Pari olutta makusteltuani haluan kiittää Jatkoajan ansioituneita Tappara-kirjoittelijoita kuluneesta kaudesta 2019-2020.
Eihän meitä montaa ole.
Itse toki luen myös Tappara.co sivustoa, mutta siellä piisaa asiantuntijaa, viihdyttäjää, ja ylipäänsäkin Tapparamielistä sanaseppoa legioonan verran.
Tappara on aidosti tärkeä instituutio itselleni, ja Jatkoajan keskustelupalstoilla harmitti aina, kun Tappara tuntui olevan suuren yleisön hampaissa, ja teitä lipun kannattelijoita kovin vähän.
Itse en ole kovin hanakasti näihin henkilöihin, pelikirjoihin ynnä muihin kriittisempiin jäsentenvälisiin lähtenyt ihan siitä syystä, että olen joskus päättänyt, että jos minulla ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin tyydyn olemaan hiljaa.
Olen yrittänyt pitää kiinni siitä tunteesta, jota koin jo pikkupoikana. Tappiot harmittavat, mutta Tappara on kuitenkin se ensimmäinen ja tärkein urheiluseura aina.
Tässä JR-väittelyssä olenkin purkanut itseäni mielummin yleisen keskustelun puolella.
Eihän Tampereen Tapparasta sympaattista pikkuseuraa, tai entistä vanhaa , lähes kuiluun pudonnutta , menneen vuosisadan mestaria, saa tekemälläkään.
Mutta tässä kritiikin, propagandan ja menestysvihamielisyyden luvatussa maassa, Jatkoajan keskustelupalstalla, on mukavaa kuitenkin huomata, että Tapparan omakseen kokevat nimimerkit ovat kuitenkin tärkeä, ja uskon, että suhteellisen arvostettu porukka.
Emme juuri juhli pelikielloilla, älyttömillä one-linereilla, pahoilla ylilyönneillä, tai äärimmilleen viritetyllä värilaseilla.
Sivistynyttä, miellyttävää ja lajiin perehtynyttä porukkaa olette. Helppoa se on Tapparan omille fanisivuille kirjoittaa.
Täällä saa täyslaidallisen "tukka-jukkaa" jo ilmoittamalla suosikkijoukkueensa.
Toivottavasti moni teistä jaksaa myös tulevalla kaudell olla paikalla: viihdyttämässä, oikomassa, nostamassa palstan tasoa.
Jatkoaika ilman Tapparanimimerkkejä olisi yhtä turha kuin Liiga ilman Tapparaa.
Jos tänne nyt eksyy Kärppä/Lukko/Ilves/HIFK-nimimerkkejä tätä tavaamaan, niin tarvitseehan hyvä narratiivi aina sen vihollisen tai vastustajan...
Sillä listalla Tappara on ainakin korkeasti noteerattu tällä palstalla.
Syksyllä ollaan taas terästä!