajissa, jos sen saa toimimaan. Ja Espoolla kyllä hyökkäyspäässä koko viisikko kiertää aika hyvin.

Vähän samaa on futiksen puolella nähty viime vuosina - ihan huipputasolla wingbackit on ainoa läpilyönyt kapeampi trendi tästä ajattelusta, mutta siinäkin sama tausta-ajatus.
Tätä pelipaikattomasta pelaamisesta on puhuttu jo sen 20 vuotta ainakin, mutta piippuun on jäänyt pelin kehittäminen siihen suuntaan. Varmasti pelitavan jalkauttaminen edes jonkun huippusarjan joukkueeseen kaatuu todenäköisesti riskinottokyvyn heikkoon kestämiseen. Ei kovinkaan monen organisaation kantokyky fanien eikä myöskään rahoittajien silmin kestä menestymättömyyttä ja tappioita kovinkaan pitkään.

Tätä asiaa varmaankin mietitään ja punnitaan ensimmäiseksi, kun pelipaikattomasta pelistä aletaa puhumaan. Kehitysprosessi olisi kuitenkin useamman vuoden pituinen projekti. Lisäksi ja ensimmäiseksi pitäisi löytää sopivat ja kyvykkäät pelaajat pelaamaan kyseistä pelitapaa. Tuossa nyt aivan muutama ajatus vain aluksi.
 

Peluuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Tätä pelipaikattomasta pelaamisesta on puhuttu jo sen 20 vuotta ainakin, mutta piippuun on jäänyt pelin kehittäminen siihen suuntaan. Varmasti pelitavan jalkauttaminen edes jonkun huippusarjan joukkueeseen kaatuu todenäköisesti riskinottokyvyn heikkoon kestämiseen. Ei kovinkaan monen organisaation kantokyky fanien eikä myöskään rahoittajien silmin kestä menestymättömyyttä ja tappioita kovinkaan pitkään.

Tätä asiaa varmaankin mietitään ja punnitaan ensimmäiseksi, kun pelipaikattomasta pelistä aletaa puhumaan. Kehitysprosessi olisi kuitenkin useamman vuoden pituinen projekti. Lisäksi ja ensimmäiseksi pitäisi löytää sopivat ja kyvykkäät pelaajat pelaamaan kyseistä pelitapaa. Tuossa nyt aivan muutama ajatus vain aluksi.
Sentterin vastuu puolustuspelistä on jo nykyisellään todella iso. Jotenkin tuntuu, että ns. "pelipaikattomaan kiekkoon" siirryttäessä se vain kasvaisi. Pakeille se tarkoittaisi mentaalisesti vapautta hyökätä rohkeammin, sentterin pääkopassa olisi tietoisuus entistäkin suuremmasta puolustusvastuusta.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Sentterin vastuu puolustuspelistä on jo nykyisellään todella iso. Jotenkin tuntuu, että ns. "pelipaikattomaan kiekkoon" siirryttäessä se vain kasvaisi. Pakeille se tarkoittaisi mentaalisesti vapautta hyökätä rohkeammin, sentterin pääkopassa olisi tietoisuus entistäkin suuremmasta puolustusvastuusta.
Kyllä kiekko muuttuisi selkeästi enemmän muutenkin. Kaikkien hyökkääjien rooli muuttuisi järkyttävän paljon. Sentterin rooli olisi lähinnä aloittajan rooli. Omalle alueelle tultaessa täyttö tapahtuisi selkeästi ensimmäisen hyökkääjän ollessa aina se puolustava hyökkääjä. Enemmän siirryttäisiin todennäköisesti miesvartiointiin ja sitä kautta pelipaikat vaihtuisivat koko ajan. No nääkin taitavat olla jonkun muun ketjun aihetta.
 

Danone

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Sentterin vastuu puolustuspelistä on jo nykyisellään todella iso. Jotenkin tuntuu, että ns. "pelipaikattomaan kiekkoon" siirryttäessä se vain kasvaisi. Pakeille se tarkoittaisi mentaalisesti vapautta hyökätä rohkeammin, sentterin pääkopassa olisi tietoisuus entistäkin suuremmasta puolustusvastuusta.
Samaan aikaan puhutaan siitä, että laitureiden täytyy pystyä paikkaamaan sentteriä puolustuspelaamisessa, koska pelin kääntyessä nopeasti ei voi odotella, että sentteri ehtii paikalleen.
 

diavolo

Jäsen
Välillä puhutaan paljon Jokereiden tulosta mutta eiköhän nyt pitäisi olla jo jotain konkreettista esittää asiasta. Koko organisaation luominen edes Mestiskuntoon ei tapahdu viikossa. Taitaa käydä niin että K-Espoo katoaa Liigaan ja tilalle katsellaan jotain muuta tai sitten sarja supistuu vihdoinkin.
Ei Jokereilta kysellä mitään jos vaan ilmoittavat Mestikselle että tulevat pelaamaan. Varmaan riittää jos heinäkuun loppuun mennessä saavat jotain kasaan. Säädetään sitten sarjaohjelma hätäisesti uusiksi, kuten tälle kaudelle :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös