T1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kolme kovaa
Hyvö avaus Ketterältä. Kannatan itsekin, vaikka tiedostan, että seurat varmasti hieman karttaa tällaista pakkoratkaisua yleisön menetyksen pelko persiissä. Sinäänsä en myöskään ihan helpolla ymmärrä miksi ihmisten on niin vaikea sitä maskia käyttää, varsinkaan, kun siitä maskista ei tarvitse maksaa mitään..
Voit kokeilla sitä maskin kanssa olemista reilun kaksi tuntia silmälaseissa, jää osa kenttätapahtumista kokematta.
Lasien käyttäjille tuo maski on oikeaoppisesti käytettynä sangen pirullinen, omasta tuttavapiiristä kaikki kiroavat linssien huurtumista.

Vasemmistolaisessa maailmankuvassa vasemmistolainen veskari päästäisihelpon vedon keskialueelta sisään ja alkaisi argumentoimaan ettei termi "maalivahti" tarkoita että hänen tulisi estää vastustajan maaliteko eikä tätentehtymaali ollut hänen vikansa, vaikka edellisellä erätauolla kehui miten hienosti torjui vetoja.
@SergeiK

LL90

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo
Voit kokeilla sitä maskin kanssa olemista reilun kaksi tuntia silmälaseissa, jää osa kenttätapahtumista kokematta.
Lasien käyttäjille tuo maski on oikeaoppisesti käytettynä sangen pirullinen, omasta tuttavapiiristä kaikki kiroavat linssien huurtumista.
Kiitos selvennyksestä. En ole itse testannut lasit päässä

Itselläni oli kiekkopelissä maski päässä ja lasit. Pienen totuttelun ja asettelun jälkeen pystyi maski päässä peliä seuraamaan. Hengitys kannattaa suunnata alaspäin tai hengittää nenän kautta, niin se vähän auttaa. Mutta onhan se maski hieman ikävä pitää joka tapauksessa.

Savonlinnalaisissa yhdistyy saatanan savolaisuus ja kiero karjalaisuus.

T1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kolme kovaa
Itselläni oli kiekkopelissä maski päässä ja lasit. Pienen totuttelun ja asettelun jälkeen pystyi maski päässä peliä seuraamaan. Hengitys kannattaa suunnata alaspäin tai hengittää nenän kautta, niin se vähän auttaa. Mutta onhan se maski hieman ikävä pitää joka tapauksessa.
Itse olen totutellut erityyppisillä maskeilla jo reilun kuukauden, ei toimi. Varmaan myös lasien malli vaikuttaa paljon tuohon huurtumiseen. Jäähallien olosuhde vielä pahentaa tuota huurtumista.

Vasemmistolaisessa maailmankuvassa vasemmistolainen veskari päästäisihelpon vedon keskialueelta sisään ja alkaisi argumentoimaan ettei termi "maalivahti" tarkoita että hänen tulisi estää vastustajan maaliteko eikä tätentehtymaali ollut hänen vikansa, vaikka edellisellä erätauolla kehui miten hienosti torjui vetoja.
@SergeiK

Severi94

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Vantaa
Maskeja on tullut testattua muutamaa mallia ja mikään ei oikein toimi silmälasien kanssa. Toinen ongelma on kannustaminen ja huutaminen, sillä silloin vasta tukalaa onkin.

Paskastakin saa timantin kun tarpeeksi puristaa!

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Itse olen yhdessä pelissä ja samaan peliin bussilla mentäessä testannut maskia. Bussissa ollessa sain tilanteen jokseenkin sellaiseksi, että lasit eivät menneet huuruun hengityksestä, mutta peliin päästyäni ei sellaista asentoa enää löytynyt. Yritin hengittää eri tavoin, suunnata hengitystä eri tavoin (nenän kautta vähän vaikeaa..), mutta millään ei tuntunut olevan toivottua vaikutusta.. Käytin kertakäyttömaskia mutta ostin pelissä kangasmaskin, mikä kuulemma toimii paremmin lasien kanssa, mutta itse en ole vielä testannut.

Hanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, alasarjat.
Rillit kannattaa käsitellä samalla aineella, millä pelaajat (huoltajat) pyyhkivät pleksejä huurtumisen estämiseksi. En muista aineen nimeä, mutta joku tuttu huoltaja tai vastaava voisi kertoa nimen. Muistan, että aine oli tehokasta ja auttoi todella pleksiä pysymään kirkkaana hikoilusta huolimatta...ainakin pidempään kuin käsittelemätön pleksi. Aion itsekin hommata sitä rilleihini kunhan saan nimen selville.

"Meidän aikakautemme on ylpeä koneista jotka ajattelevat ja suhtautuu epäluuloisesti ihmisiin jotka yrittävät samaa."
Rillit kannattaa käsitellä samalla aineella, millä pelaajat (huoltajat) pyyhkivät pleksejä huurtumisen estämiseksi. En muista aineen nimeä, mutta joku tuttu huoltaja tai vastaava voisi kertoa nimen. Muistan, että aine oli tehokasta ja auttoi todella pleksiä pysymään kirkkaana hikoilusta huolimatta...ainakin pidempään kuin käsittelemätön pleksi. Aion itsekin hommata sitä rilleihini kunhan saan nimen selville.
Fairy-vesiseos toimii erittäin hyvin, ja pitää huurut linsseistä pois.

VapaahetoisGM

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, K-Vantaa, Minnesota Blue Jays, Kapa, VG-62
Kumpaa kirottaisiin enemmän, maskien käyttöä vai pelien loppumista? Ikävää, jos lasien, astman tms. takia maskin käyttö on hankalaa. Mutta silloin valitettavasti ei tällaiseen maailmanaikaan ole asiaa hallille. Joka ikiselle maski naamalle joka ikisessä matsissa ja joka ikisessä hallissa. Ei yhtäkään poikkeusta. Kiitos.

Kaarina on koti ja Paimio synnyinpaikka, mutta sydän sykkii ainoastaan Stadin Kingeille <3

—> "Ainakin Morley oli täysin näkymätön tänään Kunykin verrattuna." - Käyttäjä Jääkaappi perustelee, miksi Kunyk on parempi kuin Morley. Morely ollut viestin kirjoitushetkellä jo useamman viikon loukkaantuneena, eikä pelannut ottelussa...

T1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kolme kovaa
Kumpaa kirottaisiin enemmän, maskien käyttöä vai pelien loppumista? Ikävää, jos lasien, astman tms. takia maskin käyttö on hankalaa. Mutta silloin valitettavasti ei tällaiseen maailmanaikaan ole asiaa hallille. Joka ikiselle maski naamalle joka ikisessä matsissa ja joka ikisessä hallissa. Ei yhtäkään poikkeusta. Kiitos.
Niin, jokainen tekee päätöksensä itse. Maksaako pelin katsomisesta hallilla 20€ ja tihrustaa huuruisten lasien läpi vai kotona sohvalla köllien ilman maskia.
Pelit ei lopu tai jatku maskien pakkokäytöllä, siitä olen varma.

@SergeiK

VapaahetoisGM

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, K-Vantaa, Minnesota Blue Jays, Kapa, VG-62
Niin, jokainen tekee päätöksensä itse. Maksaako pelin katsomisesta hallilla 20€ ja tihrustaa huuruisten lasien läpi vai kotona sohvalla köllien ilman maskia.
Pelit ei lopu tai jatku maskien pakkokäytöllä, siitä olen varma.
Mutta pelien jatkumisen todennäköisyys kasvaa, jos kaikki käyttävät maskeja. Ymmärrän, että se saattaa tuntua ikävältä, mutta sitten voi katsoa matsit kotona.

Kaarina on koti ja Paimio synnyinpaikka, mutta sydän sykkii ainoastaan Stadin Kingeille <3

—> "Ainakin Morley oli täysin näkymätön tänään Kunykin verrattuna." - Käyttäjä Jääkaappi perustelee, miksi Kunyk on parempi kuin Morley. Morely ollut viestin kirjoitushetkellä jo useamman viikon loukkaantuneena, eikä pelannut ottelussa...
Tänään pystyi seuraamaan peliä maskin kanssa hyvin. Keksin keinon, joka toimi. Otin lasit pois silmiltä. Tosiaan kyllä nuo lasit huurtui jonkin verran ja kun näkö ei ole aivan onneton, niin katselin pelin ilman laseja.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
NHL-varaustilaisuudessa varattiin neljä suomalaista nuorta maalivahtia.

Joel Blomqvist on lainalla Hermeksessä ja Juho Markkanen Ketterässä. Henrik Tikkanen on puolestaan IPK:n sopimuspelaaja.

Jos joku miettii, että mitä virkaa Mestiksellä nykyään on, niin varmaan ainakaan nuoret ja lupaavat maalivahdit ei sitä mieti.

"Unless we do something about it, in ten or fifteen years the Internet
will be monopolized by the megacorporations" -Noam Chomsky​

saiman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes, Ilves
Itekki oon maskin kannalla ja just sen takia ettei se niin iso vaiva oo. Mutta menee se tosi hankalaks jos aikoo noudattaa maskin käyttö ohjeita. Maskia tulis vaihtaa ainaku se kostuu, kerran päästä otettua maskia ei sais laittaa uusiks päähän ja sitä ei saa käsitellä likasin käsin. Tää koskee kaikkia maskeja. Hankalaks se menee ainaki siinä vaiheessa jos aikoo juua, syyä tai tupakoida pelin aikana. Ainaki Kokkolassa käsidesien ja roskisten sijottelua ja määrää pitää vielä miettiä jos tämän haluaa tehä oikein.

LL90

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo
Itekki oon maskin kannalla ja just sen takia ettei se niin iso vaiva oo. Mutta menee se tosi hankalaks jos aikoo noudattaa maskin käyttö ohjeita. Maskia tulis vaihtaa ainaku se kostuu, kerran päästä otettua maskia ei sais laittaa uusiks päähän ja sitä ei saa käsitellä likasin käsin. Tää koskee kaikkia maskeja. Hankalaks se menee ainaki siinä vaiheessa jos aikoo juua, syyä tai tupakoida pelin aikana. Ainaki Kokkolassa käsidesien ja roskisten sijottelua ja määrää pitää vielä miettiä jos tämän haluaa tehä oikein.
tässä onkin hyvä kohta lopettaa tupakointi (ja en siis viittaa sinuun vaan yleisesti) :) mut joo se on totta varmasti, että nuo mainitsemasi asiat on varmasti hankalia, mutta silti ainakin jossain määrin parempi kuin ei mitään, pitää sitä maskia.

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,SaPKo,Tappara,NY Rangers,Jokerit
Just tämä saa näyttämään maskipakon pelkältä jeesustelulta. Naurattanut kun katsonut KHL pelejä Venäjältä niin saattaa olla että katsomossa on 3 maskia naamalla ja kaikilla lopuilla se on leuan alla.

Jos mielii että tuossa maskien pitämisessä olisi jotain järjentynkää niin hallit voi lopettaa oheismyynnin kokonaan.

Tuo maskin edestakaisin räplääminen on vähän sama asia kun vetäisi kortsun välillä yöpöydälle ja loppuhuipennukseen asentaa sen takaisin.

"Kerro, kerro kuvastin, mihin minä katosin. Kerro, kerro kuvastin mitä tapahtui"
(1)
  • Tykkää
Reactions: Laha

Peluuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Just tämä saa näyttämään maskipakon pelkältä jeesustelulta. Naurattanut kun katsonut KHL pelejä Venäjältä niin saattaa olla että katsomossa on 3 maskia naamalla ja kaikilla lopuilla se on leuan alla.

Jos mielii että tuossa maskien pitämisessä olisi jotain järjentynkää niin hallit voi lopettaa oheismyynnin kokonaan.

Tuo maskin edestakaisin räplääminen on vähän sama asia kun vetäisi kortsun välillä yöpöydälle ja loppuhuipennukseen asentaa sen takaisin.
Hyvä rinnastus sinänsä, mutta kortsun asentaminen ennen loppuhuipennusta tiettävästi kuitenkin pienentää raskauden mahdollisuutta, mutta saman maskin edestakaisin vatkaaminen on haitallisempaa kuin kokonaan maskitta olo..

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,SaPKo,Tappara,NY Rangers,Jokerit
Hyvä rinnastus sinänsä, mutta kortsun asentaminen ennen loppuhuipennusta tiettävästi kuitenkin pienentää raskauden mahdollisuutta, mutta saman maskin edestakaisin vatkaaminen on haitallisempaa kuin kokonaan maskitta olo..
Totta, mutta minun tarinassa välteltiinkin vain tautia. No joo huumori sinällään mutta tosiaan kun on nähnyt miten valtaosa noita maskeja käyttää niin ei niistä vastaavaa hyötyä ole.

Viimeksi muokattu:
"Kerro, kerro kuvastin, mihin minä katosin. Kerro, kerro kuvastin mitä tapahtui"

saiman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes, Ilves
Nythän se Mestis sitte asetti maskipakon joka paikkakunnalle. Aika nopeella aikataululla näitä kyllä hoidetaan. Hyvä että reagoidaan, mutta jos hallilla ei oo maskimyyntiä niin tänään kyllä tulee näkymään katsojamäärissä.

Linkki uutiseen

Savonlinnassa jakelivat ovella maskit ilmaiseksi. Eiköhän niitä äkkiä jostain kaupasta osta sen verran, että yleisölle riittää.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy