Hienoa, että yrittävät. Meinaa kasvua Mestiksellä on nykykeinoin vaikea hakea Suomessa. Ja vaikka matkakulut voivat huolettaa, varsinkin ihan toisessa päässä Suomea, niin kyllähän niitäkin voisi varmaan jonkin verran vähentää, jos 14 joukkueen sarjaa pelattaisiin ikäänkuin kahdessa lohkossa. Eli jos maantieteellisesti tehtäisiin vaikka eteläinen ja pohjoinen lohkot, niin kaikki voisi pelata kaikkia muita vastaan kahdesti ja tämän lisäksi lohkojen sisällä voisi kohdata kaikki muut vielä neljästi. Tekisi runkosarjaan 13x2 + 6x4 -> 50 peliä runkosarjaan. Jos pudotuspelit pelattaisiin myös ensin näiden lohkojen sisällä (esim. molemmista neljä parasta pudotuspeleihin) ja lohkojen voittajat kohtaisivat finaalissa, niin pudotuspeli vaiheessakin pitkiä matkoja voidaan välttää aina semifinaali vaiheeseen asti. Finaalisarjassa voi sitten "pahimmillaan" kohdata Rovaniemi ja Latvian seura.
Lentäminenkin varmaan maksaa maltaita ja täällä on puhuttu, että seurat voisivat tehdä jotain diilejä lentoyhtiön kanssa, mutta parempihan se olisi suoraan Mestiksen tehdä se diili, koska silloin heillä olisi tarjota lentomatkustajia yli kymmenen seuran edestä, koko kauden ajan. Ja joku perussopimus sitten, että seurat tulevat omilla rahoillaan esim. Tampereelle asti ja sitten yhteisestä Mestiskassasta hoidellaan aina kukin seura Tampereelta esim. Air Balticilla Riikaan ja takaisin. Ja jos Air Balticin tosiaan saisi vielä samassa ko. kiekkokilpailun yhteistyökumppaniksi, niin saisiko silläkin lentojen hintoja laskettua. Air Baltic Liiga.
Mitä sitten Tallinnaan tulee, niin voisiko siellä onnistua jonkinlainen yhteistyö Red Bullin kanssa? Meinaa jos ovat tosiaan kokonaan uuden joukkueen laittamassa pystyyn, niin miksi ei samantien Red Bull Tallinn? Sehän voisi sitten ajaa ikäänkuin kahta asiaa, virolaisten ja itävaltalaisten pelaajien asiaa. Eli puolet joukkueesta olisi jotain Red Bull akatemian pelaajia ja puolet tulisi sitten Virosta.